Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Mircea, pe jos nu era asfalt ud, am ajuns acolo (dinspre Brasov), in coloana de masini, inaintea a 2 salvari si a unei masini de politie care au trecut pe contrasens spre locul accidentului. Asfaltul era acoperit de o mazga de la ninsoare si pe alocuri batatorita. Desi aveam cauciucuri de iarna aluneca ca naiba!

Edited by ratusca

Share this post


Link to post

Da, eu am derapat in curba, am intrat pe contrasens, din fata venea un turism. Nu aveam decat vreo 70 in afara localitatii, masina tractiune spate, cauciucuri Continental M+S rulate aprox. 3000km. Nu am simtit cand a fugit spatele insa sistemele au intervenit in urmatoarea secunda, taind acceleratia motorului la zero, masina a intrat in frana de motor, a intrat si controlul tractiunii, palpaiau toti martorii din bord, instinctiv am luat de volan in sensul deraparii insa nu stiu daca a ajutat prea mult. Doar pentru ca masina era dotata cu sisteme am evitat coliziunea, altfel nu mai postam aici. Cand m-am dat jos din masina, nu ma puteam tine pe picioare, asa gheata era pe asfalt! Deci neadaptarea vitezei la conditiile de trafic, insa nu mi-am dat seama ca e polei. Aveam impresia ca e doar asfalt umed.

 

Asa ca acolo nu a fost derapaj. Asta e o vrajeala sa ascunda teribilismul cetateanului Huidu. Omul a vrut sa depaseasca sau sa taie curba. Cu asa o masina nu mergi cu 30km/h. Si mai toti care circulati pe drumurile patriei observati ca cei cu masini clasa de lux, nu stau sa impleteasca pe drum. Traim in Romania si unii respecta regulile de circulatie doar cand observa rutiera sau nici atunci daca e mai fitos. Cine are de la 200cp in sus sub capota, nu circula cu 50 in localitate. Am trecut prin asa ceva, insa odata cu inaintarea in varsta iti trece pofta de adrenalina, viteza si teribilism.

 

Revenind la subiect, dupa paranteza de mai sus, parerea mea este ca cetateanul Huidu galopa nebuneste, a vrut sa depaseasca un turism in curba si a lovit frontal Loganul.

Share this post


Link to post

@ Topser : Mai rau decat toti pasagerii morti(ca la logan) ce ar fi putut pati un Tico?

Edited by raresh20

Share this post


Link to post

Tico fiind mai mic, poate nu il nimereagreenguy.gif.

Share this post


Link to post

Poate incapea pe acostament sau trotuar greenguy.gif

Share this post


Link to post

Si marturiile celor care l-au vazut "crosetand" de atatea ori ?

Marturiile cui? A unora ca martorul "exclusiv" de mai jos?

Cica marturie a taximetristului din spatele MLului in exclusivitate: http://www.adevarul..._574143143.html

De ce nu are curaj sa dea declaratie la politie? Din cate stiu, tainuirea unor informatii vitale in cazul infractiunilor constituie infractiune. Dar nu-i asa..., "Dumnezeu e sus si vede"... in plus poate vede si politia ca defapt ala n-a vazut nimic...

Cine a murit si te-a lasat expert in toate cele? Ori esti adept al specialistului badea?

 

Cum spui si tu, pur si simplu a omorat 3 oameni. Inca o vedeta, curva, interlop, bizon, baron local omoara pe cineva pe strazile Romaniei. Va scapa fara probleme si cu permisul si cu sanatatea(ma indoiesc ca mai e sanatos dupa accidentul de la ski) lucru care nu il pot spune despre cei din logan.

Cum s-a mai spus, daca nu era vorba de Huidu, nu era atata circ mediatic. Accidente cu morti au loc in multe alte locuri din pacate, cu oameni simpli ca autori. Cati crezi ca au facut ani grei de puscarie?

 

 

Si, puteti sa spuneti toti cei foarte priceputi, nu ati avut niciodata o iesire in decor? Sau o intrare pe contrasens din diverse motive? Daca da, ati fi putut fi in locul lui acum...

Lasa-i mai pe astia priceputi; ar trebui sa fie la ei in mana puixu' si parafa ca specialistii ie prosti.

Share this post


Link to post

Bre, sa nu transformam topicul in alta discutie despre anvelope de iarna/vara. Colegu' Ratusca a zis mai sus ca ningea/lapovita/burnita, deci e clar: desi legea zice ca tre' sa ai anvelope de iarna de la 1 noiembrie, ieri era 16 octombrie si ca atare legea nu obliga la nimic ! Ah, ca ar fi fost intelept din partea soferului sa nu goneasca mai ales stiind ca-i incaltat de vara sau sa-si puna anvelope de iarna, e partea a doua ... dar legal, nu i se poate reprosa nimic la partea asta.

 

...

Gresit. Legea nu mai prevede o anumita perioada in care esti obligat sa porti anvelope de iarna.

In ultima forma, legea spune ca esti obligat sa porti anvelope de iarna sau orice fel de anvelopa care are indicatiile M.S, M+S, etc pe un drum acoperit cu zapada/gheata/polei etc fara sa mai specifice o anumita perioada din an. Teoretic si in septembrie daca e zapada esti obligat sa porti anvelope de iarna.

Ca legea nu a intrat inca in vigoare, asta e alta poveste.

Oricum din cate am inteles tipul de anvelope de pe masina lui avea indicatia M.S.

Nu anvelopele au fost de vina in acest caz ci inconstienta... mai ales ca avea si 2 copii in masina.

Offtopic: La 1 noiembrie trebuie sa intre legea in vigoare. In textul legii eu n-am vazut nicaieri mentionat data de 1 noiembrie, ci conditii de gheata , zapada, polei etc.

...

Corect. In noua lege nu mai este mentionata data de 1 noiembrie.

 

Daca avea anvelope de iarna era mai rau, mai ales ca pe jos era ud, nu zapada!

 

Sunt de acord cu tine.

 

Duminica seara pe A1 de ex, era carosabil partial acoperit cu apa (plouase mai inainte) nu am avut nicio problema de aderenta cu anvelopele de vara (Dunlop Sport SP 01) chiar si la franari violente@viteze mari (@130 km/h).

Au fost trei accidente in lant pe sensul catre Bucuresti pe o distanta de cca 4-5 km.

Unul dintre ele a fost chiar in fata mea.

La viteza mare/frana brusca si carosabil ud sau partial ud, cei cu anvelope de iarna se duceau sanie.

Majoritatea din cei care facusera accident aveau anvelope de iarna, sau cel putin asa pareau dupa profilul anvelopelor.

Anvelopele de iarna sunt foarte bune pe zapada/mazga, mult mai bune pe polei/gheata decat unele de vara dar sunt vai mama lor (mai putin cele premium poate) pe carosabil ud.

 

Din pacate isteria asta cu anvelope de iarna obligatorii are si efecte secundare.

Majoritatea soferilor care si-a pus anvelope de iarna (multi reesapate sau SH)cand le folosesc pentru prima oara se cred zmeii soselelor, fara sa se intereseze sau sa testeze in ce conditii sunt mai bune.

Am de 12 ani permis si niciodata nu am vazut atatia idioti la volan pe metru patrat ca week-endul trecut.

Personal eu o sa trec pe anvelopele de iarna la prima zapada, daca nu mai ies cu masina din Bucuresti sau la prima deplasare in afara daca prognoza meteo anunta ca va ninge pe unde am eu drum. Pana atunci prefer setul de vara si tin setul de iarna in portbagaj.

 

 

Referitor la Huidu...

 

Cu parere de rau pentru fani eu am de zis doar atat.

Legea spune ca esti nevinovat intr-un accident rutier atata timp cat ai respectat legislatia.

Din cate spun martorii, omul avea viteza destul de mare.

Daca in urma expertizei politiei rezulta ca a depasit viteza legala, lucrurile se simplifica mult. Chiar nu mai conteaza daca a derapat sau a incercat sa depaseasca.

 

Personal, sper ca legea sa se aplice in forma cea mai dura si, datorita mediatizarii, acest accident sa fie un exemplu pentru toti pustii basiti cu masini puternice care se cred regii soselelor.

 

Au murit 3 oameni si trebuie sa plateasca.

Degeaba are acum remuscari... trebuia sa se gandeasca de 5 ori inainte de a calca pedala de acceleratie pe o vreme ca aia, mai ales ca era si cu copiii in masina.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

@alx: Si, puteti sa spuneti toti cei foarte priceputi, nu ati avut niciodata o iesire in decor? Sau o intrare pe contrasens din diverse motive? Daca da, ati fi putut fi in locul lui acum...

 

Facand in continuare haz de necaz, pot sa raspund pe rand? :) )

1) Nu, pt. ca sunt nepriceput si merg prudent, in special cand mai e cineva cu mine in masina.

2) Nu, pt. ca imi place sa merg pe partea mea si la masinile mici le ajunge banda de mers, nu le mai trebuie si cealalta banda.

3) Nu sunt in locul lui si nici nu voi fi vreodata pt. ca ... nu-mi plac masinile mari. De aceea pot fi doar in locul celui care a condus Loganul.

Share this post


Link to post

Gresit. Legea nu mai prevede o anumita perioada in care esti obligat sa porti anvelope de iarna.

Teoretic si in septembrie daca e zapada esti obligat sa porti anvelope de iarna.

Ca legea nu a intrat inca in vigoare, asta e alta poveste.

Corect. In noua lege nu mai este mentionata data de 1 noiembrie.

 

Oricat v-ati chinui sa-l corectati pe vaxxi, va chinuiti degeaba. Omul a spus bine: anvelopele de iarna devin obligatorii incepand cu 1 noiembrie 2011 cand intra legea in vigoare. Deci discutia despre obligativitatea anvelopelor de iarna in speta de fata era inutila. :)

 

Referitor la Huidu...

 

- Daca in urma expertizei politiei rezulta ca a depasit viteza legala, lucrurile se simplifica mult. Chiar nu mai conteaza daca a derapat sau a incercat sa depaseasca.

 

- Personal, sper ca legea sa se aplice in forma cea mai dura si, datorita mediatizarii, acest accident sa fie un exemplu pentru toti pustii basiti cu masini puternice care se cred regii soselelor.

 

- Au murit 3 oameni si trebuie sa plateasca.

Degeaba are acum remuscari... trebuia sa se gandeasca de 5 ori inainte de a calca pedala de acceleratie pe o vreme ca aia, mai ales ca era si cu copiii in masina.

 

Corect si total de acord la cele 3 puncte.

Share this post


Link to post

Marturiile cui? A unora ca martorul "exclusiv" de mai jos?

Lasand la o parte ironiile de 2 lei citeste postul #5375.

Share this post


Link to post

@Zeneseu

Am facut observatia respectiva pentru a nu se intelege ca de la 1 noiembrie in fiecare an sunt obligatorii.

In 2012 de ex esti obligat sa le porti si in septembrie daca e zapada.

 

Scuze daca s-a inteles gresit. :)

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Lasand la o parte ironiile de 2 lei citeste postul #5375.

Si ce treaba au cele relatate de Gerula cu cazul de fata? A fost cumva acolo?

 

@Zeneseu

Am facut observatia respectiva pentru a nu se intelege ca de la 1 noiembrie in fiecare an sunt obligatorii.

In 2012 de ex esti obligat sa le porti si in septembrie daca e zapada.

Vaxxi si-a facut acolo doar datoria de admin. :P

Share this post


Link to post

Eu am patit exact ce a patit cel cu Loganul... adica m-am trezit intr-o curba la stanga (pentru mine) cu O SALVARE pe contrasens ce depasea o coloana de masini... inafara localitatii... cu ZERO vizibilitate (copaci si tufisuri pe partea stanga a drumului) pe un DN (Valcea - Dragasani) eram cu Corolla... avea pana in 5000 km si aveam in jur de 100-110 km/h (drum uscat si undeva la 15 grade) . Faptul ca mai sunt azi pe aici este ca am avut in dreapta mea intrarea la o hala/depozit ... ceva... si am reusit oprirea la limita in acel spatiu... Efectiv, daca eram singur in masina ma luam dupa ala cu ambulanta si vai de b-( :rambo: :tractor: :spumelagura: ... mi-a luat vreo 5 minute sa ma linistesc...

 

Daca nu ieseam de pe banda iesea urat de tot.. salvarea nu a schitat nici un gest sa intre pe banda lui sau sa traga cat de cat dreapta sa se incerce o triplare... cu toate ca drumul este destul de ingust... iar eu daca franam pe banda mea si trageam dreapta pana in parapetul metalic tot nu rezolvam nimic...

 

In alta ordine de idei... cel cu Loganul nu putea oare sa evite cumva accidentul?

 

Ce ar fi de facut daca te aflii intr-o astfel de situatie? Eu daca eram in locul lui Huidu cred ca preferam sa ies in decor (stanga mea) daca mi-ar fugi masina in stanga.

Pe de alta parte, cand ai o curba la dreapta, tii masina cat mai pe dreapta in curba... sa nu te trezesti cu vre-un meserias care taie curba... soseaua fiind inclinata spre interiorul curbei... Ce cauta el pe stanga daca nu depasea??? Daca era in depasire, intr-un caz de genul asta ar mai fi fost implicata in accident si masina depasita... sansele sa il acroseze fiind mari .. daca nu cumva cel depasit a acelerat in momentul depasirii si s-a produs ce s-a produs...

Edited by CT_ZDB

Share this post


Link to post

ZDB, triplarea se produce atunci cand depasesti un vehicul ce se afla deja intr-o depasire.

Share this post


Link to post

Anvelopele de iarna sunt mai bune si pe ud cand temperatura e coborata. Problema lor pe ud este ca acvaplaneaza la viteze mai mici , dar la acvaplanare cantitatea de apa e cu totul alta. Aici nu e cazul.

Share this post


Link to post

N-are nici cea mai mica importanta ce anvelope avea. Putea sa aiba si slickuri din partea mea, important era sa conduca in asa fel incat sa poata controla masina. Daca masina aia putea fi controlata la 15 sau la 115km/h e irelevant, oricare ar fi fost limita, nu trebuia depasita, iar asta e alegerea soferului, nu a masinii sau a pneului.

 

Interesanta observatia lui CT_ZDB... accidentul l-a produs intr-o curba la dreapta, intrand pe contrasens. Inseamna ca fie depasea, fie subvira la greu, ceea ce inseamna ca mergea prea repede, in ambele cazuri fiind deci vorba de imprudenta.

Share this post


Link to post

Asta te poate costa viata, sau mai rau, viata altora. O singura data am crosetat si eu si nu imi mai trebuie asa ceva, nu mai depasesc decat daca am loc cat China.

Ce intelegi prin crosetat? Daca prin crosetat intelegi sa fortezi depasirea, atunci eu nu fac asta, iar cine face asta e un inconstient. Crosetat inseamna ca nu stau dupa mocaiti, ca schimb fara ezitare din 1 in 2 sau din 2 in 3 astfel incat depasesc si pe stanga si pe dreapta in conditii de siguranta fara sa jenez pe nimeni, insa si fara sa respect legea 100% in special in ceea ce priveste viteza de deplasare. In cazul unuia care doarme, nu se asigura, schimba banda fara sa semnalizeze etc, si eu sunt in culpa din punct de vedere legal.

 

@ Mircea: "Da Topser, si mie mi se intampla sa am cate o zi cand crosetez, din varii motive, gen ma grabesc, ma enerveaza vreun mocait in banda 2 sau 3 cu 40 la ora ca asa vrea el, sau pur si simplu fiindca in momentul acela am chef sa fac asta (stiu, nu-i frumos, dar e adevarat). O fac la modul la care eu sunt safe iar cei "crosetati" la fel, pe principiul "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face". Si eu ma simt safe in momentele acelea si-mi place sa fac asta, si probabil ca exista un oarecare risc sa se intample ceva neprevazut, pe care in momentul respectiv fie nu-l percep, fie nu-l bag in seama."

 

Am afirmat si mai sus ca sunt convins ca Huidu era in aceeasi situatie, DAR ... faci la la fel si cand esti cu familia (sotie, copii etc)? Spuneam mai sus si de atitudinea soferului cu masina puternica...numai ca am cunoscut si persoane care s-au "intalnit" cu masini mai mari si au scapat totusi, dar le-a fost invatatura de minte. Nu inteleg de ce-i atribui vina si celui cu Loganul...omul conducea pe partea lui (chiar daca era aproape de linia continua) si nu cred ca mai putea sa aibe timp de reactie. Personal, am evitat lovituri frontale cu masini intrate in depasire, dar gandindu-ma mai bine dupa aceea, pot sa spun ca am avut noroc: nu mi s-a intamplat in curba sau in locuri fara vizibilitate!!

Nu-i atribui vina celui cu loganul. Am spus ca orice accident e un cumul de factori, in cazul de fata, poate daca cel cu loganul tragea dreapta - si asta presupune ca si el sa fi avut timp si reactie si viteza adecvata ca sa faca asta, accidentul poate era evitat sau urmarile ar fi fost mai mici... Nimeni n-a zis daca loganul avea anvelope de iarna, nimeni nu s-a intrebat ce cauta atat de aproape de ax, mai ales ca el iesea din curba... A fost un ghinion ca ei sa se intalneasca acolo in circumstantele astea.

 

Mircea la volan nu este bine sa te enervezi [-X ,ai un copil de crescut :osanale: !!! Ma gandesc ce ar fi patit un Tico in locul Loganului :-? ???

 

Incerc sa fiu cat mai calm posibil la volan, insa stii prea bine cum e traficul in Bucuresti si cum se conduce in tara asta... Tico ar fi fost varza, la fel si orice alta berlina mai mica.

 

Da, eu am derapat in curba, am intrat pe contrasens, din fata venea un turism. Nu aveam decat vreo 70 in afara localitatii, masina tractiune spate, cauciucuri Continental M+S rulate aprox. 3000km. Nu am simtit cand a fugit spatele insa sistemele au intervenit in urmatoarea secunda, taind acceleratia motorului la zero, masina a intrat in frana de motor, a intrat si controlul tractiunii, palpaiau toti martorii din bord, instinctiv am luat de volan in sensul deraparii insa nu stiu daca a ajutat prea mult. Doar pentru ca masina era dotata cu sisteme am evitat coliziunea, altfel nu mai postam aici. Cand m-am dat jos din masina, nu ma puteam tine pe picioare, asa gheata era pe asfalt! Deci neadaptarea vitezei la conditiile de trafic, insa nu mi-am dat seama ca e polei. Aveam impresia ca e doar asfalt umed.

 

Asa ca acolo nu a fost derapaj. Asta e o vrajeala sa ascunda teribilismul cetateanului Huidu. Omul a vrut sa depaseasca sau sa taie curba. Cu asa o masina nu mergi cu 30km/h. Si mai toti care circulati pe drumurile patriei observati ca cei cu masini clasa de lux, nu stau sa impleteasca pe drum. Traim in Romania si unii respecta regulile de circulatie doar cand observa rutiera sau nici atunci daca e mai fitos. Cine are de la 200cp in sus sub capota, nu circula cu 50 in localitate. Am trecut prin asa ceva, insa odata cu inaintarea in varsta iti trece pofta de adrenalina, viteza si teribilism.

 

Revenind la subiect, dupa paranteza de mai sus, parerea mea este ca cetateanul Huidu galopa nebuneste, a vrut sa depaseasca un turism in curba si a lovit frontal Loganul.

Ti-ai pus intrebarea daca avea vreo masina in fata? Sa depaseasca ce? Nimeni n-a zis ca era o masina in fata lui. Unde este acea masina (in afara de desenele animate date de protv)? Cum de nu a fost implicata in accident si ea?

Ce curba sa taie? Curba era la dreapta. Tu tai curbele la dreapta pe contrasens sau cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului?

 

Referitor la patania ta, eu zic ca ai scapat pentru ca nu ai luat de volan prea devreme, adica ai reactionat tarziu, ceea ce a permis sistemelor de control al tractiunii sa-si faca treaba. Altfel...

 

 

 

 

In alta ordine de idei... cel cu Loganul nu putea oare sa evite cumva accidentul?

 

Ce ar fi de facut daca te aflii intr-o astfel de situatie? Eu daca eram in locul lui Huidu cred ca preferam sa ies in decor (stanga mea) daca mi-ar fugi masina in stanga.

Pe de alta parte, cand ai o curba la dreapta, tii masina cat mai pe dreapta in curba... sa nu te trezesti cu vre-un meserias care taie curba... soseaua fiind inclinata spre interiorul curbei... Ce cauta el pe stanga daca nu depasea??? Daca era in depasire, intr-un caz de genul asta ar mai fi fost implicata in accident si masina depasita... sansele sa il acroseze fiind mari .. daca nu cumva cel depasit a acelerat in momentul depasirii si s-a produs ce s-a produs...

 

Intrebarea cu loganul mi-am pus-o si eu. In ceea ce priveste preferintele in astfel de cazuri, parerea mea este ca nu ai timp sa ti le exprimi, faci totul instinctiv.

Repet - cine a spus ceva de o alta masina in fata lui Huidu?

El in stanga putea fi din cauza ca a derapat de fund langa marginea din dreapta si a contrabracat ca sa evite derapajul. Poate era mai bine daca derapa...

Share this post


Link to post

N-are nici cea mai mica importanta ce anvelope avea. Putea sa aiba si slickuri din partea mea, important era sa conduca in asa fel incat sa poata controla masina. Daca masina aia putea fi controlata la 15 sau la 115km/h e irelevant, oricare ar fi fost limita, nu trebuia depasita, iar asta e alegerea soferului, nu a masinii sau a pneului.

 

Interesanta observatia lui CT_ZDB... accidentul l-a produs intr-o curba la dreapta, intrand pe contrasens. Inseamna ca fie depasea, fie subvira la greu, ceea ce inseamna ca mergea prea repede, in ambele cazuri fiind deci vorba de imprudenta.

 

 

Subscriu in totalitate, si revin la ce am spus si eu mai devreme, daca esti prost ori stai acasa ori iti angajezi sofer...Mr, cand depasesti nu poti sa mergi decat repede, ii dai de ii sar capacele ca sa iti minimalizezi timpul petrecut pe contrasens, aici s-a intamplat sa fie vorba si de un mastodont care oricat de mult i-ai da tot incet se duce fata de un turism.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Iar intervin.. Varsta soferului din Logan? Nu va zice nimic? Nu a observat nimeni in trafic ca ..majoritatea ..care deja incep sa treaca de 55-60 ani..incep sa piarda din reflexe?... Poate si cel cu loganul a tinut mortis banda lui.. Am intalnit si eu cazurii in care nu ar fi vrut sa faca loc... nici morti.. Cum zice si Mircea... is mai multi factorii... Oarecum..are vina si soferul decedat.. mai bine iesi in decor.. si din reflex tragi dreapta sa eviti..Ai mai multe sanse de scapare daca iesi afara de pe drum..decat la impact cu o alta masina..Si se vede si in imaginii ca ar fi avut unde sa scoata macar putin masina...

 

 

 

 

L.E. tocmai am vazut ceva stire la prima.. cu un pol de frontiera.. langa Arad..Un Audi.. si un buz..si un logan... Dacia.. praf... Tot masina proasta ramne..nu gasesc stirea..Dar o sa pun cand gasesc.

 

 

Edited by luisspeed

Share this post


Link to post

@Mircea. Nu-mi pot da seama ce a fost acolo insa din punctul meu de vedere nu a fost derapaj. Daca nu a vrut sa depaseasca pentru ca din ce am inteles, nu avea ce, numai ca a fost neatentie. Eu refuz sa cred ca masina aia a derapat! Si spun neatentie pentru ca nu a schitat nici un gest, nici nu a apasat frana. Daca mie-mi apare ceva brusc in fata, instinctiv franez si trag dreapta. Exista si varianta medicala, adica datorita problemelor pe care inca le avea, reflexele nu au functionat sau pur si simplu a fost suficient sa se uite in spate la copii si masina s-o ia razna.

Share this post


Link to post

Impactul putea fi evitat/ "ameliorat" de şoferul Loganului prin ieşirea pe acostament. Dar asta doar dacă observa (sau avea timp să observe) ce vine peste el. Instinctiv ar fi tras dreapta. Dar n-a făcut-o, aşa încât cred că fie ML-ul a ieşit în faţa Loganului exact înaintea impactului, fie şoferul Loganului n-a fost nici el atent câteva clipe înainte de impact. Cum impactul a fost aprope frontal (după cum arată epavele) şi nu frontal-lateral, înclin să cred că acolo a fost o clipă de neatenţie la ambii şoferi (probabil fiecare era atent la ceva din maşina lui). ML-ul nu putea ajunge faţă-n-faţă cu Loganul instantaneu. Instantaneu ar fi ajuns aripă-n-aripă ori s-ar fi pus de-a curmezişul în urma unui derapaj, dar mai greu frontal...

 

Eu sunt de părere că accidentele inevitabile sunt foarte rare. Cel mai adesea se produc accidente atunci când se întâlnesc 2 şoferi neatenţi şi/ sau nepricepuţi(ca să fiu elegant) - unul vinovat şi unul nevinovat (dpdv al codului rutier). Dacă măcar "nevinovatul" e atent şi mai ştie câte ceva despre covrig, majoritatea problemelor pot fi evitate/ minimizate. Şi spun asta numai gândindu-mă la câte accidente am evitat - la care aş fi fost "nevinovatul".

Share this post


Link to post

Poate si cel cu loganul a tinut mortis banda lui..

Deci omul era pe banda "lui" dar este de condamnat. Bun asa ...

 

Am intalnit si eu cazurii in care nu ar fi vrut sa faca loc... nici morti..

Alo ! Depasirea se face in conditii bine stabilite, de unde pina unde intram in depasire pe principiul ca "ala din fata ne vede si se da la o parte" ??!? Cu astfel de idei nu-i de mirare ca se intimpla ce se intimpla pe sosele. Daca exista macar un coleg care nu a fost pus in situatia de a iesi de pe drum pentru ca, din fata, un "partener" de trafic s-a angajat in depasire desi vedea clar ca exista trafic pe celalalt sens, sa auzim acum. Sa recapitulam: ne asiguram ca putem (=avem voie) depasi si nu vine vreo masina din fata, semnalizam si apoi depasim avind grija minimizarii timpului manevrei. Orice alta procedura de genul: semnalizam (daca !), ne bagam in depasire, dam flashuri celor de pe contrasens sa ... ne faca loc... este absurda, nu stiu ce cauta intr-o discutie serioasa.

 

Oarecum..are vina si soferul decedat.. mai bine iesi in decor.. si din reflex tragi dreapta sa eviti..

Evident ca are o vina ... s-a aflat acolo in momentul nefast. Daca tot ai adus reflexul in discutie, de ce nu te intrebi de ce nu a avut acel reflex. Vad ca multi inclina sa considere ca a avut o parte din vina insa putini isi pun problema daca nu cumva chiar nu avea cum sa-l vada pe Huidu. Orice om rational (chiar si unul de 80 de ani) ar fi tras de volan sa se fereasca din fata unei masini mai mari sau mai mici.

 

 

Impactul putea fi evitat/ "ameliorat" de şoferul Loganului prin ieşirea pe acostament. Dar asta doar dacă observa (sau avea timp să observe) ce vine peste el. Instinctiv ar fi tras dreapta. Dar n-a făcut-o, aşa încât cred că fie ML-ul a ieşit în faţa Loganului exact înaintea impactului, fie şoferul Loganului n-a fost nici el atent câteva clipe înainte de impact.

Cam asa ceva cred si eu.

 

Cum impactul a fost aprope frontal (după cum arată epavele) şi nu frontal-lateral

Aici am o parere usor diferita. Dupa mine, dupa cum arata epavele, botul MLului a lovit coltul stinga fata al Loganului. Chestia asta imi indica o iesire a MLului intr-o posibila depasire chiar in curba. Tot ca parere proprie, data fiind curba la dreapta, MLul putea fugi, eventual, de spate catre stinga. Data fiind lovitura, asa cum o interpretez eu, nu cred in teoria derapajului.

 

LE: Tocmai ce vad la Stiri declaratia lui Huidu legata de eveniment: pe scurt ... cica a intors capul sa se uite la cei mici, aflati pe locurile din spate ... dupa care s-a trezit in situatia stiuta ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

LE: Tocmai ce vad la Stiri declaratia lui Huidu legata de eveniment: pe scurt ... cica a intors capul sa se uite la cei mici, aflati pe locurile din spate ... dupa care s-a trezit in situatia stiuta ...

Pare cea mai plauzibila explicatie, dar cred ca il infunda juridic. Legat de culpa. Asa ca explicatia asta cred ca va disparea.Prost sa fii sa o sustii. Avocatul lui Huidu a zis de varianta balansului urmat de ceva rosu si poc(pe Realitatea)

Accidentul asta(me refer la simularile existentepana acum) reprezinta cosmarul meu "soferistic". Subvirarea aluia din sens opus in curba larga la stanga( el dreapta). Cand e curba larga viteza e mare(daca apare subvirarea), iar ocolirea lui prin stanga(mea=contrasens) presupune invingerea centrifugii, care e indicat sa fie mica, adica viteza sa fie mica..

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

@ Salex. Nu eu am patit sa nu imi faca loc.. nu fac genul asta de depasirii.. Tin la viata mea. Intradevar, merg tare, dar tin la viata mea. Dar am vazut f multe cazurii in care nu s-a facut loc. pt ca mai sunt si unii care stiu sa accelereze cand sunt depasitii..(niste jegurii ordinare). Sa nu zici ca nu ai intalnit niciodata pe vreun idiot care at cand ai intrat in depasire sa vrea sa accelereze.. Decat sa fiu lovit fronat mai bine ies de pe drum.. si eu am fost scos acum 2 ani de un camion... Ar fi trebuit sa stau..ca eram bine pe banda mea? Am sarit santul in aratura pe ploaie, pamantul moale, masina a avut doar bara desprinsa. Atat. Dar am scapat cu viata si daune infime.

Share this post


Link to post

Daca mie-mi apare ceva brusc in fata, instinctiv franez si trag dreapta.

 

Nu e absolut mereu obligatoriu. M-am confruntat cu situatii in care, daca franam si viram, inconstientul din fata avea timp sa intre in mine lejer. Imi amintesc clar macar trei situatii in care am luat-o dreapta, in afara carosabilului, accelerand. O data prin camp, de doua ori la cativa cm de perdeaua de copaci judeteni.

 

Referitor la Huidu, fiecare situatie e diferita iar momentele respective de nesansa nu pot fi cuantificate si trasate clar, asa cum s-a mai spus mai sus, e un cumul de factori ( psiho, meteo, experienta, etc, etc) . In primul rand, omul nu avea ce cauta la volan dupa palitura la cap, iar in sejurul recuperatoriu cred ca orice medic sanatos dpdv profesional si moral i-a spus asta.

Personal, daca ma simt naspa sau daca stiu "medicaliceste" ca exista lucruri independente de vointa / puterea mea care mi-ar putea afecta capacitatea de a face ceva, stau naibii linistit si nu le fac, pur si simplu, nu mi-as osandi familia.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...