Jump to content
Sign in to follow this  
asskickR

Alarma Kalos

Recommended Posts

Daca ar fi asa, atunci legarea e ca in desen.

Asta ii da omului senzatia ca n-a dat banii in plus pe nimic, putand utiliza ce vrea si cum vrea. Numai sa nu se incurce. Si sa acepte o gaurica in plus (cu toate ca se putea probabil si cu un singur led, cel din bord, dar atunci chiar ca nu mai stiai cu ce ai incuiat masina).

post-482-1109934136_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ieri, in timp ce mergeam spre casa, alarma mea a luat-o razna.

A inceput sa sune si n-am reusit sa-i fac nimic asa ca am mers cu ea urlind, pana acasa. Nu pot sa va spun ce misto facea al mic, de pe bancheta din spate. Are 3 ani jumate' si-mi zicea ca el o sa-si cumpere ... masina cand o sa fie mare !

In sfarsit, acasa, cu cartea in mana am reusit sa o resetez si s-a linistit.

Sper sa nu aveti nevoie dar : se deschide usa (alarma incepe sa urle), se baga cheia in contact, dupa ce ledul clipeste de 3 ori (trei e codul default; daca vrei se poate schimba acest "cod" si atunci il lasi sa clipeasca de n ori) se scoate cheia din contact si ... alarma tace.

 

vlad

Share this post


Link to post

Vesti proaste in legatura cu alarmele pentru Kalos.

Am vorbit astazi la GTT. La ora actuala nu au decat doua alarme: CL 2000T (Eaglemaster) si MOP3 (care nu stiu cine o face).

In afara de aceste doua alarme nu mai vor sa mai monteze nici o alta alarma decat daca utilizatorul accepta pierderea garantiei la sistemul electric al masinii.

Explicatia data a fost faptul ca GM a transmis o circulara prin care cere sa nu se monteze numai alarme pentru care producatorii acestora transmit catre GM specificatiile detaliate.

Ce parere aveti de aceasta mare magarie?

Share this post


Link to post

probabil ti-o fi zis tie aia la gtt asa k sa iti pui alarama de la ei :) ) eu am vb cu cei de la union motors si pot sa iti pui alarma, nu numai la ei dar trebuie sa ti-o monteze o firma autorizata :thumbl: :banana:

Share this post


Link to post

atat timp cat alarma se integreaza cu sistemul masinii, mi se pare normal ca giemu sa doreasca sa cunoasca alarma inainte de a o monta. altfel risca.

bai, dar chiar va place sa va victimizati uneori. si nu e bine deloc. pai duceti-va la union motors ca aia, daca e cum zice omul asta, monteaza orice. si cand v-o pica sistemul electric lasa ca vi-l schimba ei in garantie.

Share this post


Link to post

nu monteaza orice !! dar au zis ca pot sa ma duc la o firma autorizata care monteaza alarme si pot sa imi pun decare vreau :thumbl:

Share this post


Link to post

E totuna.

Ideea e ca, normal, fiecare dealer isi protejeaza afacerea lui.

In cazul GTT, modelul de business (ca asa s-ar chema) e simplu: montez eu si nimeni altcineva.

In cazul UMR, e aproape la fel, monteaza partenerul meu si nimeni altcineva. Puteti fi convinsi ca UMR are avantaje. Ele pot fi financiare (comision) sau de "imagine", de genul "facem (aproape) orice pentru tine".

Cred ca UMR e mai agresiva putin si e si normal, pentru ca e mai noua si mai mica pe piate, deci trebuie sa incerce sa para "mai altfel".

Si sigur ca are legatura cu garantia. Pai eu cand mi-am luat numai o baterie de pus pe masina, mi-au zis (ba chiar scria) ca garantia e valabila daca mi-o monteaza una din cele cateva firme autorizate.

E normal sa nu lase sa umble decat persoane/firme autorizate. In ceea ce priveste diversitatea, e o abordare tipica. Aparent ai una foarte mare. Si asa si este la inceput, poti sa-ti iei orice masina si sa-ti pui orice alarma. De indata ce faci o selectie (de regula iti iei intai masina si tot de regula nu iti alegi masina dupa cate feluri de alarme iti pui pe ea) ti se reduc posibilitatile. In functie de "marimea" si "respectabilitatea" firmei poti sa ai mai multe sau mai putine optiuni. De regula "mare" => "multe", dar nu e intotdeauna asa.

Share this post


Link to post

Din pacate diversitatea asta s-a restrans foarte mult. Sa poti sa-ti pui doar doua alarme impuse de ei este cam putin. Si ce sunt acestea doua? Una (Eaglemaster CL 2000T) care abia gasesti niste informatii pe net, iar cealalta (MOP 3) care nici macar nu am gasit de cine este produsa (si mai costa si mult: 220 euro, si nu are nici macar senzor de soc).

Share this post


Link to post

Eu sunt din Timisoara..si am patit "lucruri frumoase" cu MOP3-ul de la MetaSystems (companie din Italia). Eu mi-am luat masina de acu' 2 sapt. dar stiam decand am comandat-o ca nu am voie sa pun alta alarma decat MOP-urile(circulara de la GM). Aici costa 207 eur cu tot cu montaj si TVA. Am inca ceva probleme cu led-ul rosu de pe bord dar in rest pana acuma alarma se comporta OK.

Cat priveste senzorii de soc si perimetru, am inteles ca normele UE le interzic.

Share this post


Link to post

Si ai ceva specificatii de la aceasta alarma? Vreun link ai gasit?

Daca nu, poate spui ceva aici, pe forum, despre ea.

Edited by geof

Share this post


Link to post

bre, metasystem e alarma f buna...

Share this post


Link to post

@Kalos_Waiting

Dar manual de utilizare nu ti-au dat? Sau orice altceva care ne-ar fi de ajutor?

Share this post


Link to post

mi-au dat ceva...2 randuri...de n-am priceput nimic.

oricum mi-au zis ca is la inceput si ei si mai au de invatat... :">

Share this post


Link to post

O fi ea foarte buna, dar daca nu sti ce face si cum se foloseste, pentru ca nu ti-au dat documentatia, nu e foarte frumos.

Pentru utilizator e neplacut, ce-ar trebui sa faca, sa se puna pe butonat?

Cat despre firma care procedeaza asa, e clar ca e ceva putred in spate.

Daca e metasystemu' indicat, atunci e vorba de un model mai vechi, cine stie de unde gajbit (o fi avand manual in ungureasca, pardon, si le e rusine sa spuna) si la ce pret, si-l dau la "pretul pietei".

Hai sa fim seriosi, ca asta nu e mod serios de a face un serviciu.

Dar daca noi acceptam asa, tot asa se invata si ei (ati mai auzit asa ceva, nu-i asa? si pun pariu ca nu va place ideea!).

Share this post


Link to post

@Abram Burel

Ai dreptate, dar ce poti sa faci. Mie mi-au zis clar ca daca montez alt tip de alarma la ei sau la alt sevice pierd garantia pe partea electrica. Ce puteam sa fac.? Nimic. Plus ca in afara de MOP 3, mai au vreo 3 variante care pleaca de la 6.5 k, dar ff. slabute. N-am avut din pacate alta varianta.

Azi ma duc iar la service ca am luat o groapa teribila pe la 90 km/h (Timisoara - Lugoj e un dezastru) si m-i s-a indoit cata jeanta. O sa mai discut cu ei de problema asta.

Share this post


Link to post
@Abram Burel

Ai dreptate, dar ce poti sa faci. Mie mi-au zis clar ca daca montez alt tip de alarma la ei sau la alt sevice pierd garantia pe partea electrica. Ce puteam sa fac.? Nimic. Plus ca in afara de MOP 3, mai au vreo 3 variante care pleaca de la 6.5 k, dar ff. slabute. N-am avut din pacate alta varianta.

Azi ma duc iar la service ca am luat o groapa teribila pe la 90 km/h (Timisoara - Lugoj e un dezastru) si m-i s-a indoit cata jeanta. O sa mai discut cu ei de problema asta.

 

ai jante de tabla?

 

eu traiam cu impresia ca jantele din aliaj sunt fragile si se sparg daca dai in borduri sau gropi. am luat o ditamai groapa in azuga acu vreo 3 saptamani de am lasat o bucata de cauciuc acolo iar janta abia daca se zgariase putin. am facut fapta romaneasca si am luat un cauciuc ieftin pentru roata de rezerva si am pus kumho-ul de pe rezerva pe roata.

oricum, mi s-au parut foarte ieftine pirelli la 2.2mil/cauciuc in comparatie cu barum la 1.4(sau 1.8?) mil.

Share this post


Link to post

jante de tabla..nu e indoita rau..dar in deajuns sa deregleze cata directia..oricum chestia asta nu face obiectul garantiei... :-W

Share this post


Link to post

@ Kalos-Waiting

 

Evident ca mare lucru nu ai ce face, pe asta mizeaza si ei. Totusi, daca e asa cum spui, ar putea fi atacati. Ce imi vine repede in minte este ca, conform unor reglementari in vigoare, orice produs comercializat trebuie sa fie insotit de documentatie in limba romana, certificat de garantie, documente de provenienta, etc.

Poti aborda problema in doua moduri:

- incerci sa-i ameninti cu chestia asta, poate ii impresionezi

- te adresezi la OPC

sau o combinatie.

Probabil ca niciuna din variante nu-ti va aduce prea multa satisfactie, dar daca acest gen de atitudine prolifereaza, la un moment dat se va schimba ceva. Face parte din jocul... democratic al... economiei de piata.

Share this post


Link to post

Voi, cei care v-ati montat alarme la diferite service-uri Chevrolet, puteti sa-mi spuneti cat timp a durat montarea alarmei?

Eu am vrut sa ma programez la GTT, sa-mi montez o alarma si mi-au zis ca dureaza vreo 4-5 ore. Ce-or face atata timp? La celelalte masini care le-am avut montarea alarmei a durat vreo ora si ceva, nu mai mult.

Share this post


Link to post

Mie mi-au dat alarma deja instalata.

Nu e ok ca timp, cred. Le ia mult sa se integreze perfect cu modulele deja existente samd dar trasul de fire nu ar trebui sa fie problema, asa ca...

Share this post


Link to post

Mi-am pus alarma pe Kalos. Am fost la service-ul GTT si am avut "placuta" surpriza de a avea posibilitatea de a alege dintr-un numar de "una" alarme. Si anume o alarma MGM1 produsa de MetaSystem. Cand am luat masina, nu prea am avut timp sa ma uit la toate posibilitatile pe care le are si nici nu prea am avut cu cine discuta.

Acasa, in schimb, m-am jucat un pic cu ea si am incercat programarea unor optiuni suplimentare, conform unui manual de instalare luat de pe net de la MegaSystem Italia, pentru o alarma HPA, care parea similara cu MGM1. Unele setari au mers, altele nu. Ma interesa in mod deosebit inchiderea usilor la pornirea motorului si imobilizarea pasiva a motorului. Aceste optiuni nu am reusit sa le fac sa mearga. Am trimis un mail la firma Setech (distribuitorul alarmelor MetaSystem in Romania) si in plus am dat un telefon la GTT. Cei de la GTT au spus ca inchiderea usilor la pornire nu este posibila la acest tip de alarma, si au fost foarte uimiti de faptul ca am un manual de instalare (cel pentru HPA) cu instructiuni de programare; mi-au zis chiar sa-l tiparesc si sa ma duc la ei ca sa-l vada.

Cei de la Setech mi-au raspuns promp si mi-au spus, printre altele, ca alarma are posibilitatea de inchidere a usilor si mi-au dat chiar si instructiuni pentru realizarea acestui lucru.

Concluzie: cei de la GTT habar nu au de alarma pe care o monteaza.

Oricum, daca voi avea timp, o sa ma duc pe capul lor, pentru ca, desi este o alarma simpluta, macar sa o fac sa mearga la posibilitatile maxime.

Share this post


Link to post

Am mai spus-o, dar vad ca pe zi ce trece parca e mai rau.

Se pare ca pe la noi intra numai marfuri de sold (asta in cazul cel mai fericit). Cica alarma MetaSystem de tip MGMx, pe care n-o gasesti nicaieri altundeva (it, hu, sk). Asta dupa mai "binecunoscutul" MOP.

In alta ordine de idei, pentru imobilizare "pasiva", chiar daca alarma da semnal de "imobilizare", trebuie sa fie instalat modulul de actionare corespunzator (poate fi un releu) care din cate stiu e separat, adica in alta cutiuta (pentru un montaj cat mai "discret"). Poate ca kitul instalat nu a avut asa ceva.

Share this post


Link to post

Din ce mi-au trimis cei de la Setech, nu este necesar nici un modul separat, ci doar niste legaturi intre modulul alarmei si diferite componente ale masinii, plus niste setari de configurare. Dar, probabil ca cei de la service nu au primit un manual de instalare complet si nu stiu sa faca aceste lucruri.

Share this post


Link to post

Hmmm, asta ar insemna ca "interactioneaza" cu imobilizatorul masinii, desi ala e practic ECU. Asta s-ar putea.

Asa e, de obicei "imposibilitatea" unei chestii este doar treaba de cunoastere/ignoranta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...