Jump to content
Sign in to follow this  
silviustel

Discuri De Frana Nubira Ii

Recommended Posts

Fa-le un mic rodaj, in primii 50-100km incearca sa frinezi cit mai lung.

Share this post


Link to post

Mi-au venit discurile ATE, in sfarsit, dar pentru ca baietii de la magazin nu m-au anuntat cand le-au primit si a trebuit sa sun eu la ei pe 1 iulie, le-am platit cu TVA-ul marit :-W . Week-endul asta le montez, si revin cu detalii. Precizez ca am placute standard, pe care le-am pus acum 500 km.

Share this post


Link to post

Cumpara-ti si un set bun de placute, ca altfel e pacat de discurile alea.

Eu momentan sunt foarte multumit de combinatia Ferodo+Ferodo Premier. Franeaza de doua ori mai bine ca inainte; frana este mult mai ferma.

As fi vrut sa schimb si lichidul de frana si sa testez dupa asta, insa am reusit sa rup un aerisitor intepenit si acum trebuie sa schimb un cilindru pe spate.

Share this post


Link to post

La nubira mea nu am reusit sa i dau de cap la frane.Numai pompa nu am schimbat o.Se potriveste de la vreo masina punte de spate cu discuri???Poate asa o sa am si eu frana calumea.La viteze mari imi e si frica cand trebuie sa pun o frana mai brusca ,se duce dublu distanta fata de dacia lui tata la 100km/h.

Share this post


Link to post

Ce placute/discuri ai? La mine s-a simtit o imbunatatire foarte mare la franare dupa ce-am trecut de la discuri originale/placute Hi-Tec la Ferodo/Ferodo Premier. Ar fi bine sa faci si un schimb de lichid de frana, daca n-a fost schimbat recent.

Share this post


Link to post

Salutare.Aceeasi problema o am si eu cu discurile.Merg discuri de frana de pe vreun model de opel???

Share this post


Link to post

Am gasit la cineva de pe forum urmatoarele optiuni pt Nubira2. De remarcat ca nu mi-au dat nimic pt puntea spate. :rolleyes:

 

Untitleffd.png

 

Recomandari? Ferodo mi se par prea ieftine, iar de la Brembo la ATE - merita oare diferenta de pret?

 

Daca stiti o alta sursa de piese, va rog sa imi spuneti.

Edited by lowlife

Share this post


Link to post

Poate e prea tarziu pentru tine, dar in urma consultarii "bibliei" TecDoc confirm dimensiunea de 256 pe fata si 258 pe spate.

Share this post


Link to post

Discuri Brembo si cu placute Textar franeaza foarte tare. O foarte buna combinatie e desigur si discuri ATE cu placute ATE (ambele sunt mai dure). Uita de Ferodo, Bosch, TRW.

Share this post


Link to post

Cam off-topic, dar legat de ATE, am un bun prieten care si-a pus discuri si placute ATE pe Kia Ceed si in ciuda pretului ceva mai ridicat a spus ca nu ar mai merge pe altceva.

Share this post


Link to post

Ce placute/discuri ai? La mine s-a simtit o imbunatatire foarte mare la franare dupa ce-am trecut de la discuri originale/placute Hi-Tec la Ferodo/Ferodo Premier. Ar fi bine sa faci si un schimb de lichid de frana, daca n-a fost schimbat recent.

 

Salut, am vazut ca postul este de mult timp dar trebuie sa schimb si eu placutele de frana la o nubira 2 si am intrebat la magazinul meu (din Arges) si avea pentru nubira 2 decat 'originale' la 150 Ron :scarpin: si Hi- Tec la 37 Ron, ce sa mai inteleg? tu aici zici ca Hi-tec sunt originalele, poti sa-mi explici te rog. Si placute Ferodo, Brembo TRW, cum se mai vorbeste pe aici nu stiu unde pot gasi decat prin comanda pe net. Oricum am gasit placute made in Korea pe net la 68 Ron, dar sunt in dubii.

Share this post


Link to post

Daca nu ai pretentii prea ridicate merg hi-tec. "Originalele" din punctul meu de vedere nu merita atentie. Vrei ceva mai bun cauti ferodo premier la orice magazin generalist de piese auto.

Share this post


Link to post

Daca nu ai pretentii prea ridicate merg hi-tec. "Originalele" din punctul meu de vedere nu merita atentie. Vrei ceva mai bun cauti ferodo premier la orice magazin generalist de piese auto.

E diferenta enorma de pret intre Hi-Tec si originale, dar daca zici ca nu merita de ce sa arunc cu banii de pomana,si alea dupa net la 68 Ron ma duce la 100 Ron cu tot cu transport, o sa caut sa vad daca gasesc Ferodo Premier pe la mine pe aici, eu am numai magazine de piese auto Dacia si unul de Daewoo :D

Share this post


Link to post

Mi-am luat pana la urma placute Hi-tec, oricum si inainte era frana elastica, dar acum dupa ce le-am schimbat parca e mai elastica si trebuie sa apas cursa mai lunga si se duce si imediat la fund cand o apas, parca inainte nu era asa :-/ :roll: :scarpin: poate trebuie sa se mai aseze si ele, stiu eu? in schimb nu face nici un zgomot la franare sunt foarte silentioase

Share this post


Link to post

Aeriseste instalatia, ai aer pe undeva.

 

Si da, placutele trebuie sa se pasuiasca pe discuri (cateva sute de km in functie de cat de mult franezi).

Share this post


Link to post

Salutare, sper sa nu fiu offtopic.

Am si eu o nubira 1, an 2000...am o problema la roata fata stanga.

Preblema se evidentiaza astfel: zgomot de frecare intre 20 si 70 Km/h. S-a schimbat rulmentul fiindca s-a constatat ca roata merge infranata si temperatura este foarte ridicata ( temperatura a intregului ansamblu roata, chiar daca se franeaza foarte rar ). Bun, acum temperatura este ok..nu exista diferente fata de roata dreapta...dar zgomotul persista.

Am demontat etrierul si am constatat ca placutele de frana nu se distanteaza fata de disc si acestea freaca de discul de frana ( acesta posibil sa fie si ovalizat) . Am observat ca pe placuta de frana exista 2 tablite ce stau pe placuta ( acestea fiind foarte ruginite, avand urechiusile de agatare terminate, ruginite din cauza temperaturii inalte + umiditate ) , presupunand ca ar avea rolul de retinere a placutei ( dupa ce se ia piciorul de pe frana, aceasta sa revina, sa stea lipita de bratele etrierului ). Nu mi-am putut da seama de rolul tablitelor din cauza deteriorarii lor.

Bun, am mai demontat si curatat bucsile de ghidaj etrier...le-am montat la loc, dar cred ca au fost montate gresit; in sensul ca nu sunt sigur cum trebuie sa fie montate ( sa ramana aer in interior si atunci sa impinga boltul, bucsa inspre motor sau sa elimin aerul si sa se formeze vacuum , deci sa traga boltul inspre roata ? )

S-a montat totul la loc, dar tot se aude acel zgomot...ma dispera.

Pana o sa vina primavara cand o sa aprofundez problema, astept sfaturi de la cei care sau lovit de problema aceasta,

Share this post


Link to post

Nu mi-am putut da seama de rolul tablitelor din cauza deteriorarii lor.

Anti-vibratie.

 

... nu sunt sigur cum trebuie sa fie montate ( sa ramana aer in interior si atunci sa impinga boltul, bucsa inspre motor sau sa elimin aerul si sa se formeze vacuum , deci sa traga boltul inspre roata ? )

Nici, nici ! Important este ca ele sa gliseze foarte usor. Dupa 2-3 frine oricum variantele tale nu mai sint valabile. De altfel, daca te uitai cu atentie la glisiere, observai ca nu sint cilindrice tocmai pentru a preveni formarea unei perne de aer.

 

Daca discurile ar fi ovalizate (ma rog, deformate) ai simti in pedala atunci frinezi.

 

Posibil sa existe un zgomot datorat acelei mici buze care se formeaza pe circumferinta unui disc cu grad semnificativ de uzura. Putine sint placutele de frina care calca pe disc fix pina la margine asestuia. Oricum, asta nu ar explica de ce se manifesta doar in intervalul dat de tine.

Share this post


Link to post

Bun, rolul tabliteler l-am inteles.

In legatura cu glisierele: am observat ca nu sunt perfect rotunde si au o laterala polizata 2 mm ( daca pot sa-i zic asa ). Posibil din cauza excesului de vasilina sa se formeze perna de aer. O sa schimb garniturile si glisiere !

Discurile au un grad cam mare de uzura, am observat acea buza mai mult inspre interiorul discului. Se vor schimba si aceste ( Ferodo sau Brembo ), vedem in functie de eferte si buget :D

Tot sunt nelamurit fiindca de ex la cielo am vazut ca exista o tablita care intra pe interiorul cilindrului si apuca cu 2 ghiare placuta ca sa o tina lipita. La nubira nu am observat asa ceva, posibil sa-si fi bagat nasul vreun "meserias"

Am mai curatat si tablitele pe care culiseaza placutele de frana ( tablite de retinere,sau cum s-or numi ele ).... fara nici un efect. AU fost murdare, pline de fraf de ferodou solidificat...

Share this post


Link to post

In legatura cu glisierele: am observat ca nu sunt perfect rotunde si au o laterala polizata 2 mm ( daca pot sa-i zic asa ). Posibil din cauza excesului de vasilina sa se formeze perna de aer. O sa schimb garniturile si glisiere !

Parerea mea: nu te apuca sa le schimbi inutil. Daca glisierele nu sint ruginite si NU au joc in etrier, sint OK. Garniturile le schimbi doar daca sint deteriorate. Nu te preocupa din cauza pernei de aer. Daca prin exces de vaselina te referi la o cantitate care ar putea duce la iesirea acesteiea prin burduf si imprastierea pe disc, atunci ... mai scoate din ea !

 

Tot sunt nelamurit fiindca de ex la cielo am vazut ca exista o tablita care intra pe interiorul cilindrului si apuca cu 2 ghiare placuta ca sa o tina lipita. La nubira nu am observat asa ceva, posibil sa-si fi bagat nasul vreun "meserias"

Nu e cazul, asa sint ele, fara gherute.

 

Am mai curatat si tablitele pe care culiseaza placutele de frana ( tablite de retinere,sau cum s-or numi ele ).... fara nici un efect. AU fost murdare, pline de fraf de ferodou solidificat...

Asta oricum e de bine chiar daca nu ai scapat de zgomot. Pe de-o parte nu risti sa mergi infrinat, pe de alta parte se reduce efortul la frinare si riscul unei frinari dezechilibrate.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru sfaturi Salex !

Acum astept primavara sa ma pot ocupa de bibileala si eliminarea zgomotului :D .

 

O zi placuta in continuare.

Cu respect, Tony.

Share this post


Link to post

Salutare, in proportie de 90% problema s-a rezolvat prin inlocuirea discurilor de frana, care erau uzate + placutelor de frana + curatat si uns glisiere + schimbat garnituri + curatat etrier care era cam murdar. Dar parca tot se mai aude putin o frecare :D ...sper sa nu fi ramas eu cu sechele :) . Oricum este diferenta foarte mare fata de inainte. Sper sa-i fie de folos cuiva rezolvarea acestei probleme.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare.Am schimbat discurile orginale care erau ovalizate cu unele Delphi sper ca am scris corect.Masina franeaza foarte bine acum nu mai tremura deloc volanul.Ce parere aveti de aceasta marca Delphi? Vreau sa va mai intreb ceva.Sunt piese din gama Opel care sa se potriveasca cu Nubira 2?

Edited by daewoo

Share this post


Link to post

Buna, am si eu o daewoo nubira 2 din 2007 si la mine ii aceeasi problema cu discurile se simte si la viteza de 120km/h cand franez dar la mine si la 30km/h se simte cand pun frana usor, ii ca si cum as pune frana la bicicleta si am opturi adica pun frana si ca si cum m-as juca cu ea as apasao si as lasao tot asa si banuiesc ca ii de la discuri daca imi puteti recomanda un set foarte ok de discuri + placute pana in 400 ron

Share this post


Link to post

Aici se discuta despre piese, calitatea lor si preturi. Daca ai o problema tehnica, vezi in sectiunea de "Probleme tehnice". Pentru recomandari de discuri vezi acest topic, pentru recomandari de placute vezi topicul despre placute, nu mai amesteca probleme multiple intr-un singur loc ca nu e ciorba.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...