Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
Leutzu

Masina Mi Se Opreste Din Mers

Recommended Posts

Astazi pe la pranz eram la semafor in titan, dau sa plec si se opreste motorul, dau la cheie, nimic (eram pe gpl) o trec pe benzina si cu chiu cu vai am reusit sa plec (asta dupa ce un taximetrist din spatele meu mi-a umplut frigiderul cu carne). In fine, mai merg putin pe benzina o trec iar pe GPL si iar se opreste dupa inca vre-o 2 KM. Ajung acasa (m-am gandit ca e gazul prost) si apoi ma duc si fac plinul de gaz (bineinteles ca in drum spre statia de gpl s-a mai oprit odata. Plec inspre crangasi la niste colegi de facultate si pana acolo s-a mai orit de 2 ori, la fel si pe drumul de intoarcere, de data asta odata si pe benzina. Am trecut pe la Alezzu unde am facut o curatare de carburator (si cu spray si clasica ca la dacie), am plecat de acolo fericit ca nu s-a mai oprit cat am facut o tura de proba cu el in dreapta, insa in drum spre casa iar se opreste. Ma dau jos din masina si trec benzina pe direct (la GPL este o bobina care face trecerea dintre benzina si GPL si m-am gandit ca s-a stricat bobina aia si de aceea se opreste motorul), insa in fata blocului s-a oprit din nou. Precizez ca am plinul de benzina facut, la fel si cel de GPL, benzina este de la MOL (ii stiu pe baieti de acolo si benzina este ok), apa in sitemul de racire este, uleiul este si el ok, si imi merge in 3 pistoane (bujiile sunt noi, la fel si fisele - au 6000km) si motorul merge rotund. Ce poate sa fie? Maine seara o sa duc masina la mecanic si o las acolo, insa vreau sa stiu si eu ce ar putea sa fie, sa stiu ce sa ii zic sa verifice ma intai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel am patit si eu. Mi-am dat seama ca este de la aprindere pentru ca mi se oprea si pe benzina si pe gaz.

Am schimbat toata aprinderea pe rand in ordinea urmatoare: bujii, fise, bobina, capac delcou, delcou. Dupa fiecare componenta schimbata faceam probe si bineinteles ca se oprea. Credeam ca inebunesc si ca tot in servis o sa ajung. Am gasit pe forum ceva asemanator si ziceau baietii ca este de la modulul electronic din delcou. M-am interesat si am gasit modulul la 120 RON; mi s-a parut cam scump si m-am gandit sa iau unul SH. La rxm.ro nu aveam modulul, dar aveau delcou SH la 50 RON. Asa ca am facut comanda si a doua zi l-am primit si schimbat. Dupa ce am schimbat delcoul s-a rezolvat si problema mea.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dus ieri masina la mecanic, si se pare ca din cand in cand nu am scanteie (de fapt e foarte slaba). Cred ca o sa apelez si eu la "dezmembrari" intrucat un delco nou este 480RON.

Bobo, cand ai luat tu delcoul cu 50ron, pentru ca eu am gasit cu 150RON.

Si inca o intrebare, este vre-o sansa sa fie bobina centrala (ca tare imi este ca dau banii pe delco si apoi imi dau seama ca nu era de la el).

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! eu cred ca e o mare sansa sa fie bobina (care e si mai ieftina) dar cel mai bine ar fi sa gasesti una sa o probezi. eu am patit cam acelasi lucru si era de la bobina (cu ulei nu uscata) la denivelari mi se oprea masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu apelezi la un prieten cu tico sa incerci pe rand bobina si delcoul? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cip...bobina cu ulei? Unde este aia?

 

 

SI inca o precizare: in mers cand mi se opreste masina si o las in viteza nu porneste (nu are scanteie), insa daca dau la cheie porneste - deci este o piesa careia ii trebuie un impuls electric ca sa porneasca.

Edited by Leutzu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cip...bobina cu ulei? Unde este aia?

 

bobina cu ulei era la masina cu care am avut eu probleme si nu era arsa avea contactul unde intra fisa centrala slabit (pe dinauntru am vazut dupa ce am spart-o) am ramas in delta pe un drum pietruit dupa o ora am descoperit-o am desfacut-o si cu motorul pornit am scuturat-o si se oprea mergea numai rasturnata am gasit la cineva una ruginita si vai de ea de la un golf si cu asta a mers

alte efecte secundare se incingea bobina si descarca bateria

Leutzu la tine s-ar putea sa nu fie asta dar merita sa incerci :)

daca atunci cind pornesti din demaror masina se scutura un pic :-?

 

 

Mai pune si tu cate o majuscula pe ici pe colo si anume prin punctele esentiale ;)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand pornesc masina nu se scutura deloc, porneste normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leutzu cind am spus ca se scutura m-am referit la socul pe care il da demarorul in mod normal

singura posibilitate sa rezolvi problema e sa verifici toate componentele aprinderii de defecte vizibile carbonizari , oxid etc. si daca nu sunt defecte de acest gen sa inlocuiesti pe rind componentele (asa fac si in service si la masini dotate cu obd :-W ) bineinteles icepind cu ce este mai usor fisa centrala gobina capac delcou pipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat componentele si nu au urme vizibile de carbinizare sau oxidare...tocmai de aceea trebuie sa o iau prin excludere...si prefer totusi sa nu cumpar componente care sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leutzu daca nu ai posibilitatea sa imprumuti piesele pentru test parerea mea e ca e mai bine sa apelezi la un service e mai ieftin decit sa cumperi ce nu trebuie de preferat un sevice daewoo autorizat acolo sigur au piesele ,desi nici io nu o las pina nu-i dau de cap :D dar nu de fiecare data asta e cea mai indicata solutie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat delcoul pe 18.01.07.

Eu bobina am schimbat-o si tot degeaba.

Daca descoperi ca e bobina iti dau eu bobina mea!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobina cu ulei era la masina cu care am avut eu probleme si nu era arsa avea contactul unde intra fisa centrala slabit

Bobina la Tico n-are ulei, este cu rasina. Pe partea de inalta tensiune nu conteaza contactele slabite, caci se formeaza arc electric si curentul trece mai departe (motorul functioneaza si cu fisa centrala tinuta la 1cm de mufa din bobina. Ceea ce conteaza sunt scurgerile de inalta tensiune la masa, vizibile usor pe timp de noapte. Unele bobine de inductie pot functiona bine cat sunt reci pt ca apoi sa nu mai fie in stare sa dea o scanteie suficient de puternica pt functionarea motorului, urmand ca dupa o nefunctionare de 5-10 minute sa mearga iar ok cateva momente. Sau poate fi obosit modulul de aprindere din delco.

O depanare eleganta necesita un multimetru, cu care testezi bobina; trebuie sa verifici rezistenta infasurarii primare (1.2ohm) , apoi a celei secundare (12.1Kohm) si in final rezistenta dintre cele 2 infasurari (cat mai mare, peste 1Mohm) si a fiselor (10-22Kohm/m).

O alta abordare, mai accesibila, ar consta in inlocuirea fisei centrale, apoi bobina, cu unele bune de la un alt Ticozaur. Daca tot nu se rezolva, schimba delco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM dat comanda de pe RXM.ro de 2 delco-uri (50RON bucata pentru ca n-au capacul) sa fiu sigur ca din 2 unu merge. Cat despre bobina, se pare ca este buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era nevoie sa faci comanda de doua. Eu i-am intrebat ce fac daca nu e bun delcoul si mi-au raspuns ca suporta ei cheltuielile si imi trimit altul. Delcoul care mi l-a trimis era semnat (zgariat)!

Edited by bobu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema, era exact de la delco (multam bobu pentru pontul cu delcoul) pe care l-am schimbat cu totul.

Edited by Leutzu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Astazi m-am confruntat pentru prima data in doi a i si jumatate cu o problema la ticozaur. Ma aflam in mers si deodata mi s-a oprit motorul. Am dat la automat dar degeaba invartea dar nu pornea. Am asteptat ca 20 de minute am mai incercat o data si a pornit. Am mers cam 30 de km si iar s-a oprit in mers. Am asteptat iar cateva minute sa se raceasca si sa porneasca. Cand am ajuns in oras se oprea din ce in ce mai des. S-a mai confruntat cineva cu asemenea problema? Eu estimez ca e bobina de inductie? Voi ce spuneti? Multumesc!

Edited by mike_mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu merg pe gpl, filtru de benzina este schimbat si nu am facut mai mult de 500 de km cu el. Si daca ar fi carburatorul de ce atunci cand se raceste porneste iar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan am schimbat bobina si vad ca nu mi-a mai facut probleme...am mers cam 100 de km prin oras, iar cu cea veche tot pornea si am mai mers dupa acel incident cam 50 de km prin oras si la fel nu mi-a facut nicio figura. Imi este cam frica sa ma mai incumet la un drum lung :) )). Initial suspectam si eu senzorul, dar mi-au spus unii colegi forumisti ca daca pica nu-ti mai porneste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sper ca imi raspunde cineva. Am si eu aceeasi problema, masina s-a oprit brusc apoi am tot incercat s-o pornesc. Dupa o perioada a inceput sa porneasca (initial am crezut ca e pompa de benzina, dar am incercat cu alta si e la fel), dar dupa un timp de functionare se opreste. Am verificat daca am scanteie si nimic, apoi am verificat direct de la bobina si tot nimic. Dupa ce am incercat cu alta bobina rezultatul a fost acelasi, undeva pana in bobina s-a intamplat ceva. Am un matiz din 2003, a intampinat cineva aceeasi problema sau stie cineva ce e defect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×