Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian M

Aveo 5dr Premium

Recommended Posts

Ms de urari!

La mine e pe curea distributia. La tine e posibil sa fie pe lant, insa nu stiu sigur.

numai bine si tie!

Share this post


Link to post

e normal sa iei primul itp ok pe bune

itp-ul de 150ron e "d-ala" de il iei sigur :P - dar la o masina ca noua nu se justifica efortul

si eu la cielo itp-ul de acum un an si ceva am vrut sa il fac pe "serios" (nu la lumini, trusa medicala si alte frectii) ci in primul rand la frane - si am reusit sa iau din prima fara "interventii"

iti doresc si tie al 5-lea ITP luat cu brio pe bune!

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Oameni bun, sa dea Domnu' sa prinda masina al 5-lea ITP pe bune, dar eu nu intentionez sa o pastrez decat maxim 3 :D . Insa multumesc de urari.

Madkat- ITP cu cu 150 ron o fo la masina de 2 ani, la noi pe forum. Scump, dar "pe bune". Asta a fost pretul.

W-e placut tuturor!

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos si sa ai parte de 1 mil. de KM!

Share this post


Link to post

Multam fain, colega! Urari de bine si tie!

Intentionez sa tin pana termin rislingu', adica inca 3 ani (fara doua luni). Sa mearga ea bine pana atunci, ca mai vedem.

Numai bine.

 

 

S-a schimbat bara spate, in urma izbaiului luat la semafor. Polistirenul ala din bara face toti banii, a amortizat perfect. Bara a iesit perfect la culoare, am lucrat cot la cot cu cei din service, care nu prea le au cu montajul (era sa-mi ramana cateva suruburi).

Ma gandesc sa mai las gumele de iarna, macar pana se mai hotaraste valul de aer rece sa plece de la noi.

In continuare ma exaspereaza zgomotul din dreapta bordului (in w-e poate ma apuc de surubarit- sunt sigur ca e un surub sau o clama desfacut/sarit).

Am spalat-o in w-e trecut, jnsa ieri o fo ninsoare si e murdara la loc, insa se vede culoare (inca).

Vreau sa vina primavaraaa!

Share this post


Link to post
... Ma gandesc sa mai las gumele de iarna, macar pana se mai hotaraste valul de aer rece sa plece de la noi ...

Sezonul cald pentru o masina incepe la noi de la 1 Mai (in pricipiu). Asteapta sa fie temperaturi peste 7'C, tot timpul. Vorba activistului: "ziua are 24 de ore, dar mai exista si noaptea".

Share this post


Link to post

A venit primavara si pentru masinuta mea!

Cum adica? Pai sa incepem:

- i-am facut o spalare completa cu turbojetul (l-am reparat si merge acum); s-a insistat pe compartimentul motor, care acum arata civilizat (radiatoarele sunt si ele curate);

- s-a curatat oleaca si inauntru (dar jegul se pune inapoi, de la praf din abundenta);

- s-a curatat si admisia, ocazie cu care am stricat IAC-ul, ulterior am luat unul sh, care mere ok; pret spray Forch- 28 lei

- s-a inlocuit stergatorul de pe hayon- se rupsese lamela si nu mai facea treaba; pret 13 lei, parca

- s-a inlocuit si stergatorul de la sofer, deoarece era enervant sa curete totul, mai putin partea din directia privirii mele :) ). 19 lei

- s-au pus inapoi gumele de vara pe puntea fata (alta viata acum)- pret manopera 14 lei pe roata (montat si echilibrat)

- s-a schimbat filtrul de aer (16 lei, gasit din plesneala la un magazin daewoo din Piatra- ocazie cu care mi-am luat doua filtre de motor si unul de polen, alb- 45 ron), deoarece avea deja 8k de km si arata gri spre motor si negru pe exterior- deci cam asta e speranta maxima de serviciu al unui filtru de motor in RO. Operatia s-a desfasurat intr-o ora libera la servici, in cateva minute a fost gata.

- s-a inlocuit IAC-ul, dupa ce a fost curatat cu spray pentru carburator- a iesit ca nou! Pret IAC sh- 100 lei

- s-a facut un reset ECU si un idle learn- nu vad diferente fata de atunci cand foloseam IAC-ul stricat.

 

Filtrul si IAC-ul au fost schimbate azi. Ultimul consum (cu IAC-ul stricat) a fost de 8%, consum de care eu sunt multumit.

Avem 38550 km, treburile sunt ok pana acum.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Luciane - banuiala mea e ca filtrul de polen era negru spre exterior pentru ca era modelul cu "carbon activ" :P

acum ai pus doar de hartie... nu ca ar conta, venind din partea unuia care umbla FARA filtru de polen la masina din profil (cea care ar fi trebuit sa aiba) :) )

Share this post


Link to post

Nu, era vorba despre filtru de aer la motor, nu te-ai uitat bine. Am luat si filtru de polen, fara carbon, la 45 lei. Da' il tin de rezerva, ca il am pe cel cu carbon de la revizie. Il voi scoate si-l voi sufla, dar cand am sa am timp. Nu imi vin mirosuri naspa cand dau drumul la ventilatie sau la AC.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Neah, erau amestecate in fraza :)

 

la mine am scos filtrul nu ca putzea, ci pentru ca se imbacsise de nu mai puteam dezaburi geamurile

Share this post


Link to post
Nu, era vorba despre filtru de aer la motor, nu te-ai uitat bine. Am luat si filtru de polen, fara carbon, la 45 lei. Da' il tin de rezerva, ca il am pe cel cu carbon de la revizie. Il voi scoate si-l voi sufla, dar cand am sa am timp. Nu imi vin mirosuri naspa cand dau drumul la ventilatie sau la AC.

 

Pe vremuri se folosea hartie sugativa la absorbtie (la scris)Gandeste-te ce puteai sa faci cu o sugativa care era plina de cerneala.

Eventual poti sa incerci sa speli filtrul.Nu faci nimic cu suflatul!Sau aproape nimic!

Edited by simon2tibi

Share this post


Link to post

Pai, daca-l speli, i-ai stricat porozitatea si nu se mai cheama filtru, ci basca.

Share this post


Link to post
Pai, daca-l speli, i-ai stricat porozitatea si nu se mai cheama filtru, ci basca.

 

Dar cu suflatul?...."

O mai tragi de par"

Sigur nu faci nimic decat o impresie.

Normal ca vei incerca sa sufli invers de sensul de ...

Edited by simon2tibi

Share this post


Link to post

Tot n-am somn, deci hai sa bag cateva impresii despre masinutaaaaa...

Am fost in w-e acesta la lacul Cuiejdel de langa Cracaoani, Neamt la o tabara de ecologizare (invitat de un organizator). Drept pentru care s-a procedat la pregatiri serioase, desi aveam sa stam de vineri pana duminica. Ca urare, s-a procedat la extragerea banchetei din spate, s-a pregatit lada frigorifica (de armata) cu pungi cu gheaza pentru a se stoca haleul perisabil, s-a facut rost de cort, saltele, pompa electrica (faina inventie, nu mai dai :la pompa" de-ti vine acru), pavilion 3x3 m, csaune, masa, gratar, carnuri, bere (naspa, era mai buna palinca de la Viorel) etc. Deasupra s-au aruncat gentile cu: laptop, camera foto si camera video, invertorul (mi-am tras unul de 300w), mi-am luat doua pachete de tigari (decat unul am fumat) si- la drum. De la soseaua principala pana la lac au fost 17 km- vreo7-8 prin sat, restul drum forestier, se putea merge lejer cu a II-a, uneori cu a III-a. La intrarea catre locul de campare am avut ceva emotii, dat fiind ca am fost prima masina care a avut tupeu sa intru acolo- era noroi si teren inclinat, cu ceva cioate din loc in loc. Am intrat lejer. Timpul a trecut repede, a fost actiunea de ecologizare a lacului (s-a strans ce au aruncat altii- cam o raba de gunoaie, fara misto), s-au facut gratare, s-a cantat, s-au facut poze etc. La iesire am avut ceva emotii, deoarece masina nu avea in minus decat maxim 10-15 kg fata de cat avea cand am intrat. Am vazut cum un touareg patibna puternic de rotile din spate la iesire si am zis ca eu cu jegurile mele de gume tip "slick" nu cred sa urc prea usor panta. Ma credeti sau nu, am iesit mai usor ca gipanu, nu am patinat mai deloc, desi am abordat o traiectorie oarecum oblica si mai abrupta. Eh, am atins un pic cu pragul din stanga, dar era moale si nu s-a zgariat. Pe drum inapoi am ascultat Indios, astfel ca am ignorat oarecum zdrangaleala din drepta bordului (nu am reusit sa o elimin cand am desfacut consola) si zgomotul suspensiei (care insa se comporta excelent pe asfalt). In cei 100 si ceva de km din w-e s-a ars un sfert de rezervor, pe sosea s-a mers maxim cu 140, prin localitati- cum s-a putut, iar pe drumul forestier si prin sat nu am trecut de 40 (imi mai trebuie si alta data masina). A mai stat pornita cam jumatate de ora in w-e la relanti, deoarece a folosit mult pompa electrica si invertorul. Repet, masina s-a comportat admirabil pe terenul accidentat, a fost suficient de incapatoare cat sa zica ai mei ca am plecat la razboi, insa are un jeg pe ea de zici ca de acolo am venit. Am vrut sa o spal in seara asta, dar n-am avut pornire :) ) .Maine dimineata o sa am, ca merg in oras. Sau poate n-am pornire nici maine?..... Oricum culoarea se observa, e destul.

Share this post


Link to post

Ceva impresii/depresii de la ~44k km...

Masina e cam la fel de jegoasa la exterior (sta aproape de drum si se ridica mult praf, care se asza pe o raza de cel putin 15m, deci ori la umbra sub vie, ori in garaj, la 15m- tot un drac). Prin amabilitatea Cumnatului am reusit sa incalt masina (am pus doar cele doua Ventus-uri cu profil in V pe fata, urmand ca, dupa ce mai rod un pic si pe cele de pe spate, ale masinii, sa pun si perechea de la colegul meu). Costul manoperei de dejantare...echilibrare a fost de 25 lei, ambele roti avand 20 cu 25 grame- s-a adaugat o singura greutate de 25 pe exterior si aia a fost. Ca impresii: parca n-ar fi asa de silentioase ca originalele (nu-i bai, nu deranjeaza), sunt insa MULT mai aderente. De ce zic asta? Cu originalele dadeam scrat cu prima treapta la demaraj ghebos, cu astea maxim o secunda le aud scartaind; in niste curbe pe care le abordam mai cu viteza si auseam cum fluiera anvelopele de pe fata, ei bine- astea noi nu le aud decat f putin. Am aut nevoie sa franez de la 140/h (ca sa evit sa pulverizez o caruta care era pe sensul meu imediat dupa o curba- pe contrasens fiind doua masini) pana pe la ~60/h si, daca veam originalele, acum eram cel putin in spital... ABS-ul a intrat promt, masina neavand decat doua-trei oscilatii (totusi veneam din curba, nu de pe drum drept) stanga-dreapta din spate, iar imediat cum a doua masina a trecut din dreptul carutei, am tasnit si eu in depasire. Recunosc ca aveam viteza marisoara (NU faceti ca mine) si c ama grabeam sa ajung la cameraman, ca trebuia sa plecam la o nunta. Masina s-a comportat exemplar, nu am ce comenta (bine, dupa aia am aprins cu viteza o tigara pe care nu stiu cat de repede am terminat-o...).

Zgomotul din bord- din dreapta- e inca prezent, ma dispera, la revizie, cand fac programarea, am sa mentionez si cele 4 lucruri care ma cam enerveaza: zgomotul din bord, zgomot la rulmentul de presiune (acel gajait), zgomot la suspensie (am inteles ca se poate remedia) si faptul ca nu porneste intotdeauna la rece cum trebuie, dau la demaror de ma plictisesc, nu o ia decat daca scost prima fisa (dintre radiator) de la bobina, dupa care o ia la sfert, pun fisa si plec. In rest, apa, paie si bataie. Daca vor sa mai fac reviziile la ei, sper sa ma rezolve cu aceste 4 probleme. Daca nu, fac gat.

Saptamana viitoare cred ca ma prezint la revizie, sau cand oi avea vreo 44,8 k km (intai sa-mi fac eu programarea pe cand oi crede de cuviinta).

 

LE: am dat masina mai in deal- a pornit "la sfert". Mai are toane uneori...

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Fost azi la revizia de 45k. De fapt, 44,3k km.

M-am dus bou si am venit vaca. Adica din problemele avute mi s-a rezolvat doar cea cu trasul dreapta- cica erau cauciucurile decentrate (dea dracii, erau gumele cu profil in V de la Cumnatu). Ma rog, le-am dat pe spate, am pus originalele pe fata si merge brici. Zgomotul in bord- cica tre' sa dea jos tot bordul... M-am lamurit. Zgomot la suspensie- cica n-are nimic, totul e ok. Pornirile greoaie la rece, o ia motorul doar daca scot fisa de la bobina: "n-are, dom'le, nimic- nu arata niciun cod de eroare"; au pus ei testerul cum am facut eu azi drumul pana la Suceava pe jos. Rulmentul de presiune a fost diagnosticat defect, deci tre' sa merg la Bc, unde afost initial schimbat.

L-am rugat pe receptioner sa NU imi schimbe filtrul de polen- aşi! La factura, bineinteles ca aparea; cica mecanicul s-a luat cu mai multe si l-a schimbat. Bineinteles ca l-am cerut pe al meu inapoi- mi l-a dat rupt la un colt. Le-am spus ca eu le schimb la maxim 8k km- el cica as putea pierde garantia daca fac asa ceva, ca doar ei au dreptul sa faca aceste interventii. PLM- tre sa vin 100 km din Neamt sa imi schimbe ei filtrele cu 53 de lei (motor) si 130 (polen)? + drumul? Ei pa dracu'.

Ultima revizie a fost, de acuma nu mai calc la service autorizat decat in caz de nevoie de interventie in garantie- Doamne fere. Aceeasi revizie ca si la 15k- cost 5,2 mil- acuma 6,5. Cat piesel- cam atat si manopera. Si a stat masina aia la greu degeaba, parasita. Pun pariu ca toate piesele (ulei, filtre) nu ma ajung mai mult de 2,5 mil cu tot cu drumul in oras sa mi le cumpar. Asa ca de acuma imi schimb eu ce vreau si unde vreau consumabilele. Sincer, ma asteptam la un pret de maxim 4,5 mil. Sa nu vina vreunul sa imi spuna ca service-ul e scump! Service-ul hautorizat e bun doar ca sa pastrezi garantia. Oricum, daca am duceam in Bc sau Is- mai puneam 2 mil, deci la Sv chiar am iesit bine. Ma enerveaza in special manopera, care mi se pare f scumpa (specific service-urilor de marca).

In rest, masina e ok, mere bine. Sper sa mearga in continuare macar la fel si sa nu imi faca figuri. Dar zgomotul ala din bord ma exaspereaza... :D

Share this post


Link to post

100 ron filtrele toate + transport!

125 ron uleiul gm 5w-30!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si a venit iarna si in Neamt (bine, e venita de mult, dar eu abia acuma scriu).

Masinuta se comporta ok, porneste foarte usor, usile se deschid lejer (am dat chederele cu glicerina boraxata), de incalzit- habitaclul se incalzeste usor. Din pacate, tot nu mi-am gasit jante de tabla (de inca doua cauciucuri am dat comanda, sa vedem cand ajung). Nu am avut tupeu sa ii fac un consum, estimez un 12%, cred. Am facut cunostinta cu un sant (mi-a fugit spatele); oprirea a fost usoara, aveam 40/h in momentul in care am cam scapat-o de sub control. Doar roata stanga-spate a intrat usor in sant (era zapalete la greu)- am fost scos imediat de un domn de treaba cu un scenic (franghie am avut eu- din aia "de Savinesti", material sintelic impletit, care se lungeste la tensionare, deci nu smuceste masina). Acum o ora era sa mi-o fur EXACT in acelasi loc, am fost pe faza si am contrabracat rapid. Soselele au inceput sa se curete, insa marletii cu lamele nu fac treaba buna si nu lasa utilajul sa curete ca lumea, drept pentru care pe sosea ti-o iei in freza cu balastru (ma rog, sort- nu nisip), sare si zapalete. Masina arata ca dupa un off-road serios, abia se mai distinge culoarea. As spala-o, dar mi-e frica sa nu inghete si apoi sa plang pe langa ea. Poate am sa o zoiesc un pic maine, dupa ce vin din oras.

 

In rest, apa, paie si bataie, sunt in continuare multumit de ea, insa visez (cu ochii deschisi) la noul opel astra cu motor 1,4 turbo...

Totusi e ok masinuta, ma duce, ma aduce, e bine in ea, nu consuma exagerat (comparativ cu a Cumnatului, sa zicem). Mi-ar place sa ii pun incalzire in scaune, in primele minute imi ingheata boocile. Deocamdata insa primeaza jantele si cauciucele.

Share this post


Link to post

Astazi e o zi deosebita atat pentru mine, cat si pentru masinuta: implinim 3 ani de colaborare fericita. Este prima masina care atinge aceasta varsta in posesia mea, luata de noua. Din pacate, va fi, cred, ultima luata in acest mod.

Totusi, singura chestie care continua sa imi umbreasca oarecum fericirea deplina este consumul mai marisor de carburant. In rest: porneste usor, da caldura, e stabila, franeaza ok, e confortabila (dpdv al banilor dati), nu e scump de intretinut, nu are taxe exagerate. Ca putere- ar fi fain sa am motorul de pe noul aveo, insa e destul de ok si asa (iarasi ma refer la banii dati).

Deci, ca o concluzie: un utilizator fericit al unei masini care pana acum nu mi-a dat motive sa o injur (de fapt, nu mi-am injurat nicio masina, pana acum...). Dimpotriva, injur distrusii care conduc aiurea masinile pe sosele.

 

Aseara Oana a facut si un tortulet (mai in viteza) si eu am venit cu ideea de a-l "orna" in cinstea masinutei :D .

post-75-12643430864_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Totusi, singura chestie care continua sa imi umbreasca oarecum fericirea deplina este consumul mai marisor de carburant.

Consumu' ăsta mărişor e "compensat" de restul (taxe ~mici, întreţinere ieftină). LMA :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multam de urare!

Eh, si cu slanina-n pod si cu sufletu-n Rai- nu se poate. Insa mai e o vorba: bun si asa.

Noroc si sa-ti mearga si tie bine masinuta!

Share this post


Link to post

E ieftina la intretinere pentru ca are piese Daewoo.

Deasemenea este ieftina la intretinere daca stii de unde sa iei piesele.

Consumul iarna te cam rupe la buzunare...E destul de mare...

Oricum La Multi Ani.

Share this post


Link to post

La Multi Ani si din partea mea! Sper sa facem o intalnire in primavara sa sarbatorim, ca mai am putin si implinesc si eu doi ani alaturi de a mea! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Poate ne intalnim la Durau, in februarie, la nationala. Sa vad cum stau cu programul.

 

Am bagat masina in garaj- a pornit la sfert de cheie, a urcat la 2000 rpm, a scazut pe la 1300, cand am eliberat ambreiajul a scazut la 1200. haraie ca un diesel pana se incalzeste. N-am avut azi timp sa ii mai pun cartoate la admisie...

Share this post


Link to post

Sa va poarte sanatosi si de acum in colo!

 

Cat de marisor ii consumu asta?39000000.gif

 

 

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...