Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Curatare Iac

Recommended Posts

Desi nu tremura (vezi aici) si nici alte figuri nu face, excitat de curentul mult prea mic al alternatorului (vezi aici) si de posibilele efecte ale subturarii (nu va mai spun ca stiti voi :) ), am purces azi la curatarea IAC-ului de la Kalos.

Masina are 29.000 Km. Dupa cate arata, nu s-a umblat pana acum (din iunie 2004) la jucaria asta de IAC.

 

IAC-ul (1) este pozitionat pozitionat pe corpul clapetei, in calea aerului ce vine de la filtru, asta fiind in stanga cum stati cu fata la masina.

post-482-1169296811_thumb.jpgpost-482-1169296829_thumb.jpg

Inainte sa il demontati va trebui sa defaceti conectorul (2) ce vine de la ECM. Pentru asta trageti de clema de asigurare (a) aflata in spatele conectorului spre habitaclu (b) si in acelasi timp conectorul spre roata din dreapta fata. Conectorul mama (a) va iesi din cel tata (b) care este solidar cu IAC-ul.

Au fost foarte destepti (pe dracu) si au pus suruburile ce permit demontarea cu capul spre habitaclu (a si b). Aveti nevoie de o surubelnita cu varf cap-cruce de marime medie (varful) si cu manerul si coada cat mai scurte, dar manerul e bine sa fie cat mai gros pentru a facilita desurubarea. Pozitia e destul de incomoda, dar merge. Atentie la suruburi! Odata desfacute pot cadea cu usurinta in locuri neplacute (de exemplu alternator, conform Ovi).

 

Dupa ce ati desfacut suruburile si le-ati pus bine, extrageti usurel IAC-ul, tragandu-l spre spate si miscandu-l usor in lateral. Iata-l.

post-482-1169296846_thumb.jpgpost-482-1169296864_thumb.jpg

Are un o-ring de etansare (1) si nu aluneca chiar usor. Se poate observa zona (2) in care conul de inchidere calca pe scaunul prevazut in corpul clapetei. Ceea ce e de curatat este negreala aia rezultata din depuneri. Nu stiu cum arata altele, dar mie asta, asa negru cum e el nu mi se pare foarte "murdar". Singura chestie care este cu adevarat suparatoare este depunerea de pe "cercul de inchidere", care nici macar nu e uniforma.

 

Curatarea am facut-o cu o carpa de bumbac (laveta) aproape pe uscat. Nu aveam prin casa niciun solvent adecvat, asa ca m-am multumit sa picur putin ulei de pe joja si sa frec bine :) A iesit destul de frumusel.

post-482-1169296880_thumb.jpgpost-482-1169296926_thumb.jpg

Se vede si aici "cercul de inchidere" (2) si frumosul o-ring (1). Puneti un pic de ulei de motor pe o-ring si infigeti usurel IAC-ul la loc. Prindeti cu grija suruburile (si acum pot cadea :D ) si strangeti-le cu spor. Fixati la loc conectorul.

 

Se impune un Idle Learn, precedat cu siguranta de un reset ECM (cam ca aici).

Asta-i tot.

Edited by Abram Burel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu-i murdar ca dracul. Doar ca un pui de drac.

Atentie, o ringul nu iese neaparat odata cu IAC-ul. Sa nu il pierdeti. Scoteti-l si curatati-l si pe el.

 

Pentru a nu pierde suruburile, tineti mana pe ele in timp ce le desfaceti.

Share this post


Link to post

-cat costa aceasta operatiune la un service opel-chevy , nu de alta dar sa stiu la ce sa ma astept

Share this post


Link to post

Un singur amendament: siguranta de pe alimentarea ECM se scoate inainte de deconectarea IAC si se pune la loc dupa reconectarea lui. Asta este o regula buna pentru orice operatiune la orice componenta a sistemului de injectie.

Share this post


Link to post

Abramburel nu te-ai intrebat de unde a venit mizeria?

Faptul ca ai curatat decit iac-ul este o lucrare neterminata si temopara.

Share this post


Link to post

Urmatoarea operatie va fi curatarea motorului :)

Desi poate ar fi bine sa incep cu... supapele :D

Pe urma, mai vedem!

Share this post


Link to post

Din pacate nu acesta este raspunsul corect!

Am scris in subiectul cu becul galben ce trebuie curatat.

Share this post


Link to post

Motorul si supapele le cureti cel mai bine cu un cleaner moderat (de ex. octane Performance Booster de la Gunk) pe parcursul mai multor consumuri de rezervoare. Ovi_jer se referea la curatarea corpului clapetei si a caii de ventilare a carterului (PCV). Eu zic sa te uiti si la MAP + alti senzori. Dupa cum aratau bujiile, eu m-as uita la sonda Lambda.

Eu am alta procedura de curatare:

- scot toata tubulatura de pe aer si PCV;

- scot IAC si MAP;

- cu masina parcata putin inclinata spre corpul clapetei si clapeta deschisa, ii dau in gura (clapetei) cu CarbCleaner pana cand lichidul scurs din galerie devine curat;

- spal toate componentele desfacute si le montez la loc, fara a lega la clapeta;

- pornesc motorul si continui sa-i dau cu spray in gura, compensand acceleratie cu mana pana cand vad ca motorul "isi da drumul" si suporta cleanerul mai usor;

- apoi inchid totul;

- reset la ECM si Idle Learn.

 

Asta de 2x pe an, la schimbarea sezoanelor (cald/rece).

 

Succes, bafta, cu stima !

Share this post


Link to post

Oameni buni, eu zic ca oricum chestiile astea se murdaresc (ca altfel de ce le-ar curata pana si Tolin :) ). Stiu ca exista intretinere preventiva si corectiva. De multe ori insa, daca te apuci sa previi, ajungi sa... defectezi. Asa ca eu zic sa nu va apucati sa faceti "toaleta" pe la toate piesulicile de la masina, pana nu va convingeti ca stiti ce faceti sau va dati seama ce ati putea face! Desi desigur ca uzura sau conditii adverse (cum ar fi mersul subturat :) ) pot cauza deranjamente, mai e o vorba care spune: daca merge, nu umbla!

Share this post


Link to post

Abramburel tu nu esti in masura sa spui ca noi nu stim ce facem :)

Cand noi o sa avem pregatirea ta si tu pe a noastra poti sa te pronunti in aceasta privinta.

Ma abtin cu greu sa nu te jignesc la modul cum ai facut-o tu aici.

Credeam ca varsta aduce intelepciune dar se pare ca aduce altceva!

Share this post


Link to post

Ovi, eu nu ziceam nimic de tine sau de cei ce au pregatirea necesara.

Era vorba de cei ca mine, care pot usor sa faca o taraboata mai costisitoare, incercand sa remedieze ceva ce nici nu trebuie poate remediat, pentru ca nu s-a stricat nimic.

 

Se pare ca si tineretea se cam grabeste :)

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Eu il curat AB, dar e o diferenta mare intre ce gasesc pe el (afumatura) si ce gasesti tu pe el (benzina nearsa). Din pozele tale, ce este pe bujii este si pe IAC (legatura se face prin EGR). Deci, asta se gaseste si pe catalizator, crede-ma si nu cerceta. O poza la sonda O2 ar aduce liniste sau invers.

Share this post


Link to post

Eu zic ca pentru toate acestea s-au inventat mecanicii auto. Din pacate, (sper sa nu jignesc pe nimeni, nu e in intentia mea) mentalitatea romanului care se pricepe la toate a ramas aproape neschimbata. Nu spun aici ca nu e bine sa ne ocupam de masinile noastre dar vreau sa atrag atentia ca prea mult zel uneori strica. Eu unul, desi am pregatirea necesara (sunt de meserie electromecanic auto) si am lucrat aproape 5 ani in atelier auto) chiar nu mai am nici in clin nici in maneca acum cu bibilitul la motoare. Am ajuns la concluzia ca daca acum ma pricep si lucrez in IT mi-e mai mult decat de ajuns si a venit vremea sa mai las si pe altii sa castige un ban cinstit.

Edited by nrares

Share this post


Link to post

Cum se face ca in domeniul despre care discutam aici, ca sa cureti iti trebuie zero calificare (doar aptitudini tehnice) si pentru a interpreta ce ai gasit iti trebuie pregatire superioara ? Astea nu se prea lovesc cu profilul mecanicului de la service, adica sunt in afara domeniului sau. In plus, sunt operatiuni specificate ca obligatorii la revizie pe care ei nu le executa. Daca ai fi citit toate discutiile de pe mai multe teme, ai fi vazut ca ele au aparut tocmai din cauza ca mecanicii de la service nu le fac. Asa ca, eu iti doresc succes ... bafta ... cu stima in relatia cu ei.

Share this post


Link to post

Sper sa nu se simta nimeni jignit, chiar n-am intentionat asta. Adevarul este ca am avut norocul ca pana acum sa am parte de un mecanic super. Si nici in celelalte cazuri in care a trebuit sa apelez la mecanici n-am avut a ma plange de prestatia lor. Imi dau seama ca o experienta nereusita (sau mai multe) te pot aduce in situatia de a deveni mecanic calificat pe propria masinuta. Asta (parerea mea) totusi nu justifica interventiile mai mult sau mai putin complicate la o masina atunci cand nu e cazul. Sper ca m-am facut bine inteles. Va urez tuturor milioane de km cu masinetele din dotare fara sa fie nevoie de reparatii la ele.

Share this post


Link to post

Nu s-a simtit cineva jignit si nici nu minimalizeaza cineva importanta mecanicilor. Tocmai, eu zic sa lasam mecanicii in specialitatea lor. Aici vorbim despre altceva, despre injectie. Dar, daca te uiti la IAC-ul lui AB si intelegi ce este pe el (la fel cu bujiile pe alt post) si daca adaugi ca el a trecut prin, probabil, doua revizii si nimeni nu i-a spus ceva (ca de intervenit se vede ca nu), atunci ce faci ? Stai asa pana dai in eroare P0300, te duci la ei, iti reseteasa eroarea si iti spun sa pui benzina mai buna ? Cand am facut aceste operatiuni pentru cativa colegi de pe forum, stii care a fost intrebarea lor: "daca este asa de simplu si vital, in acelasi timp, de ce nu mi-au facut la service, la revizia de la care tocmai am venit ? " Te las pe tine sa le raspunzi.

Share this post


Link to post

Sant intru totul de acord ca multe operatii de curatare - prevenire nu sant dificile - iti trebuie doar putina indemanare si atentie marita plus informatii , schite corecte . Deliberat la service - garantie nu fac multe astfel de operatii ! Si au o uriasa valoare in timp in functionarea masinii !

Share this post


Link to post

Abram Burel are dreptate privind curatarea preventiva...

Daca folositi solvent se introduce pistonasul in lichid (imersie), numai el nu tot corpul, se lasa la inmuiat si pe urma se curata cu cirpa. NU SE DA JET DE SPRAY ! Asa intra mizeria si se BLOCHEAZA. Care se pricepe se poate pune la desfacut total si uns, dar numai cine a mai facut asa ceva ! Se foloseste o vaselina speciala silikon+teflon care rezista la temperaturi.

Share this post


Link to post

Eu l-am curatat cu spray de curatat carburator si nu a patit nimic rau :tongue: chiar functioneaza perfect :lavolan: ...sa mentionez ca la desfacere am rupt capul unui surubel si a ramas filetul in interior :mrgreen: dar pana la urma l-am rezolvat .. am dat alt filet

Share this post


Link to post

Sa te vad ce ai fi facut daca aveai Kalos si se rupea un cap de surub...

Share this post


Link to post
Care se pricepe se poate pune la desfacut total si uns, dar numai cine a mai facut asa ceva

 

Si cum il calibrezi la loc daca il desfaci complet?

Share this post


Link to post

Eeee pai nu am kalos :mrgreen: dar romanul este foarte inventiv si sunt sigur ca se gasea o solutie :tongue:

Share this post


Link to post

"

Si cum il calibrezi la loc daca il desfaci complet?"

 

Ma intereseaza si pe mine (desfacerea IAC-ului) deoarece al meu cateodata este lenes (nu ajusteaza rapid turatia de relanti la pornit/oprit AC).

Ce presupune calibrarea inafara de cei 28 de mm ?

PS. Oricum ma batea un gand sa cumpar unul nou, macar sa incerc si chestia asta.

Share this post


Link to post

Stati cuminti daca n-aveti bani! Papie, vezi ca ai sectiune la Cielo! IAC-ul se curata cu o carpa curata, nu cu solutii, se pune la loc si se initializeaza. Lasati restul pentru mecanicii adevarati, nu pentru surubarit in spatele blocului.

Share this post


Link to post

Am inteles treaba cu carpa, eu vroiam sa-l demontez de tot. Treaba cu mecanicii la aceasta problema o sa fie ceva de genul "trebuie unul nou". Vreau sa incerc si daca il paradesc cumpar unul nou. In service nu mi-a placut chestia cu trasul de tija pana mai scapa cativa dinti (banuiesc ca angrenajele sunt de plastic).

PS. Mecanici "adevarati" (nu pe hartie) se gasesc destul de greu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...