Jump to content
Sign in to follow this  
[i_unit]

Temperatura Pe Teava De Esapament

Recommended Posts

Ce temperatura (relativa) ar trebui sa aibe gazele care ies pe esapament? Ar trebui sa fie rece/caldut/cald/fierbinte?

La mine este cald si nu stiu daca este bine asa, pentru ca la o alta masina (alta decat Matiz, aproape noua) este rece. Ce sa insemne asta?

Share this post


Link to post

Nu prea au cum sa fie reci ca doar vin din motor.

Share this post


Link to post

Cand pornesti masina ,,la rece'' gazele sunt oarecum reci pentru ca esapamentul este rece. Pe masura ce se incalzeste motorul se incalzeste si evacuarea si gazele ajung calde->fierbinti (forja puternica).

 

PS: Mai exista si modelul pepinno care scoate flacari pe esapament :D .

Share this post


Link to post

Am condus cateva zile o Solentza (45k km) si mi s-a parut ca ies gazele aproape reci, cu motorul incalzit, dar nu dupa forja, ci dupa un drum normal de aroximativ 20km.

In aceleasi conditii, cu Matizul din dotare, se simte cald (nu caldut, nici fierbinte).

Oare cum o fi normal?

Share this post


Link to post

mi-am pus toba sport de inox pe vechea berlina si mi-a topit bara lasand 1.5/2 cm in fiecare parte ca sa se miste liber toba, e perfect normal sa iasa gazele FOARTE fierbinti

Share this post


Link to post

Voi verifica si eu la o Solenza si mare minune sa iasa gazele reci.

Share this post


Link to post

Ma uit si ma minunez.

Pai hai sa socotim.

Temperatura de ardere a benzinei aprox 300-400grade ( aici s-ar putea sa gresesc, oricum, maricica ) traseul pana la capatul tevii de esapament aprox 2,5 metrii de teava direct espusa mediului inconjurator.

Deci vara clar vor fi mai calde in conditiile in care vara pana si teava cu motorul NEpornit uneori frige ( daca e la soare ).

Iarna insa daca sunt - 20 grade ( teoretic ) ai ceva descarcare de temperatura pe parcursul tevii, oricum, dupa ce motorul s-a incalzit chiar si in cele mai reci conditii gazele care ies pe teava ( daca tinem cont si de viteza lor de a parcurge distanta respectiva care este mare - viteza - si deci nu staioneaza mult pe teava ca sa isi uniformizeze temperaturile ) ar trebuii sa fie CALD spre FIERBINTE.

 

In mod normal nu poti acoperii teava mai mult de 15 secunde cu mana ca incepi sa ramai parlit.

De fapt nu exista mod normal si anormal pentru ca atata timp cat motorul funtioneaza , oricum ar functiona, cu trepidatii sau nu, cu condum mare de benzina sau ulei samd sau nu, gazele tot calde vor fi.

 

Ca test, puneti mana zilele astea astupand teava de esapament la 10 secunde dupa pornire si o sa constatati ca , chiar si la putin timp dupa ce ati pornit, chiar daca motorul in integritatea lui este rece, gazele sunt calii deja.

 

In concluzie este normal , dupa ce s-a incalzit bine traseul sa fie cald spre fierbinte .

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Temperatura de ardere in cilindru ajunge pina la 2500 grade in ciclul ardere-destindere deci gazele pe esapament la iesirea finala dupa ceva timp de functionare al motorului pot ajunge la 2-300 grade.

Share this post


Link to post

Ca idee si producatorii recomanda in cartile masinilor sa se evite parcarea deasupra frunzelor uscate sau alte materiale ce pot lua foc, datorita faptului ca toba de evacuare poate atinge temperaturi foarte inalte. Asa ca ma gandesc ca si gazele vor fi cam "hot"...!

Share this post


Link to post

Tu mai ales, vorbesti despre parcatul pe frunze... fire in a hole?!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...