Jump to content
Sign in to follow this  
dj_sorin

Chip Tuning Espero

Recommended Posts

Salutare fratilor posesori de salupe :drinkers: .In speranta sa nu fiu :o fftopic: va propun un topic nou: Sunt curios daca se merita o investitie de genul unui chip tunning pentru salupa (espero).Nu cunosc pe nimeni care si-a facut.M-ar interesa pareri pro si contra,cati cai in plus ar rezulta o astfel de procedura,cat ar costa un astfel de chip,uzura motorului si toate detaliile aferente.Va multumesc si sper ca daca s-a mai discutat sa nu ma :arrow: :decapitat: .

Share this post


Link to post

Din cate stiu polonezii au facut un chiptunning la Espero dar nu mai mult de 10CP cu tot cu kit de admisie si evacuare. Ca sa cumperi un chip gasesti la preturi destul de mari 4-500 de Euro si nu se merita investitia. Iar ca sa rescrii chip-ul original este destul de riscant, un Ecu second ajungand la aproape 1000 Euro :!:

Share this post


Link to post

Am vazut un Espero in Vitan care cica avea 107 CP si zicea ca avea chip tuning. Da' era in Autovit asa ca nu trebuie sa ii crezi pe aia care vand acolo.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca te-a mintit.Poate era un motor de 2.0 l .Alea din cate stiam au 105 hp.De la 90 de cai cat e standard pt.espero la 107 cai sunt vreo 17 cai.Daca avea doar chip nu prea cred nici eu.poate avea doar filtru de aer.ala cica iti da vreo 2 cai.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Salutare!

Eu am cielo cu chip tuning...mai mult de 10 % din puterea motorului actuala nu are cum sa iti dea! Doar la masinile cu motor turbo poate ajunge la 30 %!

 

chip-ul te costa 200 euro fara TVA la Aspad ( sau ). Eu la ei mi-am facut chip tunningul si ziceau ca pt. toate daewoo au 200 euro fara tva. Eu unul sunt multumit in sensul ca acu' sa nu crezi ca e o mare diferenta dar trage ceva mai bine!

Dar chip tunning fara filtru de aer ca lumea nu are rost! Si un filtru bunicel te duce la 100 euro!

 

Asa ca.... :)

Share this post


Link to post

mda.mersi.am sa ma mai gandesc.

@zmeu:da. se poate 95 hp + 10 chipu' + 2 filtru = 107 cat poate avea ala din vitan.

Oare dintr-un motor de 2 l de 105 hp + 10 hp chip' + 2 hp filtru + 2 hp toba =119 cai la 1,3 tone. 1300 kg / 120 hp aproape 11 kg / 1 hp.Cred ca este bun raportul. nu ??

Share this post


Link to post

Am un pliant de la coreeni de prin 92 unde arata trei modele de Espero noi noute:

I. de 1.8 cu 110 PS

II. de 1.5 DOHC cu 100 de PS

III. de 1.5 MPFI cu 90 de PS

Observ ca la vremea aia nu era cel de 2.0.Insa unde sunt cei 100 de cai de la al meu????

Share this post


Link to post
Am un pliant de la coreeni de prin 92 unde arata trei modele de Espero noi noute:

I. de 1.8 cu 110 PS

II. de 1.5 DOHC cu 100 de PS

III. de 1.5 MPFI cu 90 de PS

Observ ca la vremea aia nu era cel de 2.0.Insa unde sunt cei 100 de cai de la al meu????

 

La ale noastre au mai murit din cai pe drum , ca e lung drumu' din Korea pina aici . :wink: :lol:

Share this post


Link to post

Au mai murit din caluti dar motorul o sa traiasca mai mult. Cel putin asa se exprima cineva de pe un forum ca tunningul la motor este ca overclockingul la calculator. Creste performanta dar scade timpul de viata.

Share this post


Link to post

@relu17- overklocking la ecm.Pai nu cred ca se pastreaza aceiasi versiune de soft.Se pune o versiune mai noua.in asta consta tunningul cred.Se modifica parametrii.Asta cred ca supune piesele la o uzura mai mare,adika e logica treaba.

Share this post


Link to post

La overclocking tocmai de modificarea parametrilor este vorba, iar ECM-ul se comporta ca un procesor overclockat la tunning. Daca se schimba softul la ECM este altceva dar eu prin chiptunning inteleg doar modificarea parametrilor ECU. In alta ordine de idei daca se putea scoate mai mult din motor prin software cred ca cei din uzina ar fi facut acest lucru, cu conditia sa nu scada fiabilitatea si durata de viata a motorului. Doar daca nu au fost rau intentionati, dar aceasta varianta este exclusa pentru ca nu exista o motivatie serioasa de a nu scoate tot ce este mai bun dintr-un motor. O alta explicatie auzita ar fi ca din fabrica motoarele sunt mai putin puternice pentru a respecta normele de poluare EURO. Asa s-ar putea sa merite un chiptunning, dar riscul si banii investiti trebuie sa si-l asume cineva pentru care imbunatatirea performantelor masinii cu 10-15% compenseaza posibila scadere a duratei de viata cu mai mult de 10-15%.

Share this post


Link to post

...din informatiile pe care le am baietii "citesc" flash-ul din ECM il trimit in Austria(caz Upsolute) , acolo omuletii recalculeaza parametrii si trimit continutul inapoi pentru rescriere(se pastreaza oricum versiunea originala) . Deci nu se poate face nici o smecherie , nu exista o versiune universala . :wink:

 

Cit despre overcloching la cip-ul ECM nu poate fi vorba , e vorba de "overclock" la motor . :wink:

Share this post


Link to post

Este interesant tot ce-mi spuneti,dar am observat ca in SUA masini care circula si pe drumurile noastre ex: subaru impreza wrx sti are 260 de cp iar in europa "doar" 245 cp.Espero 16 v spunea si el de niste pliante in care espero cu motor de 1,5 16v avea nici mai mult nici mai putin de 100 cp.Cred ca totul se datoreaza faptului cu noi europeni sunt mai grijulii cu mediu inconjurator (sa-l ia draq) si punem catalizatoare care iau din puterea motorului.La americani nu prea exista aceasta restrictie din cate am auzit.Este destul de naspa.Voi ce parere aveti ? :shock:

Share this post


Link to post

Eu stiam ca americanii au norme mai stricte de poluare deci explicatia ta nu sta in picioare.

Share this post


Link to post

Văd că nu se laudă nimeni cu chip-tuning. Uite nişte grafice făcute pe dyno de polonezul care are Espero-ul albastru din primele poze de pe topicul cu Poze tuning Espero.

 

Se observă creşterea substanţială a cuplului în zona 2000-3000 rpm (practic cuplul pe banda dintre 2500 şi 3500 rpm este disponibil de la 500 rpm mai devreme), iar căderea de la 3500 rpm e mai bruscă, dar cuplul este totuşi mai mare în punctul de minim. După aceea, panta cuplului e cam la fel, dar mai sus pe abscisă :-B Panta puterii este mai netedă şi de valori mai mari.

 

Kolekt_1.jpg

 

Spre comparaţie, un motor de Astra, 2 litri şi şaişpe valve (ăsta e motorul de pe Calibra ?) la care acelaşi chip tuning nu prea are mare efect, dovadă că motorul de Espero are potenţial ;)

 

Astra__1.jpg

Share this post


Link to post

La daewoo motoarele au fost construite pentru durabilitate maxima iar la opel pentru putere maxima deci ulterior se poate scoate mai mult dintr-un motor la care nu sa scos tot de la bun inceput.

Share this post


Link to post

Salutari,

 

Ma bate si pe mine gandul de mult timp un chiptuning pt Nubira (2) mea.

Si-a facut careva ? Merita ? Care ar fi efectele negative in afara de durata de viata mai mica a motorului ?

 

Daca as face-o - ar fi undeva unde chiar sa-mi demonstreze castigul de minim 10 cai putere ... fac ei ( de exemplu ASPAD/Upsolete) tesult de putere/cuplu inainte si dupa ?

Share this post


Link to post

Si ce sa faci cu aia 10 ponei ? Nubira nu are suficienti pentru cei max. 50 km/h in urban si 120 km/h in afara ? Sau exista vre-un concurs: care are mai multi cai la nubira ? Parerea mea, vinde nubira, mai adauga si toate costurile unui chip-tuning si cumpara o masina cu 10 caluti in plus.

Share this post


Link to post

dar la 180/h nu sunt suficienti :) si nici la intreceri cu alte marci prin oras :) ...

 

Serios acum, si-a facut careva chiptuning pe Nubira 2?

Share this post


Link to post

Daca intereseaza pe cineva codul motor pentru Espero 1.8 este C18LE . De fapt am scris ca sa nu uit, am cautat de am zapacit.

 

Acum intrebare, am gasit in unele specificatii acest motor ca avand 74kw(101CP). Nu pot fi treziti cumva caii aia?

Share this post


Link to post

Eu asa am la a mea,chiar trecuti in talon.pentru cine nu crede o sa scanez talonul.

Share this post


Link to post

Eu am avut in talon 77 Kw, adica mult de tot 105 cai, dar nu inteleg de ce, acum am 70 kw, am schimbat talonul. Si am vazut si eu pt. Espero 1.8 puteri de la 95 la 110, in tiferite reviste si altele

Share this post


Link to post

A fost o gresala ,Espero de 2L are 77kw ,cel de 1.8L are 70kw ,iar cel de 1.5L DOHC are 66kw

Share this post


Link to post

Cum se face ca Espero de 2L are 77kw, iar Nubira I are 78, iar Nubira II Euro 2 are 79kw? Ah...si motorul de pe Nubira este de 1,6L...

Care sunt diferentele dintre motorul de pe Espero si Nubira, de la care rezulta aceasta putere cu mult mai mica.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...