Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Deci imi raspunde si mie cineva concret?

Share this post


Link to post

Concret ?

- nu trebuie sa accelerezi sub 2000 rpm, decat in treapta a I-a;

- trebuie sa ajungi cat mai repede in treapta cea mai mare pentru viteza la care circuli constant cat mai mult timp;

- trebe sa folosesti cat mai putin franele din dotare, energia cinetica castigata trebuie conservata;

- decelerare sub 1800-2000 rpm nu este frana de motor;

- sa stai la ralanti doar cand masina este oprita.

 

Asa ca: turatia la care schimbi dintr-o treapta in alta depinde de treapta, de sarcina (rampe, greutate) si de trafic.

 

In concluzie, e ca la sah, trebuie sa judeci cu cel putin o mutare inainte, deci, viteza/turatia se simte, ochii trebuie sa fie atenti la ce-i in fata.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Saint, e ceva dubios la tine acolo... Sigur nu ai gresit cand ai spus "exclusiv oras"? Adica ala e consumul tau extraurban, peste 10 la suta?!

A mea ia intre 7 si 8 in afara, cu clima pe "Auto" in permanenta. In plus e si automata. Iar EGR-ul e tot infundat.

Ca sa-ti faci o idee, cutia mea nu schimba niciodata sub 2800 rpm. La modul in care merg eu, schimba intre 3000 si 4000, iar in caz de nevoie (in general kickdown in depasiri) se duce pe la 5500-6000.

Share this post


Link to post

M-am exprimat gresit probabil. E vorba de consumul URBAN. Nu am iesit in ultima vreme din oras, d-asta am si facut aceste calcule.

Ok tolin, cred ca am inteles in mare, mai ramane doar sa pun in practica. Dar daca decelerarea sub 1.8-2k rpm nu este frana de motor...atunci cum sa o aplic?

Share this post


Link to post

Se refera sa retrogradezi, in masura in care e posibil, cand turatia scade sub acea valoare.

Share this post


Link to post

O aplici trecand intr-o treapta inferioara.

 

In oras, daca traficul din B poate fi numit asa, consumul depinde:

- invers proportional cu lungimea excursiei, cu temperatura motorului pana la cea de termostat;

- proportional cu A/C, cu durata cat iti merge ventilatorul, cu farurile, dezaburire, etc (intr-un cuvant accesorii).

 

Altfel, pierderile sunt proportionale cu vascozitatea uleiului din motor, din cutie, cu forma forma caii de rulare (presiunea in pneuri), greutatea masinii, calitatea aerului (cand motorul tau aspira gazele arse de la masina din fata), puterea calorifica a benzinei folosite, avansul mediu la aprindere ...

 

Ca idee generala, cu cat folosesti masina mai putin, cu atat consuma mai mult.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

eu incerc sa mentin turatia peste 2000 (treapta de viteza mi se pare irelevanta)

totusi conduc destul de batraneste nu ma infig in ea daca nu am nevoie pentru ceva urgent (nu fortez depasiri la limita, nu sar de 3500rpm decat rar, frane de motor)

chiar un prieten imi zice ca merg cu masina infranata

de exemplu de am de mers intre 2 puncte unde as avea 2 variante: una cu cu schimbat 1>2>3 si in a 3a ajuns la aproape de 2000/2200(chiar mai jos) si rulat inca 100m cu a3a prefer sa merg mai batraneste cu a2a cat am nevoie si accelerarea constanta pe tot parcursul

daca gresesc poate ma corecteaza careva :thumbl:

Share this post


Link to post

Ai schimbat la 1.500 rpm...

 

Nu :) in general schimb intre 2800 si 3000 cu orice masina as fi...obisnuinta, din cand in cand si pe la 5000 in functie de situatie.

Share this post


Link to post

salut!, am un kalos 2005 ,33.000 km, 1.4 16valve 96cp.Imi consuma 12-13 % prin oras indiferent de vreme fara AC pornit(daca mai pornesc si AC e jale). Mi se pare mult ,in ideea ca cu masina merg linistit fara sa schimb la turatii mari, fara sa o alerg. Schimb la maxim 2500rpm. Nu imi place deloc consumul asta, ma gandesc ca este ceva neinregula cu ea, ma bate gandul sa merg cu ea la dibas..Un sfat, va rog frumos. :( , e normal?

Desi fiind vorba in cazul tau de conditii mai specifice de trafic decat in cazul meu, Bucuresti/Galati, totusi eu am consumul pe 35.000 km de exact 8,33 litri/100km asta respectand recomandarea producatorului de a mentine motorul intr-un regim de 2000 - 3000 rot/min. Subturarea la care o supui tu schimband la 2500 rot/min. duce inevitabil la consum sporit si putere lipsa...cu alte cuvinte e puturoasa si extrem de gurmanda! Schimba astfel incat intotdeauna sa ramai in plaja recomandata de producator 2000 - 3000 rpm!

 

Aveo5 1.4L 16v 74kw Timisoara - Szeged si retur 260km cu 20L , consum ~7.7% ...mers subturat (2000-3000rpm)

Regim de functionare 2600-3000 rot/min nu inseamna niciodata subturat din propria experienta Galati - Cheile Bicazului - Oradea mers chiar si turat dar in nici un caz semnificativ cu masina incarcata 3 pers.+bagaj a rezultat 6,7 litri/100km.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Starsteel tu esti setat pe consumul tau mixt in 35.000 de km?

Oricum e mare...

 

Raporteaza-te la cat consuma masina in oras.

Adica in jur de 11 litri la suta.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Consum mic in oras nu se poate obtine decat cu bicicleta :D pana si un kkt de scuter de 49cmc tot ia 3..4%

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea.

 

Nou pe acest forum, m-am tot uitat indelung dupa un topic care sa se lege cat de cat de problema mea, si acesta mi se pare cel mai cel.

 

Problema este urmatoarea: de la o vreme, masina (un Aveo 1,4 / 69kW / din 2007) se comporta ca si cum ar merge in 3 cilindri, puturoasa rau de tot (nu vorbesc de pornirea aerului conditionat, la 1,4 nu pot cere prea mare lucru) si mai degraba mancatoare de benzina decat de obicei :) . Aspectul cu benzina ma duce la alta chestie dubioasa rau de tot, kilometrii ramasi pe care ii mai pot face cu benzina ramasa in rezervoir variaza rau tot, adica de la (de exemplu) 80 la pornire cu motorul rece, sa scada la 50 dupa 3 minute de mers, indiferent de viteza. Din ce-am vazut pana acum, cam cati kilometrii imi arata, cam atatia mai am disponibili, Aveoutu fiind destul de exact in acest aspect.

 

Ce poate sa aiba ? persoanal m-am gandit la necesitatea unui schimb de bujii, chiar daca suna destul de a la "pregatirea autoturismului Dacia 1300 pentru iarna". Mentionez ca n-am mers niciodata mai mult de 10 kilometri sub liniute - asta se pune la "mers cu benzina de pe fundul rezervorului ? Recunosc ca i-am scapat si benzina cu cifra mai mica, ca asta este, dar nu a fost un obicei niciodata. Limbocind din greu la topicele de pe forumul asta, am dat de resetare, actiune care mi se pare de incercat, mai ales ca este (aparent) super simpla. Masinutza, care tin sa va spui ca imi place foarte foarte mult, are aprox. 3 ani si vreo 17.000 km, iar urmatoarea revizie este pe la 20.000 sau peste 6 luni, in functie de care vine prima. Nu mi s-a aprins nici un beculet dusmanos, gen check engine sau altele de genul asta. As merge cu ea la service (eu tin de ala de pe bulevardul Timisoara, dar ezit putin si la ideea ca va trebui sa platesc una alta. Eh, bine, plus timpul petrecut cu dusu masinii, stai putin p-acolo, ia autobuzu inapoia acasa. Deci capota i-am ridicat-o doar ca sa-i pui lichid de parbriz, in rest benzina cat cuprinde, si un geam inlocuit cand mi-a spart un drogat masina, de mi-a furat un briceag si alimentatoru de gps, valoare totala 20 lei. Vad ca lumea se leaga de subturat / supraturat - eu schimb in general pe la 2000, 2500, majoritatea drumurilor fiind prin oras, si cand vreu sa am jvanc mai serios, i-o dau corespunzator, da fara sa-i sara pistoanele.

 

Pai cam asta este situatia mea si va multumesc anticipat pt. pareri :)

Share this post


Link to post

@Starsteel tu esti setat pe consumul tau mixt in 35.000 de km?

Oricum e mare...

Oricum ar fi consumul mare/mic asta e cifra exacta in 35.000 km...daca vrei sa-ti spun cat am facut in ultimii 100 km urban raspunsul este, "nu stiu"!

...de la o vreme, masina (un Aveo 1,4 / 69kW / din 2007) se comporta ca si cum ar merge in 3 cilindri, puturoasa rau de tot (nu vorbesc de pornirea aerului conditionat, la 1,4 nu pot cere prea mare lucru... kilometrii ramasi pe care ii mai pot face cu benzina ramasa in rezervoir variaza rau tot, adica de la (de exemplu) 80 la pornire cu motorul rece, sa scada la 50 dupa 3 minute de mers... cam cati kilometrii imi arata, cam atatia mai am disponibili, Aveoutu fiind destul de exact in acest aspect... Recunosc ca i-am scapat si benzina cu cifra mai mica...

Puturosenia are drept cauza 2 posibile probleme, prima e conducerea subturata adica putere mica consum mare si se rezolva prin pastrarea unei turatii de functionare in jurul valorii de 2800 rot/min, producatorul zice 2000-3000 rot/min si alta problema cum bine ai spus la pornirea AC-ului motorul de 1,4 isi arata limitele...kilometri ramasi variaza datorita conditiilor de trafic iar km ramasi depind de conditiile de trafic, vei observa ca la scaderea sub acel 50 km ramasi schimband regimul de functionare vei incepe sa inregistrezi inghitind km 51, 52, 53, etc...nu te risca cu benzina proasta eu am folosit doar de 95 si in marea majoritate de la Petrom si nu am avut probleme in acest sens. Masinile noastre sunt din aceeasi generatie asa ca sper sa fim multumiti de ele si in urmatorii 3 ani!

P.S. Acum am vazut mentionarea cu schimbarea la 2000-2500 rpm, cand vei schimba intotdeauna la 3000-3500rpm deja vei observa ca masina pe care o conduci e alta...foloseste schimbatorul de viteza si retrogradand astfel vei castiga putere, masina e pe benzina nicidecum pe motorina!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg ce zici tu prin benzina proasta.

Share this post


Link to post

Cred ca se refera, ca si mine, in principal la cifra octanica mica, si, secundar, la benzinarii dubioase :)

 

Pe draguta am remarcat-o de la inceput ca se cere mai turata. Da' pe la inceputuri nu-mi dadea sa moara motorul iarna, de exemplu. Ok, inteleg, iarna, iarna, temperaturi mici, da' nici sa mearga ca in 3. Deci dadea sa moara. A, inca ceva, poate va spune ceva sindromul: cand dau sa plec de pe loc mai vitejeste, ca mai este nevoie, dau talpa si iarasi parca da sa moara sau parca accelerez din a 5, ea fiind in subturat...nu stiu cum sa explic, stil daciile vechi, cu probleme la carburator. Moment in care tre sa o tin in prealabil din acceleratie mai turata, sa-i dau sprituri, ca sa tina sandaua necesara cand vreau sa plec.

 

O sa incerc si sa merg cu ea mai barbateste, poate se mai curatza la sinusuri, ca tot merg pan' la mare. Da ma cam sparge la consum. Kilometrii aia ramasi de mi-i arata ea am vazut ca variaza, da niciodata asa mult, si niciodata mergand in acelasi regim de condus, adica in oras sau la drum intins. Corect, daca vin din oras si trec la drum intins, incep imediat sa creasca km ramasi. Si da, se mai intampla uneori sa mai iasa din liniute :) . Dar, repet, nu se intampla sa opresc motorul cu 55, sa repornesc si sa-mi arate 70, ca sa revina dupa un minut la 55. Sau mers, sa zicem o statie de tramvai, si sa scada de la 80 la 65.

Share this post


Link to post

Am trecut de la benzina MOL 95 la OMV Carrera 95.

Ultimul drum la pompa - 37 litri cu care am facut 420km (doar urban); rezulta 8.8 %.

Sunt f multumit de consumul asta. A scazut sub pragul psihologic de 9l/100km :)

Share this post


Link to post

OMV95 e cea mai proasta benzina, dupa Lukoil95, bineinteles.

Share this post


Link to post

Si cea mai buna care e? de 95.

Share this post


Link to post

Rompetrol.

Share this post


Link to post

Oricum e mare...

Raporteaza-te la cat consuma masina in oras.

Raportat la cât postai că-ţi consumă motorul de 0.8, urban... aş zice că e chiar mic ;)

Share this post


Link to post

Asta iarna , pe vremea geroasa cand am luat MIL.. ( P 300 ), eram alimentat cu celebrul efix95. Am refacut plinul cul MOL95 si nu au mai fost probleme. Nu stiu ce sa zic referitor la care benzina e mai buna, si care nu... eu raman pe MOL. (am card de fidelitate :P )

Share this post


Link to post

Rompetrol.

 

Perfect, asta o sa bag de acum incolo. Are sens sa umblu la comutatorul CO ?

Share this post


Link to post

@Emil tu raporteaza-te la GPL-ul tau...

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce zici ca Lukoil 95 este cea mai proasta, eu umblu de la plin la plin doar cu asta de cind o am, 1 an 16.5k km. fac cam un rezervor la 2 saptamini.

O singura data am facut plin de la Rompetrol 95, ca nu vroiam sa o las pe vapori, (apropo am facut dupa ce a scazut sub 50 ceasul, inca 72 de km-viteza constanta 80 km/h).

Nu a fost nici o diferenta. Poate ma lamuriti si pe mine de ce ar trebui sa fie Lukoil 95 cea mai proasta, nu am avut nici o problema, cind am schimbat filtrul de benzina la 15k km, l-am luat sa il tai sa vad daca a strins ceva in el, nu am sesizat nimic anormal.

Ms

Share this post


Link to post

Daca ai circula mai mult cu altele (4-6 plinuri consecutiv) si mai ales iarna, intr-o zona rece (4), ai vedea. Altfel, orice produs este mai bun cu cat are un sistem de control al calitatii mai bun. Si mai este ceva, cand un vanzator pune, intotdeauna, un pret mai mic cu cativa bani urmareste un anumit target. Eu sunt prea sarac sa folosesc benzina cea mai ieftina, nici in Jermania nu alimentez de la Aral.

 

Cu lukoil si cu omv95 am avut cate un incident de pornire pe timp de iarna, cu motorul cald (!), lucru edificator pentru mine. Am intrebat un taximetrist care isi face veacul intr-o statie vis-a-vis de o pompa Lukoil cum este benzina si mi-a raspuns sec: "nu alimentez vreodata de la ei". Cei care isi cumpara masini noi prin zona folclorica de aici sunt sfatuiti sa puna combustibili (benzina, motorina) buni, ati ghicit, de la Rompetrol. Banuiesc ca, dealerii auto cu service-uri autorizate stiu ce recomanda, deoarece cu benzina de la ei am consumul cel mai scazut si acceleratia cea mai rapida si uniforma.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...