Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Lasa, lasa ca faceti muschi la gamba... Apasati, apasati, apasati!

 

Ziceti-mi si mie, asa ca sa nu mor... de curiozitate: care-i poanta de va vine sa o duceti la 6000?....

 

Le este frica sa nu cumva sa ramana motorul neuzat cand vor vinde masina...oricum mersul cu turatii de 6000 tine de zona povestilor nemuritoare. Una e sa o pisti odata cu 5-6000 si alta sa o mentionezi ca regim de functionare. Cum am spus, basme!

Share this post


Link to post

Nu!, ca sa nu se depuna calamina pe supape :) Turati,turati

Share this post


Link to post
... Ziceti-mi si mie, asa ca sa nu mor... de curiozitate: care-i poanta de va vine sa o duceti la 6000? Ce anume este la 6000 in a III-a si nu e pe la 4000 si cat o fi in a IV-a? ...

1- sa stie si el pentru ce a fost facut;

2- putere.

Share this post


Link to post
Ziceti-mi si mie, asa ca sa nu mor... de curiozitate: care-i poanta de va vine sa o duceti la 6000? Ce anume este la 6000 in a III-a si nu e pe la 4000 si cat o fi in a IV-a?

 

Pai : adrenalina, cu cat e mai sus in ture cu atat ma simt mai bine , sunetul motorului la 5000-6000, "senzatii" . Desigur unii prefera - de exemplu - sa se drogheze ca sa obtina asa ceva ... Si trage mult mai bine de la 4000 in sus ... :)

Share this post


Link to post
Le este frica sa nu cumva sa ramana motorul neuzat cand vor vinde masina...oricum mersul cu turatii de 6000 tine de zona povestilor nemuritoare. Una e sa o pisti odata cu 5-6000 si alta sa o mentionezi ca regim de functionare. Cum am spus, basme!

 

Bre...nu sint chiar basme.Exceptind vitejiile, depinde mult si de drum.

 

Ca una e sa mergi pe autostrada unde intr-adevar e stupid sa o calci la 6000 de ture ...eu de obicei merg cu 120-130 pe autostrada si cred ca sta cam in 4500 de ture constant la viteza aia.

 

Si alta e sa mergi pe un traseu mai sinuos, gen Buzau-Brasov, sau Brasov-Cluj de ex, unde sint si serpentine si rampe, etc.Acolo e frumos de fapt si simti ce poate masina.Eu pe genul asta de traseu nu prea am avut timp sa dau a-4-a si nu prea a cazut motorul sub 4500-5000 de ture, cu varfuri destul de dese pe la 6000.Pe autostrada e plicticos rau.Nu-mi place nici mie si nici masinii.

Share this post


Link to post

Eu unul nu pot face depăşirile de camioane sau TIR-uri, într-o zonă ca valea Oltului ori ceva similar, la deal, decât într-a 3-a, la turaţii de peste 5.000.

Dincolo de senzaţii, e vorba de eficienţă. Şi de siguranţă în depăşire.

N-ajung la astfel de turaţii decât în depăşiri. Altfel, într-adevăr, există trepte superioare de viteză.

Aaaa... ar fi o excepţie: prin Bulgaria m-am ţinut vreo 200 km. după un Hyundai de Prahova cu motor mai mare ca al meu (ceva între 1.5 şi 2.0 - nu mai ştiu exact), care conducea excelent (+ că avea detector). Pe drum drept mă ţineam după el fără probleme (îi dădea maxim 130-140), dar ca să mă pot ţine după el şi la deal trebuia să retrogradez şi să-i dau turaţii mai mari.

Deci, AB, turaţiile mari pot fi bune şi ca să nu-ţi pierzi iepuraşul :) .

Share this post


Link to post

Unde mai pui ca prin folosirea turatiilor mai mari dai jos si calamina si desfunzi injectoarele, se curata bujiile. Corect?

Share this post


Link to post

Din cate am auzit si eu de pe la altii, sunt cam basme treburile astea cu desfundatul injectoarelor la turatii mari.

Share this post


Link to post

Nu puteam raspunde atator replici, pana cand cei doi propovaduitori ai sfaturilor tehnice auzite si insusite nu isi spuneau parerea - nu dau nick-nume :)

 

1. Nici o chestie tehnica de pe lumea asta a muritorilor de rand nu e facuta pentru a fi utilizata in zona valorilor maxime admisibile. Ingineria ne invata ca un 70-80% este MAXIMUL real la care ne putem permite sa exploatam scula respectiva. Calculele pentru o masina le face cine vrea.

 

2. Am mai spus-o, dar nu ma doares-o mai spun: faza cu depasitul la j-de-mii de ture nu poate fi o regula, ci doar o exceptie. Cei ce incearca sa traiasca din exceptii (adica sa le transforme in regula) se expun unor riscuri pe care, Doamne fereste, nu ar vrea sa le vada manifestate (va aduceti aminte de una din povestile recente despre cum se comporta masina la limitare?)

 

3. rm, da-i in pana mea de iepurasi, e plina lumea de asa ceva... pierzi unul, vine altul... mare pierdere :)

Share this post


Link to post
1. Nici o chestie tehnica de pe lumea asta a muritorilor de rand nu e facuta pentru a fi utilizata in zona valorilor maxime admisibile. Ingineria ne invata ca un 70-80% este MAXIMUL real la care ne putem permite sa exploatam scula respectiva. Calculele pentru o masina le face cine vrea.

Motoarele acestea au limita maxima de turatie la 8000 rpm, iar producatorul le limiteaza electronic sub 6500 rpm, deci niciunul nu poate depasi ce ne invata ingineria si nu exista vreun argument pentru care nu trebuie sa exploatezi toata plaja sigura pusa la dispozitie de catre producator, decat prejudecatile.

Share this post


Link to post

Am banuit eu ca de fapt sunt motoare Honda deghizate. Acum stiu sigur. Mama ei de... electronica. Si eu care am invatat ca minciuna e doar cu televizorul :(

 

Morala: Am invatat de aici ca motorul de pe Kalos/Aveo de fapt ar putea da chiar sub 94/95 CP la 8000 rpm, dar se joaca coreenii astia cu banii nostri. Nu de alta, dar oricum fiabilitatea creste cu turatia. Fapt nedovedit inca la en-CAP

Share this post


Link to post

De ce ascultam noi pe cineva care n-a urcat in viata lui un motor pana la turatia nominala (aud, cunoaste cineva ce insemna nominala ?) Te faci de ras daca mai postezi asemenea bazaconii.

Share this post


Link to post

@AB: depasiri la 6000 rpm din scurt poti sa faci si fara riscuri.

E drept ca daca faci un drum pe serpentine doar ca sa admiri peisajul, nu vezi rostul.

Insa - dupa ce stii bine limitele masinii - poti constata ca este foarte reconfortant, incearca si tu!

 

Eu inteleg si punctul tau de vedere, insa cateva varfuri de 5500-6000 rpm intr-un drum de 100Km pe care-l parcurgi cu o medie de 3000rpm nu poate submina fiabilitatea motorului, atata timp cat totul este in stare buna (ulei, racire motor).

 

Si ca sa-ti dau exemple din domeniul tau, si un producator de scule electronice de putere da o cifra nominala si apoi capacitatea de suprasarcina exprimata in procente, pe o durata limitata.

Share this post


Link to post

Are vreo importanta viteza la care functioneaza aerul conditionat asupra consumului, adica este acelasi consum indiferent ca A/C-ul merge la treapta 1 sau la treapta 4?

Share this post


Link to post

... si unde s-ar duce diferenta de energie ?

Share this post


Link to post

Sunt in ceata...

La ce energie te referi?

Share this post


Link to post

Diferenta de energie transformata in frig dintre treapta a intaia si a patra.

Share this post


Link to post

Bun...deci consuma mai mult. :)

Eu am crezut si in varianta ca instalatia de A/C are acelasi consum idiferent de viteza ventilatiei. Am crezut ca acea viteza duce doar la un consum de energie electrica mai mare.

 

Acum...o alta intrebare: care este diferenta de consum intre treapta 1 si treapta 4 (l/h si/sau l/100 km, valori aproximative binenteles).

 

Multumesc anticipat...

Share this post


Link to post
...un motor pana la turatia nominala

 

Cand spui turatie nominala (turatie optima de functionare) inseamna ca poti folosi motorul la acea turatie tot timpul fara a-i cauza defecte.

 

In cazul motoarelor electrice, la turatie nominala obtii puterea nominala. Scazi sau cresti turatia, puterea incepe sa scada.

Facand o analogie as spune ca turatia la care se obtine puterea maxima este cea nominala.

In concluzie, 6000rpm este turatie nominala, deci...da-i da-i da-i da-i, ca oricum suprasarcina este evitata prin limitarea electronica.

Edited by vladawd

Share this post


Link to post

Pana la urma care este diferenta de consum de combustibil intre treapta 1 si treapta 4 de ventilatie ale A/C?

Toti vorbim de 1-2 l consumati in plus dar nimeni nu spune si la ce treapta de ventilatie...

Share this post


Link to post

Treapta de ventilatie n-are treaba cu consumul. Compresorul merge oricum, doar ventilatorul (aeroterma) se misca mai repede, deci consuma cam 0,4V in plus. Si consumul cu AC on este de 1 litru la suta de km, nicidecum 2 l.

Share this post


Link to post

Compresorul nu merge oricum si oricand. Dupa rationamentul tau, temperatura aerului introdus in habitaclu ar trebui sa scada cu cat te afli pe o treapta mai mica a ventilatorului. Cum acest lucru nu se petrece in realitate, revin si intreb: unde se stocheaza diferenta de energie produsa de catre compresor si necedata aerului din habitaclu, daca zici ca se consuma aceeasi cantitate de energie indiferent de volumul de aer ventilat ?

 

PS decand este Volt-ul unitate de masura a enegiei ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Si pana la urma care este diferenta de consum? :)

Share this post


Link to post
consumul cu AC on este de 1 litru la suta de km, nicidecum 2 l.

 

Asta depinde in cat timp reusesti sa faci acea 100 de km... Pe autostrada , da poate scapi chiar cu mai putin de 1L/100 in plus, dar in oras unde ca sa faci 100km iti trebuie 3-4 ore timp in care presupunem ca functioneaza si A/C,consumul poate creste si cu 3L in plus.

Cel mai corect este ,ca la consumul /100km al masini fara A/C, sa se adune consumul orar al sistemului A/c care este undeva intre0.7-1L/ora inmultit cu nr orelor de functionare A/C.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Trebuie sa zic si eu :D .

 

Am facut un drum la mare zilele astea si am facut un calcul : 7% (in mare). Pe autostrada am tinut-o la 140 si..ce am mai mers dupa la viteze normale. AC doar la intoarcere, ca la dus plangea toata lumea ca e prea frig in masina. Sincer, eu sunt multumit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...