Jump to content
Sign in to follow this  
aztec

Inmatriculare Dupa 2007, a masinilor din UE

Recommended Posts

Politica economica protectionista a fost inventata cu multe zeci de ani in urma, inclusiv la noi a fost folosita in anii 30, a fost o decizie desteapta la vremea aia.

Probabil ca Evropa, atat timp cat la importul de produse noi, romania nu pune taxa, nu-i prea intereseaza ce se intampla cu vechiturile.

Dar .. afara nu sunt taxele astea. Ce drequ fel de integrare mai e si asta.. Bine c-ati venit in Evropa Mare cu reguli strambe pentru cei mici :thumbl:

Share this post


Link to post

Problema dupa parerea mea este ca taxele astea se vor schimba o data la 3 ani. Legea e facuta incat sa schimbe... nu-mi spuneti ca si peste 30 ani vor fi scutite de taxe masinile cu Euro4.

 

Ori, ASTA nu se mai intampla nicaieri in Europa. Peste tot, o masina e incadrata la lansare intr-o categorie fiscala si ramane acolo pana ajunge la cimitirul de masini. Nu vine nici un guvern care sa-i schimbe peste noapte grupa de taxare.

 

Ne mai miram ca nu vine nici nu investitor serios in Ro. Pai cu legi care se schimba dupa cum bate vantul, e si normal. DAca nu ai garantii ca poti face un calcul corect atunci cand cumperi o prapadita de masina, ce garantii ai ca poti face un calcul atunci cand vrei sa investesti intr-o uzina noua miliarde, asa cum a facut Hyundai in cehia?

Share this post


Link to post

Politica protecţionistă are un rost atunci când ai ce să protejezi. Este logic să protejezi o industrie auto dacă o ai şi dacă crezi că va deveni competitivă în Europa.

 

Nu este însă logic să protejezi o firmă auto (Dacia + Renault) iar pe alta să o laşi de izbelişte (Aro, Daewoo Craiova). Nu este logic să pui taxă de înmatriculare numai pt. maşini SH importate. Trebuie să fie aceeaşi pt. orice maşină. Nu este logic să protejezi un parc auto de hârburi poluante şi foarte vechi. Nu este logic să pretinzi euro 3, 4, n iar pe stradă să fie camioane/autobuze care poluează cât 100 de maşini cu euro 4 - vezi camioane/aro de armată, pompieri, poliţie, spaţii verzi, chiar şi RATB, Gunoi, ale unor foste fabrici comuniste.

 

Să fim serioşi taxa e pusă fără nici o noimă, nu face parte din nici o strategie pe termen mediu sau lung de protecţie şi nici nu e posibil să avem atitudine protecţionistă în cadrul UE că ne dau ăia peste bot. Şi aşa cred că nu va dura prea mult până va fi eliminată.

 

ce mi se mai pare aberant: nu se face nici o diferenţiere între motoare diesel şi benzină. Se ştie că e nevoie de o capacitate mai mare pentru diesel ca să obţină aceeaşi putere ca unul pe benzină. Cum ziceam taxa e aiurea şi sper să nu intre în vigoare :mda:

Share this post


Link to post

Politica protectionista ARE ROST INTOTDEAUNA DACA PRODUCI CEVA !...Insa odata cu semnarea acordului cu UE (prin 1993 daca nu ma-insel) am inceput sa ne cam dam pantalonasi jos si sa ne aplecam si UE ne-a tras-o, astfel incat canci productie industrala si in curand o sa mancam si vegetale din vest!...Mie unu' mi-e sila cand vad la Carfur tot felul de ardei si verze din Olanda si Polonia !....Ptiu n-o sa cumpar never verdeturi din import chit ca-mi cumpar o gradina si ma mut la tara !!..Si asa ar trebui sa faca romanu' ca este singura cale sa ne mai protejam economia !!!..Ah apropos, de aia o duc finlandezii atat de bine !!!..Prin 1900 toamna (nu mai stiu in ce an da' oricum in era noastra) McDonald's era pe sponci cu vanzarile in Finlanda si au iesit la liman cu sloganul "Mc 100% finlandez"....Deci protectie PA, sa nu mai visam, singura protectie este realizarea de catre omu' marunt de la coada ca daca vrem s-o ducem bine sa cumparam produse RO...Ei bine eu unu' cred ca nu o sa vedem noi asa ceva !!!....Din acest punct de vedere cei cu Logan (desi nu cred ca de aia si-au luat Logan) au facut o alegere potrivita..Si as putea sa spun ca de aia mi-am luat Mattiz !!!Ca era facut la olteni!!!... :banana:

Si asta cu taxele la inmatriculare sa fim seriosi nu protejeaza decat importatorii de masini noi !!...Ca oricum unu' din targetul Logan n-o sa-si ia VW la mana2a...Parerea mea !!!...

Share this post


Link to post

Unii au ce sa protejeze. Nu sunt dispus sa platesc mai mult pentru produse mai proaste si vandute in sila si cu nesimtire, numai ca sa protejez tot soiu' de nesimtiti, numai pt ca am avut nesansa de a ma naste in aceeasi tara cu ei. Doar n-o sa prefer sa iau toate legumele pline de pamant si de jeg numai ca sunt de la taranasii nostri - niste nesimtiti si alcoolici de fapt (aia care se plimba noaptea cu carutele nesemnalizate pe drumuri europene).

Share this post


Link to post

1. Cauta pe Google "ex-directorul Pioneer Romania despre agricultura romaneasca".

2. Generalizezi fara rost.

Share this post


Link to post

Din evenimentul zilei.. ma mir ca se mai scrie asa ceva in romania.. deci nu toti sunt cumparati

 

UE nu accepta taxa pe rable

5 Iulie 2006

Raluca Barbuneanu

 

Comisia Europeana a sanctionat initiativele similare din Polonia si Finlanda.

 

In timp ce Romania se pregateste sa introduca o noua taxa, pe inmatricularea masinilor, care sa penalizeze importurile second-hand, Polonia si Finlanda s-au trezit cu notificari de la Comisia Europeana care le obliga sa modifice aceste taxe, altfel vor fi date in judecata la Curtea de Justitie Europeana. Nemultumirile Comisiei Europene au fost facute publice ieri.

 

Ministerul de Finante din Romania a introdus in Codul Fiscal o noua taxa: cea pe inmatricularea masinilor. Desi legea nu a fost inca adoptata, sansele eliminarii acestui impozit sunt minime dat fiind ca a mai ramas o singura etapa pana la aprobarea Codului Fiscal: dezbaterea in plenul Camerei Deputatilor.

 

Ungurii nu ne salveaza

 

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, spune ca va incerca "gasirea unui acord cu partenerii europeni". In ceea ce priveste disputele dintre Comisia Europeana si statele membre, Vladescu spera sa nu pateasca la fel.

 

"O sa verificam exact care este situatia din Polonia, pentru ca din cate stiu polonezii au introdus un altfel de sistem. Modelul nostru e mai aproape de cel din Ungaria", sustine Vladescu. Insa si Ungaria a fost chemata in justitie de Comisia Europeana din cauza taxei de inmatriculare, inca din octombrie 2005.

 

In Romania, taxa pe inmatriculare variaza in functie de gradul de poluare si de vechimea masinii, de la cateva zeci de euro - pentru masinile mici si noi - la peste 5.000 de euro in cazul unei masini de teren mai veche de 10 ani.

 

Si in Polonia, mecanismul de functionare a taxei de inmatriculare este similar: aceasta insumeaza intre 3,1% si 13,6% din pret, in functie de marimea motorului pentru masinile care nu au inca o vechime de 2 ani. "Penalizarea" poate ajunge si la 65% din pret daca autovehiculele sunt mai vechi de 7 ani.

 

Problema este ca in tarile membre UE circula deja masini vechi fara ca proprietarii lor sa plateasca taxe suplimentare. Prin urmare, Comisia Europeana considera ca in spatele acestui impozit se afla de fapt o bariera in calea comertului liber. Taxa pentru inmatricularea masinilor second-hand favorizeaza producatorii si importatorii de masini noi.

 

Lobby cu iz politic

 

Acest lucru se va intampla si in Romania din 2007, odata cu "activarea" noului impozit. Introducerea acestuia a fost sprijinita de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), ai carei membri au de castigat din reducerea concurentei din partea importurilor second-hand.

 

Reprezentantii asociatiei au facut lobby la Senat si la Comisia de buget-finante din Camera Deputatilor pentru majorarea de cateva ori a taxelor, fata de propunerea executivului. In calitate de actionar la Automotive, importatorul Citro‘n, premierul Tariceanu este membru in Consiliul Director al APIA.

www.evenimentulzilei.ro

Share this post


Link to post

Or sa gaseasca ei o modalitate de a baga aceste taxe,....ca de nu, se duce Loganu' pe apa sambetei(Doamne-ajuta :osanale: ).

Edited by bella

Share this post


Link to post

:o fftopic: Am cautat si nu am gasit absolut nimic:

http://www.google.ro/search?hl=ro&q=ex...C4%83&meta=

2. Ne place sau nu, avem nevoie si de generalizari pt a trage concluzii: daca 50+1 dintr-o masa sunt tampiti: asta e si ceilalti sunt prezumati a fi tampiti si vor trebui sa se chinuie sa demonstreze ca nu sunt. Cam cum e si cu politica: nu l-am vrut toti pe Iliescu timp de 15 ani aproape, dar a trebuit sa-l suportam si sa fim catalogati toti drept stalinisti, pt ca majoritatea a fost asa. :wallbanger:

Si din moment ce nu esti de acord cu mine, ar trebui sa-ti vinzi masina imperialista, facuta de straini, de "dujmanii poporului nostru asuprit" si sa-ti iei Logan sa incurajezi productia nationala.

Edited by ticodriver

Share this post


Link to post

Eu tare asa vrea sa gasesc sa cumpar legume murdare de pamant... m-am saturat de legume crescute in vata.

Share this post


Link to post

Cum poţi numi taxă pe înmatriculare o chestie care se aplică numai la anumite înmatriculări - maşinile provenite din import.

 

Mi se pare normal ca UE să nu accepte protecţionism în interior - tocmai de aia s-a făcut UE ca să devină o piaţă mare şi puternică care poate juca un rol pe plan mondial unde avem USA, Japonia şi mai nou China. UE impune taxe protecţioniste la graniţele uniunii dar nu le va accepta în interior - hai un an doi aşa de dragul noilor state membre dar pe termen mai lung nu cred.

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg cum vor sa protejeze Romania de harburile occidentului in timp ce pe strazile oraselor noastre (indiferent care) circula basculantele de 300 metri lungime, 5 metri latime si 10 inaltime. Cu fum cu tot. Mi se pare o ipocrizie iesita din comun.

Cat despre protectia producatorilor autohtoni s-a pus deja punctul pe i: ii impingem pe cei ce vor S-Klasse SH sa-si ia Logan. Caterinca e mult prea mare...

Share this post


Link to post

mda, cred ca asta este normativul

post-67-1152248228_thumb.jpg

post-67-1152248237_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ce inseamna reducere in fctie de varsta auto.?

ca vad ca reducerea e mai mare cu cat creste vechimea??????

:drinkers:

Share this post


Link to post

Intre timp, se pare ca taxele alea sunt prea mici ca sa apere interesele apia si a altor grupuri. Si cum in Romania merge orice, ca romanul inghite, au venit cu alta idee:

 

Gandul, 6 iulie

 

Cei care aleg să achiziţioneze un automobil mai vechi de 6 ani vor trebui să plătească o taxă de înmatriculare substanţial crescută, care devine din ce în ce mai usturătoare la buzunar pe măsură ce maşina este mai poluantă. Măsura este cuprinsă în Codul Fiscal şi a fost aprobată ieri de deputaţi, urmând a intra în vigoare de la 1 ianuarie 2007. Cele mai mari taxe vor fi plătite de persoanele care aleg să cumpere o maşină noneuro mai veche de 6 ani, care vor plăti 7.500 euro pentru cele cu o capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc şi 4.000 euro pentru cele de până în 1.600 cmc. În cazul automobilelor euro 1 mai vechi de 6 ani, taxa de înmatriculare va fi de 7.020 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc şi de 3.744 pentru cele sub 1.600 cmc. Şi cumpărătorii de maşini euro 2 cu peste 6 ani vechime vor scoate mai mulţi bani din buzunar – 2.704 euro pentru cele sub 1.600 cmc şi 6.240 euro pentru cele de peste 3.000 cmc. În cazul în care automobilul este euro 3, taxa de înmatriculare urcă la 612 euro pentru autoturismele sub 1.600 cmc cu o vechime mai mică de 6 luni şi la 4.436 euro pentru cele peste 3.000 cmc mai vechi de 6 ani. Ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, s-a pronunţat în favoarea menţinerii taxelor pentru înmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar dacă, recent, Comisia Europeană a criticat statele cu astfel de proceduri. “Aveam două opţiuni: să lăsăm piaţa complet deschisă şi să se întâmple ca în Polonia, să pierdem un vector de dezvoltare extrem de important, pe care-l reprezintă industria de automobile, sau să asigurăm o coerenţă a politicilor astfel ca numărul autovehiculelor poluante şi periculoase pentru circulaţie să fie redus”, a adăugat ministrul Finanţelor.

Share this post


Link to post

@aztec, sau cine stie:

Codul fiscal zice si de motociclete, sau doar de autoturisme?

Share this post


Link to post

Tare mie sa nu intre si ele la autovehicole.. pt ca mai nou, fata de proiect vad sintagma" autoturisme/autovehicole"..

In rest nu am gasit date, decat despre impozitul anual, pe etape de 200 cc

Share this post


Link to post

Da, am vazut si eu "autoturisme", si asta mi-a dat fiori reci.

Cum e posibil sa pui taxa de 2200E pentru o motocicleta bmw cu injectie, catalizator si euro1 si sa lasi toate rablele rusesti ca a mea sa mearga in continuare?

Share this post


Link to post

Pai la ce taxe baga nu-ti mai trebuie masina de afara.Enorme..pai cu cat trebuie sa gasesc eu masina afara+ taxe ca sa-mi scot un pret bun?

Pai in felul asta in loc sa iau o masina de afara mai buna trebuie sa iau una mai ieftina ca de' trebuie sa mai adaug si taxele nu?

Edited by sorinrec

Share this post


Link to post
in loc sa iau o masina de afara mai buna trebuie sa iau una mai ieftina ca de' trebuie sa mai adaug si taxele nu?

Bine punctat...si i-ati mai si votat...sau cum se spune...SA TRAITI BINE!!!!!

 

Cu asa conducatori nu e de mirare ... cruda realitate din Romania din pacate... > :) sau sa citez ...

"condusi de minti luminate..cu LANTERNA" =))

Edited by tuf5075

Share this post


Link to post

Concluzia: ADUCETI DE AFARA CAT MAI PUTETI!

 

PS. Si asa mi se par enorme preturile la sh-uri in ro, sa vedeti ce-o sa creasca!

PS2. Daca intram in UE, nu se poate cumva sa inmatriculam masini in alte tari? Adica mergem in germania, luam masina (in cazul meu motorul) de acolo si o trecem pe numele nostru. Cu numere de nemtia.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Si de unde ati dedus voi ca se aplica numai masinilor din import? Asta ar fi contra ideii de UE si probabil ca Bruxelles va spune "niet". Eu tare ma tem ca se va aplica la toate masinile, asa ca sfatul devine invers: Vindeti toate rablele, ca atunci cand se vor baga taxe la inmatriculare nu vi le mai ia nici dracu' :D

 

@Offtopic

Unde a disparut topicul cu fuzeta lui Terente? Vreau sa intreb acolo unde a disparut spiritul combativ care a rabufnit cand o gasca de analfabeti au luat la misto imnul (no offence, Viper), insa cand o gasca de hoti si filfizoni sau securisti isi bat joc zilnic nu reactioneaza nimeni.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Nu, taxa se aplica la prima inmatriculare in Ro. Tocmai aici e aberatia! Ca se taxeaza masini care au euro 1 cu o gramada de bani, in conditiile in care toate ruginiturile pline de chit si eleroane circula bine mersi. O taxa de bun simt ar fi fost pe clasa de poluare.

Share this post


Link to post

O taxa de bun simt e cea care ramane constanta pe perioada de viata a masinii, si care se stabileste la lansarea modelului, la fel ca in TOATE celelalte tari ale Europei. E clar ca atunci cand intra Euro5 se schimba din nou, nu? Si la fel si la Euro 6 si asa mai departe.

Chestia cu prima inmatricuare nu cred ca va fi inghitita de Bruxelles, cat sunt ei de comunisti. Poate e doar praf in ochi ca sa nu mai astepte lumea sa ne integram ci sa-si cumpere un Citroen acum, de la dl. prim ministru.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...