Jump to content
Sign in to follow this  
Nu_stiu_totul

Vine iarna...

Recommended Posts

Pai nah, se apropie campania electorala... :)

Share this post


Link to post
Atunci scoate-i VSA-ul daca te incurca. Eu cu gume de iarna am urcat pe destule pante cu masina, si nu mai am nimic controlat electronic.

 

Nu incerca sa faci comparatii cu Clio, nu-s potrivite. Am incercat sa scot dracia si a iesit nasol, orice apasare pe acceleratie se traducea in derapaj.

Mi-as baga ceva in Dunlop WinterSports, dar nu sunt sigur ca e de la ele. M-am saturat aseara sa incerc sa plec cat mai incet de pe loc.

Imi era dor de Kalos si Vredsteinurile lui, cu ele nu am avut niciodata probleme.

 

Ce anume? :)

 

Era "sticla" pe jos pe multe strazi! Nu te salveaza nici mama anvelopelor de iarna din chestia asta. Lasa naiba viteza pentru alta data!

Share this post


Link to post

Nu era vorba de viteza, n-am pasiuni de astea pe gheata printre masini, curgeau la vale, eu lasasem loc in fata, vine un idiot cu matizu de la o firma chineza de catering, al carui nume prefer sa nu il dau nici la dusmani, si se baga ca idotul in spatele meu, cand a vazut ca ajung peste el.. a vrut sa dea inapoi si a ajuns de-a curmezisul. M-am urcat peste trotuar si am urcat pe linga altii care stiu ei mai bine sa conduca, n-au nevoie de cauciucuri.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Nu incerca sa faci comparatii cu Clio, nu-s potrivite. Am incercat sa scot dracia si a iesit nasol, orice apasare pe acceleratie se traducea in derapaj.

Plecat cu a 2-a de pe loc daca la a 1-a rupe aderenta?? :scarpin:

Share this post


Link to post

Da, mai, m-am nascut ieri. Acelasi rezultat, din pacate.

Las', vin caldurile.

Share this post


Link to post
Ce nu am sa pot intelege vreodata e insa altceva: daca tot nu au masinile pregatite.. de ce nu lasa masina acasa sau la serviciu si sa circule cu altceva pina la curatarea drumului, e clar mai ieftin si infinit mai sigur. Un lucru pe cat de simplu, pe atat de greu la bagat la cap de unii.

Pt ca i-a prins pe multi pe nepregatite, ninsoarea incepand dupa pranz. Si doar nu-si lasau ei masinile la serv si sa vina acasa cu transportu' comun ca fraierii :) ) Mai ales ca sambata dimineata multi pleaca la munte si trebuie sa aiba masina acasa pt asta, altfel cum?

Ce nu se intelege este ca look-ul frumos dat de roti late se plateste scump. Cu Dacia cu gume "normale" de 155-165 mai aveai o sansa iarna, insa cu 195-205 de vara abea daca te mai tarai. Doar sa fii meserias si sa mergi la limita aderentei. Insa la Sinaia s-a vazut clar diferenta, cine a investit pt iarna putea urca mai sus de statia plecare a telegondolei, poate chiar ar fi ajuns la cota 1400, altfel aventura se termina, pt multi era greu de acceptat :o

Alta treaba, cand vor intelege soferii de duminica ca patinatul intr-o roata este total contraindicat? Pe langa formarea ghetii provoaca si uzura discului de ambreiaj care patineaza in draci, nu mai spun ca l-am vazut pe unu' cu un Mercedes A klasee care a tinut-o in limitare vreo 20 de secunde pana sa iasa din parcare :grumpy:

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Io-ti spusei satorea ca danlopurili alea e de rahat. Erau prea eftine sa fie bune...

Share this post


Link to post

Offtopic: am si eu aceleasi anvelope ca ale lui Satori. Nu vreau sa le laud gratuit dar nu sunt chiar de aruncat. Ca idee, Kormoran pe Matiz la urcare pe zapada/gheata mi s-au parut mai bune, dar era si masina mai usoara. In weekend am fost la Sirnea si nu am avut nici o problema pe zapada si gheata, chiar cu 6 persoane in masina plus portbagaj full, urcat prin zapada destul de mare. Am mai fost de curand prin zapada cu masina incarcata la maxim (pasageri/bagaje) si nu am avut probleme. Pe gheata (sticla) insa nu sunt prea stralucite, saptamana trecuta a trebuit sa opresc pe o straduta la 2km de Poiana Bv si nu am mai putut pleca din cauza ghetii, a trebuit sa merg un pic in spate sa imi iau avant. Pretul insa a fost bun, 270RON/buc (16", 205/55) mai ales ca mi-au trebuit rapid. Pe net in teste le-am vazut cam pe locul 3, iar cele de pe locul 1 (Michelin nu mai stiu exact de care) pe o Honda Accord mi s-au parut cam la fel in aceleasi conditii (patinau f. rau la o panta cu inclinare destul de mica, cu drumul destul de curatat - deh Austria - sau la iesirea din parcari subterane pe o zona destul de aderenta, dar un pic cam inghetata)

Share this post


Link to post

Problema mea este ca patineaza pe asfalt curatel. Pe zapada/gheata se comporta cum ar trebui.

Share this post


Link to post
Io-ti spusei satorea ca danlopurili alea e de rahat. Erau prea eftine sa fie bune...

 

Unde naiba ai vazut ca-s ieftine?!

Share this post


Link to post
Problema mea este ca patineaza pe asfalt curatel. Pe zapada/gheata se comporta cum ar trebui.

Aceiasi problema o am si eu cu alea de iarna. Pe zapada sunt super, pe ghetus OK, dar pe asfalt umed, problem, patineaza de dracii le gaseste...

Share this post


Link to post

Chiar daca mergi cu viteza cu care mergi si pe zapada?

Share this post


Link to post

Nu evacueaza apa. Gumele de iarna nu-s bune pe ud, de obicei.

Share this post


Link to post
Chiar daca mergi cu viteza cu care mergi si pe zapada?

E vorba de regula de accelerari mai brutale. Se comporta mai prost pe apa decat pe asfalt.

Si anvelopele sunt directionale si asimetrice: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=a...st&id=36730

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Ce nu se intelege este ca look-ul frumos dat de roti late se plateste scump. Cu Dacia cu gume "normale" de 155-165 mai aveai o sansa iarna, insa cu 195-205 de vara abea daca te mai tarai. Doar sa fii meserias si sa mergi la limita aderentei.

Zi-le asta celor cu senile. Bre, pentru a mia oara, la raliuri se merge pe zapada altfel decat pe strada si aia au cauciucuri cu tinte.

Share this post


Link to post

Recomandati-mi si mie niste anvelope de iarna bune pentru buburuza. Avand in vedere dimensiunea anvelopelor nu cred ca o sa ma rupa prea tare financiar asa ca nu am stabilit o limita la buget. Vreau doar sa fie bune sa nu fiu nevoit sa pun lanturi avand in vedere ca buburuza va fi condusa iarna doar prin Bucuresti. Pentru extraurban ramane Lacetti care are tot ce-i trebuie pentru iarna: anvelope, lanturi, lopata, saci cu nisip, etc de anul trecut de cand am fost in Austria. :D

Ma gandesc sa achizitionez din timp ca sa stau linistit. :)

De la cate grade se recomanda trecerea pe anvelope de iarna? Stiam ceva de 7 grade celsius... imi poate confirma cineva? Merci anticipat.

 

P.S. Ce probleme apar iarna la o masina cu cutie automata in afara de lipsa franei de motor?

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Mai asteapta 1 luna sa-si faca oamenii stocuri cu anvelope noi...

Share this post


Link to post
P.S. Ce probleme apar iarna la o masina cu cutie automata in afara de lipsa franei de motor?

 

7 grade ai zis bine.

Nici o problema chiar niste avantaje la plecarea de pe loc in a Ii-a sau a III-a astfel nef..tand ambreiajul.

 

Din top cauciucuri de iarna se remarca Goodyear Ultra Grip, Nokian WR si altele. Vezi ca pe forum pusesem undeva dar nu mai stiu unde un top facut de nu stiu ce revista acum vre-o 2-3 ani. Oricum la dimensiunile tale preturile sunt neglijabile.

Sti sper ca nici un cauciuc de iarna nu te scapa de lanturi acolo unde situatia se impune asadar e bine sa fie si un set de lanturi in portbagaj mai ales ca sunt printre singurele "consumabile" care NU se altereaza.

Share this post


Link to post

Da, stiu asta, dar ma gandesc ca n-o sa am nevoie de lanturi prin Bucuresti. Oricum preventiv o sa cumpar si un set de lanturi... Anul trecut n-am pus lanturi pe masina desi am facut vreo 4000 de km prin perioada zapezilor alea mari. M-am descurcat fara probleme cu anvelope de iarna chiar si prin zapada de 10-15 cm.

Auzisem ca ar fi bune si Vredestein Snowtrac 2 dar nu prea le gasesc pe on-line. Pretul vechi era in jur de 200 ron bucata pentru Aygo. :)

 

So, dintre Vredestein Snowtrac 2, Goodyear Ultra Grip, Nokian WR si Michelin Alpin care ar fi cele mai bune? :D

 

P.S. Dimensiunile la Aygo sunt 155/65/14 :lollol:

 

P.S. 2 Pe Lacetti am Viking SnowTech si sunt mai mult decat decente pentru banii pe care i-am dat pe ele. :)

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Conform clasamentelor Goodyear apoi MIchelin Alpin apoi Nokian apoi Verde.

Lanturi nu am avut nici eu nevoie anul trecut decat la ninsoarea aia gigant cana am venit de la munte unde era uscat si am gasit Bucurestiul in 30-40 cm de zapada. M-am descurcat si fara dar sunt convins ca numai datorita cuplului maricel. Oricum, nici asa n-am putut sa intru pana in spatele blocului fara lanturi. NU de alta dar ramaneam suspendat. A trebuit sa decopertez cu lopata.

La cat de mult dureaza niste lanturi am zis ca anul asta iau si eu 1 set sa fie acolo in portbagaj pe perioada de iarna. Adica atata timp cat am cauciucurile de iarna pe masina POATE ca o sa am nevoie si de lanturi. NU ocupa spatiu, nu costa mult, nu sti cand ai nevoie de ele, deci merita.

Oricum la plecarea de pe loc e mult mai facila o automata decat o manuala. La frana de motor sunt diferente in sensul negativ pentru automata.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Am gasit topul ADAC pe 2007.

post-5141-1221495707_thumb.jpg

 

Daca am inteles eu bine ce e in tabelul ala, Dunlop ar fi cele mai bune? :o

 

La cat de mult dureaza niste lanturi am zis ca anul asta iau si eu 1 set sa fie acolo in portbagaj pe perioada de iarna. Adica atata timp cat am cauciucurile de iarna pe masina POATE ca o sa am nevoie si de lanturi. NU ocupa spatiu, nu costa mult, nu sti cand ai nevoie de ele, deci merita.

Oricum la plecarea de pe loc e mult mai facila o automata decat o manuala. La frana de motor sunt diferente in sensul negativ pentru automata.

Eu am luat cele mai ieftine lanturi pe care le-am gasit... cica de logan dar s-au nimerit la fix pe Lacetti. AM dat vreo 35 RON pe set care e si acum sigilat.

Deci eu toata iarna trecuta am parcat masina fara teama prin nameti cu multe miscari fata spate ca sa imi batatoresc zapada si sa pot iesi.

Poza de mai jos cred ca spune totul. Spoilerul spate era pe post de lama. =))

post-5141-1221496137_thumb.jpg

Referitor la frana de motor @aygo, daca o sa am probleme, o sa trec pe manual. Oricum masina are si ABS. :D

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
So, dintre Vredestein Snowtrac 2, Goodyear Ultra Grip, Nokian WR si Michelin Alpin care ar fi cele mai bune? :D

 

Vredestein Snowtrac2, Nokian, GY UltraGrip (după părerea mea).

Share this post


Link to post

Lanturile le am si eu sigilate de la sfirsitul lui 2004, cu toate ca am dat niste raite la munte pe drumuri nedesfundate. Anul trecut, de pilda, m-am ambitionat si am mers pina la Plaiul Foii. GY UG 7 sint super cauciuce, de 4 sezoane eu merg pe UG6 si sint extrem de multumit. Cel mai probabil a venit vremea sa le schimb si am nici o retinere in a lua din nou GY. In testul pe care l-ai pus am vazut doar GY Vector

Share this post


Link to post

Goodyear Vector sunt allseason, nu iarna.

Share this post


Link to post

Stiu ca vine iarna dar v-o zic acum sa nu uit.

Cand o venii vremea sa va chimbati cauciucurile de vara luati Michelin Pilot Primacy.

Sunt incredibile, masina pur si simplu musca din asfalt indiferent ca e uscat sau ud, nisipos sau cu noroi.

Nici nu stiam ca masina mea asa asa hal de frane, trebuie sa fi atent la frane pt ca ai impresia ca esti pe senile. Iti ies ochii din cap.

Recomand 1000000000000%

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...