Jump to content
Sign in to follow this  
ageana

Povestiri de pe urma Daciei

Recommended Posts

@Steph

Nu ma intelege gresit, e posibil sa iti fi consumat 17% tie dar asta inseamna ca sigur aveai o problema la masina, eu doar am zis ca nu am mai auzit pe nimeni sa ii consume atat.

 

@Moshu

De supraincalzit pot sa zic ca mie unul mi s-a intamplat de cateva ori dar asta in conditiile in care veneam de la mare pe autostrada, la 40 de grade temperatura la umbra, cu viteza de 130 -140 km/h, practic este imposibil sa nu iti creasca temperatura la motor. Temperatura nu s-a ridicat peste 95 de grade, dar consider ca este un lucru aproape normal in conditiile in care nu ai electroventilator si turatia motorului sta constant la 4.000 rpm.

 

@Mike

Eu n-am strans niciodata bujiile cu cheie dinamometrica si nu am spart chiuloasa, cred ca poti sa o spargi doar daca din greseala nu ai saiba respectiva pe bujie sau este deja plata si evident strangi cu toata forta

Share this post


Link to post
@Steph

Nu ma intelege gresit, e posibil sa iti fi consumat 17% t

 

@Moshu

Temperatura nu s-a ridicat peste 95 de grade, dar consider ca este un lucru aproape normal in conditiile in care nu ai electroventilator si turatia motorului sta constant la 4.000 rpm.

1. Nu-l cunosti pe steph, nici eu nu auzisem de consumuri peste 10% cu matizul pana a aparut el :P .

 

2. Cu matizul am facut transfagarasanul numai cu a doua pe la 50-65km/h, cu 4 pers si nu s-a supraincalzit. Sa mai spun ca la nubira temperatura de regim este intre 91 si 97 de grade? :mrgreen:

 

Acum eu am condus putine dacii, ultima fiind a bunicului meu din 1999. Este o senzatie deosebita, nu se compara cu nici o alta masina condusa inainte sau dupa aceea, e simtul aventurii...

Share this post


Link to post
@Steph

Nu ma intelege gresit, e posibil sa iti fi consumat 17% tie dar asta inseamna ca sigur aveai o problema la masina, eu doar am zis ca nu am mai auzit pe nimeni sa ii consume atat.

 

N-am auzit nici eu si slava domnului ca am petrecut multi ani in era daciotilor. Dar il cred pe pe Steph, mai ales daca a confirmat si Andreib. Eu n-am reusit sa trec de 11 in oras, cu toate ca aveam in jurul meu multi care se laudau cu 8. Dar asta e riscul "supraturatilor", nu-i asa?

 

@Moshu

De supraincalzit pot sa zic ca mie unul mi s-a intamplat de cateva ori ...

 

Da, stiu. Nici mie ni mi-a fiert apa, pur si simplu statea acul la limita spre rosu, deobicei fiind la jumatatea ceasului. Cred ca puteam sa merg in continuare, dar am zis ca n-are rost s-o fortez peste normal. A mea, cu toate ca era 98 nu avea electroventilator. A fost dintre ultimele pe carburatie.

 

@Mike

Eu n-am strans niciodata bujiile cu cheie dinamometrica si nu am spart chiuloasa...

 

Subscriu. Mai mult de atat, nu stiu daca regimul de mers supraturat a avut vreun rol de "curatare", am schimbat bujiile la trei ani. Erau Champion, si aratau super: electrodul caramiziu si curate. Am fost nevoit sa le schimb numai pentru ca se subtiase electrodul prea mult. Inca ceva, am avut aprindere electronica tot timpul. N-am schimbat niciodata platinele, reglat doar din cand in cand.

Share this post


Link to post

La 17 ajungea in general iarna cand era si frig, iar atunci cand nu eram blocat in trafic mergea... repede. :D

 

Vara se mentinea in intervalul 13,5 - 14,5.

 

Masina pot sa bag mana in foc ca era reglata bine pentru ca am vandut-o unor prieteni de familie care sunt foarte multumiti de consum. Cica in functie de mers sta undeva intre 8,5-10.

 

Tind sa il cred pe tip pentru ca ne-am intersectat in trafic de cateva ori si mi-am vazut fosta masina... mergand cum nu a fost invatata. :D

Share this post


Link to post

Eu cred ca la tine era reglata la consum si tu incercai sa mergi ca la raliu ;)

Share this post


Link to post
@tolin: nu-s de acord ca Dacia trebuie bibilita toata saptamana ca sa poti iesi in weekend cu ea.

O fi ea o metafora, da' e exagerata rau!

Era un pamflet. Din pacate, pentru cei care foloseau piese si consumabile de la tot felul de butique-uri aparute ca ciupercile, fenomenul tindea spre o realitate. Curtea blocului in care locuiesc era un vesnic service Dacia 13xx. Decand au trecut pe alte masini, e o liniste deranjanta.

Share this post


Link to post

Avea si partea frumoasa cand se adunau vecinii ca mustele sub o capota deschisa, curgeau sfaturile si berea ca pe Dunare...

 

Pe de alta parte intretinerea nu era o problema daca foloseai piese bune si un mecanic adevarat. Apropos de subturat, eu am avut mult timp Oltcit si nu prea stiam cum e cu Dacia. Oltcitul trebuia sa-l turezi bine de tot ca sa dea ce poate. Intr-o zi mergand la pescuit cu un prieten cu Dacia, am observat stupefiat ca se misca cu schimbatorul numai intre a 3a si a 4a, prin oras, unde eu nu schimbam nici macar a 4a, ca nu-mi ajungeau turele.

Dupa ce am avut Dacia, am vazut diferenta. Se cunostea plusul de putere si diferenta de cuplu.

Share this post


Link to post

Tommy> Nu as putea spune pentru ca au umblat la ea ceva mecanici doar doar o sa mai scada consumul.

 

A scazut in momentul in care s-a schimbat proprietarul.

 

Si daca tot l-am lamurit pe initiatorul topicului, propun sa schimbam titlul topicului in "povesti de pe vremea daciei". :P

Share this post


Link to post

Nova mea implinise 80.000 km cand am dat-o. La 81.000 km ii promisesem c-o duc pe un camp parasit si ii dau foc. Culmea e ca omu a venit, a vazut-o, a platit cash si a luat-o. Si dus a fost. Probabil pe un camp parasit :D

Share this post


Link to post

Mai bine "Povestiri de pe urma Daciei" ca unii inca o mai conduc :D

Share this post


Link to post

Deh dom`le, nu are toata lumea valoarea Dvs. sa-si cumpere Matiz, Cielo sau alte modele Daewoo, sau mai nou Chevy :D

Share this post


Link to post

Ei, nu te supara, toti de aici am avut, unii chiar mai au Dacie. Asta pe langa Matiz, Cielo etc. Deci stim cum e si daca citesti cu atentie, toti ne-am adus aminte de ea cu oarecare nostalgie. Nimeni nu a blamat masina, ba din contra. Ne-a fost de un real folos, si am facut niste concedii minunate cu ea.

 

O sa vina vremea sa o schimbi si tu, pentru ca va trece la categoria "bunicuta". Asta e.

 

 

PS Eu am avut Dacia pana anul trecut si n-am vrut s-o dau. Dar nici nu aveam ce face cu doua masini.

Share this post


Link to post

intrebare pentru domnul @ageana... la Alfa la cat schimbati vitezele ? :)

Share this post


Link to post

Schimbat titlul topicului la cererea publicului.

Share this post


Link to post

ageana> Nu am vrut in nici un caz sa te ofensez si imi cer scuze daca asa a sunat.

 

Cum spunea si moshu multi ne aducem aminte cu placere de peripetiile traite cu dacia.

 

Mie unul mi-a placut perioada de invatacel pe fosta masina a familie si acum cateva luni cand am dat peste ea in oras, am tras matizul langa si am facut cateva poze.

 

Pur si simplu mi se par fun povestile cu dacia si din cauza asta am cerut schimbarea titlului ca sa nu mai fiu offtopic mai ales ca eu am avut grija de dacie cum am si de mtz.

 

Si ca sa fiu in ton cu topicul daca tot povestim de fostele masini putem sa punem si poze cu ele?

 

Asta era AFI anul trecut. Arata bine pentru o dacie de 5-6 ani...

post-689-1163022578_thumb.jpg

 

Si asta a fost mijlocul meu de locomotie... cam o luna jumatate din momentul in care am vandut breakul pana am luat matizul.

post-689-1163022691_thumb.jpg

 

Daca vreti sa auziti povesti si cu aratarea asta ... pe mine ma bufneste rasul cand ma gandesc. :) )

Share this post


Link to post

@steph> Am scris ieri un post exact ca al tau, apoi l-am sters gandindu-ma ca o sa zica lumea: iote ma si la asta ce-si mai lauda dacia, mai are putin si-i dau lacrimile :) )

 

Nu sunt "tehnician" in ale masinilor, dar macar am grija sa le tin in parametrii optimi pentru a putea sa le exploatez la maxim. Si pana acum am reusit. Deci, cu alte cuvinte, nici o diferenta intre felul cum tratam dacia si tratez cielo. Ulei bun, bujii adevarate, fise bosh, cauciuce barum, benzina de la mol, filtru benzina, baterie bosh, becuri tungsr., sigurante ca la carte (nu sarma), usi reglate sa se inchida aproape singure (se mai urca cate unul si cand trantea portiera cu doua maini imi venea sa plang, "pai nu-i dacie? zicea).

Nu mai continui, cred ca m-am facut inteles. Asa ca masinuta aia a dat tot ce a putut pentru mine, fara sa-mi fie teama vreodata ca ma lasa.

 

Asa cum nu-mi este frica nici cu cielo, din aceleasi motive. Si la urma urmei, dupa parerea mea berlina a fost cel mai reusit model de la dacia, bineinteles daca-l incadram la locul sau. Numai prin comparatie cu masinile nationale ale tarilor vecine, zastava, moskvici, trabant, wartburg etc, ne putem da seama ca dacia avea totusi alura de masina.

 

Nici atunci, si nici acum nu beneficiez de dotarile de siguranta cum ar fi abs, airbag etc sau altele gen BComp, scaun reglabil lombar, oglinzi reglabile electric, geamuri el, etc. Asa ca nu am ce reprosa bietei dacii, poate doar ca era noneuro :D (vax)

Share this post


Link to post

Referitor la faptul ca era non-euro...si Tico era tot non-euro, da parca nu imputea toata strada in urma lui (bine, Tico e Masina). Sincer sa fiu m-am cam saturat de Dacii poluante, ca am ajuns sa folosesc butonul de recirculare mai des cand sunt in spatele daciilor decat la camioane - mi-am facut un reflex - vad dacie in fata (cu exceptia super nova, solenza si logan totusi), apas butonul. N-am nimic nici cu ele si nici cu proprietarii lor, dar totusi ITP-urile ar trebui facute pe bune, nu pe spagi si ar fi mai bine si pt proprietarii acestor vehicule, ca atunci le-ar ingriji cum trebuie astfel incat corespunda standardelor si sa nu mai fie un pericol. Dar deh, noi ce sa facem: facem reclame de genu':"stai bre linistit ca poti merge cu ea pe unde vrei matale si dupa aderare" :wallbanger:

Share this post


Link to post

@semit: la alfa schimb pe la 3000 rpm (dar daca ar fi sa ma iau dupa nivelul de zgomot din habitaclu as putea sa schimb si la 6000 :D ).

Oricum, nici cu alfa nu merg foarte sportiv decat cand ma enerveaza vreunul si vreau sa-i fac viata amara :)

Ce nu imi place la alfa e ca parca are un "delay" intre momentul cand apas eu acceleratia, si momentul cand se tureaza ea (sau poate e doar impresia mea).

Dar gata ca suntem offtopic.

Share this post


Link to post

Eu nu am avut niciodata Dacie DAR are tata Renault 9 :) )

Mitul dacia este perfect real si va cred pe cuvant, exact cum spunea Moshu mai devreme, se strangeau toti mosii de la bloc si surubareau la masini, curgea berea si vinul mai abitir ca apa de pe Dunare :) Oricum cind au descoperit mosii de la bloc, cu tata in frunte, ca si renoul lui este tot Dacie s-au apucat de surubarit. Asta de cind a aparut NOVA deoarece multe piese de la NOVA merg la R9/11 . Din acel moment renoul batranului nu mai este in apele lui, are set motor de dacia si motorul e plin de ulei, de pornit porneste numai dupa ce-i dai benzina de la pompa de benzina (manual evident), platine de NOVA, frine de NOVA, termostat etc etc . Intr-un fel sunt fericit ca are si batrinu meu o ocupatie, adica la 70 de ani sta si surubareste la masina. Oricum cind are un drum mai lung de facut ia Golful 1, care NU troncane, nu vibreaza, nu huruie in comparatie cu R9...dar nici nu are vreo piesa de dacie...doar rulmenti de CIELO :P

Share this post


Link to post
Referitor la faptul ca era non-euro...si Tico era tot non-euro, da parca nu imputea toata strada in urma lui (bine, Tico e Masina). Sincer sa fiu m-am cam saturat de Dacii poluante, ca am ajuns sa folosesc butonul ...

 

Eu cred ca nici o dacie din topicul asta nu a mers tarand dupa ea nori de fum... Nu are rost sa mai repet cum imi ingrijesc eu masinile. Plus ca la ar avea acum 8 ani, nu 28 :) )

La ITP cu dacia, pe care l-am facut oriunde vedeam ca nu este rand, fara sa cunosc pe nimeni, dupa ce imi scotea mie rezultatul la gaze (si am vazut asta de fiecare data), apasa pe boton si mai arunca vreo doua bonuri de alea prin buzunar. Ce facea oare cu ele? Le dadea lu' urmatoru caruia nu-i ieseau gazele in parametri. Asa ca Ticodrv are dreptate, pana la un punct. Daciile alea au peste 15 ani, sa vedem si Tico ce va scoate pe teava la varsta aia :) )

 

Aici nu trebuie sa dai vina pe masina, ci pe stapan. Si pe aia de la ITP.

 

PS Acuma intrebare: camioane, autobuze vechi si refacute de prin autogari, tractoare prin oras si alte alea, toate au acceptul RAR sa circule pe strazi si ITP-ul la zi. Oare au regim special? Ma gandesc ce panarama faceau aia la ITP pentru o depasire de parametri de doi lei cand gaseau unul mai slab de inger. Dar astia?

Share this post


Link to post

La faza cu autobuzele, tractoarele si camioanele ai mareeeee dreptate.

Mi se pare prea de tot sa imi suspende mie talonul daca am o gaura mica in esapament si nu e etansa, iar astora cu camioanele, sau alte rable casate care scot 10m cubi de gaze pe secunda sa nu le faca nimic.

Dar deh, masinile astea apartin probabil unor firme ale unor oameni cu influenta sau chiar statului, asa ca da... au un regim special :(

Share this post


Link to post

Gandire defectuoasa. Daca ai gaura in esapament sunt indreptatiti sa iti ia talonul. PUNCT. Neparat noi toata ziua ne uitam in gradina vecinului :-W .

 

PS: Cum reusesti sa mergi la 2000rpm nu stiu, eu nu as putea. Fiind mai atent azi la turometru la un drum extraurban am constatat ca nu de putine ori am atins 4000+rpm... La 2000rpm as accelera ca queen mary 2 si as merge cu cca 60-70km/h. Chiar daca diferentele dintre masini sunt evidente nu cred ca un motor <3000cmc pe benzina poate avea vlaga sub 2000rpm.

Share this post


Link to post

Nu am mult timp de cand am parasit Dacia din 81. Nu avea turometru, dar zgomotul pe care-l facea dupa 90 - 100 km/h era de neconfundat. (Cred ca la 110 erau vreo 3500 rot/min - avea 4 trepte ). La 140 ziceai ca esti cu pickamerul. Partea proasta e ca acum trebuie sa-mi fie mai multa mila, si nu-s obisnuit. Plus ca prin ce coclauri putea sa ajunga... (Inclusiv Cabana Babele, toamna).

Share this post


Link to post

Andreib, nu ai dreptate. O gaura in toba nu presupune mai multa poluare, ca nu-i euro. Pe cand autobuzele si rabele cara strabat orasul lasand o dara neagra de motorina nearsa, pe care o respiri si tu, nu inseamna ca te uiti in gradina vecinului. Gradina asta este a tuturor, si daca se cere "fara poluare" sa se ceara la toata lumea. Mie unul nu-mi place sa inghit la stop motorina nearsa.

Faptul ca i-a luat lui talonul, asta e. Dar alora cine le ia taloane, autorizatii si alte alea? Ca le vad zilnic circuland fara jena.

 

Stii foarte bine ca la ITP la daciile noastre noneuro, iti da sangele pe nas pana zice ala ca e ok. Ba ca are, ba ca n-are.

 

Dar aia cu camionul cum draku trec de testele de gaze?

 

Alt exemplu. Gumele. Mergi tu cu dacia sau orice masina mica cu gumele roase, sa vezi tam tam daca te opreste echipajul. Te-ai uitat vreodata ce gume au aia la camion? Zici ca-i masina de F1, asa-s de lise (si vechi).

Share this post


Link to post
Andreib, nu ai dreptate. O gaura in toba nu presupune mai multa poluare, ca nu-i euro.

 

Alt exemplu. Gumele. Mergi tu cu dacia sau orice masina mica cu gumele roase, sa vezi tam tam daca te opreste echipajul. Te-ai uitat vreodata ce gume au aia la camion? Zici ca-i masina de F1, asa-s de lise (si vechi).

Uite aici e marea problema a natiei. Exista un care trebuie aplicat, fara intrebari si amintiri. Daca nu esti in regula NU ai de ce sa circuli. Daca te opreste politia ca ai mers cu viteza injuri printre dinti si accepti situatia, e riscul tau ca nu ai respectat regulamentul. Noi suntem un neam de romantici, ne complacem in ceea ce suntem si nu ne chinuim decat sa spunem ca se poate si mai rau.

 

Ca sa revenim la daciile vechi... Sunt in mare majoritate o reminescenta a trecutului glorios si... rosu. Chiar daca aduc o doza de romantism, locul multora dintre ele este la REMAT. Ca trec ITP-ul pe spaga, asta e alta poveste, dar in mod normal NU au ce cauta pe drumurile publice. Reprezinta un pericol ridicat, mai ales ca multe dintre ele sunt intr-o stare deplorabila. In trafic te feresti de asemenea masini ca de dracu, pt ca nu au semnalizare, stopuri, oglinzi laterale etc.

 

Acum o luna in garajul de langa al meu se facea o mare segmentare de dacie. Se bea, se fuma, se comenta, se injura... Un mediu calduros tipic. Eficienta operatiunii bineinteles ca lasa de dorit, dar ce conteaza daca ne simtim bine... Multura dintre proprietari nu ai cum sa le explici sa respecte legea, sa-si intretina masinile, sa bage piese de calitate. Aceasta pb o am eu cu bunicamiu care mestereste non-stop (prost) la dacie, intr-un a an facut mai multe schimburi de ulei decat mine la ambele masini (4 sau 5)...De ce...? Pentru ca in 5 sau 6000 de km facuti a pus pompe de benzina de rahat de sereleuri care au fost montate aiurea (a la garaj) si au crapat la viteza. Per total masina lui primeste mai multe piese decat nubira+matizul pe 5 ani... Dar ce conteaza?...E masina buna la care nu se schimba amortizoare sau filtrul de aer niciodata... SI ai fi surpins cati gandesc asa!

 

Am mers acum jumatate de an cu un prieten cu dacia parintilor care era cica o masina intretinuta (chiar daca avea...hmmm...vrea doajde ani). La 80km/h credeam ca ne apropiem de decolare! Senzatie tare 100%.

 

Cat despre daciile super bune masini...Nu m-as baga. Parintii au avut un break luat la jumatate de an si vandut la 2 ani... Ne-a lasat fara frane pe transfagarasan la un mers nu tocmai sportiv, a crapat o garnitura de la pompa de benzina pe un drum forestier la naiba in praznic, a crapat o supapa de vacuum si nu mai tragea neam. La 2 ani deja avea rugina. Banchetele erau tip banca cu arcuri si toate celelalte lucruri arhicunoscute.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...