Jump to content
Sign in to follow this  
Cla

Jante din aliaj pt Cielo

Recommended Posts

din pacate a trebuit sa ma despart de aceste jante ENZO CUP (ET 35 ; 7JX 15 H2). atingeau aripa (am indoit marginile si totusi :( )

post-10385-1204271089_thumb.jpg

Share this post


Link to post

vin si eu cu o intrebare..

Daca iau jante de 14 la Cielo din 2005.. ce ET ar trebui sa aiba?Eu ce am gasit are ET 35.Fiind tot pe 14,ca cele stock,ma gandesc ca n`ar trebui sa atinga.. dar nu stiu ce ET au astea care vin din fabrica.. :-?

Dar daca iau pe 15..?Am inteles ca ar trebui sa fie mai mare ET.. 38-40..

Cine ma lamureste si pe mine?

Share this post


Link to post

Salut...eu mi-am luat saptamana tercuta un set de jante OZ 5 STARS pe 14" cu ET de 37. Nu-mi ating dar eu am deja buza aia indoita.

post-4321-1207933209_thumb.jpg

post-4321-1207933215_thumb.jpg

post-4321-1207933223_thumb.jpg

post-4321-1207933229_thumb.jpg

post-4321-1207933240_thumb.jpg

post-4321-1207933249_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Salut...eu mi-am luat saptamana tercuta un set de jante OZ 5 STARS pe 14" cu ET de 37. Nu-mi ating dar eu am deja buza aia indoita.

 

mistoo jantele...sa le stapanesti sanatos...doua intrebari am la tine:

1. de unde ai luat semnalizarile de pe aripa(de ce masina sunt?)

2. cum de a ta sta asa lasata de fata? i ai schimbat amortizoare, arcuri?

Share this post


Link to post

Semnalizarile le-am luat de la user-ul KLU si sta asa lasata deoarece i-am schimbat suspensia stock cu una sport (arcuri+amortizoare).

Share this post


Link to post
vin si eu cu o intrebare..

Daca iau jante de 14 la Cielo din 2005.. ce ET ar trebui sa aiba?Eu ce am gasit are ET 35.Fiind tot pe 14,ca cele stock,ma gandesc ca n`ar trebui sa atinga.. dar nu stiu ce ET au astea care vin din fabrica.. :-?

Dar daca iau pe 15..?Am inteles ca ar trebui sa fie mai mare ET.. 38-40..

Cine ma lamureste si pe mine?

 

Am si eu o nelamurire. Am cumparat un Cielo din '97 si are montate pe el roti de 185/60/14 82T dar in CI scrie maxim 175/70/13 82T. Am voie sa circul cu cele de 185?

Share this post


Link to post

NU. Trebuie mers la RAR sa ti le treaca in talon. Dar eu merg de vara trecuta cu jnate pe 14" si cand am fost oprit nu s-a luat de jante.

Share this post


Link to post

Salut,

Vreau sa achizitonez si eu un set de jante de aliaj pentru cielo `97, sa inteleg ca 185/60/14 se potrivesc? Am vre-o restrictie la ET?

Merci

Share this post


Link to post

Un cuvant: SUPERB !

Share this post


Link to post

OK BOS, dar gumele acelea cu motive populare de arta naiva sunt bune la ceva ?

Share this post


Link to post

Cred ca ai vrut sa zici "slick-uri", maetre :)

Share this post


Link to post
OK BOS, dar gumele acelea cu motive populare de arta naiva sunt bune la ceva ?

 

Gumele intradevar sunt obosite si urmeaza sa fie schimbate cat de curand. Ele au fost bune cand erau mai "tinerele" ;)

 

@albanezu: merci mult!

Share this post


Link to post

Wolfrace Black Suzuka

 

Dimensiune: 6.5x15

Prindere: 4x100

Pret 1490 Lei/set:

 

 

:lavolan: merita?

post-16766-1209918266_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mie unu nu-mi place de nicio culoare cum vin gaurile de prindere a prezoanelor

Nu au nici cea mai mica simetrie

Share this post


Link to post

se vede clar derivarea din jante cu 5 prezoane... derivare complet nereusita dealtfel

plus ca designul este prea flashy pentru cielo...

Share this post


Link to post

Parca nu prea merg la Cielo...si prezoanele alea sunt aiurea rau de tot. Acum daca tie iti plac, asta e cel mai important ;)

Edited by Snapy_xxl

Share this post


Link to post
salutare la toata lumea. am citit cam tot ce scrie pe aici si nu am vazut referitor la jante nici o referire la ET (adica la cat de iesite sunt jentile in afara). valoarea standard la cielo-ul meu din 95 era 13 diametru, 5.5 latime si ET 49 (cauciuc 175/70/13). deoarece s-au deformat le-am schimbat cu unele noi de tabla de 14'' cu ET 39 (cauciuc 185/60/14). nu ating nici macar cand e incarcata la maxim. intrebarea mea este pentru cei cu jante de aliaj ce ET au, si daca ating?

 

3 ani si 13 pagini in urma se gasea ce ne intereseaza pe multi:

 

Offset-ul standard pentru jante Cielo este ET=49.

Valabil atit pe 13" cit si pe 14".

 

Si mai departe scriu mai mic numai pentru cine are timp de lectura.

Am citit de vreo 2-3 ori astea 16 pagini si ieri tot eram confuz in privinta ET-ului pentru trecerea la jenti de 14". Pina la urma mi-am miscat posteriorul si am dat jos un capac de la o roata, am sters un pumn de rugina si am reusit sa citesc pe jentile originale de 13" ET=49. Am verificat si pe Executive-ul unui coleg "unsuspecting": Jenti originale din fabrica de tabla 14" - ET=49. De asemenea in vreo 2-3 magazine, inclusiv dealeri autorizati Daewoo locali, jantele de tabla la vinzare aveau inscris ET49.

Din pacate numai B-00-DOG a precizat corect aceasta dimensiune. Mai des in post-urile de aici se indica pentru Cielo ET=38. Personal cred ca valoarea asta e eronata si a aparut din speranta ca Cielo e identica cu Nexia, pentru care se mai gasesc date de-astea prin cataloagele din Vest.

Tot din pacate ET49 este o valoare neobisnuit de mare si n-am vazut in nici un catalog jante de aliaj cu offset-ul asa mare - curent se opresc pe la 38. Jante de aliaj SH ce am vazut pe ici pe colo aveau maxim ET45.

Deocamdata eu m-am linistit cu jenti de tabla ET49. Pentru cine vrea musai de aluminiu cu ET mai mic sunt de acord ca o roata mai iesita in afara arata mult mai bine pe masina. Pe de alta parte insa trebuie gindit si efectul asupra suspensiei. Mi-e lene acum sa ma bag pe sub vreo masina cu ruleta sa masor lungimea bratului rotii, dar as zice asa din ce tin minte ca are maxim 500mm. In cazul asta un ET cu 10 mm mai mic va produce eforturi cu 2% mai mari in arc si amortizor. 20mm - 4%. Nu e inspaimantator dar este ceva, si probabil ca o sa se simta putin in durata de viata a suspensiei.

Ca parere personala cred ca la Cielo n-ar trebui mers mai sus de dimensiunea jentii de 14". S-a scris bine in paginile astea despre compromisul intre comfort pe drumurile imperfecte din Romania, in special in orase, si tinuta de drum pe sosele perfecte la viteze mari, cel mai des in Germania :) . Din experienta personala pot sa va spun deja ca trecind de la 175/70R13 la 185/60R14 nu pot spune ca se simte mai dura masina in oras, si sunt ceva gropi pe aici (nu stiu insa care o sa fie parerea nevesti-mii si ma ca tem :grumpy: ). Din experienta altora mi-amintesc o recomandare avizata de la whatcar.com pentru Ford Mondeo model 2000-2007 pentru care sunt uzuale dimensiunile de 15, 16 si 17" (se poate de fapt si mai sus). Constatarea lor e ca 17" e deja prea dura.

Share this post


Link to post

Nu-i obligatoriu ca atunci cand pui o janta mai lata, 6J in loc de 5,5J sa alegi un ET mai mic ? In plus, uita-te la sectiunea transversala printr-o janta din tabla comparativ cu una din aliaj si vei intelege de ce este bun un ET mai mic. Calculele tale in mm asupra suspensiei sunt incomplete in absenta masei, iar centrul de greutate a unei jante din aliaj difera de cel al unei jante din tabla. Asa ca, mergi pe mana injinerului care a stabilit ET maxim 38 la o janta din aliaj.

Share this post


Link to post

eu am vrut numai sa restabilesc o referinta: cota ET proiectata de inginerii de la Daewoo este de 49 mm.

De folos pentru cine vrea sa-si faca singur calculele.

 

Despre cum isi face fiecare calculele e alta poveste.

Cine e pasionat de lectura poate sa se mai uite si aici:

http://www.sportcompactcarweb.com/tech/020...uide/index.html

http://rx300how2.home.comcast.net/~rx300how2/handling.htm

Share this post


Link to post
... cota ET proiectata de inginerii de la Daewoo este de 49 mm.

Adauga: "pentru o janta din tabla".

 

Altfel, orice ET mai mic este benefic. Orice suspensie are suficienta rezerva sa-ti acopere o eventuala supraincarcare de 2%. Dupa mine, te cramponezi de un amanunt nesemnificativ.

Share this post


Link to post

din manualul de service Nubira/Lacetti: "A wheel of improper size or type may affect wheel and bearing life, brake cooling, speedometer/odometer calibration, vehicle ground clearance, and tire clearance to the body and the chassis. The wheel offset is 49 ± 1 mm (1.93 ± 0.04 inches)"

NB nu face nici o precizare suplimentara, deci se refera atit la jante de tabla cit si de aluminiu, 5.5J14 si 6J15.

O fraza asemanatoare este si in manualul de service Cielo in romana, numai ca au uitat sa precizeze cota iar toleranta aia +/- e exprimata foarte ambiguu ...

 

In primul link din ultimul post de ieri scrie ca chiar se intimpla sa se uzeze prematur rulmentii. Si tot acolo se mai semnaleaza o problema: ET diferit strica aliniamentul geometriei directiei. In cazuri extreme principiul in baza caruia volanul ar trebui sa revina singur la 0 nu mai functioneaza. Si de asemenea e posibila uzura anormala la cauciucuri.

 

Altfel nu chiar orice suspensie are rezerva, ca uite mie tocmai mi s-a rupt un arc pe spate pe la vreo 110000km. Iar supraincarcarea aia nu e eventuala ci minim garantata.

La urma urmei trecerea la jante cu ET diferit este acelasi lucru cu montarea de distantiere la jantele originale, atit timp cit nu ne intereseaza latimea. Ei bine, desi sunt puzderie de producatori de asa ceva, in unele state din SUA sunt interzise de lege. Iar la modul general sunt contraindicate prin standard (cica SAE J2530, da' chiar n-am sa ma apuc sa dau 50$ ca sa-l citesc si p-asta). Si SAE stie cite ceva despre masini.

 

Acum toate astea nu sunt catastrofale ci vor duce la scaderi ale duratelor de viata ale pieselor si cauciucurilor care poate vor fi greu de sesizat in practica...

 

Ramin totusi si efectele benefice ale ET-ului mai mic. Unul sigur e aspectul, celalalt ar fi tinuta de drum mai buna datorita latirii ecartamentului. Dar asta ar putea sa fie doar tot o senzatie optica; a gasit cineva vreodata vreun test comparativ cu cifre concrete?

 

Ramine la latitudinea fiecaruia sa faca propriul compromis intre avantaje si dezavantaje...

Share this post


Link to post

Salutare... cine poate sa imi zica si mie niste specificatii ale unei jenti pe care sa pun un cauciuc 195/55/14(195/50/15), si sa nu atinga in aripa spate? Pe 14 sau 15. Multumesc ;P

Share this post


Link to post

Ca sa pui anvelope de 195 iti trebuie janta pe 15":

Diametru: 15 inch

Latime: 7 inch sau 6,5 inch

Prezoane: 4

PCD: 100 mm

Alezaj central: 56.5 mm

 

Iar anvelopa va fi 195/50 R15

Pentru anvelope de 14" dimensiunea 185/60 R14, janta trebuie sa fie:

Diametru: 14 inch

Latime: 6 inch

Prezoane: 4

PCD: 100 mm

Alezaj central: 56.5 mm

Share this post


Link to post

Multumesc pentru promptitudine. Foarte utile datele spuse de tine, dar am si eu o precizare pot sa pun 195 si pe 14".

 

PS. Nu mai era ceva ... ET-ul sau ce o fi... ala ? :P Nu radeti de mine :|

Edited by TBirdi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...