Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Oltcit....

Recommended Posts

Sorin, Oltcitul cu toate cele la la locul lui baga caldura aproape instantaneu! Cunosc personal 2 posesori de Oltcit care dezghetau geamurile exclusiv pe incalzirea masini in mai putin de 5 minute!

Iar motoarele boxer (racire cu aer) sa avem pardon! Sunt atat de proaste inca Porsche le foloseste inca, Subaru le foloseste inca, ba mai mult, "fraierii" de la Subaru, cand a fost vorba sa puna un diesel pe masinile lor au facut tot un boxer cu racire cu aer...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Boxer nu e sinonim cu racit cu aer, nu e nici o legatura intre ele, se refera la pozitionarea cilindrilor, de care zici sunt boxer racite cu lichid(water cooled).

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Stiu ca boxer inseamna cilindri opusi, si da, ai dreptate, acum folosesc racirea cu apa. Interesant, am gasit si un chevy cu motor boxer racit cu aer!

Share this post


Link to post

Racirea cu aer nu prea o poti pune la alt motor decat la cel boxer deoarece cilindrii acestui motor au cea mai mare suprafata radianta. Ca dezavantaj, motorul boxer are costuri de productie mai mari (obligatoriu mai multe axe cu came, mai multe chiulase, consum mai mare de material, aliaje mai bune la materialul cilindrilor).

Cam asa arata motorul de Oltcit.

Share this post


Link to post

Problema e ca un motor cat de cat performant fata de cel al oltci-ului nu se 'multumeste' cu racirea pe aer, pana si multe motociclete au racire cu apa de ceva vreme.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Asta e evolutia, e normal ca o anumita solutie tehnica sa fie depasita la un moment dat (vezi carburatorul, care in vecii vecilor nu va putea depasi precizia injectiei electronice multipunct), insa la vremea lor aceste solutii au facut istorie, vezi VW Beetle, care avea motor boxer racit cu aer, iar acum masinile astea sunt considerate de colectie, chiar daca au iesit din fabricatie de doar 15 ani.

 

Pe oltcit racirea cu aer si-a facut treaba foarte bine, cand a fost proiectat, a fost testat prin Algeria, mai degraba aveau daciile probleme cu sistemul de racire. Cat timp nu intra nici un corp strain la elicea ventilatorului, carenajele de tabla ramaneau la locul lor, motorul nu era imbibat de ulei ca sa inrautateasca transferul de caldura, nu exista pentru posesor sistemul de racire, nu aveai conducte care sa pocneasca, antigel de completat, termostat sa se strice, radiator sa se sparga, etc.

Edited by laurentziu83
  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa ma bag si io ca doar am avut 2 oltcit-uri.primul a fost un 11r pe care l-am upgradat cu motor de citroen GSA de 1300cmc si avea carburator weber si nu solex cum puneau romanii.sa fivazut acolo axe cu came si alte piese de interior .oglinda!.avea 65 de cai tasnea de rupea pamantul consum decent 6.5 pana la 3500rpm

 

Aveam frane pe disc pe toate rotile ,suspensii independente,discuri ventilate pe fata,frana de mana pe fata,tin minte ca intr-o sambata de ianuarie au fost la noi -31gr.toata lumea era in parcare sa vada daca mai porneste masina .a mea nu a avut nici o greata spre invidia vecinilor care catalogau oltcitul drept "fier de calcat"

Share this post


Link to post

Asta e evolutia, e normal ca o anumita solutie tehnica sa fie depasita la un moment dat (vezi carburatorul, care in vecii vecilor nu va putea depasi precizia injectiei electronice multipunct), insa la vremea lor aceste solutii au facut istorie, vezi VW Beetle, care avea motor boxer racit cu aer, iar acum masinile astea sunt considerate de colectie, chiar daca au iesit din fabricatie de doar 15 ani.

 

Pe oltcit racirea cu aer si-a facut treaba foarte bine, cand a fost proiectat, a fost testat prin Algeria, mai degraba aveau daciile probleme cu sistemul de racire. Cat timp nu intra nici un corp strain la elicea ventilatorului, carenajele de tabla ramaneau la locul lor, motorul nu era imbibat de ulei ca sa inrautateasca transferul de caldura, nu exista pentru posesor sistemul de racire, nu aveai conducte care sa pocneasca, antigel de completat, termostat sa se strice, radiator sa se sparga, etc.

 

 

Si mai precisa decit injectia electronica multipunct este injectia electronica multipunct secventiala. Intr-o lume (cea din zilele noastre) in care se doreste ca motoarele sa fie cit mai usor de intretinut, sa aiba consum cit mai mic si eficienta cit mai mare, sa aiba un nivel redus al emisiilor poluante este evident ca cel putin din aceste puncte de vedere carburatorul este depasit. Si totusi mai sint inca destui puristi in ziua de azi care sustin ca in termeni de tuning pentru PUTERE MAXIMA a motorului carburatorul este imbatabil. De asemenea functionarea acestuia fara electronice complexe care sa necesite software este de asemenea de dorit in unele situatii. Intr-o lume ideala, in care nu ar trebui sa ne procupe consumul, care ne preocupa din cauza preturilor CRESCUTE IN MOD ARTIFICIAL la carburanti, sau nivelul emisiilor poluante din cauza unor taxe aberante impuse de guverne sub pretextul ca "poluatorul plateste" carburatorul ar fi in continuare cit se poate de actual. Cel putin pentru mine personal inca este actual.

Share this post


Link to post

Nu prea e actual, eficienta e mica, daca ar fi cate un carburator pe cilindru , macar unul la 2 cilindri, cum avea Alfa, poate, dar un singur carburator e ca o injectie monopunct, nu o sa ai performanta.

Edited by argon

Share this post


Link to post

... consider ca racirea pe aer e un MARE MINUS pentru Oltcit. Vara in trafic bara la bara sint convins ca se supraincalzeste, iar iarna chiar NU CRED ca poate fi mai buna la cadura ca o masina cu racire pe apa.

Fals. N-am avut niciodata probleme cu racirea vara, nici in trafic bara la bara, nici la drum intins. Zi-mi cate Oltcituri ai vazut mergand cu capota deschisa, spre deosebire de Dacii, ai caror posesori puneau o carpa ca sa tina nitel capota intredeschisa sa se mai ventileze nitel motorul?

Iar iarna, in 2-3 minute incepea sa bage caldura, da' caldura, nu gluma. Plus ca nu stiam ce-i aia sa stau cu carpa pe geamuri sa sterg abureala. Inca mor cand vad pe cate unul care se suie la mine in masina si incepe sa dea cu mana sa dea abureala jos de pe geamul din dreapta, de-atunci mi se trage. Spre deosebire de Oltcit, Getz-ul e o gluma la capitolul asta.

Share this post


Link to post

Camioanele TATRA au fost si sunt construite cu racire pe aer.

Share this post


Link to post

Nu-i adevarat, asta are racire cu apa =))

 

Share this post


Link to post

Si Porsche Carrera de exemplu :)

Share this post


Link to post

ca racirea pe aer e un MARE MINUS pentru Oltcit. Vara in trafic bara la bara sint convins ca se supraincalzeste, iar iarna chiar NU CRED ca poate fi mai buna la cadura

 

Eu am avut 2.nu ai dreptate deloc.in primul rand ca avea o turbina enorma care facea fata racirii,in paralel cu racirea uleiului care avea radiator de racire,si daca te preocupa putin mecanica ,ajungeai sa iubesti acest tip de motor.ca sa nu mai vorbim ca oltcitul avea la vremea aia ceea ce multe masini inca nu au,si anume motor boxer ,2 axe cu came,frane pe discuri la toate rotile,in fata ventilate,suspensii independente ,caroserie autoportanta,etc.

Share this post


Link to post

ca racirea pe aer e un MARE MINUS pentru Oltcit. Vara in trafic bara la bara sint convins ca se supraincalzeste, iar iarna chiar NU CRED ca poate fi mai buna la cadura

 

Eu am avut 2.nu ai dreptate deloc.in primul rand ca avea o turbina enorma care facea fata racirii,in paralel cu racirea uleiului care avea radiator de racire,si daca te preocupa putin mecanica ,ajungeai sa iubesti acest tip de motor.ca sa nu mai vorbim ca oltcitul avea la vremea aia ceea ce multe masini inca nu au,si anume motor boxer ,2 axe cu came,frane pe discuri la toate rotile,in fata ventilate,suspensii independente ,caroserie autoportanta,etc.

 

 

Se pare ca nu ai citit tot ce am postat eu, deoarece ma ataci prea tare. Stiu de toate acele inovatii tehnologice care existau pe oltcit. Chiar eu am spus ca desi nu am avut niciodata mi-am adus aminte cu nostalgie de vremurile cind, copil fiind, admiram foarte mult aceste masini si de aceea m-am decis sa fac rost de un oltcit. Stiu ca e tirziu pentru asa ceva, dar asa le-am facut eu pe toate in viata...tirziu. Mai bine mai tirziu decit niciodata. Oricum daca era sa avem oltcitul "la vremea lui" trebuia sa il conving pe taica-meu, eu fiind minor atunci, lucru pe care eu l-am incercat dar nu am reusit. Dar hai sa o luam sistematic...motor boxer..ok nu stiu exact care e avantajul motorului boxer altul decit faptul ca poate fi racit si cu aer. Cele mai multe masini din lumea asta au fie motoare "in linie" (4 in linie, 6 in linie etc) fie motoare in V (V6, V8, V12 etc) Motorul boxer nu pare a fi atit de raspindit. Are doua axe cu came pentru ca are doua chiulase, chestie care se intilneste si la motoarele in V. Motoarele moderne cu 4 valve per cilindru (DOHC Double Overhead Camshaft) au doua axe cu came avind o singura chiulasa. Frine pe discuri la toate rotile...ok asta poate parea o chestie de viitor la vremea aceea deoarece abia in ziua de azi incepe sa se generalizeze acest trend. Pina mai ieri (anii 90) cam toate masinile aveau discuri fata, tamburi spate. Si cu toate acestea nu e atit de noua aceasta inovatie. Se intilneau discuri pe toate rotile chiar si la masini mult mai vechi ca oltcit (dacia 1100). Cu discurile ventilate pe fata no comment. Nici in ziua de azi nu au foarte multe masini discuri ventilate pe fata. Cit despre caroseria autoportanta..personal nu stiu nici o masina care sa NU AIBE caroserie autoportanta...nu imi dau seama cit de veche ar trebui sa fie masina sa aiba sasiu separat de caroserie...anii 40? anii 30? Poate atunci. Concluzionind se pare ca m-ai atacat gratuit deoarece nu am spus nicaieri ca nu imi place oltcit. Din contra am spus ca mi-a placut in ciuda fapului ca nu am fost niciodata adeptul masinilor in doua usi si/sau hatchback si ca incepe sa imi placa din nou. Doar cu racirea pe aer nu eram eu foarte convins ca e o idee buna.

Edited by sorin_ncs

Share this post


Link to post

Nu te-am atacat.amspus doar ca ai avut indoieli asupra unui motor care a fost folosit mai intai pe o sumedenie de citroenuri ,pana a ajuns la oltcit.si cu caroseria autoportanta la vremea aia sa sti ca erau destule rable cu sasiu si caroserie,plus punte spate (semi)rigida si fara suspensii independente.eu cum am mai spus am schimbat pe un oltcit motorul cu unul de citroen gsa identic constructiv,dar de 1300cmc.si nu etarziu sa iei un oltcit.iti recomand 12 TRS fabricat pana 1996.caroseria oltciturilor este galvanizata.inca mai am manualul simplificat din 1991.avantajul motorului boxer e ca e mai rapid si mai echilibrat.si cred ca si mai usor.eu l-am pus cu mana,2 oameni.

 

Daca pot sa te mai ajut cu anumite informatii despre oltcit iti stau la dispozitie pe forum sau PM

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Ca si racire si eu si multii altii fosti mecanici, de Oltcit, rude, prieteni care au fost posesori pot spune ca racirea a fost o mica problema... in special din cauza faptului ca piesele erau de proasta calitate...inclusiv uleiuil folosit de majoritatea... si cum vara, cu un ulei prost, la temperaturi ridicate... cedau garnituri, incepea sa curga... nu se mai ungea bine... si de aici veneau pe banda: culbutori, arbori cu came, set, ambielaj... Maicamea cat a mers cu el 200.000 km nu au avut probleme foarte mari cu incalzirea... la inceput cel putin cu piesele de fabrica si cat timp nu a curs... cum a inceput sa curga... radiatorul s-a "astupat" cu mizerie... si era inevitabil sa nu se incinga...

Racirea pe aer a motorului mi se pare o chestie absolut geniala... pentru ca racesti direct uleiul... si astfel mult mai bine tot motorul.. nesocotind faptul ca toate piesele statice exceptand cilindrii la oltcit sunt din aluminiu... facandu-l destul de usor ca si motor... ~100 kg.

Problema racirii la oltcit.. cel putin acum se rezolva cu un kit de la firma MOCAL, care contine o modina cu termostat si un radiator.. dupa preferinte... eu am cumparat deja un asemenea kit...

La vremea lui... ca si masina era mai mult decat performanta... ca si masina de serie... cele expuse de colegii mai sus fiind indeajuns zic eu... nesocotind Oltcitul "SPECIAL" care avea motor boxer cu 2 pistoane, cu radiator de ulei chiar in spatele turbo-suflantei... cu care chiar nu aveai treaba cu racirea, aprindere integral electronica cu un fel de ECU Motorola, carburator dublu-corp, si un consum greu de egalat.. undeva pe la 4,5 L mixt

Motorul boxer are avantajele lui clare... de ce a fost si este inca folosit de porche, subaru... masini cat de cat performante zic eu... este in primul rand foarte echilibrat... si iti da o putere mare la o turatie mare... raspunde imediat... fiind foarte "plat" il racesti integral ceva mai usor... confera masinii un centru de greutate foarte jos...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...