Jump to content
Sign in to follow this  
Just Me

Probleme Rulmenti

Recommended Posts

se incalzesc rotile destul de tare

 

Aceeasi problema am avut-o si eu.

Schimbat dreapta fata la 40.000 km, fara evenimente, schimbat stanga fata la 70.000 km, dupa 100 km am constatat ca iesea un fum discret din zona respectiva care era mai incinsa decat purgatoriul, am slabit un sfert de tura, nu a mai incins dar dupa 1000 km (Lepsa) a trebuit sa repet schimbarea... o nenorocire nu vine niciodata singura, acum huruie pe dreapta. :wallbanger:

Share this post


Link to post

Pai vedeti voi, in sectiunea detaliata din manual la schimbul de rulmenti nu se zice cum se strang pentru ca defapt, strangerea rulmentilor se face cu piulita de la planetara (la roata). Distantierul (bucsa) dintre rulmenti trebuie sa asigure defapt strangerea corecta si sa nu provoace distrugerea rulmentilor datorata unei strangeri excesive a piulitei planetarei. Acele inele de siguranta sunt simeringurile (ext/int) pentru etansarea spatiului (sa nu se piarda vaselina de ungere). Acum, slabirea piulitei este normala la Dacie pe spate unde nu exista distantier intre rulmenti si strangerea rulmentilor este direct proportionala cu strangerea piulitei... aici (la Matiz) strangerea piulitei este clara (210 Nm) deci este exclus slabirea cu un sfert de tura, etc... Incalzirea rulmentilor ar fi cauzata (in acest caz) de o strangere prea mare sau lipsa vaselinei. Avand in vedere ca sunt noi (la mine) si am pus vaselina (cantitate sificienta, nici multa nici putina...) nu vad decat problema strangerii, ceea ce ma duce cu gandul ca noile distantiere ar putea fi mai mici... Am schimbat o groaza de rulmenti de roata, dar, Matizul nevestii ma baga in boala... rulmenti conici :scarpin: ... Ma gandesc totusi si la vaselina (Valvoline, rosie, universala...), cred ca o ii dau jos pe o parte si schimb vaselina... si simeringul ext... si daca nu merge, o sa iau rulmenti romanesti si gata... alta idee chiar nu mai am...

Share this post


Link to post
Aceeasi problema am avut-o si eu.

Schimbat dreapta fata la 40.000 km, fara evenimente, schimbat stanga fata la 70.000 km, dupa 100 km am constatat ca iesea un fum discret din zona respectiva care era mai incinsa decat purgatoriul, am slabit un sfert de tura, nu a mai incins dar dupa 1000 km (Lepsa) a trebuit sa repet schimbarea... o nenorocire nu vine niciodata singura, acum huruie pe dreapta. :wallbanger:

 

Slabitul rotii nu este o solutie deoarece distantierul asigura pozitionarea si strangerea corecta a rulmentilor. Daca a iesit fum din roata, evident s-au dus rulmentii datorita temperaturii. Eu am avut aceeasi problema, si studiind cartea, am schimbat vaselina, care initial era universala. Momentan vad ca nu se mai incing rotile. De strans le-am strans la 210 Nm (conform cartii), slabitul cu sfert de tura era la Dacie pe spate, unde nu exista distantier intre rulmenti.

Share this post


Link to post
Are cineva idee de la ce ar putea fi problema cu rulmentii de incalzeste ? Sa fie de la vaselina ?

De pe NET adunate, destul de greu :

Spatiul liber din rulment va fi umplut cu unsoare astfel:

complet la n/n.lim <0,2;

cu 1/3 din spatiul liber la n/n.lim= 0,2..0,8;

ramane liber la n/n.lim> 0,8,

unde n este turatia de lucru, iar n.lim este turatia limita de catalog, la ungerea cu unsoare.

In mod normal la inceputul functionarii unui lagar cu rulment recent gresat se observa o crestere a temperaturii peste temperatura de regim normala, dupa care temperatura scade si ramane constanta la o valoare stabila cu 10-50 gr.C peste cea a mediului ambiant. Mentinerea la valori ridicate a temperaturii, se poate datora fie cantitatii prea mari de unsoare din lagar, fie sarcinii prea mari pe rulment, fie centrarii nereusite a lagarelor.

Intr-un numar tot mai mare de aplicatii se recomanda utilizarea ungerii cu unsoare in rulmenti cu dispozitive de protectie sau de etansare (tabla de otel sau cauciuc). Unsoarea este introdusa in spatiul disponibil in proportie de 30-50 % in functie de cantitatea minima necesara pentru ungere, dar si de caldura produsa in rulment si dificultatile de evacuare a acestora in exterior. De obicei, ungerea in aceste conditii se face o singura data pentru intreaga durata de utilizare a rulmentului, “ungere pe viata”.

Standard method of grease application is the grease pack. The bearing is loaded to about 1/3 full...

The bearing is filled with grease at the assembly. Free space on both sides of housing should be filled 1/2 only, as larger quantity of grease would result in temperature raise and finally in premature bearing spoilage...

A faster bearing requires less grease than a slow moving bearing. For a slow speed where the bearings are unshielded, 100% fill of the free space is best. From medium speeds a fill of 50-80% is better. For higher speed bearings a fill of between 15-30% is normal...

If the bearings are shielded however then 25-40% fill is typically enough depending upon duty.

Normally, the housing should be 1/3 to no more than 1/2 full of grease during bearing assembly. Too much grease in the housing may cause excess churning of the grease and high temperatures.

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am o intrebare scurta: La rulmenti de roata fata se pot da cu vaselina? - in sensul ca demontez ce trebuie sa am acces la ele si schimb doar simeringul cand montez la loc.

Problema este, ca a inceput sa scartaie (ca o roata de roaba neunsa) la rotor dupa ce merg vre-o 3km.

Chiar daca ridic masina (cu roata si placutele de frana date jos ca sa elimin posibile surse de zgomot) si invart rotile cam 5 minute, tot apuca sa scartaie.

Share this post


Link to post

Doar scirtie? nu au joc rulmentii?

Share this post


Link to post
Doar scirtie? nu au joc rulmentii?

 

Da exact, nu are joc, nu uruie doar scartie - metal pe metal neuns (ca o manivela de la fantana cu roata, roata de roaba, etc.).

M-am chiorit sa vad daca nu am prins ceva intre discul de frana si scut. Incerc sa dau cu WD40 pe arborele de transmisie unde intra prin fuzeta, poate nimeresc sa ung simeringul interior - poate ala se freaca de ceva si incalzinduse scoate scartul ala de se uita lumea dupa masina.

La service lumea ma crede ne-intreg-la-cap, seful de service ma intreaba ca un psiholog : "si te deranjeaza acel sunet pe care il auzi?" :)

A trebuit sa insist sa ridice masina - sa lasa roata invartind 5 minute si sau lamurit ca nu aud "sunete". Si asa tot au ramas nelamuriti...

Share this post


Link to post

Observ ca la matiz, rulmentii pe fata sint conici, sistemul e asemanator cu cel de mercedes 200(123). Cam de mult am schimbat rulmentii la mertan si nu imi aduc bine aminte cum stau lucrurile acolo. Am sa studiez problema mai in amanuntit si iti dau raspuns.

Share this post


Link to post
Am o intrebare scurta: La rulmenti de roata fata se pot da cu vaselina?

In conditii amatoricesti nu poti sa gresezi acesti rulmenti. Mai pe scurt nu ai acces acolo, asa cu una cu doua. Sunt doi rulmenti bagati prin presare, piulita e stransa la sange iar gresarea este pe viata. Pur informativ, de obicei la demontare se cam pierd rulmentii. Scartaiala nu e semn bun deloc, mai probabil vre-o rola a iesit de la locul ei. Asta daca este vorba de scartaiat rulmentul si nu altceva.

Share this post


Link to post

Multumesc tomis!

 

Dupe ce am demontat cate ceva de pe roata, ramase suspect ori la rotor ori la arborele de transmisie. Nu am idee cum sa mai elimin una din ele...

Macar m-ai lamurit cu gresarea rulmentiilor de la roata din fata.

Share this post


Link to post

Salut!

 

In sfarsit am fost sa schimb rulmentii de la rotile de fata. Am cerut inapoi materialele schimbate si ajuns acasa: surpriza, am primit inapoi o piesa in plus ce arata a bucsa distantier rulmenti. Diametrul interior este cu 0,2mm mai mare decat la rulment, lungimea bucsei este de 11mm si pe exterior este stantat numarul "17". Intrebarea este (inainte de a ma duce inapoi la service sa ma fac de ras), se poate presa rotorul cu fuzeta fara distantier, fara sa se distruga rulmentii noi ?

Edited by devnulla

Share this post


Link to post

160 RON sa-i schimbe pe aia de spate ?!?!?!

 

Ce te miri, bre? Preturi capitaliste, nu ca la noi in provincie...

Share this post


Link to post

se poate presa rotorul cu fuzeta fara distantier ?

Nu se poate, ar fi o mare greseala. Insa, daca nu te-ai dus cu rulmentii tai, sa stii ca cei noi vin de obicei si cu distantier nou in pachet. In acest caz, ar fi trebuit sa primesti inapoi, de la doua roti, doi distantieri, dar nu neaparat. Un fleac...

Share this post


Link to post
18000000.gifm-am linistit. In manualul tehnic am inteles ca distantierul se poate reutiliza si asa am dedus ca noile rulmenti vin pereche si cam atat, in deviz la materiale apare doar rulmenti - nici vorba de distantier. Avand un distantier ca piesa primita inapoi... prima reactie a fost ca au uitat sa monteze la loc... Oricum, toata stima pentru cei de la PitStop din TM (sper ca nu e considerat reclama) pentru ca au lucrat cu precizie, nu gen "dai cu barosul daca nu se misca din loc".

Share this post


Link to post

Oricum, toata stima pentru cei de la PitStop din TM (sper ca nu e considerat reclama) pentru ca au lucrat cu precizie, nu gen "dai cu barosul daca nu se misca din loc".

 

Si cat o fost halatu' bre?

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea. Cei care ati folosit rulmenti SKF, ce numar se potriveste. 30xxx, 32xxx ? La rotile din spate care este codul (am inteles ca sunt fixe pe bile 6xxx) Daca nu stiti codurile, se pote rezolva si cu masurile D, d, l cu un catalog.

Share this post


Link to post

Cei care vand rulmenti industriali sunt blindati bine cu date si stiu ce sa dea, altfel ard gazul de pomana. La magazinele de piese auto, la fel, stiu ce sa dea. Eu am luat o data pentru in fata, de la URB, cod L xxxxx, nu mai stiu, ca nu conteaza.

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea. Cei care ati folosit rulmenti SKF, ce numar se potriveste. 30xxx, 32xxx ? La rotile din spate care este codul (am inteles ca sunt fixe pe bile 6xxx) Daca nu stiti codurile, se pote rezolva si cu masurile D, d, l cu un catalog.

 

Salut,

 

La Matiz pentru roata spate se foloseste perechea 30204A si 30205A.Astia-s rulmenti standardizati si au acelasi cod la orice producator (3 este codul de conic, 02 este codul latimii, iar codul 04 sau 05 codul alezajului).Poate fi diferit codul alfa, in cazul nostru "A" care la URB inseamna sarcina statica normala (in opozitie cu "XA" care are sarcina statica ridicata).La KOYO simbolul alfa este "JR", iar la SKF este "J2".

Deci la SKF comanzi 30204J2 sau 30205J2.

Iar la KOYO ,30204JR sau 30205JR(ori amandoi daca vrei sa-i schimbi pe toti de la o roata,sau 2+2 pentru toata puntea).

Sper sa iti fie de folos!

 

Cele bune!

Edited by iuliu m.
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

 

La Matiz pentru roata spate se foloseste perechea 30204A si 30205A.Astia-s rulmenti standardizati si au acelasi cod la orice producator (3 este codul de conic, 02 este codul latimii, iar codul 04 sau 05 codul alezajului).Poate fi diferit codul alfa, in cazul nostru "A" care la URB inseamna sarcina statica normala (in opozitie cu "XA" care are sarcina statica ridicata).La KOYO simbolul alfa este "JR", iar la SKF este "J2".

Deci la SKF comanzi 30204J2 sau 30205J2.

Iar la KOYO ,30204JR sau 30205JR(ori amandoi daca vrei sa-i schimbi pe toti de la o roata,sau 2+2 pentru toata puntea).

Sper sa iti fie de folos!

 

Cele bune!

 

 

 

 

 

 

 

Mersi mult. Pentru fata am inteles, ca sunt rulmenti mai speciali. La SKF simbolul ar fi L68149/11, dimensiunile sunt in inch. Daca mai aveti alte informatii pentru fata, va rog, sa le postati, ca avem numai de castigat.

 

 

 

Share this post


Link to post

Pentru fata am inteles, ca sunt rulmenti mai speciali. La SKF simbolul ar fi L68149/11, dimensiunile sunt in inch.

 

 

 

Salut,

 

Rulmentii conici in Inch sunt toti standard Timken si au acelasi simbol indiferent de producator.L68149/11 nu este rulment special ci standardizat, doar ca dimensiunile de proiectare sunt in inch si nu in mm si pentru orice producator comandati exact acelasi cod de rulment - L68149/11.Ca producator as recomanda exclusiv SKF, Timken sau Koyo .Rulmentii conici sunt mai sensibili decat cei cu bile (si mai scumpi). Sub nici o forma nu ar trebui sa achizitionati vreun "no name".

 

Toate cele bune!

 

Share this post


Link to post

De nu intervin modificari in programul meu de miine, voi schimba rulmentii rotilor fata. Am de ales intre OPTIMAL si SKF, diferenta de pret ii foarte mica. Opinii? :osanale:

Share this post


Link to post

Fara discutie SKF.

Share this post


Link to post

Salut,am si eu o problema legata de rulmentii fata.I-am schimbat pe amandoi(st.-dr.)acum 10000 km,unul m-a tinut 3500 km.(st.) apoi a inceput sa huruie fapt pt. carei l-am schimbat iarasi,celelalt m-a tinut 10000 km.(dr) si am aceiasi problema (huruie). Rulmentii au fost cumparati de la Radacini.

Care a-r putea fi problema?De ce m-au tinut asa putin?

Share this post


Link to post

De vazut daca nu cumva sunt prea uzate fuzetele si/sau butucii, caz in care rulmentii au jocuri in locase si asta ii cam termina repede. La montare rulmentii trebuie sa intre fortat. Daca sunt montati, cu masina pe cric, trebuie tras de roti pentru a vedea daca sunt jocuri.

De vazut si marca rulmentilor, unii au reclama proasta...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...