Jump to content
Sign in to follow this  
Larincov

Chevy Kalos Si Sistemul Audio!

Recommended Posts

Shady, ai comenzi pe volan?Cum ai rezolvat cu pastrarea lor activa?

Share this post


Link to post

Nu am comenzi pe volan .

Edited by EM!L
majuscule

Share this post


Link to post

Salutare , a pus cineva difuzoare de 16,5 in portierele la Kalos fara sa decupeze fata de usa ?

Edited by EM!L
majuscule

Share this post


Link to post

De ce sa pui difane asa mari pe usi ?

Share this post


Link to post

Din motive de calitate a sunetului , ideea era daca se poate fara sa decupez fata de usa , daca nu se poate , pun de 13 nu e problema .

Edited by EM!L
majuscule

Share this post


Link to post

Pana la urma care e marimea difuzoarelor pe kalos sedan? Pe usile fata si la luneta. Cum se schimba?

Share this post


Link to post

Pe fata 4", pe spate 6".

Pe fata nu intra 5" din cauza suportului de montaj, nu a adancimii. Sincer, n-am verificat daca nu s-ar putea largi gaura din suport, dar din cat de "la fix" era pe 4", ma cam indoiesc ca ai suficienta "carne". O solutie ar fi confectionarea altor suporti din fibra.

Share this post


Link to post

Asa de bine se aude cu un difuzor de doar 10cm ? Nu s-ar putea pune acele distantiere de MDF pentru 13cm? Sau chiar 16?

 

Cum se ajunge la difuzor? ( ma refer la usa fata )

Edited by Saint666

Share this post


Link to post

Dai panoul jos de pe usa.

Share this post


Link to post
Pe fata 4", pe spate 6".

Pe fata nu intra 5" din cauza suportului de montaj, nu a adancimii. Sincer, n-am verificat daca nu s-ar putea largi gaura din suport, dar din cat de "la fix" era pe 4", ma cam indoiesc ca ai suficienta "carne". O solutie ar fi confectionarea altor suporti din fibra.

 

Se presupunea ca acel suport de montaj era schimbat cu unul din MDF , asa cum spunea Saint666 mai sus , insa aici intervine problema cu adancimea care nu depaseste 60-62 mm (cu indulgenta) , iar pentru difuzoarele pe care le-am incercat eu aveau nevoie de 66 mm si din cauza asta atingeau in macaraua geamului .

Edited by shady_home

Share this post


Link to post

Inca ceva Abram Burel , ai idee de unde vin firele din tweetere ? Din player , de la difuzorul din portiera sau din vreun filtru ?

Share this post


Link to post

Nu am verificat practic, dar conform schemei sunt legate in paralel. Tinand cont ca difuzoarele spate sunt pur si simplu woofere (medii-joase) puse direct pe iesirile spate, inclin sa cred ca nu e niciun filtru nici pe fata.

"Nodurile" ar trebui sa fie sub plasticele de sub stalpii A, la picioare.

Share this post


Link to post

Am inteles . In concluzie , daca vreau sa pun un sistem de difuzoare + tweetere care au in dotare si filtre , va trebui sa trag cabluri noi de la filtru la "nod" , avand in vedere ca filtru va sta in interiorul portierei in caz ca nu gasesc o alta solutie mai buna ?

Edited by shady_home

Share this post


Link to post

Pai, de ce sa stea filtrul in interiorul portierei? Il pui langa nod, pe care-l desfaci in trei si legi cele 3 capete la filtru. Daca filtrul e asa are incat sa nu intre sub plastic, atunci poti incerca sa-l fixezi ceva mai deasupra, sub bord, ca sa nu se vada.

N-am insa habar daca poti detecta usor nodul pe forma de cablu. Probabil ca daca urmaresti firele de la tweeter, ar trebui sa mearga.

Share this post


Link to post
Pai, de ce sa stea filtrul in interiorul portierei?

Portierele sunt cele rigide structuri ale unui automobil, din aceasta cauza e bine sa pui cat mai multe in ele + difuzoare de putere cat mai mare si frecventa cat mai joasa. Intr-o portiera, la nivelul picioarelor, este si locul ideal si pentru frecventele cat mai inalte, se absorb imediat. Din aceste motive, masinile care au difuzoare fata pe bord, basii pe volumul portbagajului si tweeter-ele la nivel capului sunt facute de catre Nepriceputeanu (ghilimelele le-ati pus singuri).

 

Oricum, frecventele joase au o lungime de unda prea mare si deci, nu sunt percepute spatial datorita distantei mici dintre senzori si datorita dimensiunilor senzorilor (urechile). Cu alte cuvinte, pentru joase este suficienta o singura sursa, plasata in masina unde are conditiile cele mai bune de emisie.

Share this post


Link to post
Pai, de ce sa stea filtrul in interiorul portierei? Il pui langa nod, pe care-l desfaci in trei si legi cele 3 capete la filtru. Daca filtrul e asa are incat sa nu intre sub plastic, atunci poti incerca sa-l fixezi ceva mai deasupra, sub bord, ca sa nu se vada.

N-am insa habar daca poti detecta usor nodul pe forma de cablu. Probabil ca daca urmaresti firele de la tweeter, ar trebui sa mearga.

 

In proportie de 95% nu incape sub plasticul stalpului , iar sub bord inca nu m-am uitat sa vad ce si cum , plus ca , daca nu gasesc acel nod va fi mare problema cu firele care trebuiesc inlocuite .

Edited by shady_home

Share this post


Link to post

Atentie, nu e vorba de plasticul stalpului, adica ala unde e tweeterul, ci cel de jos, de la picioare. E drept ca acolo sunt niste conectori inghesuiti si un filtru poate fi maricel.

Poti pune filtrele si in usa. Asta presupune sa montezi tweeterele tot in usa, in/pe masca undeva in fata, spre bord. N-o sa arate prea grozav. Daca ai luat un kit cu 2 componente, merita sa incerci intai sa pui diful mare in usa cu tweeterul original si cu filtrul. La ce tweetere am vazut "la kit" nu cred ca sunt mai bune decat cele originale.

 

Ca tot veni vorba, dupa diverse incercari cu difuzoare schimbate, am ajuns la urmatoarele concluzii:

- sistemul original era nemaipomenit

- difuzoarele spate ajung sa se descentreze la un moment dat, datorita torsiunilor caroseriei, in consecinta sa distorsioneze

- ajunge sa ti se para ca s-a dus jucaria

- le schimbi si, daca nu te-ai prins unde e buba

- ajungi de unde ai ramas

Concret, au am renuntat la o "garnitura de uniformizare", care nu mai era chiar pe masura wooferelor, si m-am trezit ca partaie la fel. Ma chinui de luni bune sa gasesc timpul si cheful necesar de a mai da o data jos tot ce trebuie pentru a echilibra/uniformiza situatia. Ma gandesc la un inel suplimentar de rigidizare, dar pana una alta am reglat fading-ul corespunzator :(

Share this post


Link to post

Gata am reusit sa schimb toate difuzoarele si intr-un final am gasit un loc bunicel sub bord pentru filtre iar acel nod nu l-am gasit din pacate dar m-am descurcat . Ca sunet , e mult mult mai bine acum , vom vedea si peste ceva timp cum va fi . Multzam frumos pentru indicatii si sugestii , m-au ajutat enorm .

Share this post


Link to post

am un Kalos din 2006, hatchback, sistem Blaupunkt cu comenda pe volan si sunt destul de nemultumit de calitate sunetului, in special in modul "Radio". Initial am crezut ca sistemul e o porcarie si ma gandeam sa-l schimb, dar in urma unei cautari pe forum am vazut ca sunt si pareri ca sistemul in sine e destul de bun. Intrucat nu exista persoana in lumea asta care dupa ce asculta radio la sistemul meu ar declara ca e bun, deduc ca am o problema. Ma poate ajuta cineva cu sfaturi unde sa caut defectul? Cum verific antena ?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Scuze pentru dublu post, dar vroiam să împărtăşesc reuşita. Mp4 player + jack + cablu (2 căi) + gaură în compartimentul de sub CD-player + 3 x papuc alimentare HDD (strâns puţin cu patentul) + x cm bandă izolatoare + activare AUX din meniu = :rock: .

Thanks, guys!

 

 

did it too!!! merge! merci!

Share this post


Link to post

O intrebare adresata colegilor cu Aveo / Kalos HB: in final, ce diametru au difuzoarele din usile fata? 10 sau 13 cm? Mi-e cam greu sa dau acum panoul usii jos... Inca de cand am luat masina, cel de pe dreapta haraie usor si vreau sa le schimb pe amandoua cu ceva mai rasarit.

Multumesc anticipat!

Edited by costinel

Share this post


Link to post

La Kalos Sedan din 2004 cele din fata au diametrul de 10 cm, dar mai bine astepti raspunsul unui coleg cu aveo.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...