Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Curatare I.A.C. (Idle Air Control)

Recommended Posts

La IAC se curata varful cu spray Carbcleaner. Important este sa cureti in plus corpul clapetei si locasul care formeaza supapa, IAC este doar o componenta a ei. Dupa ce se umbla la IAC se procedeaza la Idle Learn (invatarea ralanti). Power-On Reset-ul la ECM n-are treaba cu pozitia varfului supapei, el se face doar pentru este un bun prilej pentru asa ceva.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@Dumitru Cristian, ai întrebat ceva aici, nu era locul potrivit de răspuns, cum nu este nici acest topic, de altfel. Găseai uşor informaţia căutând... Link1, Link2.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Astazi am curatat IAC-ul. La pornire motorul merge foarte turat vreo 2 min. dupa care se tura si revenea la relanti de parca as fi turat motorul sa nu de ancaseze bujiile (stiti voi... ca la start la formula 1). Am tras o tura de vreo 5 km si tot asa. L-am dat afara si l-am curatat cu spray (WD-40) si vad ca acum este ok. Intrebare: de ce se tura aiurea?

Share this post


Link to post

3 posturi mai sus ai citit?

Share this post


Link to post

Buna seara!

 

Pe scurt: Dupa o seara ploioasa si rece 2-3 grade, am plecat cu masina si dupa 4-5 km mi-a sarit turatia in 2500/min. Am tras pe dreapta si a pornit foarte greu, turatia de data aceasta scazand spre 0, si trebuind sa tin turatia doar din pedala!! Am sunat un mecanic, a venit, a ciocanit de 2 ori in IAC (asa am inteles ca se cheama, din ce am citit pe forum) dupa care a mers pana azi-dimineata (aceeasi temperatura scazuta) cand povestea s-a repetat. Ce sa fie? Valva PCV, IAC? A...si inca ceva: pe vreme rece bendix-ul mai face figuri, adica cupleaza la a 2-3-a incercare (asta nu e echivalent cu un "idle learn"??)!

 

P.S. Nu stiu daca are vreo legatura, dar am observat in acelasi timp ca nu mai aveam semnalizatoare stg-dr (lumina de avarie functiona!) (dupa 2-3 km si-au revenit), iar mai nou nu am faza lunga (becul albastru din bord se aprinde). Nu stiu cum se face dar la mine cand da frigul e belea!!

 

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Eu suspectez mai degraba probleme electrice la tine decat IAC. Demonteaza si curata releele, verifica sa stea bine in socluri, verifica cum stau sigurantele etc. IAC-ul il poti curata, posibil sa fie mizerabil si in anumite conditii sa se intepeneasca.

Pentru bendix si probleme electrice foloseste functia Search pentru a gasi topicurile unde se discuta problemele.

Share this post


Link to post

Multumesc Mircea!

Maine am infatisare la mecanic. Si mie mi s-a parut ciudata asocierea variatiilor de turatie cu problemele electrice. Verific maine si scriu ce am gasit.

 

P.S. Nu am mai avut azi probleme cu turatiile, dar faza lunga tot nu merge.

Share this post


Link to post

Am curatat si eu I.A.C. si am probleme de atunci;la pornire relantiul nu-mi tine, da sa de-a in nas, dak nu o accelerez putin sa-si revina moare,dupa care isi revine la turatia ei

 

 

Share this post


Link to post

Nici tu n-ai citit din urmă, aşa-i?! Nici măcar postul #202 de pe pagina asta?  :rolleyes:

 

Idle Learn e "soluţia".

 

 

Share this post


Link to post

Am curatat si eu maleficul Idle Air Control. Merge mult mai bine ca inainte, porneste si mult mai frumos dar ma 2 intrebari:

1. Daca dau cu solutie de curata sau il spal cu apa si dero nu intra prin el si-l deregleaza?

2. Dupa ce il curatam nu e indicat sa resetam ECM-ul? Am vazut caci cam ezita la inceput, cand am bagat si aerul...dar dupa a fost relativ ok.

Cam asa a iesit curatat doar cu carpa si periuta de dinti dar ma gandesc ca dat cu solutie de degresat si scos mizeria se curata mult mai bine.

post-16112-1252762813_thumb.jpg

Poti pune o poza cu localizarea IAC-ului la Nubira? (presupun ca e la fel la ambele modele)

As vrea sa-l curat si eu deoarece am observat ca dimineata, pe frig, daca iau piciorul de pe acceleratie si apoi dau sa apas iar ma smuceste destul de rau (parca 'tine' ceva cablul de acceleratie si apoi cand apas mai tare apas prea mult. Dupa ce se incalzeste face mult mai putin, dar tot face un pic si ma gandeam ca poate o fi si de la asta, ca n-am umblat niciodata la IAC. Masina porneste/merge brici in rest)

Share this post


Link to post

Sigur! E in partea stanga a adimisiei cum te uiti la motor. Are 2 suruburi torx.

post-16112-125675749286_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu am suruburi cruce :) si par originale ca au si pasta pe ele si vopsea...

 

 

Share this post


Link to post

Salutare colegii! Cum curat la Cielo Exe Sohc IAC-ul fara sa fiu nevoit sal scot? Am citit pe acest topic ca se poate curata dar va rog daca aveti vreo schema sau poate  amai facut cineva asa ceva si cum se poate face? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Teoretic se poate incerca dar sigur nu obtii o curatare buna. Mai bine il desfaci.

Share this post


Link to post

Are 2 suruburi banale la naiba... de ce sa nu-l scoti??

Share this post


Link to post

Nu-i nevoie sa scoti IAC-ul pentru a-i curata varful sau locasul pe care-l obtureaza. In interiorul corpului clapetei exista fanta (degajarea) prin care poti face acest lucru. Cei care au scos IAC-ul si care nu stiu cum sa-l manipuleze, au avut probleme, forumul este plin de relatarile lor.

Share this post


Link to post

Confirm, eu l-am scos, l-am curatat (de multe ori), dar odata am facut prostia sa il pun la loc fara sa ii strang suruburile, am pornit motorul, iar la oprire mi-a sarit de la locul lui si s-a rupt ciocul ala metalic- m-a ajutat Mircea sa fac rost de altul.

 

Acuma, ca tot s-a pus in discutie curatarea IAC-ului, cand o sa am timp, am sa iau spray-ul cu carb-cleaner si o sa fac un pic de curatenie pe la corpul clapetei. Si cu ocazia asta, poate ii trag un reset si un idle learn.

Share this post


Link to post

Nu-i nevoie sa scoti IAC-ul pentru a-i curata varful sau locasul pe care-l obtureaza. In interiorul corpului clapetei exista fanta (degajarea) prin care poti face acest lucru. Cei care au scos IAC-ul si care nu stiu cum sa-l manipuleze, au avut probleme, forumul este plin de relatarile lor.

 

Da, dar din pacate IAC-ul e maxim deschis cu motorul oprit si prin fanta aia nu prea ajungi la varful lui. Chiar si cu cheia pe contact motor tot nu se va curata cum trebuie, cel putin la mine.

Si in ceea ce priveste a doua parte, intotdeauna am fost de parere ca cine nu se pricepe sa se duca la service, doar trebuie sa manance si gura lor o paine, sfaturile sunt pentru oameni care nu au 2 maini "stangi".

Share this post


Link to post

... din pacate IAC-ul e maxim deschis cu motorul oprit si prin fanta aia nu prea ajungi la varful lui. Chiar si cu cheia pe contact motor tot nu se va curata cum trebuie ...

 

Dar de ce cu motorul oprit ??? Scoti furtunul de aer din corpul clapetei, dai cu spray si turezi putin motorul astfel incit sa nu moara.

Share this post


Link to post

Asta in opinia mea nu prea e curatare. Fara carpa nu prea faci nimic. Imi aduci aminte de mecanicii de cartier care desfundau jigloarele la dacie turand motorul si obturand admisia cu palma :) .

 

PS. Spray-ul ala, turnat in exces, ajunge si pe melcul IAC-ului spaland vaselina acestuia. Acum fiecare face cum vrea, mie personal nu mi-e greu sa desfac 2 suruburi si sa-l scot. De fapt din cauza pozitiei incomode prefer sa dau tot corpul clapetei jos si sa il curat ca lumea daca tot fac o treaba.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si eu il scot de fiacare data, atit la mine cit si la altii. Totusi, intrebarea era asta :

 

Cum curat la Cielo Exe Sohc IAC-ul fara sa fiu nevoit sal scot? Am citit pe acest topic ca se poate curata ...

Share this post


Link to post

Da, ai dreptate greseala mea. Eu acum discutam cat de buna e metoda expusa de tolin mai sus, ca de obicei, parerile sunt impartite, ar fi multe de discutat si vis-a-vis de riscurile celor neinitiati dar ma opresc aici.

La intrebarea lui silviu am raspuns in primul post.

Share this post


Link to post
... Eu acum discutam cat de buna e metoda expusa de tolin mai sus, ca de obicei, parerile sunt impartite ...

Cu un singur amendament, tu discuti despre ceva pe care nu l-ai facut, motiv pentru care vorbesti despre lucruri care se intampla doar in imaginatia ta.

Share this post


Link to post

Am curatat si eu IAC-ul astazi. Are 65.000km si nu fusese curatat vreodata, deci era destul de murdar. L-am curatat cu o carpa si am curatat si in interior, unde intra el.

Totul a decurs foarte usor: se desfac 2 suruburi stea, se da afara si se curata. Efectul dupa curatare: zero, deci daca nu va face probleme nu va apucati sa umblati la el. :)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...