Jump to content
 

Sign in to follow this  
sprite

Curatare I.A.C. (Idle Air Control)

Recommended Posts

Sunt doua tipuri de depuneri pe varful IAC-ului si in locasul supapei:

- funingine de la EGR care nu deranjeaza si care se reface in urmatoarele excursii urbane;

- slam de ulei intarit care miscoreaza debitul de aer ce trebuie sa treaca prin supapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine era o mixtura de putin ulei + funingine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat si eu IAC-ul astazi ... Efectul dupa curatare: zero ...

Asta nu inseamna decit ca ai intervenit la timp, inainte sa iti faca probleme ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa inseamna mai mult ca n-are probleme, ca nu-i baga PCV-ul vapori de ulei in admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul am curatat doar de doua ori IAC-ul de cand am masina si pot sa spun ca am simtit o schimbare radicala, chiar si cu Idle Learn facut ca la carte. In orice caz insa, daca IAC-ul trebuie sa fie curat nu ma doare mana sa il scot odata la sase luni si sa il spal cu putin alcool etilic si o carpa. Acelasi lucru este valabil si cu interiorul locasului in care sta IAC-ul.

In fine, nu acelasi lucru pot spune si despre masina lui socru'meu, tot un matiz, unde IAC-ul era negru taciune. Faza haioasa insa, este ca asa am impuscat doi iepuri dintr-un foc. I-am curatat si IAC-ul si l-am bagat si in sperieti ca uite dom'le ce se intampla daca mergi subturat :spumelagura: evident ca a facut o figura de genul :mda: insa de atunci nu mai circula la 60 la ora cu a cincea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem la sectiunea utile, nu discutii libere pe teme diverse. Aici se posteaza DOAR si NUMAI aspecte tehnice pe tema data. Orice post off-topic va fi sanctionat.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extras din manualul de service la Nubira 2:

post-4287-009314900 1290764315_thumb.jpg

post-4287-003891100 1290764320_thumb.jpg

 

Nu stiu ce exact inseamna etil metil cetona, poate un coleg de forum chimist ne poate ajuta, cert este ca e un solvent. Spray-urile de tip Carb Cleaner, spray contacte, WD40 etc contin solventi, de aceea eu am evitat sa le folosesc pt curatarea IAC. De altfel pe unele spray-uri si scrie ca ataca plasticul, garniturile etc. Eu am curatat intotdeauna supapa IAC cu o carpa moale fara sa apas si am dat cu putin spray doar pe scaunul supapei.

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La IAC se curata piesele metalice (varful si locasul in care intra acesta), deci, n-are importanta cu ce cureti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare daca masina porneste si poi scade turatia si revine repede la normal(acum mai nou porneste si cateodata se opreste brusc, nu se mai aprinde nimic in bord cateva secunde) poate fi de vina IAC-ul, nu a fost curatat cred niciodata(masina de firma)? multumesc si scuzati explicatia nu tocmai logica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu se mai aprinde nici un martor,atunci e de la sistemu electric/ECM,e ceva de natura electrica,IAC-u se ocupa de relanti,daca iti variaza relantiu, il poti curata cu o solutie degresanta,si cu o carpa sterge usor varfu la IAC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este nu cred ca iac-ul este de vina.Azi am coborat la masina iar dau sa aprind farurile, se aprind. Dau contact se aprinde normal in bord, dau cheie se aude un click si se sting toate din bord si iar nu mai merge nimic. Am verificat si sigurantele,sunt ok. Baterie am de vreme ce de dimineata mergea.

Sa fie oare vreun fir la alternator sau cineva imi mai spunea ca e posibil sa fie bateria in scurt si sa trebuiasca sa o schimb(parca asa mi-a zis sau asa am inteles). Partea nasoala e ca nu mai vrea deloc sa porneasca si n-am cum sa o duc la un service sau cineva care stie ceva mai mult decat mine.

In fine sper sa rezolv cat mai repede, nu mai postez aici ca deja am deviat de la subiect si imi cer scuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un espero dohc cumparat la mana a 2-a ... treaba e ca cred ca trebuie schimbat iac ... de aici alta problema ... l'am dat jos de pe masina si am vazut ca varful are 2 conicitati ... acum nu stiu de care iac sa cumpar pentru ca se gasesc si cu 2 conicitati si cu una singura ... problema e ca fiind masina la mana a 2-a nu am de unde stiu daca nu cumva a mai fost schimbat iac la ea vreodata ... intreb asta pentru ca pe una din cele doua conicitati ale varfului am observat urme de uzura ( de frecare) de la miscarea pe care o face ...

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am curatat si eu IAC-ul cu WD40 (am 133k de km si nu cred ca a mai fost curatat vreodata), dupa care am facut o reinitializare. Se cunoaste diferenta la relanti, insa din pacate eu tot n-am scapat de acea smucitura pe care o face cand accelerez sau decelerez in trepte mici... Stiu ca unii asa si-au rezolvat problema. Apropo, are cineva link catre topicul unde se discuta asta? Nu-l mai gasesc...

 

Si 2 poze, inainte/dupa:

 

DSC00059-1.jpg

 

DSC00060.jpg

 

Apropo, nici eu n-am avut nevoie de torx, suruburile erau in cruce si s-au desfacut foarte bine si usor. Iar IAC-ul a intrat la loc fara cea mai mica problema, dupa ce am uns garnitura cu putin ulei.

Edited by alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai curatat si in interior, in locasul IAC-ului? Si acolo se strange mizerie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, atat cat am putut.. am udat o carpa bine cu wd40 si cu degetul mic am incercat sa curat pe-acolo. Sunt convins ca nu e curat 100%, dar stiu ca e mai bine ca inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu reusesc sa inteleg de unde pornirea asta (ca sa nu-i zic altfel) de a curata cu WD40. Ai citit cu atentie instructiunile de pe flacon ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o fftopic: O solutie care la mine a ameliorat smuciturile la turatii joase: privind poza din postarea lui madkat, scoate furtunul F din corpul clapetei si incearca sa desfunzi acolo daca este cazul (eu am incercat de exemplu cu ce am avut la mana, si anume un bat din pom :mrgreen: . Pe acolo sunt recirculate gaze din carter si este posibil sa se infunde.

 

http://www.gmclub.ro..._20#entry335301

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corneda, mersi. Ala inseamna ca este parte a furtunului S pe care l-am inlocuit de 2 ori pana acum (ultima oara, acum 2-3 saptamani cu unul original - celalalt pe care-l cumparasem avea gauri ceva mai mari si la relanti imi fluiera motoru :D . Deci nici aia nu pare a fi buba masinii mele...

Eu tot nu reusesc sa inteleg de unde pornirea asta (ca sa nu-i zic altfel) de a curata cu WD40. Ai citit cu atentie instructiunile de pe flacon ?

A fost recomandat de un forumist, il aveam la indemana si da, am si citit pe el. Printre multele multele intrebuintari, aparea si efectul de curatare. Deci m-am gandit ca e potrivit. In plus, atata timp cat acolo nu ar ajunge praf, ci vapori de (tot) ulei, nu cred ca wd40 ii poate influenta sa adere mai bine. Parerea mea. De ce, e rau?

Edited by alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus, atata timp cat acolo nu ar ajunge praf, ci vapori de (tot) ulei, nu cred ca wd40 ii poate influenta sa adere mai bine.

Pe termen scurt nu o fi de rau insa spune-mi daca mizeria de pe cuiul IACului tie iti arata a vapori de ulei. Ca element ajutator, gindeste-te la EGR ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca pentru curatarea IACului merge si spray de curatat EGRul. Mi-a oferit odata un vanzator asa ceva si eu nu, nu, ca eu vreau CarbCleaner si de asta am luat pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pe termen scurt nu o fi de rau insa spune-mi daca mizeria de pe cuiul IACului tie iti arata a vapori de ulei. Ca element ajutator, gindeste-te la EGR ;) .

Pai in momentul in care il curat normal ca nu mai sunt vapori de ulei. Dupa ce se depun, vaporii de ulei raman pe cui, iar la oprire, dupa fiecare racire a motorului etc, se transforma in acea mizerie/gel, sau oil sludge, ca nu cunosc o denumire frumoasa in romana. Eu asa-mi explic acea mizerie de pe IAC. Daca stii sigur si ai o explicatie mai buna, chiar te rog... dar asta e procesul pe care mi-l explic eu.

 

PS: n-am desfacut niciodata egr-ul.

Edited by alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba numai de vapori de ulei ci in special de gaze nearse recirculate din carter in galeria de admisie pentru a nu fi purjate in atmosfera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit de fiecare data WD40 pt curatarea IAC-ului, inclusiv locasul interior din admisie, ultima data acum 2 saptamani, si nu e nici o problema.

Pt a elimina problema asta se poate folosi un oil catch can, care e de fapt o "cutiuta" care condenseaza vaporii de ulei. Am facut o asemenea cutiuta, dar nu am reusit sa o montez inca. Pana acum un an foloseam un filtru breaher, scotand gazele carter in atmosfera, sub masina, iar furtunul care vine pe admisie era astupat cu un dop, sa nu traga aer aiurea..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se curata sistematic, merge si carpa curata. Sau muiata in benzina, diluant... Problema ar fi sa nu intre in IAC solventi pe langa tija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...