Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Imi permit sa "ma bag" si eu, pentru inceput cu o intrebare ajutatoare. Spui ca te-ai specializat in schimbarea radiatorului de incalzire. Esti sigur ca ai pus unul bun (daca este nou, este posibil sa nu aiba suficienta suprafata de schimb - s-a mai intamplat si pe la alti colegi; daca este din dezmembrari, poate fi murdar, cu mult pamant) ?

Nu ne-ai spus cam pe unde ajunge acul termometrului din bord (asa cum este el, adica nu prea precis). Sta intre repere (punctisoarele gri) ? Daca nu ajunge pana acolo, trebuie avut in vedere ca, chiar daca ai schimbat termostatul, s-ar putea sa nu se achite intocmai de "indatoriri". Este clar ca motorul merge cam prea rece, debitul de caldura fiind cam la limita suficientei pentru vaporizarea GPL-ului.

 

Share this post


Link to post

1) Geo-ZGA...clapeta rece-cald (de sub stergatoarez) nu sta decat in pozitia rece...pentru cald a trebuit sa o ancorez cu soricei, ca vacuumul o trage pe aer rece.. la consola nu am umblat, asa ca sigur s-a rupt ceva...Daca fierbinte inseamna sa nu poti tine mana pe furtune, atunci acestea nu sunt fierbinti. Si caloriferul daca ar fi fierbinte mi-ar ramane pielea pe el, insa tin mana pe radiator, la limita suportabilului... Iar gpl nu functioneaza cu lichid rece sau caldut. Sunt convins ca termostatul este vinovat, chiar daca a fost nou-nout. Desigur, si consola de climatizare poate fi vinovata, insa maine aflu, cand ajung la service.

 

 

2)smv...radiatorul este nou, din magazin...suprafata cred ca este egala cu cel vechi, deoarece cel nou este mai mic pe lungime cu vreo 4-5 centimetri, dar pe latime are un rand in plus fata de cel vechi, adica se compenseaza. Acul nu sta intre repere, ci la jumatate intre minim si primul punctulet...Asadar, tot spre termostatul ar fi cauza...

Share this post


Link to post

Clapeta de sub stergatoare nu e pt rece-cald, am zis si inainte... e pt recirculare. Scoate soriceii aia ca o strici.

Pt rece-cald e cea de sub torpedou, mecanica.

Dar nu au treaba cu incalzirea propriuzisa... si eu tot termostatul il banuiesc, blocat pe deschis sau deschide devreme, daca nu ti se ridica apa in bord. Ia un termostat original.

Share this post


Link to post

 

 

2)smv...radiatorul este nou, din magazin...suprafata cred ca este egala cu cel vechi, deoarece cel nou este mai mic pe lungime cu vreo 4-5 centimetri, dar pe latime are un rand in plus fata de cel vechi, adica se compenseaza. Acul nu sta intre repere, ci la jumatate intre minim si primul punctulet...Asadar, tot spre termostatul ar fi cauza...

 

Nu intelg cum e mai mic pe lungime si are un rand in plus pe latime. Pai nu ramane spatiu intre calorifer si carcasa? Daca ramane e normal sa nu ai caldura ca iti trece aer rece pe langa calorifer si se amesteca cu ala ce trece prin, deci iese ceva dezmortit.

Share this post


Link to post

Geamby,tu ce radiator ai schimbat?Ala din botu' masinii sau ala de sub bord?

Share this post


Link to post

E vorba de doua componente ale sistemului de racire cu roluri total diferite . Radiatorul ii una iar caloriferul ii alta, primul raceste, celalalt incalzeste. Ori ba ?

 

Nenea, a schimbat caloriferul din cite inteleg. Ca-i mai mic c-o schioapa , ii alta poveste ...

 

 

LE.

 

Sau radiator incalzire (ca la carte), ma rog .

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Zi, @geamby, frige ori ba ? I-ai dat de capat ?

Share this post


Link to post

Scuze pt intarzierea raspunsului...am rezolvat problema, nu frige, dar este cald...Precizez inca o data ca am schimbat radiatorul de caldura de sub bordul masinii.. In ordinea operatiilor efectuate: am fost la dezmembrari si am luat un capac de radiator, am curatat radiatorul vechi care a fost pe masina (la o spalatorie cu autoservire, 1 fisa spuma si 1 fisa limpezire), apoi am demontat radiatorul nou-nout de pe masina + capacul si am montat caloriferul vechi cu alt capac. Problema insa nu a fost de la radiator sau termostat, ci de la T-ul de pe furtonul de iesire al radiatorului...acest racord (are rolul de a dirija antigelul catre plamanul GPL) era obturat 90%-95% cu depuneri (parca era ceara de albine)...Acum vine caldura, iar GPL functioneaza perfect.

Revenind la radiatorul de caldura, am masurat pe cel vechi si cel nou: unul are 26x13.5x5.5, iar celalalt are 26x14x5...Radiatorul nou a fost cumparat de la magazinul cielo din focsani...Cel vechi este de cupru, cel nou de aluminiu...Ca sa-l montez pe cel nou a trebuit sa sparg umarul capacului, intrucat avea alte dimensiuni...de accea am cumparat alt capac radiator incalzire, sa fie calibrat pe vechiul radiator...Toata operatia de inlocuire radiator a durat 4 ore si jumatate, fiind avantajat de un canal...fara canal, cu ridicare pe cric, sigur dura mai mult, datorita spatiului disponibil...furtunul de scurgere montat pe capacul radiatorului a iesit foarte greu, parca era sudat.

Acum o sa tai aricii de la clapeta de sub stergatoare, cred ca o sa vina aer si mai cald deoarece turbina nu mai bate direct spre radiatorul de caldura (o sa revin cu rezultatul variantei fara arici)

Inainte de (re)inlocuirea radiatorului mi-am luat si alt termostat, insa consider ca nu mai este cazul sa-l inlocuiesc pe cel de pe masina...termostatul deschide cand acul ajunge la primul punctulet gri, apoi scade putin, si acolo stationeaza.

Am ramas cu 2 piese noi : radiatorul de aluminiu si termostatul...dar am invatat practic cum se face inlocuirea...

Multumesc de sfaturi, va doresc cati mai multi kilometri fara probleme.

Share this post


Link to post

O alta solutie adoptata de mine si care a ameliorat considerabil problema incalzirii a fost inserierea celor doua componente, calorifer si plaman gpl. Se pare ca plamanul gpl opune mai putina rezistenta trecerii lichidului (probabil are niste traiecte mai generoase) decat caloriferul si astfel debitul prin calorifer scade considerabil dupa montarea acelui teu. Solutia..., asa cum am scris mai sus am inseriat cele doua componente in ordinea tur- direct in calorifer, iesirea din calorifer in turul de la plaman si mai departe inchidere bucla la motor.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema se poate rezolva si prin intercalarea unei duze de 3 mm pe circuitul reductor-vaporizatorului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,


Acum ca a venit frigul am constatat ca am o problema cu incalzirea la masina. In urma cu o luna am schimbat uleiul si filtrele, inclusiv filtrul de polen. Iar acum ca a venit frigul constat ca masina baga caldura dar numai pe partea stanga a masinii, mai exact in orice pozitie as muta sursa de caldura, nu vrea sa bage decat in stanga. Daca pun pe parbriz, baga pana la jumatate , daca pun pe picioare la fel numai pe partea stanga etc.


De asemenea creste si nivelul apei foarte greu, adica ajunge la jumatate cam in 50 de minute de functionare a masinii, din experientele de pana acum stiu ca porneam motorul si pana dadeam zapada de pe masina (15-20 de minute), apa deja era la jumatate.



Acum , poate pun o intrebare prosteasca, dar ma gandesc filtrul ala de polen ar putea avea vreo legatura? Se poate monta in alta pozitie decat cea in care trebuie? De la ce poate fi problema?


Nu stiu inainte de venirea frigului daca se intampla acelasi lucru pentru ca puneam caldura pe 1 dar nu simteam vreun deranj atata timp cat temperatura ambientala era ok.


Mai mentionez , nu stiu daca are vreo legatura dar cand mut de pe rece pe cald, merge bine dar la ultimul punct de rosu vrea mai greu sa stea.



Multumesc


Share this post


Link to post

Schimba-ti termostatul , @maresmo, apoi verifica intrarea si iesire caloriferului, dupa care vezi distribuirea aerului in interior.

Share this post


Link to post

Filtrul nu are nicio legatura. Chiar daca ar fi patruns frunze si/sau alte mizerii din pricina montarii defectuoase sau a unor dimensiuni necorespunzatoare, acestea s-ar fi oprit in vaporizatorul A/C. Ai fi avut probleme cu debitul de aer insa nu cu caldura.

 

Din ce ai scris, se pare ca ai cel putin o problema cu termostatul. Asta ar trebui rezolvata prima. Daca tot nu ai caldura in masina (si eu ma tem ca asa va fi) cel mai probabil ai si caloriferul infundat

 

LE: Am postat in acelasi timp cu Viktor :) . Intr-adevar, de modulul de climatizare am uitat !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ok, am sa incerc cu termostatul in prima faza. Am uitat sa mai spun ca am avut si anul trecut problema cu incalzirea, dar atunci nu baga deloc, decat rece, dar macar puneai mana si simteai aerul rece, acum nu mai simt nici un fel de aer. Anul trecut am fost la cineva, a zis ca a fost caloriferul colmatat si i-a dat cu niste solutii, zicea ca daca mai insista nu ar mai fi rezistat caloriferul. Dar, odata ce i-a facut procesul asta, baga caldura uniform si destul de bine. De asta zic ca din primavara de cand am folosit ultima oara caldura si pana acum nu am intervenit absolut deloc asupra masinii decat cu schimbatul uleiului si al filtrelor.

Share this post


Link to post

In cazul asta, as schimba caloriferul fara retineri. Depuneri nu-s doar la interior , ci si exterior, iar de o venit la pachet cu utilajul ... nu merita efortul a fi demontat si curatat. Inlocuit cu unul nou si-apoi citiva anisori nu te mai supara, cu caldura in toate mintile. Demontat, masurat si DOAR dupa cumparat. Ca doar deh, mai amintea cineva recent p-aici ca a cumparat calorifer la m2 (metru patrat) mai lung si mai ingust, ca doar se compenseaza, ce draq ...

 

=))

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Mai am o intrebare in cazul asta. Cat de dificil este de inlocuit caloriferul la Nubira? Nu de alta, dar anul trecut cand cu colmatarea, nenea ala mi-a tinut masina 2 zile si as fi vrut sa stiu cam cat de greoaie e inlocuirea lui.

Edited by maresmo

Share this post


Link to post

Nu am idee cum stau lucrurile cu exactitate la nubira, dar oricum, nu-i o operatie tocmai simpla cind e vorba de schimbat calorifer, indiferent de model.

 

O mica paranteza. Fiat-urile din cite retin (si unele renault-uri de nu ma insel) is prevazute cu un sistem foarte inteligent de montare - demontare a caloriferelor. Pe partea pedalierului se deconecteaza turul si returul, se desfac patru suruburi apoi se trage caloriferul afara, catre pedalier. Foarte simpla si plauzabila ingineria.

 

Altfel, pina una alta rasfoieste pe aici :

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/forum/7-tutoriale-tips-tricks/

 

Mai un ochi pe-aici :

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/22897-nubira-i-sx-b-02-riu/page-23

Share this post


Link to post

... acum nu mai simt nici un fel de aer ...

 

Eu as avea nevoie de niste informatii mai clare :) . Din posturile anterioare intelesesem ca iti baga aer rece sau, in cel mai fericit caz, baga aer caldut pe partea stanga. Prin urmare, baga sau nu baga aer (cald sau rece, nu conteaza temperatura !) ? Daca nu, vezi ce am scris mai sus, respectiv infundarea vaporizatorului cu frunze. Verificare este simpla: scoti torpedoul, scoti suflanta si te uiti cu o lanterna. Daca ai mizerii pe acolo, iti recomand sa folosesti un aspirator foarte puternic.

 

Inlocuirea caloriferului este foarte dificila. Trebuie multa rabdare si abilitati de contorsionist sau, dupa caz, sa demontezi tot bordul. Solutia cu demontatul bordului este cea indicata in manualul de service insa se lasa cu pierderea "freonului" din instalatia A/C.

 

Share this post


Link to post

Pai baga doar pe partea stanga a masinii, adica in cele 2 grile , cea de la sofer si cea din mijloc de langa volan. Acolo e caldura cum trebuie. In grila din dreapta imediat urmatoare si cea de la pasager nu sufla deloc nici cald nici rece, pui mana si nu iese nimic nimic.

La parbriz la fel, iese caldura doar pana la jumatatea parbrizului, jumatatea din dreapta nimic nimic. Daca mut la picioare la fel, la mine la sofer si la picioare la pasager in spatele soferului baga caldura, in dreapta nimic

Share this post


Link to post

Maresmo. De te impinge pacatu' si zici ca pe jumatatea aia frige ... te scot dator cu-n monitor !

 

:) )

 

Caldura "cum trebue" se obtine prin intermediul unui termostat si calorifer in toate mintile, parerea mea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Viktor din pacate asa este. Pe stanga frige, din cauza asta nici nu mor inca de frig in masina, dar pot sa stau in tricou cum stateam inainte abia dupa vreo 70-80 de minute de functionare a masinii.

Pentru ca dupa cum spuneam, apa creste foarte greu, ideea e ca pe stanga nu pot sa zic ca frige din prima, insa in momentul in care ajunge apa la jumatate si pun mana pe grile este ok.

De asta nici eu nu inteleg nimic.

 

Totul e relativ simplu. Daca s-ar incalzi mai repede (eu pana la serviciu spre ex merg cam 25-30 de minute si practic merg zi de zi in frig) si ar scoate aer si prin dreapta, totul ar fi ok.

Edited by maresmo

Share this post


Link to post

De n-o ajuti ... nici nu-i poti cere. Fapte , nenea, fapte, nu vorbe. Ai schimbat termostatul? Nu. Ai bagat capul sub bord? Nu. In cazul asta visul o sa ti se indeplineasca la vara doar! :) ) Treaba e ca inamicul (frigul) nu doar tie iti pune bete-n roate, ci si amaritului de motor de o arzi cu el la rece .

 

De dragul testelor, cu trasura parcata la garaj stele (afara) i-am dat cheie si "cronometru". La -8°, in mai putin de 10 min atinge temperatura normala de lucru, acu ii la jumate deja.

Share this post


Link to post

Salutare.

Am o Nubira 2 din 2006.

Acum cand a venit frigul am constatat ca nu mai baga caldura in habitaclu. Am constatat ca radiatorul este fierbinte, furtunul gros care iese din radiator catre termostat este fierbinte insa apa din vasul de expansiune este rece (maxim 20 de grade).

Care credeti ca este cauza: ceva infundat pe traseu, pompa de apa sau (iar) termostatul?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

@Viktor din pacate serviciul nu imi permite timp liber decat in week-end, Sambata era programata pentru termostat si alte lucruri pana la atingerea caldurii optime.

Dar, problemele acum incep, pentru ca nu mai inteleg nimic. Dimineata plec la munca, surpriza, baga caldura si pe dreapta, insa nu ca pe stanga dar macar sufla ceva aer cald. Zic hai ca poate isi revine. Aaaa si apa dupa vreo 15 minute era deja la jumatate. Plec asta seara de la munca, apa nu a crescut nici macar pana la un sfert pana am ajuns acasa (drum dus dimineata 25 de minute, drum intors 35 de minute), iar in dreapta din nou nu mai iese nimic.

 

@Viktor 8 minute e wow, de cand am masina niciodata nu mi s-a incalzit atat de repede, dura de obicei 12-15 minute.

Share this post


Link to post

Eu zic ca acum se intelege totul foarte bine. Schimba termostatul si ai scapat de probleme. Cel vechi (actual) functioneaza dupa niste reguli doar de el stiute. Dupa parerea mea, ramane deschis dupa mersul anterior. Din acest motiv se incalzeste foarte greu motorul. Ocazional, asa cum a fost astazi, inchide pe masura ce lichidul se raceste ... Insa ocazional nu reprezinta o optiune de luat in considerare in acest caz.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...