Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Verifica daca motorul ventilatorului este legat la masa. Deasemenea, cu toate ca ai schimbat siguranta F12, verifica daca exista tensiune pe ea (cu contactul cu cheie pus). Daca totul este ok inseamna ca problemele provin din zona comutatorului de panou (inclusiv conectorul).

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu o problema la Leganza: nu imi baga caldura suficienta si acul nu urca peste 60 de grade. Termostatul l-am schimbat, este nou. Ce altceva poate fi?

 

Edit moderator: avem si noi o problema: cu modul de scriere ! Te rog sa ai mai multa grija la aspectele astea.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Fix termostatul! Citeste in topicele "Leganza" si "masina mea" a colegului Salex sa vezi ce recomanda. Caloriferul in ce stare e?

Share this post


Link to post

Daca scrii ca temperatura motorului e scazuta (in speta cam 60 C) eu banuiesc ca termostatul ar fi vinovat. Trebuia sa te documentezi inainte de a achizitiona unul nou, Inainte de montaj, obligatoriu acesta se verifica intr-un vas cu apa pus la fiert si cu un termometru ce poate indica lejer 100 C. Cu termostatul vechi erau aceleasi simptome?

Share this post


Link to post

Am studiat atat de mult problema termostatului si sistemului de racire/incalzire de la Leganza incat ma pot considera doctor in domeniu :) .

 

Chiar daca termostatul deschide la cat este tarat (87*C) este posibil ca temperatura din motor sa fie mult mai mica ! Deci, nu intotdeauna un termostat nou rezolva problema incalzirii. Daca restul sistemelor functioneaza cum trebuie (pompa de apa OK, calorifer+radiator+sistem de racire curate, sondele/senzorii sunt in regula, elementele de executie ale sistemului de climatizare etc.) atunci singurul vinovat este termostatul.

 

In principiu, inainte de montaj, chiar daca piesa este noua, eu o verific in cratita :) .

 

Acum, de ce poate fi "pacalit" termostatul ! Datorita pozitiei sale (da stiu, unii invidiaza "leganzarii" pentru ca schimba termostatul usor :) ) dracia poate fi usor afectata de probleme ale sistemului de evacuare ! Concret: niste suruburi slabite la galeria de evacuare sau la prinderea saxofonului in galerie pot produce mari surprize ! Sub protectia de aluminiu a galeriei se acumuleaza caldura (asta daca nu cumva esapamentul sufla direct !) ceea e determina supra-incalzirea locala a blocului. Asta atrage dupa sine cresterea temperaturii lichidului de racire din zona termostatului => termostatul deschide. Si de aici, nu e cazul sa mai detaliez.

 

Prin urmare, mai ales daca problema de incalzire a aparut impreuna cu cresterea zgomotului sub capota, a se investiga zona pe care am indicat-o !

 

PS: Diferenta de temperatura fata de pozitia de deschidere a termostatului si pana la temperatura reala din motor poate ajunge la 15*-20*C. Din ce spune (sau mai corect estimeaza) colegul e cam pe acolo ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am sa verific caloriferul.Am sa revin cu raspunsul.Multumesc mult

Share this post


Link to post

Salutare

Ca toti de aici aceeasi mare problema o am si eu cu caldura .

Pe minunata mea leganza pe care am climatronic si nu ac normal

azi am inceput sa ii fac minunata spalare cu calgon.

Golit toata instalatia de apa pe la colierul din dreapta al blocului motor pt ca la colierul de jos din dreapta

de langa radiator nu prea am avut acces sa il desfac si am bagat apa cu presiune pe furtun .

Am avut posibilitatea sa bag apa rece nu calda cu presiune destul de mare pe furtun pana cand a curs apa curata.

Dupa aceea bagat calgon si apa si nufar gel pentru desfundat tevi si scurgeri .

Dupa toata aceasta manopera am pornit motorul cam 30 de minute , apa a crescut aproape de 90 de grade

nu am dat drumul la incalzire , termostatul este schimbat acum o luna de zile maxim.

Dupa alea 30 de minute am dat drumul la incalzire pe treapta a 3 si a inceput sa bage aer cald dar numai o perioada mika si dupa aia

sa racit spre caliu . Nu am probleme cu clapete de directionare sau cu debitul de aer pe care il sufla ventilatorul ,iar acesta din urma merge perfect .

Debitul de aer care intra in habitaclu este perfect .

Care sa fie problema si cat timp ar trebui sa merg cu calgonul ca sa se desfunde de tot .

Ma gandisem sa merg 3 zile cu combinatia pe care o am acum apa-calgon-nufar gel dupa care inca 3 zile decat apa-calgon si ma gandisem dupa aia alte 2 sau 3 zile si cu otet de vin ca am destul .

Voi cam ce ziceti ?

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, caloriferul tau este ingrozitor de infundat, cred ca ai sanse mici sa il mai speli cu Calgon sau orice alta solutie de acest gen !

 

Eu as zice sa faci urmatorul experiment:

- duci motorul la temperatura de regim si iesi undeva in afara orasului. Mers constant la un 2500-3000 RPM (nu mai mult), caldura data la maxim dar cu ventilarotul oprit. Pornesti ventilatorul pe treapta maxima si lasi sa mearga pana cand simti ca s-a racit aerul de la grila. Tragi pe dreapta si inspectezi (cu mana sau cu un termometru) temperaturile ambelor furtune de la calorifer. Daca returul este rece (sau mult mai rece dacat turul) ... schimba caloriferul si rezolvi problema ! Estimez o diferenta corecta undeva la 5 - maxim 10*C.

 

Cu un termostat care iti tine temperatura in motor aproape de 90*C si cu modulul HVAC in stare buna de functionare (scotand din discutie caloriferul) ... daca nu ai caldura este exclusiv consecinta unui calorifer infundat.

 

Procedura de curatare pe care ai folosit-o nu este eficienta. Dupa spalarea "statica", ar fi trebui sa inversezi furtunele de IN/OUT ale caloriferului. Ar fi mai usor sa umbli nu in zona de intrare in calorifer ci in partea cealalta ! In plus, daca nu forejezi putin (4000-5000 RPM, mers constant, zeci de km) degeaba te chinui !

 

Revin putin asupra postului meu anterior. Zilele astea am monitorizat temperatura la iesirea din calorifer. La drum intins am cca. 68-70*C, in oras nivelul e mai ridicat. Daca in oras merg pe treapta 3a, in afara merg cu ventilatorul pe tr 1 sau chiar oprit. Nu am obturat radiatorul cu carton sau alte dispozitive, caldura imi baga la 5-8 minute de la pornirea motorului.

 

PS: Acum am citit si m-am infiorat !!! Gel de desfundat tevi si scurgeri  <img src= ("> . Citeste postul MOS-ului si vezi ce am facut cand am bagat detartrant. Ma rog, la mine a fost ceva de genul "Te omor cu mana mea", ceea ce am si reusit ! Scoate rapid zeama aia daca vrei sa mai pastrezi masina si spala bine motorul cu apa curata. In cel mai "fericit" caz, incearca o solutie lichida de tip Calgon (chiar si Calgon exista in varianta lichida, undeva la vreo 22 lei/bidonul)

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu as recomanda sub nici o forma solutii pentru tevi de canalizare si mai ales "prafurile" tip Calgon. Contin trifosfat de sodiu si soda calcinata care sunt "moarte" pentru tot ce este din aluminiu (ex; radiatoare) ! Vei avea caldura la picioare in ligheanul cu apa alimentat din radiatorul - strecuratoare. :) ) Foloseste acid citric (proportie cca 8%).

Share this post


Link to post

Pai si la mine cam la fel este ``te omor cu mana mea `` si dupa aia suport consecintele .

Maine o ia fratanu la servici si face un drum cu ea mai mare 50 dus si 50 intors cam 100 de km

si sa vad maine ce rezultate da si o sa o ia cam 3 zile la rand sau poate chiar mai mult deci forja o sa vada .

Daca nu mai imi ramane si varianta cu otetul timp de inca 3 zile daca nici asa nu merge ma bag sa il desfac.

Bun acum ce vreau sa te intreb scurt detaliat si la obiect

Cum pot sa ajung la caloriferul de caldura din interior si ce trebuie sa desfac si pe ce parte intra turul si returul pe la sofer sau pe la pasager.

Ce trebuie sa dau jos si la ce trebuie sa fiu atent .

Nu e singura data cand m-as baga sa repar eu ceva la ea in fata blocului .

Multam mult .

Si gelul ala l-am folosit in loc de mister muscolo .

bafta

Share this post


Link to post

Salutare

Azi a inceput sa se mai desfunde un pic si la un drum lung baga caldura aproximativ

10 km de mers cu 60-70 de km pe ora si caldura data pe treapta a 2 a .

Miercuri as vrea sa ma bag sa scot caloriferul ala de sub bord dar nu stiu de unde sa incep cu demontatul si unde sa termin .

Orice sfat e bine venit .

Bafta

Share this post


Link to post

Brrrr...

 

Sigur am mai scris pe undeva, au mai fost colegi pe care i-am indrumat sa isi schimbe caloriferul. Nu mai gasesc posturile lui stfingt, le-am cautat pentru ca a pus poze cu un calorife de Leganza ... bine infundat :)

 

Pe scurt:

- demontezi torpedoul, complet

- demontezi tot ce tine de consola centrala (radio, modul A/C ... tot)

- demontezi tunelul median

- scoti timoneria

- scoti furtunele din calorifer (in compartimentul motor)

 

De aici incepe munca de ginecolog ! Iti trebuie maine fine si o surubelnita in cruce, de preferinta cu brat flexibil. O surubelnita electrica te-ar ajuta.

 

In pozita "cap si umeri sub bord, picioare pe tetiera/in tavan", ai de scos o gramada de suruburi din carcasa modulului HVAC. Va trebui sa mergi pana spre suflanta, altfel nu-l poti cracana suficient pentru a scoate caloriferul. ATENTIE: daca este frig, plasticul devine casant si risti sa il spargi. Ar fi bine sa faci operatiunea asta dupa ce incalzesti bine masina, in special zona de sub bord.

 

Ai de scos elementele de executie (actutatoarele). Parca ai zis ca ai climatronic. Daca este asa, ai noroc, se scot mai usor. Atentia la parghiile de actionare, sa nu spargi clemele de plastic.

 

Elementul de interes se afla in zona mediana a borduui. Dupa ce identifici si scoti toate suruburile ( cu siguranta te vei alege cu mainile insangerate !) , demontezi tavita neagra, cea de deasupra timoneriei. Dupa inca o tavita vei gasi caloriferul. Daca nu s-a umblat niciodata la ele, cele doua tuburi (IN/OUT calorifer) sunt prinse cu o clema pe care va trebui sa o distrugi cu manevre stanga-dreapta. Nu-i fa griji, nu afecteaza functionarea corecta ulterioara !

 

Mare atentie la remontare! Exista un burete care izoleaza perfect caloriferul de carcasa HVAC, poate este necesara inlocuirea. Altfel, aerul rece va trece pe langa calorifer

 

De asemenea, mare grija la imbinarea carcasei HVAC. Daca nu o faci cum trebuie, vei observa pierderi de aer (de regula rece) in zona picioarelor.

 

Cu scule adecvate, timpul de lucru estimat ar fi de cca. 4-5 ore. Cu ceva experienta poti cobora la 3-3.5 ore. Ideal ar fi sa faci treaba intr-un garaj si sa ai o sursa buna de lumina !

 

Succes, vei avea nevoie !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cam complicata treaba .

Se pare ca am ceva de munca si da am climatronic .

Garaj nu am si o sa incerc sa incalzesc mai intai bine masina si dupa aia sa ma apuc de munca .

Dar as mai incerca inca o data spalatura cu calgon si abia dupa aia sa ma apuc de treaba .

Sa vad , ca de maini murdare si insangerate nu ma cramponez .

Multam mult de tot de sfat .

Sarut-mana si bafta

Share this post


Link to post

Spalatura aia cu calgon a desprins diverse chestii de prin motor si nu numai care sigur s-au pozitionat in calorifer

Share this post


Link to post

Tocmai de asta ar trebui inversate de mai multe ori furtunele caloriferului, scotand, desigur, lichidul de fiecare data.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai asta o sa si fac maine cand o sa pun mana pe masina si asa tre sa o bag in service pt niste bucsaraie .

Asa ca ,cu ocazia asta ii schimb si apa si turul cu returul la radiatorul dinauntru.

Am vazut ca se schimba pe afara in compartimentul motorului si e numai bine .

Share this post


Link to post

Salutare-EVRIKA-AM CALDURA IN MASINA.

Si asata simplu rapid si fara batai de cap prea multe .

Cred ca merge pentru toti cei care au si gpl pe masina si decat caloriferul infundat .

Procedeul-

Vaporizatorul de la instalatia de gaz este montat in paralel cu caloriferul din habitaclu .

Se desfac furtunele de apa care intra in vaporizator

Se stranguleaza furtunele de apa care sant in paralel cu furtunele de la vaporizator si practic se face circuit inchis

de la radiatorul din fata cu motor si tot ce mai este pe acolo.

Se face circuit deschis prin furtunele de la calorifer catre vaporizator .

Si se incepe a se baga apa cu presiune prin furt in asa fel incat apa bagata sa treaca prin calorifer si sa iese afara pe la vaporizator si invers.

Exact asa am facut azi la un service si manopera nu a fost decat 50 de lei fata de 250 cat imi lua altcineva ca sa desfaca tot bordus ca sa ajunga la el .

Acum la mine tipul care lucra la masina a zis ca asa ceva nu a mai vazut in viata lui , namolul e copil mic .

Daca stateam sa pun un apometru sa vad cati litri de apa baga pe furtunele alea cred ca ajungea undeva la 100 de litri .

Umplu aproape 3 cadite de plastic din alea de spalat si facut baie la bebelusi.

Acum nu mai trebuie decat sa mai spal eu in 2 ape tot circuitul de calgonul pe care l-am bagat in circuit si atat .

Si dupa sa bag apa distilata si antigel .

Asa ca operatia asta puteti sa o faceti si in fata blocului cu un furtun de apa bun cu presiune si niste chei franceze pt strangulat cele 2 furtune

Bafta

  • Like 1

Share this post


Link to post

salut. sunt nou aici dar am intrat de nevoie. m-am saturat de mecanici si am inceput sa fac practica pe masina mea. stiti cumva cum pot repara aerul cald. cred ca e termostatul, pentru ca baga aer rece, dar si aer putin cald . e asa la vreo 5 grade nu mai mult. mentionez ca aerul conditionat nu merge. si nici gpl. pe benzina merge. motor segmentat de curand. astept raspuns

Share this post


Link to post

Daca acul indicator al temperaturii este stabil la functionarea in regim (intre cele 2 repere = cca. 87 grd.C) si ELV-ul porneste din cand in cand pe viteza mica, inseamna ca nu ai probleme cu termostatul. Verifica temperaturile pe furtunele de intrare si iesire ale climatizorului. Verifica daca incinta nu este obturata cu mizerie si frunze si daca radiatorul nu este infundat pe traseul apei.

Share this post


Link to post

Acum 2 saptamani am curatat un furtun prin care circula gaze arse. S-a rupt cand l-am montat inapoi, asa ca iese fum, iar cand pornesc instalatia de incalzire, baga fumul inauntru. Azi am mers cativa kilometri si a inceput sa ma doara capul si sa ametesc. Furtunul de care zic este in partea din dreapta sus a motorului... Nu merge sa pun link, dar am postat o poza cu furtunul in topicul "Espero inainte si dupa 100000 km". Puteti vedea acolo, in ultimul post, o piesa cu sageata rosie.

 

Trebuie sa inlocuiesc furtunul ala. Pe net am gasit doar furtunul de la motor de 1.8 ( pe site-ul piese auto radacini ). Merge sa il montez pe motorul de 1.5?

Share this post


Link to post

Postul tau este :o fftopic: . Poti folosi absolut orice furtun (recomand armat) cu un diametru fi forma asemanatoare. Poti pune linistit si furtun ... de Trabant ... daca gasesti ;) . Nu mai umbla cu fum in cabina, rezolvi problema cu maxim 15 lei !

 

Share this post


Link to post

Stiu ca este offtopic, dar n-am mai deschis un topic nou doar pentru asta. Furtunul care s-a rupt este simplu de cauciuc, fara metal sau alt material in interior. La motorul de 1.8 furtunul are acelasi diametru ca la cel de 1.5? Aceeasi forma? A mai incercat cineva, se potriveste? Sa stiu daca il comand. De Trabant nu cred ca gasesc si probabil nu se potriveste. Daca e sa improvizez, pot pune unul de masina de spalat sau alt furtun care il gasesc prin casa, dar poate nu rezista la temperatura gazelor arse si ia foc masina. Are si GPL.

Edited by OmCret

Share this post


Link to post

Din nou, :o fftopic: . Prin furtunul ala NU trec gaze arse, nu mai avansa ipoteze false. Este un furtun de ventilare a carterului, pe acolo trec vapori de ulei. De vreme ce ai observat ca este un furtun din cauciu "simplu", de unde teama ca un alt furtun nu va rezista la temperaturi inalte ?????? Eu ti-am recomandat, indirect, un furtun AUTO, nu furtun de masina de spalat :) Prin forma m-am referit la unghiul pe care il face furtunul. Nu este mare inginerie si nu are nimic specific in el, nu te stresa sa gasesti exact reperul de care ai tu nevoie pana si un furtun de Dacie 1310 o sa isi faca foarte bine treaba.

Share this post


Link to post

Ok, am inteles, multumesc de sfat, o sa caut ceva de pus acolo.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...