Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Observ din ce in ce mai multi colegi cu probleme la instalatia de incalzire...trist!

Problema mea este identica cu cea a lui Cipriano, cu precizarea ca furtunele care intra in calorifer sunt doar putin calde, pe loc acul indicatorului de temperatura urca, dar caldura in masina foarte putina...in mers scade si caldura deloc :) . Am pus un carton in fata radiatorului, dar nu se simte nici o schimbare!

Multumesc!

 

Mii de salutari si La multi ani!

Share this post


Link to post

am si eu o problema cu caldura la cielo - am facut tot ceea ce trebuie si ceea ce am citit, am schimbat termostatul, apoi am curatat radiatorul si a inceput sa curga, am luat unul nou, l-am pus la loc, clapeta (de la ear cald-ree)inchide bine, vreau sa mai spun ca am clima pe el, si ceea ce am vazut eu acolo este ca baga aerul rece pe la acel radiator, sau tevi ce or fi- de la clima- ca nu am mai putut desface mai mult, decat pana la radiatorul care l-am schimbat. radiatorul pe care l-am pus cand se incalzeste nu poti tine mana pe el, deci pana aici totul este bine. ajutati-mi va rog cu un sfat, trebuie sa desfac mai mult decat pana la acel radiator sau ce sa fac???????????

:-/

cu mult respec si multumiri pentru cei care ma ajuta

Share this post


Link to post

Daca spalai si instalatia bine de tot cu ocazia asta, supriza (placuta) ar fi fost si mai mare si surprizele (neplacute) din viitor ar fi fost mai putine :) . Verifica vasul de expansiune dupa 2 saptamini si vezi ce s-a depus pe fundul acestuia ;) .

 

PS: Cum ai scos lichidul vechi din instalatie ? Am o banuiala ca si pe fundul radiatorului ai namol ...

 

Scuze pentru intarziere.

Intradevar vasul de expansiune sa mai murdarit,dar reparatia a fost facuta in graba si pe o vreme nu prea prielnica.

Important este ca am rezolvat problema si am caldura.

La vara voi schimba din nou antigelul daca este cazul.

PS.Radiatorul era perfect curat.A fost primul cara l-am dat jos inainte sa schimb antigelul.In plus si acum un an jumate l-am spalat.

Share this post


Link to post

Iarna asta am murit de frig in masina.Problema stiu de unde vine dar nu avut cum sa o remediez pana acum.Problema vine de la clapeta care schimba intre aerul cald si rece, cea care este actionata de butonul din fata cel cu zona albastra si rosie.Cand comut pe cald baga un pic de caldura calie.La -15 grade afara nici nu se simte. Am demontat panoul torpedoul si se vede cablul respectic si clapeta.Daca clapeta este pe caldura si bag mana pana la tija clapetei unde vine cablul si trag mai tare de ea atunci baga caldura mult mai bine.Banuiesc ca clapeta nu mai inchide ermetic si trece si aer rece . Cablul este bun, functioneaza, schimba rece -cald,dar nu se inchide bine clapeta. Sa scurtez din cablu nu merge pentru ca in cazul asta cand dau pe cald la maxim butonul revine putin inapoi nu are forta sa metina clapeta la maxim,deci e ceva cu clapeta acolo.Problema este cum ajung acolo.Daca a mai demontat cineva,sa imi dea niste indicatii.Trebuie sa dau jos bordul ? Vreau sa ajung la clapeta respectica sa o vad bine sa o scot.

Share this post


Link to post

Salut, nu cred ca rezolvi ceva daca demontezi clapeta, eu cred ca ai o problema pe undeva pe circuitul cablului de actionare. El este prins in niste cleme care il tin pe o anumita pozitie, daca una din cleme este desprinsa sau rupta atunci nu mai actioneaza clapetul. El trebuie sa mearga asa cum a mers si pana acum, nu vad de ce sa scurtezi cablu. Succes!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cablu e nou si clemele...si butonul din fata functioneaza bine trage cablul pana la capat.Problema e ca am avut accident cu masina si sa deplasat putin bordul atunci ca mi au sarit si difuzoarele alea mici din bord atunci si banuiesc ca sa miscat deformat sarit de la locul ei clapeta sau gura de aer pe care trebuie sa o inchida clapeta.Deci cu cablu nou clapeta nu se inchide bine nu calca bine .Daca scot cablu de pe butonul din fata si trag eu fortat de el mai mult decat ar trage butonul se aude imediat aerul cum vine pe partea de caldura si baga si caldura.Deci vreau sa ajung la ea neaparat, vreau sa scot si caloriferul sa il curat cu toate ca circula prin el apa bine pentru ca turul si returul s einfierbanta la fel de tare.

Share this post


Link to post

Probabil e alegerea cea mai buna, il dai jos si vezi despre ce este vorba. Pare a deplasat sau rupt ceva la interior.

Share this post


Link to post

Deci cum ajung la clapeta aia si la calorifer?.....trebuie sa dau jos bordul?...are cineva pdf de leganza in romana?.....

Share this post


Link to post

Salut, am mai discutat problema ta si cu mecanicul de la daewoo, nu a demontat niciodata clapeta dar inainte sa faci operatiunea respectiva adica demontarea bordului, ca altfel nu ai cum sa ajungi acolo ar trebui sa verifici si comutatorul de aer cald - aer rece din bord sa fii sigur ca este bun si ala. Daca vrei sa demontezi clapeta fara sa dai bordul jos e munca de chinez batran :) . Manual in limba romana nu am gasit inca dar mai incerc.

Share this post


Link to post

Butonul de comutare e bun, cablu ala e nou.Am mai dat o data jos bordul dar m am oprit cand am ajuns sa vad clapeta si caloriferul...de data asta nu ma mai opresc cobor pana jos in "maruntaiele" masinii... :caaalm:

Share this post


Link to post

Dj_Dark, am vazut ca la un moment dat ai avut si tu radiator din acela de la Conex din alama (cred) cu tevi mai groase(cu garnituri) si aripioare din acelea subtiri.

Mi-am pus si eu unul si parca de atunci nu mai am aceeasi caldura. La tine cu era?

Am facut totul ca la carte , am spalat cu otet, termostat nou(deschide bine), antigel rosu (g12-hexol).

Am desfacut totul pana la calorifer de vreo 4 ori sa vad poate am pus ceva rau dar totul pare in regula.

In 2 minute deja radiatorul e fierbinte insa debitul de aer il raceste imediat .

Chiar si cu apa la temp de regim daca am oprit motorul intr-un minut aerul devine caldut.

Cedeaza asa repede caldura radiatorul asta?

Unde mai pui ca m-am chinuit un pic la montaj pentru ca tevile alea nu erau indoite in unghiul corect.

Deasemeni m-a sfatuit cineva ( se ocupa cu reparea radiatoarelor) sa fiu cu ochii pe acele ganituri pt ca vor ceda la un moment dat.

Acum tot din ala ai?

Share this post


Link to post

Dupa forma constructiva initial ma asteptam si eu sa nu transfere suficenta caldura aerului (4 tevi groase nu se compara cu o "retea" de capilare cum era cel vechi), insa am fost surprins intr-un mod placut.

Acum pot fi 2 probleme :)

1) Ori intr-adevar la tine e o problema de debit (ceva furtune/stuturi infundate pe undeva inainte de el sau pur si simplu pompa de apa obosita care nu mai face presiune.

2) Ori nu stiu eu cum baga a mea de "noua", avand in vedere ca nu am avut caldura de cand am luat-o si nu am termen de comparatie.

 

Tot pe ala il am si sunt multumit de cum baga, nu a bagat asa bine caldura niciodata. Oricum, eu nu prea folosesc aeroterma mai sus de treapta 2 si am si drum scurt pana la munca asa ca nu pot sa dau o parere foarte buna. Pe langa faptul ca deocamdata nu am avut temperaturi negative la care sa simt intr-adevar nevoia de caldura.

Iarna trecuta nu am scos-o decat de cateva ori si mi s-a parut in regula.

 

Cu unghiul tevilor am avut aceeasi problema insa am tras usor de ele pana au ajuns cum trebuiau, iar cu garniturile sper sa nu ai dreptate :)

 

PS Crede-ma, e mai bine asa decat ala chinezesc "original GM" pe care l-am avut inainte. Sa nu ai vre-un furtun indoit pe undeva pe care nu l-ai vazut.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ciudat.

Dimineata am mers cu ea asa desfacuta.

La serviciu (fac 8.5 km) pe partile laterale nu puteam sa tin mana insa daca dau drumul la ventilator pe treapta 2(cu motorul pornit) pe mijloc tineam mana fara probleme.

E posibil sa fie infundat e tevilea alea asa de mari?(desi acum 2 zile am schimbat antigelul g11 albastru pus de o saptamana cu unul G12 rosu Hexol convins ca din cauza asta nu am caldura suficienta, ocazie cu care am bagat iar furtunul pe instalatie.)

Probleme la pompa putin probail atata timp cat cu celalalt aveam caldura inca de cant ajungea acul la prima liniuta.

Share this post


Link to post

Simptomul este cam de debit insuficient.

Intr-adevar, conteaza si concentratia de antigel sa fie corecta. Defapt ideea e ca apa e cea care tranfera bine caldura.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Probleme la pompa putin probail.

 

Adevar graiesti. Cade din discutie, asta in cazul in care nu a intrat paletul la apa. :mrgreen:

Share this post


Link to post

O sa razi dar la pompele mai vechi cu paletul de metal, acesta corodeaza de la apa chioara din instalatie si ramane fara aripioare ;)

Share this post


Link to post

Dj tu te-ai mai uitat la el de cand l-ai pus?

Eu am avut surpriza ieri cand am demontat (din nou ) totul pana la el, ca din cauza faptului ca l-am strans putin fortat cu acele cleme din cauza unghiului putin eronat al celor doua conducte (tur si retur) , sa se fi distantat putin in zona ultimelor doua tevi si era un pic umed acolo.

Edited by aly

Share this post


Link to post

Am si eu o problema. Am pierderi de antigel, nu foarte mult, iar cand dau drumul la caldura miroase a antigel in interior. M am uitat pe sub bord dar nu am vazut ud. Sa fie caloriferul spart?

Share this post


Link to post

Daca pornesti suflanta cu jetul de aer directionat spre parbriz, fara recirculare, ti se abureste geamul pina la aparitia condensului ? Daca da + mirosul de leustean fiert (la incalzirea motorului) = calorifer spart.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor .

Dupa o iarna fara caldura am fost ieri la service cu nubira mea ( ca omu gospodar , adica dupa iarna ) . Am cumparat un flacon de la liqui moly si , dupa ce l-am pus in borcan , am mers cu ea cca 30 minute . La service am fost trimis dupa calgon si mecanicul a mai pus 2 pastile . La golire parca era Dunarea dupa ploi . A pus apa si iar pastile ( inca trei ) . Dupa o ora aveam caldura ( asa ca in tineretea ei ) .

Acum astept doua lucruri : sa vad daca se mentine si sa vad daca va curge pe undeva ( in trecut aveam pierderi si le-am tratat completand cu apa de la robinet si stop leak - cred ca vreo trei flacoane ) .

Din pacate trebuie sa schimb si termostatul ( in oras , mai ales acum ca e cald , acul de la temperatura sta ok - 2 mm deasupra liniei doi , in schimb in exterior sta cu un mm sub linia doi ) . Nasol e ca acum costa in jur de 75 lei si nu sunt sigur ca va fi ok . Doar in prima iarna a stat nemiscat , pe urma ( desi am schimbat vreo doua ) oscila dar numai deasupra liniel doi ( nu si dedesupt ca acum ) .

 

Comparativ cu un Corsa C din dotarea proprie nu baga nici acum caldura dar este la nivelul din 2005 , zic eu . Nubira nu a fost niciodata campioana la caldura ( de fapt nu prea-i place frigul din cate am vazut pana acum ) .

Share this post


Link to post

Rog colegii care au postat la acest capitol sa imi dea si mie mai multe date despre acel termostat de Opel parca , care dechide la 92 de grade ( marca , model , motorizare ) pentru ca ce se gaseste acum exclusiv pentru Daewoo sunt niste balarii (20 de lei dai 20 de lei face )am schimbat 2 si amandoua deschid foarte devreme sau raman deschise , nu imi dau seama exact .

 

Sau orice altceva compatibil cu Cielo Executiv 16 v dar care sa deschida peste 90 de grade .

Share this post


Link to post

Salutare... am si eu probleme cu caldura la masina mea... mai mult ca sigur problema la mine e caloriferul pentru ca exclud celalalte probleme gen termostat, antigel etc...pentru ca sunt verificate fiecare in parte si nu sunt probleme... cum as putea curata caloriferul fara a-l da jos pentru ca am incercat si m-am lasat pagubas...caloriferul ar trebui sa friga cand se incalzeste antigelul din instalatie? pentru ca am reusit sa pun mana pe el pe undeva pe sub bord si e destul de caldut insa nu frige... daca pornesc caldura vine aer cald vore 10 secunde...dupa care trebuie sa inchid caldura si sa-i mai drumul iar la un minut ca sa am iar caldura da nu mai mult de 10 secunde... ar fii alta problema la mine sau e de la calorifer? pot sa il curat cu otet sau cu sare de lamaie cum am mai citit pe forum? astept un raspuns...

Share this post


Link to post

Merge bine cu sare de lamaie daca sunt depuneri de piatra (de la functionarea cu apa dura). Daca este plin de pamant poti incerca sa racordezi la tevile lui o sursa de apa calda sub presiune. Daca nu reusesti, va trebui demontat si, dupa caz, inlocuit.

Share this post


Link to post

In prima faza desfa furtunele caloriferului si leaga un furtun cu apa de la retea intr-un sens, ulterior in celalalt. Am patit la fel la un matiz din cauza ca s-au amestecat 2 tipuri de antigel si a precipitata in instalatie. S-a rezolvat prin spalare in ambele sensuri, demontarea si curatarea furtunelor.

Share this post


Link to post

Eu am pus termostat Calorstat by vernet care deschide la 92 si imi ridica temperatura la aeratoarele centrale cu 5 grade pe treapta 2 de ventilatie.Il cauti pentru cielo sau nexia 16v;eu merg cu el de un an si n-am avut nici o problema!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...