Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Salut. Am o intrebare. Acul indicator de temperatura a motorului nu se ridica niciodata la jumatate , unde ar trebui sa stea normal.. in mers. Ci sta tot timpul sub linia mijlocie. In stationare, creste peste jumatate, si scade cand porneste ventilatorul. Toate au inceput cand am schimbat radiatorul de racire (inclusiv termostat nou). Acum nici caldura in masina nu mai am... Daca stie cineva.. Multumesc

Share this post


Link to post

Termostat prost calibrat, deschide prea devreme.

Share this post


Link to post

Si afecteaza cu ceva motorul sau performantele acestuia? Daca schimb iar termostatul, da CET-ul drumu la caldura?

Share this post


Link to post

Creste consumul si probabil se uzeaza ceva mai repede pentru ca nu ajunge la temperatura optima de functionare.

Share this post


Link to post

Buna seara! Aseara, in timp ce mergeam cu masina (Nubira II 2007), mi s-a oprit dintr-o data suflanta de aer si mi-am continuat drumul fara incalzire.

Mentionez ca nu mai functioneaza pe nici o treapta de viteza.

E o problema ce a aparut la destule nubira de dupa 2005 (inclusiv la a mea). Exista undeva pe instalatia eletrica o punte care se topeste/desprinde. Din pacate eu nu am gasit puntea respectiva si am modificat alimentarea comenzii de climatizare (am tras un + de pe contact). Un eletrician care a mai lucrat la daewoo rezolva problema imediat :) .

Share this post


Link to post

Multumesc andreib pt raspuns!Problema am rezolvat-o tragand un plus de pe contact (asa cum ai spus si tu).

 

Curios e ca in momentul in care puneam + pe firul portocaliu(cel din mufa cu 4 fire de la butonul climatizarii)imi "tacanea" releul de la Aprindere 2(ca si cum ai pune contactul pe pozitia on),deci,in acest sens circula curent,dar invers nu.

Edited by mr_alexandru

Share this post


Link to post

Am desfacut toata partea centrala ca sa ajung la caloriferul de incalzire ,am pornit motorul si am constatat ca turul frigea returul frigea dar caldura nu am deloc in masina. Clapeta care actioneaza de la rece la frig este in regula antigelul nu scade deloc coloana este aerisita dar duc lipsa de caldura . Abia se incalzeste putin in masina .Varog poate are cineva vreo idee.

Share this post


Link to post

Baga aer rece sau nu baga aer deloc?

Share this post


Link to post

Baga aer rece sau nu baga aer deloc?

 

Baga aer aeroterma pe toate treptele. La rece imi da normal rece si la cald abia imi da o adiere calduta.Mentionez ca acul de la temperatura se ridica la jumatate unde este normal39000000.gif

Edited by mirco_pludi

Share this post


Link to post

Atunci problema e simpla, termostatul. Dupa ce rezolvi cu acul continuam diagnoza.

 

PS Caloriferul poate sa friga la mana insa daca nu are debit, se va raci instantaneu cand pornesti aerul. Dar asta e o alta problema, vedem dupa ce schimbi termostatul (ceea ce e destul de greu de altfel la cielo)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Atunci problema e simpla, termostatul

 

PS Caloriferul poate sa friga la mana insa daca nu are debit...

 

Discutabil rau nenea ! Cam contradictorii cele doua afirmatii de mai sus:

1. Cum de "frige" caloriferul, daca termostatul e defect ?

2. Cine "nu are debit" ?

 

Incet incet se pare ca ne indreptam spre alta explicatie :-?

Share this post


Link to post

...ca turul frigea returul frigea dar caldura nu am deloc in masina...

Nu se spune nicaieri ca si caloriferul "frige"... ciudat... Eu banuiesc, daca, totul este ok cu circuitul de racire, o pierdere de aer cald pe la clapeta "schimbatorului", sau chiar clapeta de schimbare rece-cald defecta.

Share this post


Link to post

... Clapeta care actioneaza de la rece la frig este in regula ...

Evident ca a vrut sa scrie de la rece la cald deci cu clapeta a cam lamurit-o din start, nu ?

Share this post


Link to post

Nu stiu voua, dar mie imi suna a calorifer colmatat.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Nu se spune nicaieri ca si caloriferul "frige"... ciudat... Eu banuiesc, daca, totul este ok cu circuitul de racire, o pierdere de aer cald pe la clapeta "schimbatorului", sau chiar clapeta de schimbare rece-cald defecta.

 

Nino clapeta functioneaza normal dar daca ar fi o pierdere de aer cald aerul nu ar fi trebuit ,,sa am caldura in masina?Insa in masina nu se simte nimic.

Share this post


Link to post

Hai ca deja ne invirtim in jurul cozii. Pe scurt, cum ai verificat clapeta, cum de esti sigur ca merge bine ? Am vrea sa stim ce ai facut concret pentru verificarea clapetei, nu ca ai ajuns la concluzia asta prin deductie logica. Deci ?

Share this post


Link to post

Atunci problema e simpla, termostatul. Dupa ce rezolvi cu acul continuam diagnoza.

 

PS Caloriferul poate sa friga la mana insa daca nu are debit, se va raci instantaneu cand pornesti aerul. Dar asta e o alta problema, vedem dupa ce schimbi termostatul (ceea ce e destul de greu de altfel la cielo)

 

Stiu Dj Dark ca termostatul e pozitionat undeva in spatele distributiei mai precis in capacul de la pompa de apa dar bine ar fi sa fie numai aceasta problema pentru ca daca umblu acolo cu ocazia asta schimb si distributia care a si-a cam facut numarul de km

 

Hai ca deja ne invirtim in jurul cozii. Pe scurt, cum ai verificat clapeta, cum de esti sigur ca merge bine ? Am vrea sa stim ce ai facut concret pentru verificarea clapetei, nu ca ai ajuns la concluzia asta prin deductie logica. Deci ?

 

Am avut desfacuta toata consola centrala ce include mp3 cu suportul de la bricheta inclusiv vreo doua scuturi de plastic plus cadrul acela de metal. Am actionat parghia cu o mana iar cu cealalta am verificat daca se inchide sau se deschide clapeta

Edited by mirco_pludi

Share this post


Link to post

Am actionat parghia cu o mana iar cu cealalta am verificat daca se inchide sau se deschide clapeta

Clapeta (voletul) despre care vorbim se afla in interiorul sistemului de distributie al aerului. Eu asta nu pricep nici daca ma bati, l-ai desfacut si pe ala ? Cum ?

Share this post


Link to post

Poate fi actionat manual din exterior.

Share this post


Link to post

Viktore, zau, te rog sa citesti cu atentie postul anterior al omului !

 

Am actionat parghia cu o mana iar cu cealalta am verificat ...

Share this post


Link to post

:) ) Pai, stiu eu ce ginecolog e?

De altfel, nu-l prea vad interesat de problema lui, trebue chemat si intrebat de fiecare data ce si cum.

Share this post


Link to post

:) ) Pai, stiu eu ce ginecolog e?

De altfel, nu-l prea vad interesat de problema lui, trebue chemat si intrebat de fiecare data ce si cum.

 

Daca scoti acel capac si ajungi la calorifer poti vedea si voletul frate .Eu asta am facut si nu inteleg ce nu va este clar. Eu as ruga sa intervina pe cei care se pricep s-au care s-au mai lovit de aceasta situatie

Edited by mirco_pludi

Share this post


Link to post

Fasaitul la motor este din cauza ca ti s-a rupt un furtunas de vacuum (sau a iesit), de aceea nu mai ai caldura, nu mai lucreaza blocul de comanda vacuumatic. Furtunasul de aer porneste de undeva din blocul de admisie aer, unde este si clapeta de acceleratie. Verifica traseul si vezi pe unde sufla (trage) aer. :)

 

 

Share this post


Link to post

Fasaitul la motor este din cauza ca ti s-a rupt un furtunas de vacuum (sau a iesit), de aceea nu mai ai caldura, nu mai lucreaza blocul de comanda vacuumatic. Furtunasul de aer porneste de undeva din blocul de admisie aer, unde este si clapeta de acceleratie. Verifica traseul si vezi pe unde sufla (trage) aer. :)

 

Eu nu am nici un fasait la motor si nici la comanda vacuumatica

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Dupa ce-am umblat prin trei service-uri cu problema caldurii, masina mea a ajuns (si ea) la concluzia ca toti mecanicii e niste prosti (profesional vorbind, ma abtin sa comentez in privinta capacitatii lor intelectoale) si / sau dezinteresati, asa ca s-a hotarat sa-mi arate ea, "cu degetul", unde are "buba": luni mi-a plesnit un furtun, cred ca este vorba de turul de la calorifer - iese din blocul motor si duce la calorifer.

 

Dupa cum arata, plesnit pe lungime cam de un lat de palma, (cred ca) problema era mai veche, probabil ca acolo a aparut un por, dupa ce-a copt in timp...

 

Am schimbat furtunul (plus lichidul de racire, iarasi sad.gif), si acum am si caldura.

Marti am luat masina din service, miercuri am verificat nivelul lichidului de racire, era cam un cm. sub maxim, am completat; fiindca, atunci cand am completat lichidul de parbriz (venit de pe drum, motorul incins) am auzit iar bolborosit in vasul de expansiune, si, de vreo doua ori, am vazut sau mi s-a parut ca vad iesind aburi de sub capota (doar in stationare), joi m-am dus iar in service.

S-au uitat la masina, au ascultat-o, au verificat nivelul antigelului (era la maxim, dar motorul de pe drum, cald - la cald nu creste nivelul ?), au zis ca totul este in regula - normal, asa cum se intampla, masina n-a mai bolborosit si n-a scos nici aburi, acolo.

Si mai este o chestie care ma intriga (nu-mi amintesc sub nici o forma daca asa se intampla si anii trecuti): cand dau drumul la caldura / aeroterma, parca se schimba mirosul in masina - nu este un miros urat / deranjant, n-as putea spune a ce miroase...

 

 

P.S. Foarte curate, atat lichidul de racire scurs cat si interiorul furtunului, dar chinul naibii de scos capatul de la blocul motor, ascuns intre galerie si electromotor si putin ingropat in blocul motor - sper ca mi l-au pus bine la loc !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...