Jump to content
Sign in to follow this  
jimmyd

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire

Recommended Posts

Am avut si eu o problema cu caloriferul la cielo ... care am descoperit-o la timp datorita faptului ca verific nivelul lichidelor periodic. Am observat un nivel scazut in vasul de expansiune si am completat cu apa fiind undeva in afara localitatii. Pana la urma am descoperit ca am caloriferul spart :( . Am descoperit la montaj si care era cauza fisurarii caloriferului: furtunul de retur era gatuit in suport, formandu-se astfel o suprapresiune in calorifer. Caloriferul l-am schimbat singur cu manualul de service in brate (scuze Ovi_jer ca te-am trezit cu telefonul). Am folosit antigel tip G12 (extra protectie pt aluminiu si interval marit de schimb) si acum totul este ok.

PS: concluzia este sa verificati furtunele sa nu fie gatuite (sau strangulate :P ).

Share this post


Link to post

Sal all!! Am si eu o problema la o leganza cdx cu caldura,problema este cam asa:

La bord imi indica temperatura apei care se ridica la jumate!

Furtunul care iese din acel vas de espansiune(coolant) este si el cald!

Cind schimb de la apasare butonului,,MODE,,acele planse se aud cum se schimba!!

Am reglat la 32 grade maximul,pe recirculat si pe pozitia sus si jos!!

Daca gresesc undeva vas ruga daca-imi puteti da ceva sfaturi la ce ma-as mai putea uita,nu prea le am in ale masinilor dar imi place sa invat de la veterani :osanale: !!!

 

Va multumesc tuturor!! [-O<

Share this post


Link to post

Tot nu ai explicat care e problema defapt.

Share this post


Link to post

Scuze! Problema este ca nu baga deloc aer cald in habitaclu,de nici un fel! am butonat systemul in toate felurile poate,poate,dar nimik!!

Share this post


Link to post

Trebuie sa verifici furtunul de tur si retur ale caloriferului.Daca acestea sunt fierbinti atunci ai probleme la climatronic si trebuie sa mergi la service pentru a pune scanerul pe ea.

Share this post


Link to post

Sal!! Multumesc mult de raspuns :osanale: ,asa am sa fac,daca nu, sper cind ajung acasa in ro pentru ca momentan sunt in UK si este foarte scump si pe deasupra si prost, orice se face la masini este incet si prost mult mai rau decit in Romania!!Poate imi recomandati si mie un service din Bucuresti sau inprejurimi,ca nam avut pina acum Daewoo,am avut numai Citroen!! :D

Share this post


Link to post

Sal tuturor!!Am incercat varianta aceea cu furtunele dar,din acel vas de plastic unde este antigelu ies 3 furtune,sus sunt 2buc ,unul in stinga ,unul in dreapta(care se duce in radiator) si apoi jos la baza unul mai gros!Cel de sus stinga este cald celelete 2 caldute foarte putin.Nu am idee unde se afla caloriferul amplasat ca mas apuca de demontat,am dat jos unitatea climatronica sa vad daca se vede ceva in spate dar nimic si nici nam vrut sa mai cotrobai ca orbu ca daca nu stiam ce cau :D ,asa ca mai astept ceva sfaturi de la voi,daca nu ramine varianta cu scanerul asa cum mentiona ovi_jer :) .

Share this post


Link to post

Trebuie sa verifici furtunele la calorifer nu la vasul de expansiune.

Iar cu demontatul uita idea.Ai climatronic cu comenzi electrice care se verifica pe scaner.

Share this post


Link to post

Gata,e clar,problemea mea este ca atunci cand stau pe loc cu motorul pornit(ex. la semafor) baga aer rece.In mers,frige aerul.E clar,m-am convins din nou.Ce trebuie sa fac oare?

Share this post


Link to post

Probabil calorifer partial infundat.La turatii mici debitul de lichid de racire este foarte mic prin acesta.

Share this post


Link to post

Ovi, cu riscul de a deveni enervant, vreau sa iti spun ca spre aceeasi concluzie ma indreptam si eu.Acum am venit de afara, unde am stat in masina sa observ urmatoarele:

1.Pe loc la 2000 de ture baga aer foarte cald.

2.Pe loc si cu aeoretarma oprita, dupa doua minute o pornesc si pentru 10 secunde baga aer cald, care se raceste treptat.

3.Pe loc, cu reciclarea pornita, la 2000 de ture baga un aer zic eu extrem de cald.

Aceatea fiind spuse,mai ales pentru colegii de forum care vor intampina problema asta, astept cu nerabdare sa curat instalatia.

Multumesc pentru raspunsuri.

Alte sugestii?

Share this post


Link to post

Daca nu va suparati sa imi spuneti si mie care e cea mai eficienta metoda prin care pot sa scot antigelul din instalatie. :-? Intreg procesul de curatare l-am inteles, mai putin acest procedeu.Multam fain.

[-O<

Share this post


Link to post

off-topic

Ma intreb oare cati bani ai fii avut daca pentru fiecare "aveai dreptate" primeai 1 RON.

on topic

Ce sa folosesc?Calgon,otet sau vreo solutie din magazine?Parerea ta,Ovi?

Share this post


Link to post

Dupa indicatiile maestrului Ovi cum ca nu ajung la supapa ( sa ii zicem asa ) inferioara a radioatorului pentru schimabrea antigelului decat daca am rampa, am fost la service ( Amiauto ) sa schimb antigelul. A desfacut un surub care avea 2 saibe pe el in partea din stanga jos a radiatorului ( cum se priveste masina din fata ) si a procedat al schimb.

TOtul e ok si nu e ok. Inainte ( cand antigelul meu tinea pana la -10 grade - masurat cu aparatul ) incalzea mai tare in sensul ca la aceleasi indicatii ale acului te frigea mana daca o puneai pe gura de ventilare, acum este doar un caliu placut dar nu cald. Daca fac spalatura la instalatie ma expun riscului de a deschide vre-un por, corect ? Ce sa fac ? Multumesc !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Se numeste robinet...

Ce fel de smacolina de antigel ai pus?

Share this post


Link to post

I-am rugat sa imi puna ce au mai bun si mi-au pus Aral Special sau Extra ceva... albastru ca si culoare si scump in draci.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Mda,vechituri de cand s-a inaugurat service-ul in 1995 :)

Share this post


Link to post

Mda, ce sa zic, m-am dus la ei dupa recomandarile de pe forum. Asta e.. cineva trebuie sa fie oaia neagra. O recomadare de entigel performant ( indiferent de costuri ) ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

As adauga o ipoteza la capitolul "nu baga caldura":

 

Se da una bucata Espero, ziua de 3 ianuarie 2007, drumul de la BV spre Bucuresti, timp de parcurgere 12 ore, primele 10 ore pentru parcurgerea drumului BV - Sinaia, restul 2 ore pana la Bucuresti(noaptea).

 

Simptome: Dupa aproximativ 5-6 ore de ninsoare si viscol, in care masina mai mult a stat, dar cu motorul pornit, instalatia de ventilatie a inceput sa-si reduca debitul de aer, pana la un debit infim. Mentionez totusi ca aerul care i-l dadea era f cald(asa ii ceream eu) si aeroterma se auzea ca are turatie, dar curentul de aer era f slab.

A doua zi, la plecarea din Buc instalatia a functionat din prima.

 

Intrebarile ar fi urmatoarele: ce a fost infundat, unde sunt prizele de aer si ce remedii rapide exista?

Share this post


Link to post

Poate iti intrase zapada in prizele de aer.

Share this post


Link to post
(sorin77 @ Nov 1 2006, 03:00 PM)

...

Daca esti dragut sa ne explici unde s-ar putea gasi aeroterme care sa nu depaseasca in inaltime distanta dintre podea si partea de jos a scaunului scaunul din fata. Eu nu stiu sa existe aeroterme asa de subtiri. Evident ca ar si solutia perfecta si instantane dar... detalii te rog !

 

Cumnate, nu am vazut postul tau in timp util ca sa iti fi dat raspuns pe loc. Scuze.

 

In cazul meu am achizitionat o aeroterma din piata -a fost luat de la unu care face Germania, dar ea este de provenienta din China.

Ma gandesc ca trebuie sa fie astfel e oferte si pe net sau cel putin in magazine auto care au o oferta mai larga.

Am pus poze cu ceea ce am eu -este vorba de o aeroterma ceramica.

 

Ideea cu aerotermele aste este ca trebuie sa ai o rezistenta care sa converteasca curentul electric in caldura.

In caz ca chiar iti trebuie o astfel de aeroterma electrica si nu gasesti atunci ca o mini improvizatie

faci un montaj cu niste becuri pe care pui un fan de pc sa sufle =))

In caz ca te apuci de ceva improvizatii ai numa in vedere partea de proiectare a puterii pe care sa o obtii de la aeroterma ta cu becuri sau orice alta rezistenta.In functie de puterea la care ai ajuns trebuie sa dimensionezi corespunzator firele ca altfel dai foc la masina.

La tensiunea de 12 V o sa ai curenti destul de mari si la puteri destul de mici ale aerotermei. De ex. 100W =12Vx8,3A sigur totul calculat dupa formula P=U*I .

Eu iti spun asta asa ca sa ai un termen de comparatie cu aerotermele de apartament de 1500 W , tine seama ca nu suporta comparatie una cu alta.

 

 

PS: DVD-ul din imagine l-am pus acolo cu unicul scop de a face o comparatie vis a vis de dimensiunile mici ale aerotermei.

post-754-1168931104_thumb.jpg

post-754-1168931117_thumb.jpg

post-754-1168931124_thumb.jpg

post-754-1168931132_thumb.jpg

post-754-1168931141_thumb.jpg

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Intra-devar solutia perfecta. Caut acum pe net si imi comand indiferent de conditii 2 bucati. Indiferent cat de cald iti da masina pe la bord, pana se incalzesc picioarele pasagerilor din spate ... ( eu unul am mari probleme aici ca si pasager, cand ocazional mai sunt, avand circulatia sangelui ... proasta )

 

Multumim cu totii ( cred ) pentru detalii !

 

LE : si ete ca am gasit, http://www.globalsources.com/manufacturers/Car-Heater.html acum trebuie sa ma pun la punct cu modalitatea de comanda ( eu sunt mai de moda veche asa, cu vanzatorul si cumparatorul face a face )

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

LE : cum mama draq, ieri incalzea relativ ok iar azi am facut turturi in masina desi a fost mai liber drumul si s-a incalzit mai rpd motorul. Sa fie termostatul ? Sa moara asa instant ? Aproape ca nu baga de loc caldura, numai cat sa zici ca nu e rece . Mototul era cald, electroventilatorul pornea regulat, lichidul de racire circula normal . Un sfat ? ( ca daca ma duc la service ca chioru imi zic aia ca e roata din spate de vina ca sa ia manopera ca dracii ) . Multumesc !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

-Cumnate pune un carton pe cel putin jumatate din suprafata radiatorului si vezi daca chiar e de vina termostatul ala sau nu.

Eventual daca mai ai probleme incearca sa schimbi caloriferul ...

 

-doar ca informatie utila pe aeroterma am platit 20 RON (douazeci) -este SH si este complet functionala. tipu de la care am luat-o nu o folosea asa ca ... am cumparat-o eu.

Oricum te previn ca o aeroterma de apartament are in medie de 15-20 de ori mai multa putere si deci eficienta mult mai mare comparativ cu o aeroterma din asta mica de masina.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...