Jump to content
Sign in to follow this  
ibogdan75

Cum Se Schimba Cablul De Ambreiaj?

Recommended Posts

Gelutzule, multumesc pentru apelativ. Nu sint suparat si masina sigur nu o vand cu toate ca asta e dorinta sotiei, dar nu ii fac pe plac. Imi doream mai mult de la acest forum atat si nimic mai mult.

Posibil sa revin cu un post in care sa scriu "micile reparatii" la tico facute si care au fost pasii. Asta tinand cont ca masina a fost pe firma, iti dai seama ca am avut ceva treaba... de la motor, cutie, amortizoare... si pana la nenorocitul asta de cablu.

Toate bune!

Share this post


Link to post

Oricum, sa stii ca eu nu fac parte din nici o gască, si am sa-ţi raspund cu plăcere cănd o sa văd ca ai probleme. (Sper sa nu mă depăsească :) ) )

Referitor la noul topic, iti propun sa facem un altfel de topic in care sa scriem micile smecherii,de genul "un alt fel de reglaj al jocului termic la culbutori" si altele, pe care nu toti le cunosc la repararea motorului de tico.(poate o să ne ajute si altii).

E adevărat, cartea zice una, insa masina nu mai e nouă sa fie totul ca-n carte, si necesită si unele smecherii, nu ?

Edited by gelumitu

Share this post


Link to post

Va salut! Am cumparat cablul de ambreiaj si mecanicu zice ca i se pare scurt si ca ar fi de Tico. Acuma, eu i-am specificat vanzatoarei ca am Matiz euro2, din 2005. Are un cod pe el 96315242. Are 86 cm. Este cel bun?

post-19853-0-37149400-1304959964_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post

Din cate vad scrie si pe el pentru matiz...cred ca e bun. O intrebare offtopic: s-a mai facut matiz euro 2 in 2005? (repet intrebare de curiozitate pentru ca nu stiu, nu vreau sa fac pe ironicul, deci sa nu se intepreteze )

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu daca ce-l de matiz seamana cu cel de tico, insa pe cel care-l vad eu in poza pot afirma ca e de tico 100%. Mergi pe mana mea.

Share this post


Link to post

Posibil sa fie identice la aspect si sa difere lungimea lor, nu-mi dau cu parerea aici, insa personal am schimbat si asa arata cablu la tico, sau poate ca si la tico, judecand cu gandul la cele scrise pe eticheta din poza prezentată.

De fapt tu ai incercat sa-l schimbi si nu mergea ori ai făcut un confrunt între cunostințele noastre și cele ale vanzătoarei care te-a servit ?

Share this post


Link to post

Mecanicul la care merg de obicei mi-a spus ca trebuiesc inlocuite cablul de la ambreiaj si cablurile de la timonerie. M-a atentionat ca exista doua tipuri de astfel de cabluri. Am facut comanda telefonica la un magazin din Craiova si vanzatoarea mi-a cerut sa-i specific tipul euro.

Cablul inca nu am incercat sa-l pun, mecanicul doar s-a uitat la el si mi-a spus ca i se pare scurt si ca ar fi de Tico. N-ar fi problema, il pot schimba sau in ultima instanta cumpara altul. Ideea e sa nu se apuce omul de treaba si sa raman cumva cu masina pe dreapta din cauza cablului astuia.

 

Din cate vad scrie si pe el pentru matiz...cred ca e bun. O intrebare offtopic: s-a mai facut matiz euro 2 in 2005? (repet intrebare de curiozitate pentru ca nu stiu, nu vreau sa fac pe ironicul, deci sa nu se intepreteze )

Da.

Cred ca e cablul potrivit. http://autodaewoo.ro/oferta.php?act=cauta&step=1&cod=&articol=cablu+ambreiaj&id_model=6

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

De ce vrei sa schimbi cablurile timoneriei, ce au acelea ?

Share this post


Link to post

De ce vrei sa schimbi cablurile timoneriei, ce au acelea ?

 

Asa m-a sfatuit celebrul meu mecanic, pentru ca intra foarte greu in viteze, nu debreiaza bine si are bucsile distruse.

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

Care bucsi ? Sunt doua cabluri serioase acolo. Pot fi iesite sigurantele care le fixeaza, poate.

Share this post


Link to post

Confirm - cablurile sunt bune, pe cel de ambreiaj l-am si inlocuit!

Share this post


Link to post

Cablul se schimba (foarte) usor:

-Se demonteaza bateria si suportul ei

-Se demonteaza scutul: se scot cele 2 suruburi din fata si se trage spre stanga (spre esapament)

-Se scoate piulita de reglare (care prinde cablul de parghia cutiei de viteze). Nici nu trebuie ridicata masina, ori se umbla pe sus (lejer fara baterie), ori pe jos.

Asa arata zona: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/12220-probleme-la-cutia-de-viteze-si-ambreiaj-matiz/page-21?do=findComment&comment=495299

-Se scot suruburuile care prind cablul de caroserie (in zona pedalelor/spatele bateriei)

-Acum se scoate cablul de pe pedala: se apara pedala si se trage de 'carlig'. Aici trebuie o lanterna, ca nu e pic de lumina

-Se scoate cablul din caroserie, unde era prins cu suruburi

-Se scoate celalat capat din furca de ambreiaj, se scoate din clema de prindere si se impinge din suportul de sub CV.

 

Acum se monteaza noul cablu, in ordinea inversa demontarii.

E bine de uns cu vaselina (sau n-o fi?) carligul care prinde cablul de pedala.

Dupa montare, se strange piulita de reglare, astfel incat ambreiajul sa decupleze cand pedala are cel putin 6cm fata de podea (dupa cum scrie si in manual!).

Reglajul se poate face si cu scutul si bateria montate, pe sus sau pe jos, doar ca e ceva mai dificil.

Daca se regleaza pe sus, mare atentie la electroventilator, daca porneste, se lasa cu dureri!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...