Jump to content
Sign in to follow this  
bella

Barum Polaris Vs Debica Frigo Vs Sava Eskimo

Recommended Posts

Salut,

 

Deschid acest topic in ideea ca nu toti userii isi permit sa incalte masinile cu anvelope de iarna din clasa superioara. Avand in vedere ca cele 3 tipuri au cam acelasi pret, cred ca ar fi util sa incercam totusi, atat cat se poate, sa facem un clasament.

 

Asadar, cei care le-au folosit, sau au auzit(din surse de incredere :) ) pareri sunt rugati sa posteze aici.

Daca moderatorii considera ca s-a discutat, stiu ce au de facut insa eu am gasit informatii destul de vagi si imprastiate.

 

Totodata, avand in vedere cunostintele mele "temeinice" de limba germana, ii rog pe cei in masura sa posteze link-uri de pe www.adac.de cu testele facute pe aceste anvelope.

 

Multumesc si astept pareri.

 

LE: Am gasit un site cu parerile utilizatorilor despre cele 3 marci:

 

Barum Polaris 2

Debica Frigo Directional

Sava Eskimo S3 M+S

Edited by bella

Share this post


Link to post

Am io Polaris. Sunt cam zgomotoase pe uscat, dar pe zapada se descurca bine. Nu discut aspectul ghetii, caci acolo orice cauciuc e inutil, doar lantul te mai scoate din rahat.

Share this post


Link to post

Sunt si cauciucuri care se descurca bine pe gheata, chiar si fata tinte (retractabile sau nu) dar nu se comercializeaza la noi (vezi Green Diamond ) .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Debica Frigo 2, mers cu ele toata iarna trecuta.Impresii:

1. Glagioase, in special pe asfalt mai rugos te scot din masina

2. Comportament pe zapada f bun

3. Comportament pe gheata mult mai bun decat a celor de vara

4. Reducere a stabilitatii masinii (cauciuc mai moale, masina are tendinte mai ample de ruliu/tangaj)- probabil cauzat si de diferenta de jante

 

Per ansamblu ieftine si bunisoare pt iarna, isi fac treaba cu brio in conditii grele (am avut experienta nubira pe gume de vara si zapada si nu e tocmai placuta, ma plimbam pe toata soseaua :( ).

Share this post


Link to post

Debica Frigo Directional 185/65 r 14 (nu am gasit de 175, cum imi trebuia mie). Am dat 300 de lei pe 2 bucati.

Ce pot sa zic:

Nu am mai condus pana acum masini cu caucioace de iarna, poate de asta am ramas extrem de bine impresionat. Nu mai vrei sa conduci masina iarna cu gume de vara.

Prin zapada nici o problema, am intrat pe strazi de case cu piatra de rau acoperite de zapada unde nu mai intrase NIMENI cu masina, eu mergeam pe un camp alb si faceam partie. Nu conta cat de mare era zapada, faptul ca aveam tractiune buna pe ambele roti facea masina sa MEARGA. Nici nu stiu daca am prins vreun punct in care sa raman pe loc, sigur e ca n-am avut nevoie de lopata vreodata.

Pe gheata, intr-adevar, iarna nu-i ca vara, dar daca iti adaptezi viteza si stii cum sa franezi, adica la limita blocarii sau a intrarii ABS-ului, dincolo de acesta nu mai e eficient, opresti in aproape aceeasi distanta ca si vara.

Am mers cu 80 la ora pe gheata ca sticla, fara sa-mi fie frica. Bine, asta la drum drept, n-am incercat cine stie ce golaneli.

Sunt eficiente tot anotimpul rece, deoarece sunt mai moi si ai contact mai bun cu asfaltul, iar asta se va simti tot timpul.

Un defect l-am intalnit la urcarea dealurilor, acolo simti din plin ca nu esti pe teren aspru, dealurile le urcam incet cu motorul turat.

Pe umezeala nu am testat sa vad cat duc la tavaleala, eu am antecedente cu acvaplanarea (intoarcere peste 150 de grade cu masina pe motiv de apa, asta la 100 la ora) asa ca ma cam feresc. Oricum cel mai bine este sa nu fie nevoie sa afli.

Alte minusuri ar fi ca e cam moale anvelopa, se simte stabilitatea mai scazuta si, (poate e din cauza ca sunt mai late decat standardul) efortul putin mai mare in volan, dar de asta uiti.

A, si pentru iarna se recomanda anvelope pe toate rotile, altfel (cum am avut eu) in viraje masina supravireaza foarte usor, eu faceam intoarceri fara frana de mana, doar smucind volanul.

In curand trebuie inca 2, sa le pun pe fata, iar pe cele vechi, pe spate, desi n-am decat vreo 5 mii de km cu ele.

Pun si o poza edificatoare, zapada in care era masina in poza era mica, dar pe spoiler si, mai ales, pe lateral se vede cam cat a luptat masina cu nametii si a iesit invingatoare.

Pe spate am cauciucurile de vara.

 

 

LE: din ce am citit, crampoanele sunt inutile in conditiile noastre climatice, ele au rolul de a suplini aderenta cauciucului. Un expert finlandez in pilotajul de iarna, Poranen parca, spunea ca pana la -20 de grade nu exista diferenta intre anvelopele de iarna cu/fara crampoane. Diferenta vine la temperaturi mai scazute, cand si cauciucurile de iarna se cam intaresc.

Asa ca nu plangeti dupa crampoane prea mult, eu nu le-am simtit lipsa.

Share this post


Link to post

Eu mi-am luat pt. iarna asta 2 sava Eskimo 175/70 r 13. Din testele ADAC reiese ca ar fi compromisul cel mai acceptabil.

La acelasi pret (130) sunt si Debica. Din siteul ADAC rezulta insa ca ar avea probleme mai mari pe gheata si pe ud. Vara am mers cu Debica Navigator(pe spate), cam obosite. Aveau tendinta de a derapa in curbe pe ud. Trebuie zilele astea sa mai cumpar 2 de iarna si as lua altceva pentru a putea face comparatie pe viu intre Sava (categoria ieftine) si alea mai scumpe (goodyear, dunlop, vredestein, pirelli). Daca nu fac rost de bani, poate voi lua totusi Debica Frigo daca Laurentiu si andreib zic ca n-au avut probleme ...

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Am intrebat si eu la randul meu in stanga si in dreapta despre aceste gume. Pana la urma m-am hotarat la Debica Frigo. Dupa lungi cautari, am renuntat deoarece nu am gasit decat pe 65, cele pe 60 lipsesc cu desavarsire. Pretul mai bun decat ma asteptam, erau din stocul de anul trecut.

Ieri la Metro, am ales sa iau Sava Eskimo S3. Azi ma voi duce sa le pun pe jante. Dupa prima zapada o sa vin cu impresii.

Pana atunci, pot sa zic ca daca fac un clasament el arata asa:

1. Barum

2. Sava

3. Debica

 

Acest clasament reflecta parerile utiliztorilor cunoscuti si reflecta comportarea in general, nu neaparat iarna a cauciucului. Am luat in considerare si informatiile de pe sit-urile de specialitate.

 

PS Eu nu am folosit pana anul acesta niciodata gume de iarna. In general am avut pe masina personala Barum (preferatele mele), Sava si Matador. Majoritatea all season. S-au comportat civilizat iarna. Acum am Debica, de vara si iarna trecuta am facut-o cu ele, dar a fost curat masochism. Au un comportament sinistru la temperatura joasa, in general este un cauciuc foarte dur si zgomotos. Ca dovada la 15000 arata exact ca nou. Pe cand la sava sau barum incepea sa se vada uzura...

Share this post


Link to post

Atentie !!! Se discuta numai despre : Barum Polaris Vs Debica Frigo Vs Sava Eskimo !

Share this post


Link to post

Sa revenim...

 

Dupa cum am scris in alt topic specializat, acum 1 luna am cumparat din metro 2 Barum polaris 2 185/60 R14(nu am avut bani atunci sa iau 4 :( ).

In aceasta seara am plecat in Metro hotarat sa le cumpar si pe celelalte 2; surpriza...nu aveau Barum ca cele luate deja si nu au stiut sa imi spuna exact cand vor aduce. Asa ca am luat 2 Sava eskimo S3 pt ca nu mai aveam chef sa alerg si sa caut Barum.

 

Acum intrebarea: pe care credeti ca ar trebui sa le pun pe fata? Are vreo importanta avand in vedere ca nu sunt clase diferite(pret si calitate)?

 

Va multumesc pentru eventualele sfaturi.

 

P.S. Pana acum am parerea lui VAXXI despre Barum.

Din cat am apucat/reusit sa ma uit pe ADAC, Sava ar fi deasupra lui Barum. Din pacate datorita limbii germane, am reusit sa vad niste teste facute pe R15 la cele 2 marci.

Share this post


Link to post

Vezi care dintre ele e cu profil directional, pe ala pune-l. Daca sunt ori amandoua, ori niciunul, pune-l pe cel cu profilul mai agresiv. Pe spate, anvelopele de iarna te vor ajuta doar la franare (destul de putin, efortul de franare se imparte mai mult pe fata) si la prevenirea "fugii de spate", in curbe. De restul de sarcini se ocupa cele de pe puntea fata.

Anvelopele cu profil directional se comporta mai bine pe drumuri umede, iar de mazga nu vei duce lipsa.

Share this post


Link to post

Eu folosesc Sava Eskimo s3 185/70/14 de 4 ani.Intradevar doar!!!!! iarna dupa ce a picat prima zapada.Sunt cele mai bune! nu le dau nici pe pirelli sau conti sau nimic!!!!!

N-am ramas niciodata inpotmolit,si sunt din maramures unde avem zapada.Circul la fel de mult iarna ca si vara.

Primul set l-am folosit 3 ierni dupa care le-am dat unui prieten care le-a folosit vara si mai trece iarna si vara urmatoare cu ele.

:o fftopic: Secretul e sa fie cat de inalte(suprafata de rulare-contact mai mare) si nu prea late sau prea inguste.Astfel nu ramai suspendat(talon prea jos),afundat (prea ingust)sau patinezi si faci gheata(prea lat)Trebuie gasit compromisul intre greutatea masinii si incaltari,presiunea in pneuri deasemenea importanta.

Share this post


Link to post

Va multumesc tuturor pentru experientele/cunostintele impartasite. O sa pun Sava pe fata si daca o sa avem parte de zapada in iarna aceasta o sa incerc vreo 2 saptamani si cu ele pe spate pentru a-mi putea face o idee "pe pielea mea".

 

Numai bine si o iarna vara probleme. :) >-

Share this post


Link to post

Daca ai parte de zapada lasa-le acolo unde sunt. Pe spate nu te vor ajuta cu nimic cand vei ramane impotmolit cu rotile de vara pe fata.

Share this post


Link to post

@Laur...am 2 sava si 2 barum ;) . Intrebarea mea era pe care sa le pun pe fata si deci, cand am spus ca le rotesc, ma refeream sa incerc pentru vreo 2 saptamani Barum pe fata si Sava pe spate :) .

 

Numai bine.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...