Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Antigel Tico si Matiz

Recommended Posts

Pai si la matiz se racesc parti din aluminiu si din fonta.

Share this post


Link to post

Oricum speli instalatia cu apa inainte de a pune antigelul nou, nu inteleg care e problema pana la urma.

Nu ti se strica nimic la masina in nici un caz.

Share this post


Link to post

Manufacturers have introduced a variety of new extended-life coolants. Each seems to have its own colors. Each formula considers corrosion protection, service life and chemical compatibility. We have green coolants, red coolants, blue coolants, yellow coolants, even pink coolants. The closer we look at this diversity, the more confusing it becomes.

Groups of Coolants

Group 1 - the original glycol-based "green" antifreeze we are all familiar with. They have quick-acting silicate and phosphate corrosion inhibitors that do a good job inhibiting corrosion on both iron and aluminum surfaces. Any vehicle can use this fluid. The corrosion inhibitors have a very short life and the antifreeze must be changed every other year or every 30,000 miles. If the customer fails to perform this maintenance, then expensive radiator, heater core and pump replacements soon follow.

Group 2 - coolants based on the organic acid technology (OAT). They contain 2-ethylhexanoic-acid or 2-EHA and other organic acids, but no silicates or phosphates. This formula gives longer life. Many colors reside in this group. General Motor's is orange. Volkswagen-Audi is pink. Honda has one dark green, which looks almost black when it is dirty. The corrosion inhibitors are slower acting, but longer lasting. Five years, or 150,000-mile intervals are recommended.

Group 3 - the group of hybrid OAT coolants called G-05. They do not have 2-EHA but use other organic acids and add a little silicate. Silicate is desired because it provides quick-acting protection for aluminum surfaces. Silicate will also repair minor surface defects. Chrysler, Ford, and many European manufacturers are using these hybrid OATs.

In my opinion, there is one true universal coolant - the original green stuff. It is the cheapest, it protects and even repairs minor aluminum flaws, and the only inconvenience is its short lifespan . In your local parts store, you will find Group 2 OAT coolant being advertised as universal in its ability to mix with other coolants. This is true, it will mix. But the 150,000-mile advantage deteriorates if you mix it with Group 1 or Group 3.

OAT coolants are not the best choice for systems that have traditional brass/copper radiators and heater cores. I am sure the copper did not last as long as it should have with OAT antifreeze.

My rules for the present are this: Stick with the green and change it every year. Green is substantially cheaper than OAT and can be mixed with anything without penalty. Use the recommended 50/50 water-coolant mix.

If you see the higher priced stuff being touted as the universal coolant, remember its deterioration when mixed with any other coolant, and its higher cost. Stay with the green. The industry will eventually come up with a long-life, brass/copper safe, and totally mixable universal coolant. I wonder what color it will be.

Share this post


Link to post

Astazi, cat eram la ITP, din cauza ca temperatura uleiului se incapatana sa nu treaca de 60 de grade la ralanti, tipul de acolo a tinut motorul accelerat(pe la vreo 2500-3000rpm dupa sunet) vreo 30 de secunde. In acest timp am observat ca in interiorul vasului de expansiune, se formase o spuma alba, pana sus la capac, ca cea de sampon. Dupa ce a lasat motorul la ralanti spuma a disparut. Am incercat si eu in parcare la servici aceeasi faza: tinut motorul turat un pic. Spuma a aparut iarasi dar de data asta mai putina, cam 2 degete maxim, motorul fiind de data asta incalzit bine(la service nu prea era cald, mai mult caldut). Practic spuma apare cand se mareste debitul de antigel ce curge in vasul de expansiune, ca si cum ai turna coca-cola proaspat desfacuta intr-un pahar.

Antigelul este la nivel. Temperatura motorului este in parametrii mereu.

 

Are cineva idee ce ar putea fi?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
intreb si eu pe unde de goleste instalatia si cum se schimba robinetul de la aeroterma(rece cald)

 

 

Salut ,

ti-a raspuns cineva la aceasta intrebare??

Vreau sa aflu si eu aceiasi chestie la TICO...pe unde se gaseste acel robinet???unde e pozitionat?

 

 

Merci

Ciprian Voievozeanu

 

ciprian_voievozeanu@yahoo.com

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu nu exista robinet la calorifer, acea parghie actioneaza o clapeta care directioneaza aerul spre calorifer sau nu.

Share this post


Link to post

Nu exista robinet de golire la Tico/Matiz. Ar fi complicat si o cheltuiala inutila : cel mai modest antigel se inlocuieste la 2 ani. Pentru asta se va desprinde furtunul gros de jos de la radiator si lichidul va curge pe acolo, destul de dezordonat. Dar pune si un lighean dedesubt si n-o sa faci balta prea mare.

Share this post


Link to post

daca pun in completare antigel verde cu silicati peste cel albastru cu silicati care este in masina, se intampla ceva?

Share this post


Link to post
Din cate stiu eu nu exista robinet la calorifer, acea parghie actioneaza o clapeta care directioneaza aerul spre calorifer sau nu.

 

Da asa este ,nu exista robinet la caloriferul de Tico ,apa circula permanent pe acolo vara ,iarna !

Share this post


Link to post

Chestie observat a treia oara, insa primele dati sa zicem ca i-am acordat circumstante atenuante. Pe la ora 24 am plecat de la servici(zona Unirii) spre casa. Pe drum indicatorul de temperatura urca normal spre zona unde isi face veacul adica un pic mai jos de gradatia de jumate. La universitate deja era sus si am pornit caldura. Toate bune si frumoase. Dupa un ocol de vreo 2km ajung aproape de casa, pe calea dorobanti(in total sa zic ca am parcurs cam 7-8km de la servici pana pe calea dorobanti). Opresc sa scot niste bani de la un bancomat, deci sa zic ca am stat maxim-maxim 10minute. Pana cand am oprit in masina se facuse cald(nu excesiv ci normal)=>masina baga caldura destul de bine. Ma urc in masina, pornesc motorul si cat imi pun centura+aprind farurile vad acul de temperatura cum de sus de unde era(aproape de jumatate) coboara pana la linia de 1 sfert iar pana la urmatorul semafor(la 700-800m maxim) se ridica la loc in punctul unde era, adica la jumatate.

 

Poate sa-mi explice cineva ce se petrece, care e faza? Am mai patit-o de 2 ori, tot asa dupa 5-6km parcursi insa atunci am dat vina pe frigul de afara(-7/-8grade) insa acum e mult mai cald, ~0 grade iar distanta parcursa a fost mai mare.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Slabeste capacul de la vasul de expansiune si strange-l la loc. Apoi, verifica contactul senzorului de temperatura lichid de racire care merge la instrumentul de pe bord. Eventual, dai cu spray de contact. Cand ai o masina pe care pun mana, doar, cei din service, te poti astepta la orice.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Citesc pe aici, si vad numai schimburi de antigel fara probleme facute de membri. Mie nu-mi iese faza decat cu chin, suflat, tras aer, iar suflat... Daca urmez instructiunile din manual , ramane o gramada de aer in sistem, si cand pun apa distilata sa fac clatirea, ma trezesc ca intra doar un litru... si da-i, sufla, trage, iar sufla... completeaza, pana imi accepta toti cei 3,8l... Eu am AC, si nu pot desface furtunul in partea de jos a radiatorului, ci undeva sub distributie, acelasi furtun, dar celalalt capat.

Edited by vonLeeb

Share this post


Link to post

Si eu am AC si servo(deci si mai mare inghesuiala) insa furtunul a fost desfacut fara probleme.

Share this post


Link to post

Ce fel de colier ai pe furtunul inferior? Este cu strangere din surubelnita, sau se deschide cu cleste de coliere? Al meu e cu deschidere cu cleste de coliere, si ma bate gandul sa pun unul, poate doua coliere cu strangere din surubelnita, ca sa nu ma mai chinui si contorsionez atata.

La mine problema e dupa ce reconectez furtunul, si bag apa in sistem. Intra numai un litru, undeva se blocheaza. Aprinzand asa motorul, am observat ca nu intra apa inapoi in vasul de expansiune, si dupa o perioada, se aprinde engine check. Asa ca am oprit motorul, si am inceput sa suflu pe la vasul de expansiune, si am fortat circularea apei in sistem asa de bine, ca au intrat toti cei 3,8l, pana la radiator, chiar cu termostatul inchis. Dar e complicat asa, nu e cum pare in manual.

Share this post


Link to post

Este suficient un singur colier cu surub.

Vad ca ai Matiz din 1999, s-ar putea sa se fi colmatat undeva circuitul apei. Daca initial a intrat si ai putina apa, nu ajunge pana sus in motor, ca sa mai si refuleze in vas. Lucru sigur, umplerea cu lichid trebuie sa mearga usor, cam in doua transe.

RacireMatiz.pdf

Share this post


Link to post
Ce fel de colier ai pe furtunul inferior? Este cu strangere din surubelnita, sau se deschide cu cleste de coliere? Al meu e cu deschidere cu cleste de coliere, si ma bate gandul sa pun unul, poate doua coliere cu strangere din surubelnita, ca sa nu ma mai chinu i si contorsionez atata.

La mine problema e dupa ce reconectez furtunul, si bag apa in sistem. Intra numai un litru, undeva se blocheaza. Aprinzand asa motorul, am observat ca nu intra apa inapoi in vasul de expansiune, si dupa o perioada, se aprinde engine check. Asa ca am oprit motorul, si am inceput sa suflu pe la vasul de expansiune, si am fortat circularea apei in sistem asa de bine, ca au intrat toti cei 3,8l, pana la radiator, chiar cu termostatul inchis. Dare complicat asa, nu e cum pare in manual.

 

Este colierul original, din cate am vazut din cel de se desface cu clestele(nu am facut eu schimbul ci am fost la un mecanic). L-a desfacut pe sub masina(colierul), acesta avand partea care se desface jos, sub furtun. A fost chestie super-simpla, s-a bagat acolo si a dat drumul la antigel in 20 de secunde maxim. Furtunul a fost desfacut acolo unde este iesirea din radiator, adica in partea de jos stanga, cum te uiti la motor.

 

Dupa ce s-a dat drumul prima data la antigelul din motor, s-a lasat sa se scurga bine, s-a reconectat furtunul si s-a strans colierul, s-a bagat apa distilata pana s-a umplut aproape borcanu si apoi s-a pornit motorul. S-a lasat sa mearga la ralanti pana a pornit electroventilatorul de racire, timp in care s-a mai completat cu apa(cand scadea sub jumatatea borcanului). S-a oprit motorul, s-a golit iar instalatia tot pe la acel furtun si s-a repetat operatia de mai sus numai ca de data asta s-a bagat amestec de antigel cu apa distilata, tinandu-se cont de concentratia de antigel vechi ramas in sistem(nu se goleste niciodata complet sistemul).

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare.Cam in cat timp isi schimba culoarea antigelul?De exemplu am bagat de doua ori albastru si deja la nici o luna are o culoare maroniu-murdar.La fiecare procedeu de schimbare a antigelului instalatia a fost spalata.

Share this post


Link to post

Pai poate depinde si de cat de bine ai spalat-o. Eu am pus anul trecut un antigel cehesc, e roz, si nu si-a schimbat deloc culoarea nici acuma. In prealabil am umplut de 5-6 ori instalatia cu apa, am incalzit motorul de fiecare data pana a pornit ventilatorul si am golit-o, pana ce apa a iesit perfect curata. Sau poate n-o fi prea bun antigelul pe care l-ai pus.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Pana unde ar trebui sa urce indicatorul de temperatura de la apa ? Pana la jumatate ? Cand e cazul sa-mi fac griji ? multumesc

Share this post


Link to post
Pana unde ar trebui sa urce indicatorul de temperatura de la apa ? Pana la jumatate ? Cand e cazul sa-mi fac griji ? multumesc

 

 

Indicatorul trebuie sa urce pana aproape de jumatate, chiar si in conditiile cele mai grele(vara 36 *C), daca depaseste ai o problema pe racire.

Share this post


Link to post

Dupa ce am citit si forumu si pe net, tot in impas ma aflam. Ce antigel merge mai bine la matiz.

In carte scrie numai pe banza de etil glicol fara a specifica daca cu silicati sau fara silicati. Verde-albastru-silicati; rosu-fara silacati

Am sunat si la Craiova unde ma lua pe dupa sura un nene care asocia silicati cu salinitatea. Deci nimic clar.

Mai departe . Matizu are instalatie din aluminiu(silicati cica nu sunt f ok pt aluminiu) In acelas timp se specifica ca fara silicati se foloseste pt motoarele din anul 2000 in sus.

Matizu chiar daca e produs dupa 2000 , conceptia e dinainte de 2000, dar are instalatie din aluminiu.

Aici pe forum pararerile merg catre cel cu silicati pe baza de etil glicol. Impas total.

Nici acu nu sunt lamurit asa ca am mers pe tipul de antigel(cu silicati), am cumparat Aral Extrafreze +apa si o sa il schimb pe cel vechi.

Deja cel vechi la aproape 2 ani a devenit ruginiu, desi acu cateva luni parca mai avea ceva din culoarea originala

Share this post


Link to post

SI eu am o dilema.Am folosit antigel albastru care intr-o luna si-a schimbat culoarea desii instalatia a fost bine spalata.Acum am spalat iara..am pus tot albastru (comoditate) si vad ca iar am aceeasi problema.Am depistat o piesa care continua sa rugineasca pe interior destul de puternic si banuiesc ca si altele continua procesul.

Share this post


Link to post

Si care ar fi piesa?

Share this post


Link to post

La matiz nu apare.La tico se afla plasat in stanga carburatorului pe furtunasul care intra la soc.Este un senzor care citeste temperatura lichidului de racire (se duce in unitatea lovato).Rugineste la greu pe interior.Dar banuiesc ca nu este singura componenta..ma uit urat si la radiator.

Share this post


Link to post

Va salut. Joia trecuta am facut revizia de 2 ani la Automec 99...dar mai bine nu o faceam. Pe langa lichid de frana schimbat aiurea, bujii scapate in cap si surub lipsa la filtru de aer "mesterii" mi-au pus doar doi litri de antigel. Cand am observat asta, mi-au pus in loc de apa distilata apa de la robinet ca vezi Doamne antigelul are aceleasi proprietati ca si calgonul...elimina calcarul...prostii de genul asta. Din pacate nu am reactionat pe moment. Acum mi-am dat seama ca s-a facut o mare tampenie si nu stiu ce sa fac...ar trebui sa fac din nou schimbul de antigel, as putea sa il las cu apa...ce impact ar avea asupra motorului. Va rog frumos sa imi dati un sfat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...