Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Antigel Tico si Matiz

Recommended Posts

@alextomus: desi e tarziu probabil, eu te-as sfatui sa incerci sa schimbi antigelul cu apa de la robinet, folosind de aceasta data antigel + apa distilata. Apa potabila de la robinet contine calcar (nu foarte mult, dar are), iar acesta se depune pe peretii metalici ai circuitului de racire sub influenta temperaturii ridicate. Exemplul concret il constituie introducerea Calgonului la masinile de spalat pentru evitarea depunerii calcarului. In ceea ce priveste service-ul...schimba-l!

 

Si acum intrebare pentru colegii care si-au inlocuit singuri antigelul la Matiz: cu ce naiba se poate desface colierul original de furtunul inferior, pentru golirea instalatiei?! Am incercat cu un patent destul de sanatos dar nu se desfac falcile suficent pentru a prinde capetele colierului.

Share this post


Link to post

"...cu ce naiba se poate desface colierul original de furtunul inferior, pentru golirea instalatiei?!"

 

Si eu m-am chinuit, dar am reusit cu un cleste de cuie ( cel pe care-l am e destul de lat si la deschidere maxima am putut sa-l introduc pe urechile colierului pana l-am scos, dar si cand l-am pus la loc tot in cleste l-am tinut).

Share this post


Link to post

Mda, ar fi si asta o idee; un coleg de la munca mi-a sugerat sa folosesc un cleste "cioc de papagal". Voi vedea cu care reusesc pana la urma.

Share this post


Link to post

Eu am folosit o cheie franceza.

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pentru sfaturi. Am folosit in cele din urma doar clestele cu "cioc de papagal". A mers fara probleme; un pic mai ciudata pozitia (cand faci asta fara rampa), dar m-am descurcat usor. Voi face in prealabil si o clatire a instalatiei cu apa distilata.

In ce priveste antigelul, Daewoo nu mai fabrica asa ceva si m-am orientat spre un antigel verde (BARDI) care contine etilen-glicol, gasit la magazinul care comercializeaza piese Daewoo.

Edited by costinel

Share this post


Link to post
Dupa ce am citit si forumu si pe net, tot in impas ma aflam. Ce antigel merge mai bine la matiz.

In carte scrie numai pe banza de etil glicol fara a specifica daca cu silicati sau fara silicati. Verde-albastru-silicati; rosu-fara silacati

Am sunat si la Craiova unde ma lua pe dupa sura un nene care asocia silicati cu salinitatea. Deci nimic clar.

Mai departe . Matizu are instalatie din aluminiu(silicati cica nu sunt f ok pt aluminiu) In acelas timp se specifica ca fara silicati se foloseste pt motoarele din anul 2000 in sus.

Matizu chiar daca e produs dupa 2000 , conceptia e dinainte de 2000, dar are instalatie din aluminiu.

Aici pe forum pararerile merg catre cel cu silicati pe baza de etil glicol. Impas total.

Nici acu nu sunt lamurit asa ca am mers pe tipul de antigel(cu silicati), am cumparat Aral Extrafreze +apa si o sa il schimb pe cel vechi.

Deja cel vechi la aproape 2 ani a devenit ruginiu, desi acu cateva luni parca mai avea ceva din culoarea originala

 

Deci, la matiz, se poate folosi antigel rosu, fara silicati, sau este contraindicat.

Este mai bun decat cel verde-albastru?

Share this post


Link to post

Eu am in masina mea antigel rosu(ma rog, portocaliu) GM, fara silicati. Face un an in toamna asta si nu am avut nici o problema cu el, vara motorul a avut racire buna, acul de la temperatura sta unde trebuie indiferent cat de turat am mers, cu sau fara AC, oricat de cald ar fi fost afara.

Inainte de a turna antigelul s-a facut o spalare cu apa distilata a circuitului de racire.

Share this post


Link to post
Deci, la matiz, se poate folosi antigel rosu, fara silicati, sau este contraindicat.

Este mai bun decat cel verde-albastru?

 

Dupa toate probabilitatile(si informatiile postate pe acest topic), da, este mai bun cel roz/rosu, bazat pe acid organic, fara silicati, dar nu e miscibil cu cel verde/albastrui(monoetilenglicol cu silicati),asa ca instalatia trebuie spalata extrem de bine si cu atentie, inainte de a schimba tipul antigelului.

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu antigelul cu unul de culoare rosie.Am folosit Total Organic.

Am desfacut colierele cu un cleste papagal.

Am spalat de doua ori motorul cu apa distilata pentru linistea mea.

La ultima spalare am scos si radiatorul de tot pentru ca nu curge tot din el si a avut parte de o spalare ca la carte.

Am suflat si pe furtune si mai a iesit apa din motor dupa care au fost date jos de pe masina si spalate cu Pur pentru ca erau murdare.

Share this post


Link to post

Domnilor,este posibil ca la beleaua asta de masina sa intre ceva in antigel?Deci invers..nu antigelul sa se piarda..ceva sa intre in el.Spun asta pentru ca la nici 3 luni de cand am schimbat antigelul,vasul meu de antigel arata groaznic..decolorat si cu multe depuneri in el.Chiar si cu ceva spuma(aspect buretos la suprafata.Imi vine mie a spune a ce seamana...

Si nu e prima oara.Ultima oara am bagat cel mai scump antigel care l-am gasit direct la un magazin consacrat pt piese daewoo.Azi cand m-am uitat era si cam mult antigel in vas.

De bagat baga caldura..acul se misca.

Share this post


Link to post

Domnilor,este posibil ca la beleaua asta de masina sa intre ceva in antigel?Deci invers..nu antigelul sa se piarda..ceva sa intre in el...

Ulei motor ? Acela poate sa intre.

Share this post


Link to post

Si pot afla eu personal cam pe unde?Sau e cazul sa schimb toata galeria de admisie sa termin cu balciul?

Share this post


Link to post

Eu as lua-o mai incet. Vad ca la masinutele astea se recomanda si o spalare/clatire instalatie inainte de antigel nou. Poate ca depunerile erau mai demult acolo. De decolorat se decoloreaza astea romanesti repede si sigur. Incearca sa scoti o data, de doua ori chestia aia suspecta care se aduna la suprafata in vas, poate se rezova.

Share this post


Link to post

Ultima oara i-am dat vreo 5 clatiri..foarte multe depuneri.Si penultima oara tot la fel.Diferenta tot de 3-4 luni intre schimburi.Radiatorul dat jos,dezmembrat,spalat.Furtun cu presiune bagat pe instalatie.A primit toata atentia.Degeaba.Ori ceva se corodeaza in continuu..ori nu stiu.Am ramas in pana de idei.Nu e prima oara cand scot chestia asta in evidenta la masina mea pe acest forum.Nu e chestia ca sa inlatur rezidurile.Trebuie schimbat.O sa-i fac o poza astazi.

Share this post


Link to post

Cand speli motorul trebuie sa scoti si termostatul ,altfel nu circula apa prin bloc/chiulasa !

Share this post


Link to post

Cum se nimereste,tot la multumiri ma rezum.Multumesc Topser.Acest lucru mi-a scapat din vedere.Pacat ca aflu doar acum :wallbanger:

Edited by Den

Share this post


Link to post

@Den, daca ai bagat sau bagi solutii din alea pentru spalat instalatia, sa circuli pentru citeva zile asa cu solutie in instalatie (se curata mult mai bine). Operatia se repeta pina ce lichidul folosit iese curat ( la prima spalare ma folosesc de antigelul din instalatie, daca este nevoie de inca una-doua spalari folosesc apa), dupa care clatesti si bagi antigel nou.

Share this post


Link to post

Din instructiunile Tico :

GOLIRE SI REUMPLERE SISTEM RACIRE

1. Se demonteaza busonul radiatorului când motorul este rece.

2. Cu busonul demontat, se ruleaza motorul în gol pâna când furtunul superior al radiatorului devine fierbinte datorita lichidului de racire ce circula prin termostatul deschis.

3. Se opreste motorul si se desface furtunul inferior al radiatorului pentru a se goli lichidul de racire.

4. Se monteaza la loc furtunul inferior la radiator si se umple sistemul cu apa. Se ruleaza motorul în gol pâna furtunul superior al radiatorului devine fierbinte.

5. Se goleste apa. Se repeta acesti pasi de 3 sau 4 ori pâna când apa devine incolora.

6. Se curata în interior rezervorul cu apa si sapun. Se clateste bine cu apa si se goleste. Se monteaza rezervorul si furtunul.

7. Se toarna antigelul în radiator si în rezervor (se umple radiatorul pâna la baza gâtului de umplere si rezervorul pâna la reperul FULL). Dupa umplere, se aliniaza busonul rezervorului cu sageata de pe rezervor.

8. Se ruleaza motorul, cu busonul demontat, pâna se încinge furtunul superior al radiatorului.

9. Cu motorul mergând în gol, se completeaza cu lichid în radiator pâna când nivelul ajunge la gâtul de umplere. Se monteaza busonul radiatorului, urmarind alinierea urechilor lui cu furtunul rezervorului.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Astia sunt pasii care i-am urmat.Plus jetul cu presiune :) ).O sa scot termostatul de data asta.II fac o spalatura de ma tine minte.Sa vad cate atmosfere ii bag pe instalatie :mrgreen:

Momentan nu mai am incredere in solutiile de curatare.

De cand mi-am contaminat uleiul proaspat schimbat cu o asazisa solutie facatoare de minuni pe la motor m-am cumintit.

Share this post


Link to post

O sa scot termostatul de data asta.II fac o spalatura de ma tine minte.Sa vad cate atmosfere ii bag pe instalatie greenguy.gif

Momentan nu mai am incredere in solutiile de curatare

 

Ai incercat si cu asta:

 

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3320.html ?

 

Eu am circulat vreo jumatate de zi cu apa distilata in motor plus aditivul mai-sus-mentionat.

Dupa aia am clatit bine "cu jet", cum zici si tu ca ai facut.Dupa inca o zi(24 de ore,practic pana a doua zi, cam pe la aceeasi ora) cu apa distilata pura(era mai cald afara...),apa nu se murdarise deloc.Iti venea s-o bei10000000.gif ...

Vazand asa, am pus antigelul preparat.Si la mine tot nu se curata "perfect" pana sa fac "figura" si ma cam enerva.Nu se murdarea tare dar se facea usor maronie ca o cafea extrem de luuunga10000000.gif .

 

Succes!

Share this post


Link to post

Se da o masina cu sistem de racire identic cu cel de la Tico. Umplerea sistemului de racire s-a facut in felul urmator:

- umplut cu antigel pana aproape sus(peste maxim) vasul de expansiune.

- umplut cu antigel pana sus radiatorul.

- pus capacele la radiator si la vasul de expansiune.

- pornit motorul.

- asteptat ca sistemul sa traga antigel din vasul de expansiune, atunci cand se deschide termostatul. Nu a tras nimic nici cand a pornit ventilatorul de racire.

- concluzionat ca este ok.

 

Credeti ca sistemul este umplut cu antigel sau ca are goluri de aer in el si nu poate trage din cauza asta din vasul de expansiune? Dupa mers vreo 20 de km prin oras cu masina, nivelul din vasul de expansiune a scazut foarte putin(1 cm maxim).

 

Trebuie sa mentionez ca golirea s-a facut in felul urmator:

-cu motor rece s-a desfacut iesirea din radiator(cu busonul de la radiator si cel de la vasul de expansiune scoase).

- s-a asteptat pana nu a mai curs.

- s-a montat la loc.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cu motorul rece,termostatul nu e inchis? Si in cazul asta s-a scurs si lichidul din motor si din radiatorul din habitaclu?

Share this post


Link to post

Eu am spus cum s-a facut schimbul, nu am zis ca este corect.

 

Mie imi este frica sa nu aiba mai putin antigel decat trebuie in sistem, stiu sigur ca nu a curs tot antigelul din sistem, banuiesc undeva la 60-65% din cantitate s-a scos din sistem.

Daca era ca la matiz, care are vasul de expansiune parte din circuitul de racire(adica antigelul este circulat prin vas) treaba ar fi fost simpla. Insa, la asta, ca si la Tico, vasul de expansiune este un apendice al sistemului si nu este circulat antigelul prin el.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Prea mult aer nu poate ramine in instalatie daca ai facut plinul prin doua locuri. A deschis termostatul, deja se aeriseste instalatia. Cind s-a racit matorul, in vasul de expansiune iti va arata exact cit antigel ai. Daca-i sub maxim compectezi, dacca-i peste il lasi asa - il va da afara, exact cit trebue.

 

 

Din apendicul ala mic, motorul isi ia lichid cit ii trebue, daca are de unde.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
... Din apendicul ala mic, motorul isi ia lichid cit ii trebue, daca are de unde...

... si viceversa.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...