Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
keluboss

Antigel Tico si Matiz

Recommended Posts

X( pe scurt... La revizie dobitocul a dat drumul la busonul de la vasul de expansiune si nu la strins deloc dupa aceea. Mirat ca incep sa aud ventilatorul am tras astazi pe dreapta si am deschis capota. Vasul a vomitat niste antigel pin motor din fericire m-am uitat la timp :banana:

 

INTREBARI:

 

1. Cit trebuie sa fie nivelul la antigel in vas la rece... I-am pus pina la nivelul de minim?

2. Cu ce curat cel mai bine antigelul de pe bloc si pe unde a mai cazut ca nu vreau totusi sa-i spal motorul, Niste motorina ceva imbibat intr-o laveta si care sa faca treaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La rece (deci verifici eventual dimineaţa, după ce-a stat o noapte) trebuie să fie între semnele de MIN şi MAX. Nu trebuie să fie exact la limită, undeva între ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) >- :drinkers: sar'na boieru

a si inca ceva Busonul strins la blana, sau strins si dupa aia desfacut jumatate de tura?

Edited by keluboss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stringe la blana... adica nu-ti arata muschii pe el, stringe doar pina unde nu mai merge!

 

Cum a zis si Vaxxi nivelul trebe sa fie intre MIN si MAX nu conteaza unde. De exemplu, al meu e un pic mai sus de imbinare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nivelul e chiar deasupra imbinarii de la mijloc si daca e putin peste maxim stai linistit ca nu se intampla nimic.

Busonul e strans la maxim cand ma uit la sigla woo de pe el in pozitie normala de privit, adica se uita la fata aluia care nu stie ce vrea de la motor. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ex eu tin antigelul si lichidul de frana la max; lichidul de parbriz full (pana curge); uleiul motor la jumatatea dintre semne; uleiul cv pana la preaplin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bushonul de la vasul de expansiune se strange usor, pana etanseaza. Oricum, cand se creeaza presiune in sistem el se blocheaza tot mai tare si se desface mai greu. Daca se strange prea tare, se distruge garnitura, iar daca se lasa usor deschis nu se mai intruneste conditia esentiala: lichidul din instalatie trebuie sa fie sub presiune. In plus, bushonul are o supapa de suprapresiune si de aerisire. Ca ea sa functioneze este bine ca la 2 ani, atunci cand se schimba lichidul, sa se spele bushonul la interior pentru a evita infundarea supapei. Nu va luati dupa teoriile "mecanicilor" de Dacii din fatza blocului, ca nu stiu ce vorbesc. La ei sunt alte probleme pe care in loc sa le revolve aplica o solutie de minima rezistentza, lasand circuitul la presiunea atmosferica.

Cu cat presiunea este mai mare si cantitatea de aer din sistem este mai mica, cu atat schimbul de caldura se realizeaza mai bine. In plus, calitatea lichidului este esentiala, motiv pentru care recomand utilizarea de lichid gata preparat furnizat de producatori de incredere (renume). Lichidul de racire marca Daewoo este unul dintre ele. Aici este ca la aspirine, toata lumea le face, doar ca alea Bayer se simt cu adevarat.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antigelul este de regula o solutie de antigel. Daca e solutie, atunci are apa. Daca are apa, atunci e solubil (ma rog, se "digera" bine cu apa). Daca e asa, atunci poti sa-l speli cu apa si cu o pensula rezonabila (1-1,5"). pe unde ti se pare "murdarit cu antigel".

Daca nu stii ce amestec a fost pus (ce solutie sau ce antigel concentrat a fost folosit), completeaza cu apa distilata (atentie insa, calitatile "anti-inghet" rezultate sunt mai scazute). Altfel foloseste acelasi "antigel" cu cel original. Nivelul: pune-l la jumatate (intre Min si Max). Dupa cateva zile verifica. Daca e tot acolo, atunci Stop. Altfel, daca a scazut putin, revin-o peste cateva zile. Altfel (chiar dupa cateva zile), inseamna ca mai pierzi pe undeva. Uita-te dupa locuri "umede" :"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep,! e foarte important sa fie presurizat sistemul de racire.

daca nu e presurizat

1. cand temperatura prin unele parti din motor creste considerabil peste 100 grade, pe suprafetele respective se formeaza niste bule care inrautatesc transferul termic si punctele alea devin si mai fierbinti (mai ales daca antigelelul nu are concentratia suficienta, si daca e vechi sau de calitate proasta)

2. in spatele pompei este preiune scazuta si iar se pot forma bule care, prin cavitatie, pot eroda componentele pompei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca desi nu as vrea sa cred am si eu o problema cu antigelul. Acum vreo 2-3 luni am observat ca ajunsese exact la MIN si am completat pana aproape de MAX. Acum a scazut iarasi si e aproape in acelasi loc ca inainte sa completez. Capacul e strans, asa um s-a discutat mai sus, iar de locuri "umede"... poate nu stiu eu unde sa le caut. Are cineva vreun sfat, eventual pe unde sa caut, asta inainte de mers la garantie, lucur pe care cred ca il voi face sapt cealalta. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu fie crapat vasul de expansiune.E o problema binecunoscuta a Matiz-ului

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a curs printr-un furtun aflat in spatele radiatorului. Trebuie sa te uiti cu atentie la motor, din stanga, chiar in spatele radiatorului. Eu asa am descoperit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bogdanc > tu esti pe garantie, te duci la ei si e problema lor, tu nici nu trebuie sa te bagi acolo. Si asta repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... am observat ca ajunsese exact la MIN si am completat pana aproape de MAX. Acum a scazut iarasi si e aproape in acelasi loc ca inainte sa completez. Capacul e strans, ...

Asa am patit si eu (asta a fost singura problema la Matizul meu). La mine se pare ca se scurgea pe la imbinarea aia de la jumate. Jumatatea de jos era plina de antigel uscat. Cu toate astea nu am remarcat nici o problema in comportamentul acului indicator sau al motorului.

Am schimbat vasul de expansiune in service, cu ocazia unei revizii, pe banii mei desi era in garantie. (Nu-l aveau in magazie si am preferat sa ma duc eu sa=l cumpar si sa mi-l schimbe pe loc. A costat doar 180.000 lei vechi, asa ca n-avea rost sa ma complic.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost in service sa-mi schimb antigelul. Nu ca ar fi avut ceva cel vechi - dar avea vreo trei ani vechime - si a tot fost completat cu apa distilata. Mai multi prieteni mi-au spus ca ar fi bine sa-l schimb complet. In consecinta am cumparat un bidon de 5 litri de Prelix (luat oferta la pachet), inca trei de apa distilata si - hai in service.

 

Cum sunt afon intr-ale mecanicii ma uit shi eu ce face mecanicul. Si il vad ca desface doua furtune (de sub filtrul de aer), da drumul la antigelul vechi pe jos, le pune la loc, pe urma rastoarna bidonul cu antigelul concentrat in vasul de expansiune (a pus cca. 3 litri de antigel) - pe urma a mai pus cca. 0.7 litri de apa distilata. Dupa spusele mecanicului - antigelul anterior nu a fost golit tot - o parte mai ramasese in radiator. Pe urma mi-a tinut motorul foarte ambalat - cca. 1 minut - shi la relanti inca vreo 5 minute. Asta e tot.

 

Schimbarea:

acul de la indicatorul de temperatura - incepe sa urce semnificativ mai devreme, si urca un pic mai mult decat inainte (ajunge foarte aproape de jumatatea cadranului). Semnificativ mai devreme inseamna ca inainte de schimbare, acul indicator incepea sa urce dupa cca. 3 km parcursi, acum urca dupa 1,x km parcursi

 

Date tehnice:

antigelul vechi avea punctul de inghet la -20 grade C

antigelul nou: intr-un raport de 1/1 are punctul de inghet la - 35 grade C. Pe bidon scrie ca nu poate fi folosit nepreparat.

 

La masuratoare solutia rezultata in motor are punctul de inghet pe la -42 grade C

 

Avand in vedere "Schimbarea" am urmatoarele intrebari:

 

1. Mecanicul a procedat corect sau gresit - la schimbarea antigelului?

2. Mai trebuie sa diluez antigelul din motor, sau poate sa ramana asha? Pot avea probleme? Ce fel?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

La punctul 1 pot sa-ti raspund din manualul de service de tico:

- se scoate TOT antigelul vechi (sau cat se poate)

- se spala de 3-4 ori motorul cu apa (pana iese apa curata)

- se introduce antigel nou, in proportie 1:1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nu ai precizat daca antigelul era sau nu diluat, dar daca ai luat si apa distilata presupun ca nu :D

2. Din ce ai descris tu a procedat corect, asa a facut si mecanicul la care am mers eu si la fel motorul a stat turat mai mult decat ar trebui putin si apoi si-a revenit.

3. Sa controlezi dimineatza ca eu am mai avut de completat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau si eu sa-mi schimb antigelul, am antigelul de vreo 5 ani. De atunci nu am mai umblat.

 

Am cateva intrebari, nelamuriri, vreau s-o fac (inlocuirea antigelului) in parcare.

 

- Cati litri de "lichid" intra la Tico? Eu am luat 3 litri de antigel (nediluat) si 3 litri de apa, cica se amesteca 50 -50 sau daca te duci cu masina la polul nord 30 - 70 (antigel). Eu stiam in jur de 5 litri de lichid?

 

- Pe unde e recomandat sa dau afara antigelul care e acum? Vreau sa nu-mi mai ramana nici un pic de lichid in instalatie, se poate asa ceva?

 

- Cu ce sa spal circuitul? Cu apa merge? Daca nu pot sa elimin toata apa din instalatie, banuiesc ca trebuie sa spal instalatia cu apa distilata.

 

- Cand completez, trebuie sa amestec inainte apa cu antigelul sau pot sa le pun separat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidele se amesteca inainte. Cred ca-ti trebuiesc 4 L (2+2).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tribunul: procesul e foarte detaliat in manual, sper ca il ai, daca nu, e pe forum

Edited by ticolino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult. Nu-l aveam, acum l-am luat.

Pare simplu. Nu stiu cum e prins "furtunul inferior al radiatorului".

Acolo scrie ca trebuie sa repeti operatia cu apa, de 3 sau 4 ori, pana cand ramana apa curata. Oare face cineva asa ceva in service?

Cica capacitatea totala e de 3.9 litri.

Se recomandat sa pui 50-50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e, ca in service nu se face nici o operatie ca in manual, asa ca cel mai bine e sa le faci tu cu mana ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunul inferior e prins cu un colier pe care il desfaci cu o surubelnita cu cap in cruce. Spala foarte bine instalatia pana iese apa curata. Io mi-am dat seama ca am facut o greseala nespaland radiatorul de incalzire din masina. Cumva tre sa desfaci turul si returul si sa bagi apa direct si pe acolo. E ceva mai complicat. La mine nu mai da caldura cu facea odata. De fiecare data cand bagi apa sa speli instalatia porneste motorul si lasa-l sa se incalzeasca pana porneste ventilatorul si accelereaza-l bine de cateva ori ca sa aiba apa viteza in instalatie si sa desprinda cat mai mult din depuneri.

 

Desfa vasul de expansiune si curata-l bine si pe asta. In el deobicei se gasesc cele mai multe depuneri. Tragi de el in sus si iese f usor. Verifica si furtunul de preaplin de la vasul de expansiune, cat si cel care vine de la radiator. Din cauza antigelului vechi pot fi colmatate furtunele astea.

 

Bafta

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×