Jump to content
Sign in to follow this  
CARABUSU

Daewoo Tico Sl

Recommended Posts

Sa stii ca cel mai mult e de munca la inchidere, tre` sa prinzi actuatoarele, sa prinzi sarmele alea, sa tragi cablurile prin praguri si pe sub mocheta si sa faci legaturile, la alarma e jucarie.

Eu din cauza inchiderii m-am lungit mult, ca pana am dt jos toate alea, pana am prins actuatoarele, pana am tras cablurile prin tuburi ... mi-o iesit paru prin caciula b-(

 

Vedem noi cum facem :drinkers:

Share this post


Link to post

Prima saptamana in Iasi mi-a adus o finala noua :wallbanger:

Intr-o dimineata cand ma pregateam sa plec la cursuri, la prima cheie, toba finala pur si simplu a explodat , gaura fiind de cam 25 cm lungime si 10 cm latime, chiar de-a lungul sudurii. Nu a avut rugina absolut deloc, puteam sa jur ca mai tine doi ani, dar se pare ca nu a fost asa.

Timp de doua zile am mers asa cu ea, toata lumea se uita ca la urs si puteai sa juri ca e pregatita pentru raliu :mrgreen:

Am cumparat una noua, 150 lei, koreana, pare mai proasta ca cea veche, dar pt altceva chiar nu am avut bani atunci. Intr-un fel imi cam pare rau ca am schimbat-o, se auzea prea frumos, mai ales in primele doua trepte :mrgreen:

 

In rest masinuta merge bine, tre sa ma pregatesc sa schimb caseta de directie si antigelul.

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Nu stiu ce e cu orasul asta, dar nu face bine la masini...ieri mi s-a rupt cablul de ambreiaj in trafic si fiind sambata nici nu am gasit sa cumpar...asa ca o am abandonata undeva pe Nicolina :( . Sper sa rezolv maine dimineata.

Share this post


Link to post

Mai Vlad, eu intr-o luna, maxim doua cred ca omor caseta de directie la cum is drumurile in unele zone ... cel putin in zonele cu linii de tramvai e jale.

Fara ea nu pot, iar daca merg cu ea, ma baga la cheltuiala.

Share this post


Link to post

140562 km

Schimbat astazi kit distributie si placute frana fata (din motive de paranoia), mai urmeaza ca saptamana viitoare cand vin acasa sa schimb si capetele de bara fata pentru ca ala de pe stanga e muci. Am mai verificat si antigelul si e in regula, totusi m-ar bate un gand sa-l schimb, mai vad cum stau cu banii ...

In rest toate bune si frumoase zic eu, nu i-am mai facut un consum de vreo 2000 de km, dar ar trebui sa fie undeva in jur la 6%, cu un plin ma duc la Iasi, ma invart o saptamana intreaga prin oras si imi mai ramane cam un sfert de rezervor dupa ac, alimentez iar la sfarsit de saptamana cand vin acasa.

De cand sunt in Iasi chitcaie toate alea prin interior, dar usor usor cred ca incep sa ma obisnuiesc si pana la primavara/vara nu mai umblu la nimic.

post-20245-048922100 1290861813_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Schimbat capete de bara si facut geometrie directie, s-au mai eliminat din trancaneli si mere mult mai bine, ramine de vazut cat rezista prin Iasi :mrgreen:

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Joi buburuza a primit drept cadou de Mos Craciun rulmenti noi pe stanga fata si o spalare sanatoasa :mrgreen: Total cheltuieli 120 ron.

Functioneaza si se comporta impecabil, chiar m-a surprins zilele trecute intr-un mod placut.

Share this post


Link to post

salutare ceva noutati acesorii la ticozaur??eu l-am vopsit recent si mai am ceva lipsa pe la el mocheta de interior ca era praf si ceva pe la geam keder...bandouriile trb sai pun pe usi in rest tapiterie noua fete de usi facute noi... :D

post-29782-026906100 1294530676_thumb.jpg

post-29782-031393300 1294530693_thumb.jpg

post-29782-071430400 1294530720_thumb.jpg

Share this post


Link to post

sallutare!!! spunemi te rog,l ai vopsit integral??cati bani???

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

salutare ceva noutati acesorii la ticozaur??eu l-am vopsit recent si mai am ceva lipsa pe la el mocheta de interior ca era praf si ceva pe la geam keder...bandouriile trb sai pun pe usi in rest tapiterie noua fete de usi facute noi... :D

 

Tarkan, e topicul omului asa ca nu il mai "polua" (valabil si pentru danutzu 72) . Oricum vopsitul la tine e nasol, s-au manjit si chederele :( . Si apropo, stiam ca limba romana e materie obligatorie la scoala.

Share this post


Link to post

151000 km

 

Odata cu venirea primaverii bumburuzul a primit o reimprospatare a interiorului si o tentativa de cosmetizare a exteriorului, incercand sa carpesc cateva locuri unde autocolantul s-a intins si crapat intr-un final datorita jetului de la spalatorie si a pietrelor de pe drum, dar nu e grav, se rezolva cand se mai incalzeste. Ma bucur ca in rest a rezistat chiar foarte bine autocolantul si si-a pastrat luciul.

 

Tot de la pietre a avut de suferit si parbizul, strangand un numar de 6 ciupituri mai mari, dar care nu s-au intins, deocamdata, si sper nici sa nu se intinda.

In rest, s-au schimbat in aprilie bratele inferioare si bucsele aferente iar azi o mica mare revizie cu ocazia careia s-au schimbat rulmentii pe fata(stg+dr, cei de pe dreapta aveau rugina si huruiau in draci),de data asta am pus SKF, uleiul (Castrol Magnatec 10w40), filtrele, bujiile, s-au aerisit franele, schimbat un rulment la amortizor pe dreapta si semeringurile la distributie .

 

Mai am de rezolvat o singura chestie care tine de tinighicerie, dar dupa sesiune cred, pt ca sigur tre sa o las cateva zile si moentan nu ma pot lipsi de ea.

 

Momentan merge impecabil, nu mai am trancaneli, haraieli si alte zgomote nedorite :mrgreen:

 

Va continua ... :drinkers:

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Sa mai scriu si eu pe aici ...

 

Baba are vreo 160000 km acum, a stat mai mult prin service-uri luna asta, ba tinichigerie, ba mecanica, deci s-a circulat relativ putin cu ea.

Am rezolvat problema de tinichigerie pe care o aveam (o fisura de vreo 3 cm in contra-aripa stanga, aparuta in urma unei reparatii slabe de acum 7 ani cand a avut accidentul ), am fost nevoit sa schimb si tampoanele de la cutia de viteze( pana acum am reusit sa schimb numai tamponul din spate, la cel lateral am inteles ca aveau nevoie de presa si trebuie sa ma duc la mecanicul meu), un burduf de planetara care a crapat imediat dupa ce am scos masina de la tinichigerie, reglajele la sabotii spate si intr-un final sabotii spate care au cedat la mai putin de un an de utilizare( cei de pe dreapta s-au dezlipit intr-o dimineata cand am mutat masina in parcare ), si aerisit frane.

 

Cu tot cu piese am bagat in jur la vreo 6-7 milioane, dar sunt multumit de rezultate si voi fi si mai multumit dupa ce am sa schimb si tamponul lateral al cutii de viteze. Pot sa spun ca acum am frane cum n-am avut niciodata de cand e la mine masina, e destul numai sa pisc pedala :banana:

 

Ca si planuri de viitor as avea schimbarea cablurilor de masa de sub bord si aranjarea mai multora care vin/pleaca la alarma si alte cele, dat jos faruri si asezat oglinda la loc pe reglaj + reglaj, vopsit capace si inca cateva pe care nu mi le amintesc acum ... timp si bani sa am si le rezolv :mrgreen:

post-20245-0-41787800-1311894031_thumb.jpg

post-20245-0-98051800-1311894064_thumb.jpg

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Mai scriu si eu pe aici dupa muuuult timp.

A trecut ceva timp, timp in care masina a ajuns intr-o stare tehnica foarte buna si am sa incerc sa fac un rezumat ...

 

In vara s-au schimbat la ea tampoanele motor si cutie viteze, brate, bucse bara stabilizatoare, flanse amortizoare, placute si tamburi frana plus sisteme de autoreglaj si s-a facut revizie de rigoare cu filtre, curele si ulei schimbate.

In toamna s-au cumparat 4 anvelope de iarna(2 x Michelin si 2 x eukohama) 145/40/R12. La intrarea in iarna s-a facut din nou revizie cu schimb de ulei si filtre. In luna ianuarie s-au schimbat pompa de apa si termostatul si s-a schimbat tot antigelul cu unul Total. Masina mergea impecabil si dadea caldura de nu erai fericit.

Intrarea in primavara a adus o caseta de directie noua plus bucse la bara stabilizatoare noi, masina mergea ireprosabil.

 

In toamna a avut loc primul eveniment nefericit, o tamponare usoara(nu pentru mine) pe partea dreapta care s-a soldat cu aripa dreapta, capota, far, ochelar far si spoiler schimbate. Cu aceasta ocazie s-au adus la linie capota cu farurile, aripile si bara, arata aproape ca din fabrica.

Iar motivul pentru care am ajuns sa scriu acum este faptul ca trebuie sa ma despart de Carabus, circumstantele nefiind unele fericite. Vineri cand ma intorceam de la facultate, datorita oboselii si a unei stari de sanatate nu prea buna am prins prundisul de pe marginea drumului, am pierdut aderenta, am tras stanga ca sa evit o masina stationata pe marginea drumului( intr-o zona cu linie continua si inainte de curba), am incercat sa redresez, nu am reusit, am pierdut complet controlul si am iesit pe camp unde m-am rostogolit. Masina nu arata prea rau dupa eveniment dar nu cred ca mai am vreo sansa sa o aduc in starea in care era inainte, iar daca s-ar putea costurile ar fi mult prea mari. Ca si avarii ar fi parbrizul spart, aripile fata praf, cap planetara dreapta rupt, bara spate rupta, bara stabilizatoare spate indoita, prag stanga infundat pe toata lungimea, aripa stg spate usor infundata, bara fata zgariata si cam atit la prima vedere. Masina a pornit imediat, nu a fost afectat motorul, radaiatorul sau alte componente alea sale.

 

Cand ma gandesc ca arata destul de bine pentru varsta ei si rezolvasem problemele mecanice pe care le avea si nu mai aveam absolut nici un fel de probleme cu ea, imi vine sa ma zgarii pe fata. Pe linga banii pe care i-am investit in acesti trei ani cat a fost la mine, s-a investit si timp si pasiune, fiind prima masina si de care eram destul de atasat.

 

Sfatuindu-ma cu ai mei, am ajuns la concluzia ca este mai bine sa o dezmembrez, in speranta ca as scoate mai multi bani decat daca as vinde-o asa.

post-20245-0-13249200-1335994368_thumb.jpg

post-20245-0-68142800-1335994612_thumb.jpg

post-20245-0-84620100-1335994633_thumb.jpg

post-20245-0-81314200-1335994647_thumb.jpg

post-20245-0-03079200-1335994663_thumb.jpg

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Ai luat pastile?Incearca sa aduci un tinichigiu sa vada masina inainte sa o dezmebrezi.Sunt destule care au fost rasturnate si inca mai circula.Ideea e ca masina nici noua nu prezinta siguranta la impact,asa ca o slabire a rezistentei nu e cine stie ce.. Lonjeroanele daca sunt intregi s-ar mai rezolva ceva.Fa o poza.

Bine ca nu ai patit nimic.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Masina e dusa din ziua accidentului la service-ul unde am facut si prima reparatie. Urma sa ma duc astazi sa fac o evaluare, dar cand am ajuns eu, erau plecati cei de acolo.

Ca si idee portierele nu ma sunt la linie, la cele din spate a aparut un luft dubios de mare intre portiera si geamul ala mic, pe dreapta se incaleca in partea de sus. Lonjeroanele nu stiu in ce stare sunt ...

 

Spre surprinderea mea, n-am avut decat o vanataie la cot si o sperietura zdravana, cred ca am slabit juma de chil in primele 5 minute dupa ce s-a intamplat ...

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Nu pare grav din poze.Un tinichigiu bun si ieftin iti trebuie.Nici nu se va observa la urma. Usile deplasate cu putin noroc se pot rezolva din balamale.Probabil lonjeronul pe stanga este afectat.Asteapta evaluarea si pretul.Daca service-ul respectiv nu a mai avut de-a face cu tico,cere si alte pareri,din afara.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Prima reparatie la ei m-a costat 1000 lei manopera, lucrat destul de ingrijit si repede, dar acum cred ca depaseste 2000 lei pe putin.

De iesit sa spunem ca poate iese, dar nu cum a fost ...

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Ce ghinion!. Masina arata impecabil. Oricum din poze nici nu zici ca s-a rasturnat.

 

Bine ca ai scapat doar cu o vanataie (totusi ai facut accident cu Tico, cara nu sta deloc bine la capitolul siguranta)

Share this post


Link to post

Imi pare rau pentru cele intamplate. Bine ca nu ai patit nimic ! Masina se poate face , atata dai din ciocan pana o aduci la linie, cat de cat , o vopsesti si umblii cu ea. Nu are rost sa bagi bani grei in ea , dar nici sa o dezmemebrezi pentru atata. Parbriz cumperi din dezmemebrari cu 50 lei , aripa cu 25/30 , 300 ml de vopsea si e ca noua ( asta asa.. la prima vedere )

Share this post


Link to post

Urata treaba, imi pare rau.

Bine ca ai scapat tu teafar, fiarele se indreapta !

La prima vedere nu arata groaznic masina, adica s-ar putea s-o indrepti estetic, dar tehnic s-ar putea sa nu iasa ca intainte de "tavaleala".

Acum luand-o si pe partea cealalta, in banii de care ziceai pe aici, sa iei un clio (intreaba-l pe Laurentziu83 ce parere are de masina asta fiind fost posesor) sau vreun Focus cu nshpemii de km dati inapoi in care sa inmormantezi bani, nu mi se pare o afacere buna.

Share this post


Link to post

Am fost la service inainte sa vin in Iasi, iar concluzia a fost ca nu se merita sa o mai fac. E stramba ca strucutra si nu o sa mai iasa in veci cum a fost. Nici sa o carpesc, doar ca sa zic ca am cu ce merge, am nevoie totusi de o masina pe care sa am incredere si care sa nu vajaie, falfaie si trancane din toate incheieturile.

 

Clio-ul de care spuneam e cel scurt, fabricat in Franta, nu Symbol cum a avut Laurentiu si era/este o alternativa alaturi de Focus, in care parca as avea mai multa incredere chiar daca numarul kilometrilor depaseste 200000.

Deocamdata s-a ivit o ocazie cu un Peugeot 206 1.4 hdi, nu stiu exact anul, dar cred ca e de prin 2004/2005, cu kilometrii reali, carte de service si toate alea, rulata numai in tara cu un pret de 3200 euro, negocialbil la care mai primesc si un set de anvelope de iarna. Masina este a unei cunostinte si urmeaza sa vedem cat se poate negocia ...

 

Alta alternativa decat o masina sh nu am, cel putin nu anul acesta ...

Share this post


Link to post

Daca se va dezmembra , lasa-mi un PM. mi-ar trebui cateva piese + o bucata de caroserie :)

Share this post


Link to post

Hristos a inviat! Sper sa nu fie cu suparare pentru nimeni ca voi continua acest topic. :)

 

Dupa cum a spus si Alex, masina a ajuns in posesia mea, considerand ca e pacat sa fie dezmembrata si ca ea inca mai are un cuvant de spus.

Avea aprox 171000 km in momentul achizitiei...nu am mers foarte mult cu ea dupa ce am luat-o pentru ca o aveam pe cealalta gri, pe care la fel, o cunoasteti de pe acest forum. Pe 18 octombrie 2012 am avut un nefericit eveniment cu cel gri, in urma caruia asigurarile l-au declarat dauna totala. Astfel ca, noua mea achizitie a devenit masina de zi cu zi.

 

Am preluat-o ca o masina buna, bine intretinuta, curata(i-am spus lui Alex ca nu o voi mai putea pastra asa curata...). Initial am schimbat ceea ce era urgent: parbrizul, aripa fata, un cap de planetara, aerisit franele, facut geometrie, si alte cateva maruntisuri.

 

La capitolul imbunatatiri, pe 2 noiembrie 2012, la 173400 km, am montat o instalatie gpl noua cu rezervor toroidal, apoi folie pe geamurile din spate, dar nu foarte inchisa, stopurile spate putin modificate.

 

Din punct de vedere tehnic, batai de cap mi-au dat doar rulmentii de pe dreapta spate din cauza pieselor de slaba calitate ce se gasesc(pana la urma am pus un tambur sh, care merge bine si acum), am rupt bara de torsiune spate din cauza incarcaturii si a drumului prost, blocul de lumini, l-am gasit sh la un pret bun, am sudat toba intermediara si lonjeronul stanga in argon, ceva interventii la pompa frana, un cilindru frana spate, sabotii, ca tot umblasem la partea asta, un pivot dreapta, cablu frana de mana si cam atat imi amintesc.

 

In rest, consumabile: ulei, filtre de cateva ori si distributia.

 

In prezent are 203217 km si merge brici. Am profitat de minivacanta si am refacut geometria pentru ca am schimbat pivotul si i-am ales cela mai buna anvelope de vara pe care le am acasa si le-am montat, si i-am facut si niste poze...

post-20218-0-68047500-1368219140_thumb.jpg

post-20218-0-14063600-1368219177_thumb.jpg

post-20218-0-01200800-1368219225_thumb.jpg

post-20218-0-12821300-1368219285_thumb.jpg

post-20218-0-11008900-1368219302_thumb.jpg

post-20218-0-09245200-1368219319_thumb.jpg

post-20218-0-69572400-1368219335_thumb.jpg

post-20218-0-02597000-1368219350_thumb.jpg

post-20218-0-82522900-1368219367_thumb.jpg

post-20218-0-01046600-1368219387_thumb.jpg

post-20218-0-49425000-1368219405_thumb.jpg

post-20218-0-10894800-1368219421_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...