Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Flanse amortizor fata Matiz

Recommended Posts

Se pare ca nu stii din ce e compusa si cum functioneaza puntea fata la Matiz, unde bara stabilizatoare nu are rol doar de bara stabilizatoare ci si de al doilea punct de sprijun pentru brat, preia toate eforturile la acceleratie si franare, fara ea roata ti-ar pleca la plimbare, nici nu poti sa cobori masina de pe cric ca-ti rupi planetara. Daca dai roata jos la un Logan, si la un Matiz, o sa vezi diferenta mare si lata si o sa intelegi despre ce vorbeam.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Multumim pentru detaliere Tetea. Daca aveam niste prese si ceva mai multa forta mi le-as fi schimbat si eu singura. Asa, insa...am ajuns la un meserias. Am zis sa sar peste service ca ma costa mult. Am platit 70 ron manopera ptr. amortizoarele pe fata. A schimbat rulmentii, bucsele si inelele din cauciuc. Am vazut ca oficial sunt alte denumiri... Pe amortizorul din dreapta aveam deja un luft mic cand a fost gata. Mi-a zis ca s-ar fi stricat filetul pe portiunea unde a avut joc si nu a putut sa mai stranga acolo. Nu m-a multumit rasp. mai ales ca zgomotul desi se redusese, exista pe partea dreapta. A demontat din nou amortizorul si am vazut ca la piesa aceea octogonala(pe care ai prins-o in menghina), care e dupa piulita avea marginea interioara probabil rupta si batuta cu ciocanul. E posibil s-o fi scos-o fortat? E posibil sa nu se mai stranga bine din cauza ei? Nu exista si piulita aceea mica din capat, care de fapt strange? Piesa asta octogonala mi s-a spus ca e ca o siguranta.

In fine i-a mai pus si o saiba in plus ca sa stranga mai bine si intr-adevar luftul disparuse. A tinut doar 2 zile (aprox. 150 km). Acum face un zgomot foarte mare tot pe dreapta. Luftul e mai mare decat cel initial. E posibil sa fie totusi de la bucsa din cauciuc, de proasta calitate?

Mentionez ca piesele din cauciuc erau originale, sigilate(GM).

Edited by furia rosie

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu un Matiz din 2005.L-am achizitionat cam acum 2 luni.Sunt momente in care invart volanul cu 1 deget pe loc si sunt momente in care este nevoie de ambele maini . Mentionez ca aceasta chestie se intampla cand dau in gropi!!! Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc mult!!!

Share this post


Link to post

salutare !

aveti idee daca se poate inlocui rulmentul ( de plastic ) amortizorului de la la un matiz cu alt tip de rulment ?

de ex. logan, sau orice alta marca ... sau rulmenti axiali, din metal.

m-am saturat sa trag de volan de parca as avea aro, chiar daca ii schimb sau ung, se deterioreaza destul de repede.

Share this post


Link to post

La multi ani .Am o problema cu flansa unui matiz m-am apucat sa schimb singur flansele si rulmentul unui telescop dar nu mai stiu ordine de montare a tuturor pieselor din capul amortizorului.Va rog daca ma poate ajuta cineva cu o poza .

Share this post


Link to post

Multumesc mult ,acum ma descurc.

Share this post


Link to post

Bun, o sa trebuiasca sa ma apuc si eu sa schimb porcaria asta. Si o voi face singur. Am gasit si piesa http://www.pieseautoradacini.ro/suspensie-directie-roti/1109-bucsapalier-amortizor-suspensie-matiz.html , tanti de la magazin a zis ca-s bune. Dar e o precizare in descrierea produsului: "Bucsa si palier amortizor pentru Daewoo Matiz, produsa in Korea, piesa originala GM prim montaj, cod 96568585 + Modelul nou. Bucsa este turnata in suportul de metal. Piesa compatibila cu matiz , dar atentie la rulment suspensie, nu merge cel de matiz".

 

1. Cum adica nu merge rulmentul de Matiz? Am intrebat la magazin si a zis ca e totul OK.

2. Trebuie sa inlocuiesc si rulmentul neaparat? http://www.pieseautoradacini.ro/suspensie-directie-roti/7544-rulment-suspensie-matiz.html

Share this post


Link to post

Bun, o sa trebuiasca sa ma apuc si eu sa schimb porcaria asta. Si o voi face singur. Am gasit si piesa http://www.pieseautoradacini.ro/suspensie-directie-roti/1109-bucsapalier-amortizor-suspensie-matiz.html , tanti de la magazin a zis ca-s bune. Dar e o precizare in descrierea produsului: "Bucsa si palier amortizor pentru Daewoo Matiz, produsa in Korea, piesa originala GM prim montaj, cod 96568585 + Modelul nou. Bucsa este turnata in suportul de metal. Piesa compatibila cu matiz , dar atentie la rulment suspensie, nu merge cel de matiz".

 

1. Cum adica nu merge rulmentul de Matiz? Am intrebat la magazin si a zis ca e totul OK.

2. Trebuie sa inlocuiesc si rulmentul neaparat? http://www.pieseautoradacini.ro/suspensie-directie-roti/7544-rulment-suspensie-matiz.html

Nu este nevoie sa inlocuiesti si palierul de amortizor.Bucsa se gaseste separat si nu este lipita de palier,si nu costa decat 10 lei.

Rulmentul se uzeaza ff greu spre deloc asa ca nu este cazul sa-l inlocuiesti.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Nu gasesc bucsa simpla. In fine, nu conteaza, deci pun piesa pe care am postat-o in primul link, fara rulment si rezolv cu trocaneala, corect?

Share this post


Link to post

Mda, se pare ca minunea n-a tinut prea mult. Tot pocane ceva cand trec peste o piatra sa zicem, sau mai bine spus atunci cand coboara roata brusc, la denivelari nu se aude nimic.

Problema parea ca e rezolvata, dar deja a doua zi exista un mic luft in capatul amortizorului.

Chestia e ca bucsa se aplatizeaza neuniform pe partea unde se aud zgomote, aveti idee de ce?

Andrei mi-a spus ca trebuie sa schimb si axele glisoare, sa fie si ele cauza zgomotelor?

Share this post


Link to post

Tocmai am schimbat iar "flansele de amortizor" (si apropo, in manual nu vad nicaieri denumirea "flanse de amortizor" drept care voi folosi in continuare denumirile din manual) si mi-am zis sa realizez un mic tutorial al acestei operatiuni, care este foarte simpla de altfel, in ideea de a fi util celor ce vor sa execute singuri operatiunea asta. Zic "le-am schimbat iar" ca le-am mai schimbat odata acuma vreo 3 saptamani si dupa fix 500 km troncaneau deja aproape ca cele vechi care aveau 78 kkm la bord. Schimbasem mai exact piesele de cauciuc denumite in manual "Montura superioara" si respectiv "tampon". M-am dus la magazinul de unde le luasem si l-am intrebat cam rastit pe ala din ce mama dracului sunt facute cacaturile astea, si mi-a recunoscut candid ca or fi facute la vreun C.A.P. si ca... de, astea e. Daaaar, mi-a recomandat sa iau suportul de amortizor care contine si cele 2 repere de cauciuc injectate in el dintr-o bucata, asigurandu-ma ca sunt mult mai bune astea.

 

Deci, iata cam ce e de facut.

1. Examinam daca intre tamponul de cauciuc si suportul interior exista luftul vizibil in poza 1 si indicat de sageata rosie. Daca da, aia e sursa troncanelii si trebuie sa incepem macelareala.

2. Ridicam masina pe cric si scoatem evident roata, pentru a avea acces la locul faptei.

3. Cu o surubelnita plata scoatem siguranta care retine furtunul de frana si detasam furtunul de telescop - poza 2.

4. Cu o cheie de 17 preferabil tubulara desfacem cele doo suruburi care fixeaza urechile telescopului de fuzeta si detasam fuzeta de telescop - pozele 3 si 4.

5. Cu o cheie de 12 desfacem cele doo piulite care mai retin ansamblul arc-telescop pe caroserie si-l luam de acolo - pozele 5 si 6.

6. Acu' e acu'. Trebuie comprimat arcul. In acest scop eu folosesc draciile prezentate in poza 7, si daca vreti sa prestati aceasta lucrare trebuie in prealabil sa vi le confectionati. In poza 8 draciile sunt montate pe arc iar in poza 9 arcul a fost comprimat.

7. Cu o menghina si tubulara de 17 scoatem frumusel piulita de pe tija telescopului si iata-ne ajunsi unde trebuie - pozele 10 si 11. Daca nu aveti menghina, merge si cu o cheie franceza mai mare.

pozele 12, 13 si 14 ne arata ce am scos de pa masina si ce punem in loc. In continuare parcurgem aceiasi pasi in sens invers si in final trebuie sa obtinem ce se vede in poza 15.

 

Gata. Totul a durat 2 ore, lucru lejer, fara efort deosebit si cu pauze de vreo doua tigari.

Si o ultima observatie: desi aici e vorba de flansele de amortizor Matiz am postat totusi pentru ca toata mustaria e la fel cu aia de la Tico.

 

 

Imi dau singur un reply ca am uitat sa spun ca in 2 ore am rezolvat ambele amortizoare.

 

Excelenta postarea. Am si eu aceeasi problema. Felicitari Tetea !

Edited by Orion

Share this post


Link to post

Sal tetea..am si eu o rugaminte imi poti zice si mie unde se pune saiba?sub piulita care tine telescopul?

Share this post


Link to post

Remus, vezi primul post. E o poza acolo, din care sigur vei intelege cum vin piesele.

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu flansele amortizoare fata.

Cum am procedat: ridicat masina si suspendata pe butuc de lemn (cricul trebuie pentru comprimat arcul). Am facut 3 carlige reglabile, cum am vazut la cineva in acest topic, pentru prins arcul comprimat.

Am pus cricul pe pivot si am ridicat pana masina s-a ridicat putin de pe butucul de lemn, acela este momentul cand arcul este comprimat la maxim de greutatea masini, dupa care am prins arcul cu cele 3 carlige apoi am desfacut cele 2 suruburi care prind telescopul, jos, de fuzeta.

Apoi am eliberat cricul si arcul a ramas comprimat de carlige.

Pentru a avea acces mai usor la suruburi am desfacut si etrirul.

Dupa ce am eliberat cricul telescopul a iesit singur de pe fuzeta. Am desfacut cele 2 piulite de sus, care fixeaza flansa de caroserie si am luat tot amsamblul amortizor - arc de pe masina. Am prins piesa octogonala de sus in cheia franceza si cu cheia de roti am desfacut piulita din interiorul piesei octogonale. Tot cu cheia de roti am desfacut si cele 2 suruburi care prind telescopul de fuzeta.

Apoi am procedat la inlocuirea flansei care era modelul cu cauciucul turnat, cele vechi erau separate bucsele de cauciuc si flansa,

Am verificat si prostia aia de "rulment" de plastic si era in regula.

Toata operatia a durat, pe o parte, o ora si ceva.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Oare trebuie sa faci unghiurile?

 

Nu are legatura flansa amortizorului cu unghiul de fuga.

Share this post


Link to post

Am si eu o rugaminte la cei care se pricep. Am schimbat si eu telescoapele fata cu tot cu toate flansele si rulmentii aferenti , dar nu sunt sigur daca am facut bine.

Anume, flansa veche era din doua bucati(cauciucul), cea noua e cu cauciucul injectat.

Intrebarea este : se mai pune si bucsa din poza 2 sau doar piesele din poza 1?

multumesc

 

post-7146-0-67918000-1431111855_thumb.jpg

post-7146-0-67406800-1431111929_thumb.jpg

Edited by ygor

Share this post


Link to post

Nu se mai pune bucsa din poza 2,dar mai bine dai retur la magazin daca poti flansa noua si pastrezi flansa ta si pui bucsa din poza 2 ca iesi muuult mai ieftin cu aceleasi rezultat.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Pai pana acum s-a tot zis ca bucsa din poza 2 e dintr-un cauciuc prea prost ca sa tina si se recomanda montura cu bucsa integrata (adica poza 1)...

 

@Victorescu si @ygor - unde ati gasit flansele cu bucsa integrata?

Vreau si eu sa le schimb si uitandu-ma pe net apar doar la Radacini, dar nu mai sunt pe stoc :aoleo:

Ms!

Share this post


Link to post

Eu am pus bucsile simple, au un an si 7000 km. Pana acum s-au comportat bine. Dar luft a aparut acolo sus dupa aproximativ o luna, mai mult pe stanga, nu stiu de ce, dar vad ca iti fac treaba cum trebuie. Eu le-am schimbat.

Nu dau niciun sfat, doar spun cum merg astea ieftine.

Nu e cine stie ce munca, dar imi par proaste toate suruburile, saibele si piulitele de sus. Eu am avut noroc de pistol pneumatic si de o presa hidraulica, poate de asta mi s-a parut mai simplu.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

schimbat la amandoua amortizoare azi.am schimbat si brat inferior dreapta.pret piese 50 ron "rulmentii" amortizoare si 70 brat inferior.manopera 100.total 220 ron


dupa lucrare nu mai troncane nimic.doar ca volanul sta putin inclinat dreapta.foarte putin.o fi de la bratul nou?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...