Jump to content
Sign in to follow this  
ageana

! Samsari !

Recommended Posts

Si in Romania se face.

Rezolvarea? Test cu ultrasunete la vopsea.

Share this post


Link to post

Uite de ce prefer o masina noua...in ciuda devalorizarii rapide. :)

Share this post


Link to post

Am vazut o operatie din asta pe un BMW serie 5 in Romania. Dar nu era la plafon ci "doar" pe jumatatea din spate.

Share this post


Link to post

Reparatia la plafon pe care o arata rusii e solutia standard pentru astfel de lovituri. Ba chiar e laudabil ca au facut-o asa in loc sa sudeze la misto bucati de tabla si sa lase structura plafonului indoita. Intr-adevar, nu cred ca isi doreste nimeni sa cumpere o masina care a patit asa ceva fara sa stie ca a fost reparata. Eu daca as stii ca masina a fost reparata ca cea din poze si as obtine un pret bun, nu as ezita sa o cumpar. Probleme mari la impact apar la masini care au fost reparate "din chit". Cea din poze pare ca a fost sudata cu simt de raspundere, plus ca e vorba de plafon si nu de lonjeroane. Oricum intre un Lacetti nou si un Passat reparat ca asta, as merge pe Passat. La impact nu cred ca este greu de ghicit care va iesi basma curata...

 

Referitor la samsari: Eu am dat Nubira unui samsar din Galati. Omul a fost foarte OK, dar a negociat un pret mai bun. I-am spus toate problemele, s-a uitat si el la ea si a luat-o. Banuiesc ca a mai rezolvat din probleme si a vandut-o acolo.

 

Epica am luat-o de la un samsar care a luat-o de la o firma de leasing din Timisoara (Ge Money). Omul doar a adus-o in Bucuresti si a inscris-o la taxe si impozite. Nu a circulat cu ea ca nu i-a mai facut nici macar asigurare. Masina cred ca statea de aproximativ 6 luni in parcul firmei de leasing. El a dat pe ea 8000E, a adus-o in Bucuresti, a spalat-o, i-a curatat probabil interiorul (desi la piele se vede usor cand e uzat), a vopsit micile ciupituri cu vopsea alba, a polisat 2 zgarieturi de pe bara spate si a mai pus 2000E, adica a adus-o un pic sub pretul pietei - 10000E. Eu am fost cu el, am verificat-o la Radacini Timisoara (service ales de mine) si am vazut ca totul era OK.

 

El bineinteles a incercat sa imi ascunda ca este samsar, mi-a spus ca masina a luat-o pe firma lui si ca utilizatorul a fost trecut asociatul lui. Avea povestea pregatita. Poate era si adevarata si omul nu e samsar, desi eu inclin sa cred ca este. Sincer, pe mine ma interesa ca masina sa fie in stare buna si nu daca este sau nu el samsar. Dupa ce am cumparat-o am mers la un alt service (recomandat de un amic) sa ii fac revizia si i-am cerut si tipului de acolo sa se uite si sa imi spuna daca vede ceva in neregula. Raspunsul a fost acelasi ca al celor de la Radacini - masina nu are probleme si nu a fost lovita.

 

Deci exista si samsari care nu manaresc masini si atat timp cat se face o verificare amanuntita A ACTELOR SI A MASINII, nu vad nici o problema in a cumpara de la ei. In plus orice chilipir trebuie tratat cu suspiciune. M-am uitat la masini aduse din afara si la pretul cerut de ei pe 100000km gaseai acolo (pe mobile) cu 150000km. E clar ca le-au luat cu 250000km si le-au dat km inapoi.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Cumparatorul chiar a fost amator.Adica sa nu te intereseze de la cine cumperi un bun????????????

Share this post


Link to post

Stii vorba aia ? Dupa razboi multi viteji se arata.. Iti dai seama ca omul stia si el, dar de multe ori esti emotionat " te ia valu". Daia este bine sa ai cu tine tot timpul un prieten, ca sa fie el mai rational.

Share this post


Link to post

Dar tu stii vorba aia ca daca nu deschizi ochii deschizi punga?

Edited by ovidiuc

Share this post


Link to post

Am cumparat masini de la samsari si daca vede ca stii unde sa te uiti, chiar ajungi sa te intelegi cu ei. Am luat un VW Polo la inceputul anului din targul auto de la un tip ca avea la vanzare 5 masini. Cand l-am intrebat daca e proprietarul, sa-mi arate documentele masinii si documentele lui, plus alte chichite pe care le gasisem la masina, a recunoscut ca el e samsarul si ca din toata afacerea dupa negocierea pretului, el urma sa castige 150 euro. Sincer, nu m-a deranjat pt. ca masina se afla intro stare foarte buna, mai ales ca masina avea fiscal si identificare valabile. M-a scutit de RAR si de drumuri inutile. Ba chiar in momentul in care am zis sa mergem sa facem actele, a scos omu' laptopul si a zis ca le face el, ca are tot cei trebuie. Asta mi s-a parut cam suspect si am preferat sa mai dau 50 ron sa fac actele in alta parte.

Totusi, Atentie!, la biroul de intocmire a actelor, samsarul a prezentat buletinul proprietarului de drept al masinii, nu buletinul lui! Din ce am inteles, se practica treaba asta adica proprietarul nu are chef sa stea prin targuri cu masina si imediat se gaseste cate un binevoitor sa o vanda daca ii iese si lui 150 euro cum a fost in cazul de fata.

 

Tine mult de noroc dar si de atentia pe care o acorzi la analiza masinii pe care vrei s-o cumperi.

Share this post


Link to post

In realitate cred ca i-au iesit mai mult de 150E, dar nu asta conteaza. Important este sa va uitati cu atentie pe acte si cum spunea un coleg mai sus, sa luati un prieten cu ochi critic (nu parinti/sot/sotie). Chiar si fara sa vrei, te entuziasmezi cand vezi masina si uiti sa fii atent la detalii. Prietenul, nefiind direct interesat de masina, va fi mult mai atent.

 

Edit: Nu stiu daca s-a scris mai sus, dar un truc pt a depista samsarii (chiar inainte de a-i contactat) este sa dati search dupa numarul de telefon. De obicei nu si-l schimba de la o masina la alta. Daca vedeti ca mai vinde (a vandut) 2-3 masini, e samsar.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Rareori gasesti masini bune la samsari iar sansele sa aiba defecte ascunse sunt mari. Oricum, eu nu inteleg oamenii care se duc la piata si cumpara masina pe loc de parca cumpara varza sau cartofi...

Share this post


Link to post

Regula este simpla pentru cei care nu doresc sa cumpere de la samsari. Asa am procedat eu cand am vrut sa cumpar o masina:

 

 

- m-am dus si am vazut masina

 

- m-am uitat la moaca individului

 

- mi-a placut sau nu (dupa ce am stat langa ea 2 ore)

 

- i-am cerut ACTELE ORIGINALE ale masinii cu asigurare, cu itp, cu absolut tot

 

- l-am intrebat de la bun inceput cine este proprietarul masinii. Daca el este proprietarul DIN ACTE al masinii este ok.

 

- l-am intrebat cati proprietari a avut masina si i-am cerut cartea IN ORIGINAL a masinii

 

- la intocmirea actelor am fost atent sa fie buletinul lui si nu al altuia. Un buletin nu se lasa asa de la un individ la altul

 

In mare cam acestia au fost pasii. Nu am fost singur la nicio intalnire cu proprietarul masinii

Share this post


Link to post

Rareori gasesti masini bune la samsari iar sansele sa aiba defecte ascunse sunt mari. Oricum, eu nu inteleg oamenii care se duc la piata si cumpara masina pe loc de parca cumpara varza sau cartofi...

 

Cand cauti vreo 3-4 saptamani marca respectiva si nu gasesti nimic iti spun eu ca te duci la piata si daca gasesti si e ok, o cumperi pe loc. Tot pentru exemplu, cand am cumparat Polo-ul era singurul din tot targul auto. Si cand l-am vandut, la fel. Iar singura masina buna pe care o poti cumpara este masina noua pentru ca o masina sh indiferent ca o cumperi de la samsar sau de la proprietar tot trebuie sa remediezi ceva la ea, mai mult sau mai putin functie de bugetul pe care-l aloci la achizitie, de marca masinii si de pretul pieselor de schimb.

 

In general 90% din vanzatorii de masini din targuri sunt samsari si ajungi sa-i cunosti foarte usor daca mergi in fiecare zi de targ sa arunci cate o privire, timp de 4-5 luni.15000000.gif

 

 

Share this post


Link to post

indiferent ca o cumperi de la samsar sau de la proprietar tot trebuie sa remediezi ceva la ea, mai mult sau mai putin functie de bugetul pe care-l aloci la achizitie, de marca masinii si de pretul pieselor de schimb.

 

Off printr-o mica lauda : daca prin absurd mi-as vinde Exe-ul, as anunta ca scad cate 100 de euro pentru fiecare imperfectiune tehnica pe care cumparatorul/service-ul ar gasi-o. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Edit: Nu stiu daca s-a scris mai sus, dar un truc pt a depista samsarii (chiar inainte de a-i contactat) este sa dati search dupa numarul de telefon. De obicei nu si-l schimba de la o masina la alta. Daca vedeti ca mai vinde (a vandut) 2-3 masini, e samsar.

Cum ai ajuns la concluzia asta? Eu am spre exemplu 2 prieteni care le vand de plictiseala sau din alte motive... au tinut masini si cateva luni.

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

E o regula de bun simt, care se aplica in mare parte din cazuri.

 

@ADU: Orice ai spune, ai sanse mai mari sa iei teapa la piata de la un samsar (uns cu toate alifiile) decat de la proprietarul masinii. Mai adauga la asta si faptul ca romanul se pricepe la orice si el stie mai bine decat oricine (si nu verifica el masina, cunoaste si a auzit de la 3 vecini) si vezi de ce atat de multi iau tepe...

 

De ex am fost in vara sa vad in Bucuresti doua Bravo 1.4 turbo din 2007. Ambele la samsari din pacate, una recuperata de la firma de leasing. Prima era trosnita frontal si reparata asa ca nu am mai insistat, a doua fusese revopsita pe ici pe colo dar nimic care sa para grav in afara de o mica pierdere de ulei. La verificare la reprezentanta (care btw a costat cca 200 ron, deci 3 lei fata de pretul masinii) au descoperit defecte care adunate au dat un deviz de cca 10.000 RON! Si toate astea la o masina de 4 ani cu km REALI, verificabili in jur de 50kkm. Acum calculati ce tepe poti lua la o masina de 10+ ani...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nici in firmele de leasing nu trebuie sa ai incredere deplina in privinta masinilor aflate la vanzare .

Un prieten a vrut sa cumpere de la ei o masina , i s-a parut ciudat ca avea putini km , dupa o verificare in baza de date a RAR-ului , a aflat cit avea real la bord .

Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca multi neglijeaza intretinerea masinii ( inclusiv schimbul de ulei ) , stiind ca societatea de leasing o va lua inapoi pe motive de neplata a ratelor .

Share this post


Link to post

Parca ai cumpara-o din nou, nu-i asa? :) )

Share this post


Link to post

Un coleg de munca si-a cumparat o Kia Cee'd din 2008 de la un samsar. Pretul a fost foarte bun avand in vedere dotarile: scaune incalzite piele-textil, clima, vopsea metalizata, ESP etc. Pretul initial cerut a fost de 7000E, a scazut la 6900E + 2 cauciucuri noi (initial samsarul pusese doar 2 cat de cat OK pe fata, cele de pe spate erau praf). Am mers cu masina la reprezentanta si au spus ca e OK, inca mai are garantie si se vor remedia gratis si micile probleme care au fost gasite (bieletele antiruliu pe spate, un senzor de pe coloana de directie si cam atat). Si bateria e cam obosita, dar a pus-o pe redresor si si-a revenit si ambreiajul este si el cam obosit, dar mai merge minim un an.

 

Omul a recunoscut din prima ca e samsar (era si greu intrucat am fost cumparatorul, eu si inca un prieten). Cu aceasta ocazie am aflat si cateva trucuri de ale lor pentru a cumpara masini sub pretul pietei. Vi le impartasesc si voua intrucat e educativ :D :

1. De regula ei nu testeaza masinile la reprezentanta sau la vreun service (poate doar masinile scumpe). Fac un test de drum si stiu ce sa auda. Ies in pierdere daca platesc cateva sute de lei pt un test autorizat, plus ca se pricep la masini. Asta nu inseamna ca nu isi iau si ei tepe...

2. Negocierea la cumparare incepe de la telefon si continua la fata locului. Intotdeauna un samsar va intreba din prima la telefon care e ultimul pret, chiar daca ai pus anuntul de 2 ore. Daca nu tineti la pret si vad ca e loc de negociere, mai scad inca cateva sute de euro sub pretul cerut.

3. Samsarii in general nu se complica cu harburi, poate doar aia vai de mama lor. Intotdeauna vor incerca sa puna mana pe o masina OK in care sa bage cat mai putini bani/munca si sa o revanda rapid pentru un profit cat mai mare. Ei ruleaza multe masini, nu le convine sa stea cu ea o luna, trebuie sa o vand dupa maxim 1 saptamana. Daca are masina de mai multa vreme sansele sa mai scadeti din pret sunt mai mari.

4. Profitul samsarului este de obicei de cateva sute de euro la o masina. La masina cumparata de colegul meu profitul samsarului a fost undeva la 500-600E. Rar vand in pierdere, dar se intampla si la ei. La masini scumpe profitul este mult mai mare, dar si riscul sa o tina mai mult timp.

5. La vanzare intotdeauna samsarul va stii sa ascunda defectele estetice ale masinii, deci cautati zone revopsite in zonele care nu se vad daca spre exemplu e parcata langa un copac sau zid. Cel mai bine este sa va intalniti cu ei intr-un spatiu deschis, cum ar fi parcarea unui supermarket.

6. Verificati intotdeauna martorii din bord cand cumparati masina. Ei prefera sa scoata becul de check engine in loc sa faca o reparatie.

7. Verificati cu atentie actele masinii si intrebati de istoricul masinii. La mine spre exemplu samsarul a taiat foaia cu ce s-a inlocuit in garantie pentru ca se schimbasera multe (bucse, amortizoare etc). Faptul ca s-au schimbat piese dupa parerea mea nu este o problema, dar na, samsarii incearca sa faca masina sa para cat mai buna, fiabila etc. Samsarul de la care am luat Ceed-ul a avut grija sa ascunda la inceput actele in care scria ca masina a fost lovita.

8. De asemenea la cumparare samsarii nu prea se uita pe istoricul de service, in schimb cei care cumpara pt ei masina se vor uita cu atentie. Asta am verificat-o pe doi samsari - asta cu Ceed-ul si cel caruia i-am vandut Nubira.

9. Samsarii nu stiu multe despre masini si dotari: iti vor spune ca are ESP cand ea are TCS, nu vor stii cand au facut ultima revizie (in ce luna/an) etc. Asa puteti sa va dati seama de la inceput cu cine stati de vorba, chiar daca insista ca el este primul proprietar.

10. Intotdeauna ei au relatii la un magazin de piese, la un service, la o spalatorie etc. In cazul in care trebuie sa schimbe ceva ca masina sa para mai noua (huse/ ornamente, volan, placute frana si orice altceva va trece prin cap) este important sa faca operatiunile ieftin. De obicei nu se baga ei la asa ceva, au pe altii care fac reparatiile, ei stiu doar unde sa apeleze.

 

Sper sa va ajute postul sa depistati mai usor samsarii si sa va dati seama daca merita sau nu sa luati masina.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Am o singura remarca la punctul 6 ca nu am timp sa comentez la toate :)

Vezi ca becul de check engine se leaga cu cel de ulei direct pe ceasuri...se va stinge si aprinde o data cu el si pentru un necunoscator e suficient :)

Sfatul meu daca nu va pricepeti e sa va duceti la un service mare(diagnosticare mecanica, electrica, km etc) care sa va dea si hartii la mana cu problemele gasite. Asta daca nu aveti un mecanic de incredere si fara sictir cand nu e pentru el afacerea.

Share this post


Link to post

La fel si ala de abs, airbag, unde este cazul ;) Ideea de baza e ca toate becurile sa se stinga independent unul de altul.

 

Sunt multe si marunte, intaresc si eu recomandarea colegului de mai sus.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...