Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

40.ooo sau 2 ani e termenul, oricum e putin, si tu vrei sa mai scurtezi.. doar la cutiile automate se schimba asa des, dar acolo uleiul misca masina, nu doar unge ca la cutiile manuale.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Am deschis intamplator topicul si desi nu s-a mai scris aici de 2 saptamani m-am gandit sa dau si eu un feedback apropo de uleiul Fuchs de care intreba cineva. Poate e tardiv, poate mai foloseste (sau altcuiva).

 

Matizul pe care mi l-am luat in toamna asta (30000km la bord, f. probabil reali) agata destul de rau la retrogradare din a 3-a in a 2-a, mai exact daca aveam 40km/h practic nu intra deloc, mi-era si teama sa trag prea tare de schimbator sa nu rup naibii ceva pe acolo :) . OK, poate naiv, dar intelegeti, de-abia aproape de 30km/h puteam sa bag a 2-a, deci cucu frana de motor. Fostul proprietar a zis ca asa facea de cand a cumparat-o noua. Mentionez ca in cartea de service nu era mentionata nici o schimbare a uleiului de cutie, desi in manual scrie ca cel initial trebuie schimbat la 1000km, deci nu stiu daca fusese schimbat sa nu.

 

Am bagat 2l de fuchs 75w85 (am insistat pe langa mecanic sa lase sa se scurga mult timp uleiul vechi, vreo ora!) si diferenta e notabila. Nu a disparut chiar complet fenomenul, dar s-a atenuat mult si nici nu am observat vreo agravare la frig, cum se plangea cineva. Acum am si eu frana de motor :) .

Deci Fuchs a fost chiar fain in cazul meu.

Share this post


Link to post

Daca puneai 75w80 probabil disparea complet fenomenul si nu mai agata.

Share this post


Link to post

Asa o fi daca zici tu, dar sincer imi permit sa am unele rezerve. 75w85 e vascozitatea recomandata de producator, si din ce am inteles din discutiile anterioare pe aceasta tema 75w80 e ok daca nu gasesti 75w85, dar nu cred ca are cum sa fie mai bun decat ceea ce recomanda aia care au fabricat masina. Am citit diverse topicuri pe forum si am observat ca in repetate randuri tolin, care pare foarte respectat aici pentru cunostintele lui, argumenteaza deseori pe linia "puneti ce zice producatorul, ca nu aveti cum sa stiti mai bine decat el ce-i trebuie masinii". Nu iau automat de litera de lege ce spune nimeni, oricat ar fi de mare prestigiul de care se bucura in ochii altora, dar chiar pare logic. Poate nu atunci cand se amesteca si interesul comercial al producatorului - gen "uleiul GM e cel mai bun pentru Matiz" - ca poate e sau poate ca producatorul a vrut si el sa-si vanda marfa, dar cand e vorba doar de parametri si nu de branduri nu vad de ce nu am da crezare producatorului.

 

Iar agatatul inteleg ca e o problema de constructie a cutiei de viteze - pe romaneste e proasta, nici sa citeste nu stie - si poate ca e agravat de uleiul prost, cu span sau neconform specificatiilor, insa nu vad cum ar putea sa se rezolve complet cu un ulei mai subtire, mai simpatic sau cu mai mult simt al umorului :P .

 

Rog sa fiu corectat daca gresesc.

Share this post


Link to post

Uleiul mai subtire decat recomandarea amelioreaza simptomele de cutie proasta, mai exact sincronul de a doua cel mai des e problema la aceste cutii.

Share this post


Link to post

Iar agatatul inteleg ca e o problema de constructie a cutiei de viteze - pe romaneste e proasta, nici sa citeste nu stie - si poate ca e agravat de uleiul prost, cu span sau neconform specificatiilor, insa nu vad cum ar putea sa se rezolve complet cu un ulei mai subtire, mai simpatic sau cu mai mult simt al umorului :P .

 

Rog sa fiu corectat daca gresesc.

Regleaza cursa pedalei de ambreiaj si scapi de problema.

Share this post


Link to post

De ce ar face doar in a doua daca e de acolo?

Share this post


Link to post

Daca verifici, elimini o intrebare.

 

 

Share this post


Link to post

Regleaza cursa pedalei de ambreiaj si scapi de problema.

 

mai bine un schimb de coroana treapta a doua si a treia .nu are nicio treaba cablu de ambreiaj decit in cazul cand se inlocuieste cu unul nou,cea ce este si recomandat,pentru 25 de ron merita unul nou.

cablu de ambreiaj in timp se uzeaza luand forma aceea curbata si devine casant.

 

asa ca prietene pune un cablu nou si vezi siguranta aia daca mai exista ,prin care trece cablu.

 

mare atentie cu uleiurile 75w 80 sa nu ajungeti dupa un timp sa cautati cutii de viteza .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe langa zacusca originala neschimbata de 3 termene, uleiukl 75w80 e sanatate curata.

Share this post


Link to post

sau un compromis de ultim moment. ma rog cine crede ca e bun sa foloseasca in continuare sau daca stie ca vinde masina in viitor si nu-l mai intereseaza.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Important e sa fie cu 75W (vascozitatea la rece), pentru plecari fara probleme. Dupa aia, temperatura cutie/ulei, adica vascozitatea de lucru, este un parametru greu de controlat, depinzand de mai multi factori. Este foarte posibil sa mergi iarna prin oras, cu stopuri multe, viteza nu prea mare, masina goala si uleiul sa nu se incalzeasca (fluidifice) prea tare. Adica ai pus tu cu 85, dar uleiu ramane pe la un 90. Oricum, temperatura aia de 100 gr. la care se masoara vascozitatile 80,85,90, nu apare in cutia de viteze.

Altfel, nici eu de 6 ani n-am bagat 75w85 si nu s-a intamplat nimic. Cred ca aflai pana acum...

Share this post


Link to post

Pe langa zacusca originala neschimbata de 3 termene, uleiukl 75w80 e sanatate curata.

Omul a zis ca are ulei proaspat Fuchs Titan 75W-85.

Este si full sintetic si mai este si nemtesc 100%.

Nu prea vad de unde vine "imaginea" de "zacusca originala neschimbata de 3(trei) termene".

In contextul dat, era vorba de 75W-85 , de cea mai buna calitate posibila, versus, 75W-80 , in aceeasi conditie.

Discutia deviaza pe o panta irelevanta, in acest moment.

In alta ordine de idei, constructorul si-a facut socotelile cu privire la ceea ce trebuie sa faca acel ulei pentru cutia fabricata de el, si a hotarat ca asta e vascozitatea care ii deserveste cel mai bine cerintele. Sau nu?

Sunt posturi nenumarate in care se dezbate problema si se ajunge invariabil la concluzia ca e uleiul cel mai potrivit (75W-85), si ca 75W-80 poate fi un paleativ daca nu se gaseste si nu se gaseste 75W-85, mai greu de gasit intr-o perioada, insa (usor) inferior ca si conditii de ungere pe care trebuie sa le indeplineasca, pentru aceasta cutie.

Acum, mai nou, 75W-80 rezolva si din problemele constructive ale aceleiasi cutii de viteze, treaba pe care 75W-85 nu reuseste s-o faca ?!?

In legatura cu cablul de ambreiaj, pe ce considerent, nu permite el ambreierea/debreierea completa, lasand arborele principal al cutiei antrenat, numai cand vine vorba de retrogradarea catre treapta a doua, iar in rest se comporta absolut normal?

Multumesc!

Share this post


Link to post

AI intes gresit, ma refeream la postul de dinainte. 75w80 nu strica nimic in cutia de viteza, din contra.

Share this post


Link to post

Apropo , cum va dati seama daca mai e sau nu ulei in cutie ?(mai putin sau deloc )

Share this post


Link to post

prin completare ,daca stii ce ulei ai in cutie .

Share this post


Link to post

prin completare ,daca stii ce ulei ai in cutie .

Te rog, nu mai dezinforma lumea. La matiz, nivelul uleiului se verifica prin orificiul lateral de umplere si tot la matiz, uleiul nu se completeaza ci se schimba la intervale regulate, de obicei la 40.000 de Km.

Verificarea nivelului de ulei din cate stiu se poate face la fiecare 10.000 de Km prin acelasi orificiu lateral, accesibil pe dedesubtul masinii dupa demontarea scutului de la cutia de viteze. De mentionat totusi ca desi uleiul poate fi la nivel maxim, odata trecut de pragul de 40.000 Km, acesta isi pierde din proprietatile de ungere si necesita schimbarea pentru a evita deteriorarea componentelor interioare ale cutiei de viteze.

 

...ma rog cine crede ca e bun sa foloseasca in continuare sau daca stie ca vinde masina in viitor si nu-l mai intereseaza.

 

O atitudine complet imorala ce pe viitor poate pune in pericol viata altor participanti la trafic. Shame on you!

Share this post


Link to post

la logan am schimbat acum un an uleiul, la cutie, si am pus evident elf nfj 75w 80 gl4+,inlocuind vechiul ulei dacia. acum intra greu in viteza la rece,parca mestec in mamaliga vartoasa,bine cand se incalzeste isi revine.

cu uleiul dacia nu am patit asa ceva .

in schimb la matiz nu patesc asa ceva cu 75w 90 ,cutia merge perfect.(valvoline durablend 75w 90 gl 5)

 

poate in cutia matizului elf nfj sa mearga mai bine .

 

Te rog, nu mai dezinforma lumea. La matiz, nivelul uleiului se verifica prin orificiul lateral de umplere si tot la matiz, uleiul nu se completeaza ci se schimba la intervale regulate, de obicei la 40.000 de Km.

Verificarea nivelului de ulei din cate stiu se poate face la fiecare 10.000 de Km prin acelasi orificiu lateral, accesibil pe dedesubtul masinii dupa demontarea scutului de la cutia de viteze. De mentionat totusi ca desi uleiul poate fi la nivel maxim, odata trecut de pragul de 40.000 Km, acesta isi pierde din proprietatile de ungere si necesita schimbarea pentru a evita deteriorarea componentelor interioare ale cutiei de viteze.

 

 

 

O atitudine complet imorala ce pe viitor poate pune in pericol viata altor participanti la trafic. Shame on you!

 

nu ai fost atent la intrebarea lui markus ,sunt cutii care au pierdere de ulei ,poate omu vrea sa verifice pe moment .

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

in schimb la matiz nu patesc asa ceva cu 75w 90 ,cutia merge perfect.(valvoline durablend 75w 90 gl 5)

Bucură-te, e ceva temporar.

  • Like 1

Share this post


Link to post

ma rog,oricum am rezervele mele pentru ca stiu ce fac.

Share this post


Link to post

nu ai fost atent la intrebarea lui markus ,sunt cutii care au pierdere de ulei ,poate omu vrea sa verifice pe moment .

Aha, si cum se numeste topicul...si cum se procedeaza la cutia de viteze de matiz? Daca eram pe Dacia Club detaliam modul cum se realizeaza schimbul la un logan, asa vorbim de matiz. Cheers!

Share this post


Link to post

Apropo , cum va dati seama daca mai e sau nu ulei in cutie ?(mai putin sau deloc )

 

cati km ai la bord? si ce te a facut sau ce s-a intamplat de ai pus intrebarea asta? ca te ai facut neinteles .

poate nu am inteles eu sensul intrebari si m-am grabit cu un raspuns.

mi se parea normal sa mai revii cu detalii.

 

raven ; ulei se schimba la fel la ambele masini ,nu implica anumite proceduri .

eu am schimbat in 50 000 km ,uleiul la cutie ,de 2 ori ,in afara celui pus din fabrica,asa ca stiu cum se procedeaza.

numai bine.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Deci :masina are 17.000 km, intrebarea este cum imi dau seama daca, cutia are mai putin ulei decat trebuie(sau deloc) fara sa desfac busonul de umplere. I-am schimbat uleiul singur (75w-80 Total) si la 1/2 an de la schimbare are un usor suierat (nu e constant)de exemplu: in viteza 4 la 75-78 km/h suiera usor , cand a atins 80 dispare suieratul, mai apare la trecerea dintr-o treapta de viteza superioara in una inferioara(gen frana de motor)

Share this post


Link to post

nu ai cum sa stii cat ulei ai in cutie.

daca zici ca l-ai schimbat singur ,atunci completeaza cu uleiul respectiv ,mai mult sa te convingi daca ai avut pierdere ,vezi intre timp daca dispare simptomul ,asta pentru moment.

foarte posibil sa nu ai pierdere de ulei si asta sa fie comportamentul cutiei .

ramane sa constati vreo imbunatatire la urmatorul schimb de ulei.

 

parerea mea.

 

daca nu-ti convine sfatul meu schimba uleiul din cutie cu altceva. :thumbl:

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Salutare !!!! Am si eu o nelamurire : pana la urma care e faza (diferenta) cu cutiile de viteze cu INTRETINERE ???

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...