Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

Da se schimba intreaga punte. Parca era 70ron

Share this post


Link to post

Am luat si eu doua claxoane din targ si mi-au dat si releu, cum leg releul PLS , ca dupa schema de pe ambalaj mai bine ma impusc! Celalt claxon, original, are doar 2 papuci, pe cand releul are 4 picioare, cum il leg? Va dorg mult ajutati-ma cu o schema cu un sfat, orice

Share this post


Link to post

Pai n-ai schema pe releu ? In principiu, orice releu are 4 craci, pe ideea:

 

- 2 craci = tensiunea de comanda

- 2 craci = conectezi circuitul exterior, care trebuie comandat (inchis/deschis)

 

Releul inchide/deschide circuitul exterior, in functie de prezenta/absenta tensiunii de comanda. De obicei, schema e imprimata chiar pe releu.

Share this post


Link to post

Atentie claxonul de Tico functioneaza cu + permanent si minusul de la volan de aceea are doi papuci izolati !

Share this post


Link to post

sal topser! Ms de info. dar totusi nu reusesc! Am incercat foarte multe posibilitati si tot nu a mers! Am pus acum doua poze cu scheme din pachetul cu claxoane si releul pe care mi l-a dat! Te rog mult spune-mi ce fire sa bag si unde, ca din masina am doar doua, unul alb si verde! Ms mult Dau o bere daca merge!

post-6974-1195652579_thumb.jpg

post-6974-1195652586_thumb.jpg

Edited by b77mmg

Share this post


Link to post

Eu cand am schimbat claxonul la tico a fost nevoie sa folosesc o placa de textolit pentru a izola claxonul de caroserie (sa nu mai faca masa), apoi am conectat capucii la claxon...

Share this post


Link to post

Da Leule asta am vrut sa spun si eu ,la Tico-ul juniorului am prins claxonul cu o placa de textolit si i-am tras fir de masa separat ! In cazul de fata claxoanele tale nu au decat o singura borna (banuiesc ,de obicei asa sunt construite )adica cea de + ! Schema pe care ai afisat-o mai are un comutator care face trecerea de la claxonul original la goarne si invers ! poti sa te lipsesti de ea !

Dupa schema, bornele 30 si 86 sunt capetele bobinei ,(in poza alaturata nu vad nici un 30 ,apare 87a :-? ) iar 86 87 sunt capetele contactului normal deschis . Cele doua fire ale claxonului (existente ) le introduci in bobina releului ,de la borna + a bateriei tragi un fir de 2.5 inseriat cu o siguranta si il introduci in 87 si cu un fir din 86 te duci la plusul claxoanelor Nu am un releu acum insa notatiile astea stiu ca sunt universale (asa trebuie sa fie ) pe capacul releului ar trebui sa existe notatiile corecte . Cu un aparat de masura poti depista usor care este bobina releului si care este contactul normal deschis !

Am spus sa tragi un + de la baterie pt ca doua claxoane vor consuma mai mult firul care vine din instalatia originala nu este proiectat pt consum mare !

Eu iti recomand sa renunti la doua claxoane( alegi claxonul care suna mai placut ) ,parca nici nu sta bine unui Tico sa sune ca un autobus si in al doile rand nu te mai complici cu instalatii fire s.a.m.d. daca nu te pricepi ! Eu l-am prins izolat asa cum a facut si Leutu si am tras un fir de minus de pe carcasa claxonului !

Share this post


Link to post

Am si eu o goanga : firul de la dezaburire luneta a fost taiat cat am avut masina in service din motive necunoscute si mi-a scapat in interiorul caroseriei, in partea unde se aseaza capacul de portbagaj cand este inchis, nu stiu cum sa va explic, adica nu in capacul portbagajului, in capatul celalalt al tubuletului aluia de cauciuc. Cum fac sa-l scot de acolo ca sa il innadesc din nou cu celalalt? Chiar am nevoie de dezaburire pe vremea asta...

Tencs :mrgreen:

Share this post


Link to post

Bagi o sarma mai tare pe unde ti-a scapat si incerci sa o directionezi pana intr-un loc unde exista si firul respectiv. Cred ca este in portbagaj in spatele stopului.

Share this post


Link to post

Am reusit...si am constatat ca e prajita placuta din spatele butonului de dezaburire din bord :spumelagura: Acum fuguta la dezmembrari sa caut...

Share this post


Link to post

Stie cineva unde duce firul de masa de la lampa de ceata? Inca n-am verificat, dar mai mult ca sigur n-am masa

Share this post


Link to post
Stie cineva unde duce firul de masa de la lampa de ceata? Inca n-am verificat, dar mai mult ca sigur n-am masa
Creda ca aceeiasi problema o am si eu! mi se aprinde martorul in bord dar becul de ceata nu vrea de nici un fel!daca aflii ceva... :osanale:

Share this post


Link to post

Stai sa treaca umezeala si ma bag sa dau iar bara jos

Share this post


Link to post

bai nene, turbez! am schimbat luneta si tot nu-mi merge dezaburirea!!!! Curent trece. Am legat un bec la papucii din capete (din lipsa de aparat de masura) si se aprinde!!!

Share this post


Link to post

Pai tensiune la bornele rezistentei este ,dar curent prin rezistenta ai? Iti trebuie un ampermetru ! Cam ce putere are rezistenta de dezaburire ?

Share this post


Link to post

Uncle-Sam, daca ai tensiune la borne dar nu incalzeste (dezabureste), inseamna ca nu trece curent (sau trece prea putin) prin traseele dezaburitorului. Asta inseamna ca bornele alea pe care tu masori tensiune fac un contact prost cu traseele de pe luneta.

Masoara intensitatea curentului ce trece prin dezaburitor, asa cum spunea si ToPser.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor!

Am si eu un tico de doua zile si normal, deja am multe intrebari :scarpin: . Daca ma poate ajuta cineva dintre voi una dintre intrebari se refera la becul care lumineaza in masina. Este f slab si nu vad nimic! Poate fi schimbat? Si, mai ales, poate fi schimbat de mine?

Va multumesc!

 

Si daca se poate schimba: ce fel de bec trebuie si de unde pot cumpara?

Edited by ODETTTE

Share this post


Link to post

Mi-e rusine de ce o sa zic...uitasem sa leg masa la noua luneta. Asadar si prin urmare, functioneaza :)

Share this post


Link to post

Pai, este ceea ce se cheama "bec de plafoniera", arata ca un supozitor cu contactele metalice la capete, are vreo 5W si tot chior o sa lumineze, oricum. Cel mai bine il schimbi cu un becoled.

Share this post


Link to post

Suntem in pauza de masa

Share this post


Link to post

Am o problema cu farurile ,cel din stanga lumineaza foarte putin , cineva mi-a spus ca a pierdut masa ...Buunnn ...am luat un fir si am pus masa de proba de la bec la caroserie si surpriza...farurile se aprind chiar daca maneta nu e actionata. Cumva sistemul de iluminare e cu + permanent ? Pe unde sa caut masa becurilor ? N-am schema la indemana acum... :rolleyes:

Share this post


Link to post

Uite, colega, asta e schema electrica a conectarii farurilor.

Poate te ajuta.

post-6669-1199372592_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Se poate innadi firul rosu de la dezaburire? Am luat butonul de dezaburire de la dezmembrari cu tot cu circuit (era prajit/topit inauntru) si nu se aprinde ledul ala...am fost nevoit sa il innadesc pt ca mecanicii lu'peste cand au dat jos haionul mi-au retezat firul rosu de la dezaburire si l-au lasat asa.

Deci merge sa il innadesc? Eu ma gandesc ca da...de unde poate fi problema? Sigurantele sunt ok, butonul ok (a facut proba omul inainte sa mi-l dea)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...