Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

Eu evit pe cat de mult service-urile, de obicei lucrez cu un mecanic foarte priceput la el sau la mine acasa. In service sunt patit- preturi mari si munca de mantuiala. Cel putin cei de la reprezentanta din Alexandria sunt foarte slabi( parearea mea)

Share this post


Link to post

Gata, am rezolvat problema cu luminile din bord. De vina era una din cele doua sigurante capsulate. Era arsa si in locul ei era doua sarmulite. Ce prostie. In loc sa puna o siguranta calibrata din fabrica au pus 2 bucati de lita . Le-am verificat pe toate sa nu mai am probleme. Totusi cu lampa spate de ceata am probleme. Si anume :

Am citit ca minusul e pe comutatoare si plusul e permanent. Am tras un minus din alta parte si am constatat ca pe direct fara sa aprind nici pozitia, nici faza surta si nici nu apas butonul se aprinde. Cand dau sa apas butonul lampii si dau faza scurta de stinge. Stie cineva care e dilema?

 

Salutare! Eu sunt cu problema cu luminile in bord si cu pozitia stanga fata! Din pacate nu am rezolvat inca nimic! Spune-mi si mie te rog unde sunt sigurantele astea capsulate ca poate se trage si la mine de la aceeasi chestie! Multumesc mult!

Share this post


Link to post

Salut sebi_angel_91,

Sunt aproape sigur ca este din sigurante. A patit-o si tata, aceleasi simptome. M-am uitat pe schema cu sigurante si am inlocuit-o pe cea cu pricina. Tabloul de sigurante este localizat in stanga, sub bord. Ca sa poti lucra acolo deschide ambele usi si culca-te pe spate, cu picioarele spre dreapta iesite din masina. Asa te vei putea benocla bine la locul cu pricina. Succes!

Share this post


Link to post

Buna seara

sunt si eu un nou posesor de tico din 97 cu aer pe el

am citit toate subiectele voastre de pe aici

eu totusi nu m-am lamurit cu o problema eu unu nu am bec care sa imi indice cind ajung pe rezerva cu benzina

 

am inteles de la voi din discutii ca unele au ceva care piuie unde este acel dispozitiv ?

alti mai spus ca are plutitor cu 2 fire cum aflu

si pe linga toate astea eu nu am locas la bord unde ar putea fi vrun bec pt rezerva benzina

si nici alti senzori

 

cu toate ca am vazut ceva senzori pe la motor

 

la bord are 6 becuri cum ar fi :

bateria

uleiu

frina de mina

faza lunga

avarii

senzor centura

cam astea sunt toate

Cum as putea rezolva problema

 

multumesc pt raspunsuri

 

Share this post


Link to post

Cred ca mai repede studiezi pe topicul Martor benzina Tico dupa ceva informatii.

Share this post


Link to post

unele au martoru de benzina in locu becului de avarii

Share this post


Link to post

Salutare.

Stie cineva cum e legat in instalatie senzorul de vacuum de la Tico Euro2, situat langa modulul Lovato?

La al meu nu apare nici o tensiune pe borna lui atunci cand pun contactul cheii si nu stiu cum sa verific daca functioneaza...

Multumesc mult.

post-6669-0-21964200-1311621085_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Nu ma lamuresc nicidecum cu senzorul asta...

Azi am masurat cu Ohm-metrul cele doua borne ale lui si arata a fi in scurtcircuit, chiar daca aplic vacuum pe stutul lui sau nu.

Cand ii decuplez mufa, pe la 2-3mii rot/min incepe sa actioneze IAC-ul ca sa mai saraceasca putin amestecul. Daca senzorul e cuplat, nu mai actioneaza IAC-ul la accelerare.

O fi stricat senzorul asta de vacuum? Are doar doua borne si doua prize de aer. Cum as putea sa il testez?

Oare as putea sa pun unul de Matiz sau de alta masina in loc?

 

Problema e ca nu imi ies bine noxele la turatie ridicata si cred ca senzorul de vacuum e de vina.

 

Multumesc pentru interes.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am demontat senzorul ala de vacuum. Are doua camere separate printr-o membrana de cauciuc. Atasat uneia din camere are un "ceva" cu doi pini (ca un fel de dioda turnata in peretele de plastic) dar care are rezistenta zero in ambele sensuri. Oricum, de vreme ce nu comunica cu interiorul camerei de vacuum, nu imi dau seama cum sesizeaza diferenta de presiune. O fi ars elementul ala...

 

Alta problema:

Juniorul meu a bagat o moneda in mufa brichetei si mi-a disparut tensiunea de acolo. Nu eram de fata cand a facut isprava, asa ca nu stiu daca s-a auzit "poc" pe undeva. Fapt este ca nu mai am tensiune pe mufa brichetei si pe plusul care duce la MP3-player.

Am dar bordul jos, am facut "cercetari" si am vazut ca e vorba de un fir alb cu o dungulita neagra, dar nu l-am putut urmari pana la capat. La un moment dat se pierde intr-un manunchi mai gros, eventual isi schimba culoarea.

Am verificat toate sigurantele de sub bord si nu e arsa nici una...

A mai patit cineva asa ceva? Pe unde sa mai caut defectiunea?

 

Multumesc mult.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Firul ala alb cu negru ajunge in conectorul X2 localizat langa cutia de sigurante ,daca a facut poc sub bord se poate sa se fi intrerupt in aceea zona !

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sugestii si pentru interes.

 

Am verificat inca o data sigurantele si am gasit doua (de 15A) arse... Banal... Se pare ca atunci cand le-am verificat prima data nu aveam destula lumina...

 

Totusi, as vrea sa ne lamurim cu privire la senzorul de vacuum.

Daca ati putea sa masurati rezistenta intre cele doua borne ale lui, in ambele sensuri, poate ne dam seama cum functioneaza.

E ciudat pentru ca elementul electric "activ" este turnat in peretele de plastic si nu comunica cu interiorul capsulei. De aceea nu imi dau seama cum simte el variatiile vacuumului.

 

Multumesc mult pentru ajutor.

Share this post


Link to post

La iluminarea numarul de inmatriculare spate la tico am un bec ars de cand am cumparat masina dar nici pana azi nu am reusit sa il schimb ca nu stiu cum pot ajunge la el si nici macar ce model este.

Daca ma poate ajuta cineva cu o exlicatie sau o schiema cum pot schimba becul si sa-mi spuna ce model este sunt recunoscator.

Share this post


Link to post

e bec de pozitie, trebuie sa dai numaru jos si rama lui,si pe urma bagi unpic capu acolo si o sa vezi lampile prinse in doua suruburi stea.

Se schimba foarte usor doar ca trebuie sa stai umpic aplecat :D

Share this post


Link to post

il poti schimba si mai usor, dar trebuie sa te bagi pe spate sub masina! becul este infipt intrun soclu de cauciuc, care soclu se baga in lampa. iese si intra printr-o rasucire! faza nasoala e ca la mine soclurile sunr\t de cauciuc, si m-am cam chinuit pana le-am bagat la loc

Share this post


Link to post

Deci becurile sunt fara soclu model w5w; am inteles, partea cea mai grea e cu aplecarea :D =))

Scuze pt intrebarea stupida, dar pana acum am vazut o singura data zona si in acel moment era plina de namol (O mica sesiune de offroad cu Ticolosu) si din cauza asta nu am vazut suruburile aferente.

 

 

Ar mai fi o problema, ca nu gasesc socluri pt becurile h4. Vreau sa pun releuri pe faruri,am tot ce-mi trebuie si-mi lipsec soclurile pt becuri si o siguranta de 15A. Daca stiti voi unde pot gasii astfel de socluri in zona sectorului 1 sunt deschis. Am luat toata "Maica Domnului" la intrebari si nu are nici un magazin de pe acolo asa ceva.

Share this post


Link to post

Salutare , am si eu un tico de la firma si am constatat ca nu imi functioneaza urmatoareie :

- pozitii

- lumini de bord (nici un bec)

- stop spate stanga - nu primeste curent pe cablu

- marsharier - nu primeste curent pe cablu

- lampa ceata spate - nu primeste curent pe cablu

La toate aceste a se adauga si o alta problema , i-am pus un Radio-cd bun fara probleme si nu se aude decat foarte incet , daca il dau ai tare se inchide

Firele de alimentare pentru radio le-a mfolosit ce cele vechi din bord

Am schimba toate sigurantele si nici un rezultat , maine , de fapt azi , voi demonta ceasurile de bord sa verific si mufele

Astept indrumarile voastre si va multumesc

Share this post


Link to post

Salutare din nou

Revin cu problemele mele de electrica din pacate...dintoate cele expuse am rezolvat problema cu radio-cd , i-am schimbat firele de alimentare direct de la acumulator...se cam incinge si sper sa gasesc o solutie sa reduc curentul cu o rezistenta ceva...restul de probleme din pacate nu le-am rezolvat :( .am demontat bordul ( ceasurile) am verificat becurile , toate bune , nu imi intra curent la mufe...de mentionat ca se aprind doar becurile de faza lunga si martorii de frana , acumulator si ulei , in rest nimic

astept idei solutii...respect si multumiri in rest la 205.000 de km care ii are la bord pot sa zic ca zbarnaie , bine nu ca a mea care are doar 73.000 :)

 

 

Share this post


Link to post

Ar fi bine sa descarci de undeva un manual tehnic, daca ai inceput sa demontezi si sa masori.

Share this post


Link to post

Ar fi bine sa descarci de undeva un manual tehnic, daca ai inceput sa demontezi si sa masori.

 

 

multumesc tomis , dar nu am reusit sa descurc problema

poate are cineva totusi o idee , am de gand sa o iau in posesie si nu vreau sa o duc pe la sesrvice doar ptr atata lucru

Share this post


Link to post

Ai putea sa verifici sigurantele.

 

 

Le-am schimbat pe toate

Ma gandeam sa pun ceasurile de la a mea , de proba , functioneaza perfect . Asta in cursul zilei de Duminica si revin pe seara cu rezultate , sper eu bune . Problemele care mai sunt : lampa stop pozitie spate stanga nu vine curent pe fir , la fel si la bec mers inapoi , lumini numar , lampa ceata (spate) si pozitii (fata)

Daca nici asa nu se aprind ...mai astept si alte solutii...multumiri .

Edited by puyuletzu

Share this post


Link to post

Pai pe spate exista oricum o problema la cablaj.Firele daca le desfaci o sa observi ca sunt coapte.. Daca dai bara spate jos o sa ai acces la cablaj (+lampa stanga).Ar trebui sa gasesti pe acolo un conector principal.Pe partea stanga cum te uiti din spate.Poti verifica de acolo daca iti vine curent pe fire.In orice caz,soclurile la becuri probabil ca sunt mancate de rugina..deci va trebui o curatire capitala pe acolo,probabil cateva socluri vor trebui chiar schimbate..Nu e de speriat,inca se mai gasesc prin magazine.Referitor la pozitii,un mic pont.Probabil e lipsa masa pe undeva.De exemplu la mine este un mic fir negru langa farul stanga care ia masa de la un surub prindere far.Ala daca e deconectat e cu figuri la semnalizare si pozitie.Dar in cazul meu nu sunt sigur daca firul ala chiar trebuia sa fie acolo.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Pai pe spate exista oricum o problema la cablaj.Firele daca le desfaci o sa observi ca sunt coapte.. Daca dai bara spate jos o sa ai acces la cablaj (+lampa stanga).Ar trebui sa gasesti pe acolo un conector principal.Pe partea stanga cum te uiti din spate.Poti verifica de acolo daca iti vine curent pe fire.In orice caz,soclurile la becuri probabil ca sunt mancate de rugina..deci va trebui o curatire capitala pe acolo,probabil cateva socluri vor trebui chiar schimbate..Nu e de speriat,inca se mai gasesc prin magazine.Referitor la pozitii,un mic pont.Probabil e lipsa masa pe undeva.De exemplu la mine este un mic fir negru langa farul stanga care ia masa de la un surub prindere far.Ala daca e deconectat e cu figuri la semnalizare si pozitie.Dar in cazul meu nu sunt sigur daca firul ala chiar trebuia sa fie acolo.

 

 

soclurile la becuri sunt noi , inca nu am ajuns nici la cablaj nici la alte prize de legatura , ci doar pe firele d-inaintea soclului...firul de care spui e cu surub prins de contra-aripa in dreptul farului stg. cum te uiti din fata masinii (normal e farul dr.) , si e masa ptr semnal...masa la pozitii e ok , plusul nu se regaseste nici la pozitie fata (ambele) , nici la pozitie spate (stg.) nici la bord...am observat ca nici la dezaburire luneta (martorul functioneaza) , lampa ceata spate si mers inapoi ...am scos ceasurile de la a mea , le-am montat pe asta de servici si surpriza...nu se aprind becurile :-? ...am pus ceasurile de la asta pe mufele mele si iar surpriza...se aprindeau becurile.deci nu primesc curent in becurile de bord consola etc... si posibil din aceasta cauza nu am nici pozitie fata si stanga spate

alte idei , sugestii ??????? :osanale: :osanale: :osanale: va rog ...multumiri

Edited by puyuletzu

Share this post


Link to post

Pe cablul de +, imediat dupa baterie se gasesc un fel de sigurate principale. Verifica cablajul pana la acestea si sigurantele in sine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...