Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

acum aproape 2 luni, dupa o neglijenta de-a mea, am lasat masina in garaj la tara si am gasit fire mancate de soareci in partea dreapta cum te uiti spre motor, adica- stropitoare parbriz, frie ce duc spre instalatia de aer conditionat- fir roz, si un manunchi de cabluri ros cu totul- posibil cablurile ce alimenteaza luminile. ce sa mai dezastru, nu mai spun in interior la roata de rezerva isi facusera soarecii cuib cu ziare, carpe etc, am gasit o carpa inghesuita prin aeroterma undeva in partea de jos, masina era un dezastr la interior, miros insuportabil de urina de rozatoare care nu a iesit complet nici azi

instalatia electrica am reparat-o eu- nu sunt specialist, am legat firele colorate ca cele colorate, dar cele negre- 4 la numar nu am reusit, sa le leg in ordinea lor corecta, mentionez ca 5 cm din fiecare fir mancat l-am completat eu cu cablu care nu avea exact aceelasi tip de lita de cupru- o improvizatie

Problemele ar fi urmatoarele:

semnalizarea singura merge ok

avaria singura merge ok

faruri, pozitii merg ok

stop pe frana merge ok cand e actionat singur

PROBLEMA MARE ESTE ATUNCI CAND:

apas frana si semnalizez in acelasi timp- la semnal dreapta si stop frana se aprinde intermitent si pozitia pe acceasi parte- se mareste si ritmul releului de semnalizare

 

la stop pe frana si semnal stanca se aprinde becul de avarie din bord si tot asa merge si semnalul da da masa la pozitii

toate acestea se intampla numai in spate, la partea din fata nu am sesizat modificari

 

are idee cineva cum se poate remedia problema? mentionez ca in urma reparatiilor improvizate masina inca nu a scos fum, avand o singura siguranta arsa inainte de reparatie cea de la motorul de stergatoare

trebuie sa iau ITPUL in iulie, si cu semnalizarile astea si bordul pom de craciun nu stiu daca mai pot

 

post-11048-0-21392000-1398189485_thumb.jpg

post-11048-0-18658600-1398189504_thumb.jpg

post-11048-0-95175700-1398189552_thumb.jpg

post-11048-0-38390400-1398189572_thumb.jpg

Edited by mikai24

Share this post


Link to post

Nu dati cu parul, banuiesc ca lipseste masa pe undeva :D (oare la tico masa o fi pe plus ???)

Share this post


Link to post

Salutare.

 

Ma confrunt cu urmatoarea problema: becurile de semnalizare functioneaza perfect normal pe avarii insa semnalizarea simpla nu functioneaza - becurile raman aprinse pe directia semnalizata cu motorul pornit. Cand motorul este oprit insa cu contactul pus functioneaza semnalizarea dar foarte rapid.

Sa fie devina releul?

 

 

Edited by ovizel

Share this post


Link to post

Se pare ca releul ar fi. E posibil sa fie o adaptare a unui releu neoriginal.

Share this post


Link to post

Releul vechi l-am curatat si nimic. Solutia: am cumparat releu nou. Problema rezolvata.

Share this post


Link to post
mikai24

Te-ai uitat si pe la stopuri? Din ce am inteles eu de la tine, mi se pare ca nu ar face masa. Nu stiu cum vin firele stopurilor de la Tico, dar poate nenorocitele alea de animale au ros si pe acolo vreunul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

masina este in service, zilele asta ma duc sa o ridic, din ce am inteles aavut ceva de lucru electricianul la ea, din ce mi-a spus cel caruia i-am lasat masina a cam refacut instalatie electrica- se referea la cabluri, dupa ce ridic masina , poate reusesc sa vorbesc si cu electricianul voi afla probabil ce era in neregula

eu cand am reparat-o neprofesional recunosc de mine eram multumit ca merge si asa avand in vedere ca nu am ramas in drum cu farurile aprinse dupa 140 km, dar la apasarea stopurlui de frana + alta comanda de lumini in spate si in bord era pomul de craciun

Share this post


Link to post

am adus masina acasa dar intre timpam ramas fara baterie cea veche un Pilot nu avea nici 2 ani si se sulfatase e drept ca s-a descarcat nu din vina ei de mai multe ori, si cica pusa pe redresor nu mai incarca, mi-au dat cei de la service un exide care nu cred ca mai merge ca mi-au zis ca ma tine pana acasa si atat

pe partea electrica mi-au reparat masina nu mai face ca pomul de craciun in bord, au refacut circuitele electrice, bornele originale de cupru nu sunt schimbate, mi-am luat ieri o baterie zap noua dar inca nu am montat-o, sunt curios daca cea de la service mai porneste, azi nu am incercat ca ploua

Share this post


Link to post

Salut!


Numele meu de user este Nishcoveanu si sunt nou pe acest forum. M-am logat pentru a afla mai multe despre ceea ce este TICO.


Sunt implicat cu fiul meu intr-un proiect pe nume BUGGYONE, un model de autovehicul construit in garaj care are la baza un motor de TICO clasic cu benzina cu plumb.


Motorul a fost achiziționat de la un centru de fier vechi. Are carburator, cutie de viteze, demaror, radiator, electromotor, bobina de inductie, baterie 60 A, bujii (erau pe el), galerie si toba de evacuare plus transmisia pe fata, fara roti. I-am cumparat capac de delcou, fise si filtru de ulei, toate noi. Este tot ce imi trebuie pentru propulsia autovehiculului care va fi cu motorul pe spate. Restul il vol construi singuri!


Am cateva probleme tehnice pe care as dori sa le discutam pe parcursul proiectului meu. Personal ma pricep un pic la mecanica si daca sunt indrumat bine de baietii care se pricep, pot face treaba buna.


Am incercat sa curat motorul la exterior de mizerie. Am prins drag de el si acum doresc sa il pornesc. Carburatorul era pe motor cand l-am adus acasa. Nu prea ma pricep la carburator (putin cam complicat!) si cum poate fi el curatat, fara sa il dereglez. Cred ca este intr-o stare buna si poate fi folosit. Are cam multe furtunase si tevisoare care nu prea stiu unde trebuie cuplate. Poate ma veti putea ajuta.


Am facut si cateva foto pe care le voi posta pe parcursul discutiilor cu dvs., daca doriti sa ma consiliati in proiectul nostru. promit sa revin cu foto.


Instalatia electrica pentru pornire trebuie facuta de mine. Daca se poate, va rog sa ma indrumati in constituirea acesteia, mai ales ca nu am nevoie de alti consumatori la inceput.


Am deja manualul de service TICO, editie limba romana, dar sfaturile si experienta dvs. sunt mai importante.


Astept replay-uri si multumesc anticipat.


Nishcoveanu


Share this post


Link to post

bobina inductietico.doc

 

Salut!

Numele meu de user este Nishcoveanu si sunt nou pe acest forum. M-am logat pentru a afla mai multe despre ceea ce este TICO.

Sunt implicat cu fiul meu intr-un proiect pe nume BUGGYONE, un model de autovehicul construit in garaj care are la baza un motor de TICO clasic cu benzina cu plumb.

Motorul a fost achiziționat de la un centru de fier vechi. Are carburator, cutie de viteze, demaror, radiator, electromotor, bobina de inductie, baterie 60 A, bujii (erau pe el), galerie si toba de evacuare plus transmisia pe fata, fara roti. I-am cumparat capac de delcou, fise si filtru de ulei, toate noi. Este tot ce imi trebuie pentru propulsia autovehiculului care va fi cu motorul pe spate. Restul il vol construi singuri!

Am cateva probleme tehnice pe care as dori sa le discutam pe parcursul proiectului meu. Personal ma pricep un pic la mecanica si daca sunt indrumat bine de baietii care se pricep, pot face treaba buna.

Am incercat sa curat motorul la exterior de mizerie. Am prins drag de el si acum doresc sa il pornesc. Carburatorul era pe motor cand l-am adus acasa. Nu prea ma pricep la carburator (putin cam complicat!) si cum poate fi el curatat, fara sa il dereglez. Cred ca este intr-o stare buna si poate fi folosit. Are cam multe furtunase si tevisoare care nu prea stiu unde trebuie cuplate. Poate ma veti putea ajuta.

Am facut si cateva foto pe care le voi posta pe parcursul discutiilor cu dvs., daca doriti sa ma consiliati in proiectul nostru. promit sa revin cu foto.

Instalatia electrica pentru pornire trebuie facuta de mine. Daca se poate, va rog sa ma indrumati in constituirea acesteia, mai ales ca nu am nevoie de alti consumatori la inceput.

Am deja manualul de service TICO, editie limba romana, dar sfaturile si experienta dvs. sunt mai importante.

Astept replay-uri si multumesc anticipat.

Nishcoveanu

 

 


 

bobina inductietico.doc

Share this post


Link to post

Salutare si scuze.

 

De curand mi-am luat un radio nou pt tico (cel vechi nu mai mergea). L-am legat si merge cu exceptia faptului ca atunci cand opresc contactul nu se mai memoreaza posturile, etc.

 

Ideea este ca la tico am un manunchi de fire din care cu exceptia boxelor sunt:

 

- negru (masa)

- alb cu negru (cand pun contactul are curent)

- alb simplu (nu pare sa aiba curent pe el)

- rosu subtire (nu are curent pe el)

- mufa antena

 

La radio are urm fire:

- negru (masa)

- rosu

- galben cu rezistenta (pe harta radioului scrie memory backup)

- albastru (pe harta scrie ant)

 

Va rog sa-mi spuneti cum se leaga sa-mi memorize si setarile radioului.

 

 

Probabil s-a mai vorbit pe forum, dar nu gasesc.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Simplu, trebuie sa pui un plus permanent la galben (daca spui ca se refera la memorie).

Share this post


Link to post

Salut,

 

parerea ta este buna, in teorie. Practic am facut toate combinatiile dintre firele existente. Radioul nu porneste decat in combinatia de mai sus.

 

Probabil am sa trag un fir de la + bateriei si-l leg la galbenul radioului (memory backup).... Sper ca n-o sa fie vreo problema.

Share this post


Link to post

stie careva de ce tremura masina cand pun frana...parca ai ia curentul din bujii...ceva electric cred eu, si dupa ce aprind farurile tremura si mai rau...alternatorul este ok ca mi-a dat garantie la noua baterie ...masuratorile au iesit ok la alternator...

Share this post


Link to post

trebuie sa ai maresc ralantiul? de unde se mareste care este surubul ce trebuie rotit|?

Share this post


Link to post

salutare...m-am confruntat aseara cu o problema de natura electrica,cred...am mers cu ticuriciu meu vreo 8 km fara probleme...am oprit la benzinarie sa bag benzina,opresc motorul,scot cheia din contact si...stupoare...LUMINILE DE LA MARTORII DIN BORD toti aprinsi...am, crezut ca am vedenii...pornesc motorul din nou,martorii se sting iar motorul merge ok...opresc motorul,martorii din bord raman din nou aprinsi chiar si cu cheia din contact scoasa...in fine...ajuns acasa am scos borna de la baterie,si am lasat-o asa peste noapte...dimineata am pus borna la loc,si martorii iar aprinsi...am pornit / oprit motorul de 2-3 ori si acum nu mai raman aprinsi...

mentionez ca bateria are cam 1 luna,iar alternatorul a fost verificat cand am cumparat bateria...sa fie oare din contact?....sa fie un releu care are legatura cu martorii din bord?....

A mai intalnit careva problema asta?....

Share this post


Link to post

Ori scoti cheia din contact prematur, nu invarti complet cheia invers acelor de ceasornic pana ajungi la capatul contactului.

Ori ai partea electrica a contactului defecta.

Share this post


Link to post

mda...nu s-a mai intamplat din seara aceea...inclin si eu sa cred ca a fost din contact...

Share this post


Link to post

Buna ziua si bine v-am gasit pe acest forum, am cumparat nu de mult un tico din 2001 cu euro 2 si am niste probleme foarte mari cu el, am un casetofon mai vechi pe el si ascultam muzica de pe telefon prin jackul acelui casetofon. Acum problema e urmatoarea la inceput nu facea figuri dar acum vreo 2 sapt am pornit motorul am pornit casetofonul si bag cablul jack in el, la interval de cqteva secunde se opreste motorul si nu mai reusesc sa il pornesc. Am chemat un mecanic si el posesor de tico si dupa ce a verificat niate cabluri pe la motor observa ca acel cablu care pleaca de la bobina de inductie nu face contact bine, dupa ce il curata putin, il pune inapoi si porneste la prima cheie. Prima data am crezut ca opritul din cauza telefonului e doar o coincidenta , dar sa patesc cu stupoare aceeasi chestie in dimineatza asta, si din nou nu mai porneste. Sunteti ultima mea solutie sa ii dau de cap si sa nu fiu nevoit sa o trctez di nou la vreun mecanic pe degeaba. Aveti careva vreo idee care poate fi cauza? Va multumesc anticipar

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am vrut sa vad cat consuma tico-ul meu si am mers cu el pana am terminat benzina (70 KM cu 5L - cam mult) din rezervor. Problema este ca dupa ce i-am pus alti 5L de benzina si am incercat sa-l pornesc, electromotorul nu invartea deloc, se auzea doar un ventilator. L-am impins si a pornit. Ce poate avea ? - consum mare si electromotor blocat?

Share this post


Link to post

Baterie moarta ? Tu crezi ca de la lipsa de benzina nu-ti mai invarte?

Share this post


Link to post

Baterie moarta ? Tu crezi ca de la lipsa de benzina nu-ti mai invarte?

 

Nu cred ca este de la baterie. Am mers ~3km pana sa raman fara benzina, deci a avut timp sa se incarce cat sa invarta odata si luminile functionau.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...