Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

Si daca as vrea sa pun mai mare de 45 Ah..nu cred ca ar avea unde sa intre,poate in potbagaj :) ) .Oricum si cea de 45 cum am eu este destul de mare si sta ingrijorator de aproape de o sursa puternica de caldura..anume furtunul de apa de la radiator.

 

Vin cu altceva..care si-a verificat de curand senzorul de la lichidul de frana?Mai precis am uitat sa pun capacul (senzorul afara)..am pus contactul..moment cand mi-am amintit brusc ca nu e pus.Ce m-a surprins a fost faptul ca nu mi s-a mai aprins avertizorul in bord :( .Am schimbat o parte din instalatia electrica acum cateva luni bune si ma gandesc ca e uitat vreun fir pe afara.Stie careva ..firele de la sonda unde duc?Direct in bord sau mai trec pe undeva?

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Eu am acum o Varta de 45Ah si e super ok. Am scos suportul (plasticul) si intra bine, fixarea facand-o cu coarda elastica. Daca uiti cumva farurile aprinse nu mai este o problema ca si cu bateria originala de tico.

Share this post


Link to post

Am descoperit un fir care nu e atasat nicaieri..desi in zona mai e un conector pentru papuc. Stie cineva daca trebuie conectat sau nu? Sub galeria de admisie e zona cu pricina.

 

post-3934-1245500046_thumb.jpg

Edited by vasiledintomis

Share this post


Link to post

Pai dupa culoare imi pare a fi de la senzorul de temperatura de pe galeria de admisie.In cazul in care ai aer conditionat banuiesc ca se conecteaza amandoi senzorii(sunt doi pe galeria de admisie).

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare pt cei cu acumulatori mai mari pe Tico: ce dimensiuni au? Ca m-ar interesa sa-mi schimb acumulatorul original cu unul de 62Ah care are dimensiunile de 242 x 175 x 190 (LxlxH). Si cu greutatea cum se descurca tabla pe care sta acumulatorul? Acumulatorul de 62A are 15kg fata de 10Kg ale celui original de 35A

Si lunkul de unde am luat informatiile (dimensiuni,greutate): http://www.caranda.ro/sortiment_durabila.htm

Share this post


Link to post

Eu am doar de 46 Ah (destul de grea fata de una normala de tico) si sta bine.

 

A facut cineva pana acum corectie la curentul dat de alternator cu toti consumatorii porniti?Daca da..cum?

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare:

exista plafoniera cu 3 pozitii pentru tico?

adica plafoniera care sa se aprinda cand deschizi usa?

sau exista la matiz si se poate adapta?

sau se poate adapta plafoniera simpla?

Share this post


Link to post

Alea de SX sunt cu 3 pozitii.

Share this post


Link to post

Buna.De curand am cumparat si eu un Tico din 1998,cu problemele lui cu tot,bine,stiam dinainte de ele,dar m-am apucat de una din ele:alternatorul.Cei din service au masurat au cotrobait pe circuitul de incarcare si au dat verdictul:puntea de diode are probleme.Asta nu-i asa o mare chestie azi am facut comanda de punte dar am alte intrebari pentru cei care au desfacut alternatorul,de exemplu eu am desfacut statorul si acum stau si ma intreb cum ar fi indicat sa spal toata mizeria aia de pe spire ca e atat de incarcat ca nu ma pot rabda sa-l las asa si sa-l remontez asa.Vreau sa-i schimb rulmentii daca tot e bucati dar nu reusescsa desfac piulita de la fulie celalalt rulment fiind usor de dat jos si de inlocuit,dar asta de la fulie ma omoara nu se desface nicicum,numai cu lampa cu gaz nu am incercat.Ce credeti ar fi o solutie sa incalzesc un pic macar piulita aia,sau cum as mai putea incerca?Alta intrebare,periile cam cand se considera uzate,ale mele ies din suportul lor vreo 7 mm,daca comand perii acestea vin separat sau set ca mi s-a parut totusi mult o perie la 85 de ron,cel putin asa aparea pe calculator la magazin unde m-am interesat eu.Alta acu, axul rotorului,am uzura la perii de 1,5 mm,e mult e putin,ce ziceti?

Daca puteti sa ma sfatuiti cumva tare m-as bucura ca sincer sa fiu abia astept sa-l trezesc la viata pe asta micu ca sta de vreo jumatate de an.O seara buna tuturor!

Share this post


Link to post

:D vezi daca nu cumva piulita de pe fulie are filet pe stanga...trage tare de ea in sens antiorar :)

Share this post


Link to post

Nu,nu am verificat ca m-am gandit la asta se vede clar filetul mie sa nu fi pus careva in trecut solutie de aia de sigilat lipit sau cum ii zice pe filet.

Share this post


Link to post

Va salut ,

1. Vreau si eu sa trag fire de la comutatorul de avarii sa pun altul in alta parte.

Nu de alta dar ma deranjeaza uneori volanul cand il actionez,

Poate sa imi explice cineva de unde le iau ? Mi-am bagat nasul un pic pe acolo dar nu am inteles nimic si mi-am cam prins urechile.

2.Vreau si eu niste faruri mai ieftine si bune dar noi si niste stopuri clare dar nu din acelea albe ca nu da bine la culoarea masinii ( gri deschis )

3. Dcaa nu cer prea multe un meserias sa imi spuna si mie de ce imi scartzaie pe undeva pe la contra-aripi. Mi-e sa nu se fi rupt ceva sau sa nu fie ceva mai serios tinichigerie sau mecanica.

Va multumesc si DRUM BUN ! ! !

Share this post


Link to post

Am spalat pur si simplu ansamblul perii si regulator din alternator,l-am vazut capsulat,oi fi facut rau?l-am pus la uscat,era plin de noroi la fel cu statorul alternatorului pe care abia l-am spalat si este si el la uscat;arcurile periilor din ce sunt oare?Mi-e teama sa nu rugineasca acum ca le-am spalat.Se poate verifica in vreun fel daca regulatorul,care de altfel nu se vede,decat radiatorul,este in stare buna sau sa ma direct sa cumpar altul nou?Ce ziceti?

Share this post


Link to post

Motorul stergator haion e alimentat cu 3 plusuri . Stie cineva de ce ? La al meu am pierdut unul si nu mai porneste . Desfacut si motoras , inainte de operatiune avea 270 ohmi , dupa ce i-am reglat carbunii in jur de 2 ohmi. Nu e cam putin ? Alimentat doar motorasul (doar un + si masa) se misca putin stanga dreapta. Dar nu inteleg ce fac celelalte 2 plusuri de pe rotita antrenata de melcul motorasului.

Share this post


Link to post

Asta seara la tico am constatat ca nu mai merg semnalele stanga - dreapta din maneta. In schimb avaria merge.

Ceva sugestii va rog?

Share this post


Link to post

Blocul de semnalizare.

Share this post


Link to post

Motorul stergator haion e alimentat cu 3 plusuri . Stie cineva de ce ? La al meu am pierdut unul si nu mai porneste . Desfacut si motoras , inainte de operatiune avea 270 ohmi , dupa ce i-am reglat carbunii in jur de 2 ohmi. Nu e cam putin ? Alimentat doar motorasul (doar un + si masa) se misca putin stanga dreapta. Dar nu inteleg ce fac celelalte 2 plusuri de pe rotita antrenata de melcul motorasului.

Cele doua plusuri realizeaza autoretinerea (autoalimentarea) pt ca motorasul sa realizeze o cursa intreaga indiferent cand tai tu alimentarea !

Share this post


Link to post

Si daca as vrea sa pun mai mare de 45 Ah..nu cred ca ar avea unde sa intre,poate in potbagaj :) ) .Oricum si cea de 45 cum am eu este destul de mare si sta ingrijorator de aproape de o sursa puternica de caldura..anume furtunul de apa de la radiator.

 

Vin cu altceva..care si-a verificat de curand senzorul de la lichidul de frana?Mai precis am uitat sa pun capacul (senzorul afara)..am pus contactul..moment cand mi-am amintit brusc ca nu e pus.Ce m-a surprins a fost faptul ca nu mi s-a mai aprins avertizorul in bord :( .Am schimbat o parte din instalatia electrica acum cateva luni bune si ma gandesc ca e uitat vreun fir pe afara.Stie careva ..firele de la sonda unde duc?Direct in bord sau mai trec pe undeva?

 

Un prieten are de 75A la motor, iar eu de 64A. Deci stai linistit. E destul spatiu pentru o baterie mai mare.

(vorbesc de Tico)

 

---------------------

 

Am si eu o intrebare pt cei cu acumulatori mai mari pe Tico: ce dimensiuni au? Ca m-ar interesa sa-mi schimb acumulatorul original cu unul de 62Ah care are dimensiunile de 242 x 175 x 190 (LxlxH). Si cu greutatea cum se descurca tabla pe care sta acumulatorul? Acumulatorul de 62A are 15kg fata de 10Kg ale celui original de 35A

Si lunkul de unde am luat informatiile (dimensiuni,greutate): http://www.caranda.r...nt_durabila.htm

 

Eu am de 64A si intra boboc fara probleme. Chiar si una mai mare. Doar ca trebuie sa scoti suportul acela de plastic si sa faci un suport custom ori sa o pui intr-o pozitie in care nu se misca. Nu vor fi probleme.

Dimensiune iti zic zilele astea daca te mai intereseaza.

Tabla se descurca foarte bine. Stai linistit. Am eu 2 baterii de 64A pe aceasi parte a masinii si nu sunt probleme.

Iti zic din proprie experienta sa nu mergi pe Caranda. Am dat eu pe o Varta de 64A, 200 si ceva de ron. Eu zic ca este foarte rezonabil pretul pentru o baterie cu care n-ai o problema cel putin 2-3 ani.

Brandurile pe care merg la baterii este Varta/Exide/Tudor si nu ma lasa niciodata.

Poti sa alegi si varianta deep cycle daca te tine buzunarul: http://www.soft-visi...erie-Deep-Cycle ;) ar fi super.

 

--------------------

 

Eu am doar de 46 Ah (destul de grea fata de una normala de tico) si sta bine.

 

A facut cineva pana acum corectie la curentul dat de alternator cu toti consumatorii porniti?Daca da..cum?

 

Adica corectie? Eu am "corectat" tot ce s-a putut la baterie. In primul rand am achizitionat o baterie noua. Al 2-lea rand, schimbat cele 2 fire de masa (cel pe caroserie si cel de la motor) cu 2 fire de 50mm2. Dar poti merge si pe 35mm2. Acelas lucru l-am facut si de la alternator la "+" de la baterie. Sa folosesti papuci de cupru din aceea in care intra firul, si nu se vad litzele deloc (sa bati papucul pe ciment cu ciocanul ca sa prinzi extrem de bine.ca nu este de joaca! ). Izolezi bine tot si nu in ultimul rand, borne noi si sanatoase (daca pui dalea care se gasesc la toti in targul de la vitan, cand pui firele de 35-50mm2 cu papuci aia mari, crapa imediat. Sunt niste borne de plumb daca nu ma insel, cu un surub special amenajat fata de cel de strangere. Este boboc pentru acel tip de papuci si sunt foarte bune (am dat 15 ron pe pereche in targ la vitan..dar nu multi din acel model). Daca te tine buzunarul poti merge pe borne gen: http://www.booster.ro/car-sound/accesorii-instalare/alimentare/dietz/borna-minus-baterie-23455--4571.html ;)

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Un prieten are de 75A la motor, iar eu de 64A.

Cat timp ai 64 A:

a- o ora ?

b- doua ?

c- tot timpul ?

Share this post


Link to post

"Ah" am vrut sa zic, nu 64A. Scuze era tarziu si eram obosit.

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Ms de raspunsuri!

O parte le-am aflat si eu intre timp

Tabla se descurca foarte bine. Stai linistit. Am eu 2 baterii de 64A pe aceasi parte a masinii si nu sunt probleme.

Eu ziceam de tabla pe care sta bateria,in compartimentul motor

 

Posibil sa nu merite >200ron pe o varta,cand un rombat e <150ron,dar cum n-am testat(si nici n-o s-o fac)...

Tico porneste si cu o baterie aproape moarta (din 35 doar 5Ah)

 

Cel mai bine cositoresti papucul pe cablu (insa e cam migalos la sectiune mare)

Share this post


Link to post

As avea si eu o problema ... cand am ajuns in seara asta acasa, am verificat un pic daca merg toate luminile(ceata, avarii, pozitii, faza lunga + scurta) si am observat ca atunci cand vreau sa trec pe faza lunga pur si simplu se sting farurile, ramin numai pozitiile aprinse, in schimb pot da flash atit cu faza scurta aprinsa sau numai cu pozitiile aprinse.

Deci de pe faza scurta pe faza lunga canci ...

Care ar putea fi cauza?

Poate fi de la vreo siguranta sau de la contactele blocului?

S-ar putea rezolva si fara bloc de lumini nou?

Share this post


Link to post

Mie imi suna a bloc de lumini...vezi totusi si mufa care intra in bloc. headscratch.gif

Share this post


Link to post

Intrerupatoarele sunt pe masa(adica blocul de lumini)

+ ul e permanent

Suna a problema tipica de bloc de lumini. Vezi ca pe forum unii l-au reparat,cauta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...