Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

andrei,"maica", mergi la service! daca n-ai CA$H-ul acum,pune deoparte si fa-o cand ai; pe forum nu rezolvi mare lucru! sau... exista intotdeauna varianta REMAT! :mrgreen: nici a mea nu-i departe dar nu ma las asa usor! refuz sa o abandonez! :banana:

Share this post


Link to post

Azi mi-a dat cineva putin curent si ce am patit am vazut sub masina doua pete, cred ca se scurge sub masina ulei si benzina, sa fie inecat motorul si sa dea pe afara de la evacuare pe la mijlocul masini si spre final


AM SA MA DUC CU EA LA UN SERVICE, STITI CEVA BUN IN IASI?

Edited by andrewp

Share this post


Link to post

Stai liniștit, nu are cum sa iti dea pe evacuare ulei. Uleiul e incompresibil, blochezi motorul imediat daca ajunge ulei in el atat de mult incat sa iasa pe evacuare

Share this post


Link to post

Aseara mi-a dat tata baterie se învârte, dar nu porneste

Share this post


Link to post

Buna seara, revin cu o intrebare, dupa multe discutii cu tatal meu ne-am hotarat sa il facem impreuna el avand cunostinte in mecanica, care este ordinea de aprindere la tico? MULTUMESC! NU AM GASIT NICI UN MECANIC, NU PREA SE MAI BAGA NIMENI, SI NU AS VREA SA RENUNT LA EA

Edited by andrewp

Share this post


Link to post

Care este sensul de desfacere al surubului de pe fulie? Am incercat bagata in viteza si tinuta frana dar nu merge.

Share this post


Link to post

apa nu are in ulei,am scos joja de vreo 3 ori si uleiul e la fel ca intotdeauna...

A pierdut cam 2 cm la nivelul din vasul de expansiune! Era oricum cam un deget sub maxim, de cand am parcat-o inclinat RAU in fata unui bar si a pierdut ceva lichid de racire atunci... erau cred ca 40 grade pe strada aia...

Face si a mea "fum alb/norulet" dar e mic in comparatie cu ce zici tu!maxim 3 metri lungime daca bate vantul si doar dupa ceva minute de functionare...

N-am desfacut niciodata chiuloasa de ORICE MASINA de cand sunt eu... Sper sa o rezolv oarecum ieftin,ca n-aveam asta planificat chiar acum...

Urmeaza sa ma interesez cu meseriasul care imi va desface motorul ce trebuie facut si unde/in ce service...

Eu chiar n-am habar la masini ce si cum se face...

Tind sa cred ca si la motorul meu s-a stricat garnitura e chiuloasa undeva intre circuitul de racire si unul din cilindrii ,ca altfel nu se explica de ce iese fumul acela alb doar dupa ceva timp de functionare... se "strecoara" lichid de racire intr-unul din cilindrii si se evapora din cauza temperaturii... de aici si fumul alb la evacuare ce l-am vazut eu dupa ce aproape am parcat si mi-a picat falca instantaneu... nu-mi venea sa cred ca s-a bulit motorul fix LUNI si fix cand aveam nevoie de masina...

Nici eu n-am habar de ce a facut spuma aia,ca doar am curatat circuitul de racire de l-am zapacit ultima oara cand am umblat la motor...

Doar sa fi ramas ceva detergent/calgon prin circuit si s-a gasit fix acum sa spumeze de zor...

Dar ulei sigur nu este... n-are consistenta uleiului si nici nu aluneca precum un ulei intre degete...

ciudatenii una dupa alta de LUNI...

am inceput "bine" saptamana...


parca vad ca o sa arate chiuloasa ca la matizul asta:

Daewoo update

Share this post


Link to post

corect,sa nu ne abatem de la subiect!

am dat chiuloasa jos,arata cum arata,nu prea bine...

e corodata in unele locuri,nu cred sa vina bine NOUA garnitura de chiuloasa pe craterele alea...

unele supape nu inchid bine,posibil sa aiba nevoie de rectificat...

din ce am vazut imediat ce am dat-o jos a intrat apa in cilindrii din capete ,bujiile lor erau fleasca, doar cel din mijloc mai functiona corect...

deocamdata, asta e, o sa mai postez detalii pe masura ce avansez POZITIV cu treaba...

post-45039-0-06955200-1460544782_thumb.jpg

post-45039-0-88881500-1460544792_thumb.jpg

post-45039-0-24408900-1460544800_thumb.jpg

Edited by Salex

Share this post


Link to post

ceva poze dupa o spalare zdravana la spalatorie cu vreo 60 bari... vroiam sa-l rog sa dea aparatul la maxim,200 bari dar cred ca trebuia pironita chiuloasa pe loc sa n-o zboare prin curte...

voi cei mai cu experienta,ce credeti? se mai poate folosi chiuloasa judecand dupa poze?

post-45039-0-66459100-1460570213_thumb.jpg

post-45039-0-33842500-1460570220_thumb.jpg

post-45039-0-06652900-1460570228_thumb.jpg

post-45039-0-62320300-1460570236_thumb.jpg

post-45039-0-94288300-1460570243_thumb.jpg

post-45039-0-83158300-1460570251_thumb.jpg

post-45039-0-74775500-1460570260_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sanse mari ca raspunsul sa fie DA.

 

Insa:

1. Pozele nu sunt grozave. Se pot observa niste probleme care, vazute cu ochiul liber, sa fie mai grave decat par in poze

2. Trebue mers cu ea la rectificat/planat. Dupa ce se "ia" putin din chiulasa cred ca va fi mai clar daca problemele pe care le-am sesizat sunt critice sau mai permit utilizarea chiulasei. Mie mi se pare ca, dupa planare, ar fi posibil ca gaurile de racire sa se apropie periculos de mult de camera de ardere.

3. Un meserias bun ti-o poate face fara probleme (sudura in Al + rectificare)

 

As merge pe un 85% sanse de a folosi chiulasa in continuare :)

Share this post


Link to post

@Salex Multumesc pentru comentariul optimist! O sa revin maine cu detalii dupa ce merg la meserias,ca tot are atelierul aproape de mine(am si magazin auto ce-mi aduce orice piesa in maxim 24 ore,si atelier ce rectifica orice piesa la orice masina,service-uri vreo 3 pana sa ajung la E85, un sudor SUPER MESERIAS tot aproape de E85,etc...).

Poate o fac functionala asa cum trebuie,eventual renunt si la bujiile cu "3 craci" si pun altele exact ce recomanda Daewoo cand a fabricat masina in 1997...

 

Share this post


Link to post

Garnitura cum arata, unde s-a rupt mai exact?

 

Share this post


Link to post

salutare tuturor! tocmai ce am ajuns acasa de la meserias iar "verdictul" e nasol,neclar si cu mari semne de intrebare...

sa planez chiuloasa ma costa 50 lei, sa rectific supapele ,vreo 72 lei toate, dar problema mare este la urmele de coroziune foarte apropiate de camera de ardere si locul unde AR TREBUI sa etanseze garnitura de chiuloasa... practic,meseriasul mi-a spus clar :"trebuie incarcat cu sudura si apoi rectificat/planat,dar nu am nici o garantie ca prin zona sudata n-o sa se infiltreze lichid de racire in camera de ardere!" . ADICA, ti-o fac dar daca se beleste din nou garnitura de chiuloasa n-am ce-ti face,e problema ta!

incepe sa ma doara capul cu masina asta si mai are FOARTE UN PIC si o duc la fier vechi!

o alta varianta ar fi o chiuloasa de MATIZ mai in mintile ei,necorodata in halul ala si cu o etansare buna la supape,ghizi si scaune! diferenta este la galeria de admisie care e altfel pentru MATIZ,fiind model pentru injectie de benzina! alta diferenta ar fi la chiuloasa de tico ce are trei "gaurici" la admisie care nu-mi dau seama ce fac mai exact...

o sa le incercuiesc in poza...

va rog cine stie sa-mi spuna ce rol au gauricile alea,ca pana la urma ,fac o galerie "custom" sa se pupe carburatorul de tico pe chiuloasa de matiz,numai acele gauri sa nu fie problema...

Delcoul se potriveste de la TICO,axa cu came la fel, dar care are camele mai inalte cu 1 mm,deci o sa aiba ceva mai multa benzina in cilindri daca o sa aiba chiuloasa de matiz ,avand si supapele de admisie si evacuare ceva mai mari decat la tico!

da' astea-s detalii, care sincer ma lasa rece acum,chiar de inseamna mai multa putere fata de un tico "normal"...

s-a nimerit sa fie o chiuloasa de matiz fix acum la 7:00 cand m-am dus eu cu chiuloasa de tico si am putut sa compar cele doua piese!

aveam eu o idee mai "nastrusnica" acum ceva zile,se pare ca la ea o sa ajung DE NEVOIE...

 

@Dj_Dark garnitura veche era ciupita in doua parti la cilindrii din parti,practic ,era intr-un fel "inmuiata/topita" in acelasi loc/parte la cilindrii din parti! uite ca la garnitura veche n-am apucat sa mai fac poze... dar e grav cum arata...

 

 

post-45039-0-26223900-1460615040_thumb.jpg

post-45039-0-95651700-1460615047_thumb.jpg

post-45039-0-68467100-1460615055_thumb.jpg

post-45039-0-02791300-1460615065_thumb.jpg

post-45039-0-34986900-1460615074_thumb.jpg

post-45039-0-81623300-1460615082_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pera arsa exact unde e coroziunea? Adica intre cilindru si canalul ala corodat? Asta ma interesa.

Gauricile alea vezi daca raspund pe partea cealalta si daca da...vor trebui astupate daca nu o face galeria de admisie de tico. Nu stiu sincer ce sunt. Vezi si tu cu ce raspund pe galeria de matiz si poate iti dai seama.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

am descoperit ce-i cu gauricile alea! s-ar parea ca prin ele vine benzina direct langa supapa! altfel nu stiu pentru ce naiba ar putea fi! posibil sa fie pentru socul automat... ramane sa mai studiez problema,deocamdata am o gramada de treaba,ca le-am lasat pe toate balta pentru chiuloasa asta...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

chiuloasa e "game over"; i-am facut azi "inmormantarea" :shock:

urmeaza sa caut o chiuloasa de "ceva"... matiz sau tico intr-o stare mai buna la etansarea cu garnitura de chiuloasa decat ce am avut eu si macar functionala pe partea de supape si ghizi de supape!

 

post-45039-0-60141800-1460635470_thumb.jpg

post-45039-0-38079100-1460635477_thumb.jpg

post-45039-0-36666500-1460635744_thumb.jpg

post-45039-0-44260900-1460635750_thumb.jpg

post-45039-0-34020000-1460635758_thumb.jpg

post-45039-0-59085000-1460635766_thumb.jpg

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Am vazut chiulase in stare mai jalnica. Cu putina rabdare (si pricepere, cred) din partea meseriasului au fost remediate (prin sudura) si rectificate. La final aratau ca noi si s-au comportat ca atare. Ma rog, dupa aproape 7 ani inca merg bine ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Salex la ce masina ai facut operatiunea asta? si a inlaturat material intai/inainte sa sudeze? aluminiul are un prost obicei sa nu se sudeze chiar asa de bine cand e stratul gros... formeaza un oxid la suprafata si cam aia a fost toata "jmecheria"... dupa fiecare strat sudat trebuie slefuit ,altfel iese o "chestie" nu sudura... vazut pe viu,de-asta ezit sa sudez tocmai zone unde sunt supuse presiunii mari,temperaturilor mari,si stress fizic/mecanic...

daca ti-a facut cineva asa ceva la chiuloasa si inca functioneaza dupa 7 ani,ala a fost/este un mare meserias!

"incurajat" de tine o sa merg maine cu chiuloasa asa cum e,fara nimic pe ea,la un sudor aproape de E85 DOAR SA-I ARAT "SITUATIA"/PIESA si sa-mi spuna sincer daca o poate face bine...

cu toate ca eu mi-am cam pierdut speranta...

Share this post


Link to post

Nu vreau sa fac reclama, multa vreme am apelat la acelasi meserias si am fost multumit de ce a facut. Exista si alti colegi pe forum care au apelat la atelierul respectiv si nu am auzit sa existe plangeri pana acum. Cunosc chiulase din aproape toata gama Daewoo dar nu numai care au functionat si functioneaza f. bine dupa reparatie desi au avut probleme mai mari decat a ta. Prin urmare, cred ca nu trebuie sa fie cel mai bun sudor cu putinta, ar fi suficient sa nu fie unul vai de mama lui. Daca meseriasul tau s-a dat inapoi, mergi la altul, e limpede ca nu este pus pe treaba.

 

Pe partea de solicitare nu sunt de acord cu tine, nu ai nici presiuni mari si nici stres mecanic in zona respectiva. Singura solicitare vine din partea temperaturii insa asta nu are obieciul sa sara de la -15*C la 90*C intr-un timp foarte scurt. Prin urmare, as exclude si problema asta.

 

In cazul tau, dupa parerea mea, starea actuala a motorului (si chiulasei, evident) se datoreaza EXCLUSIV unei proaste mentenante. Antigel de cea mai proasta calitate, apa de la robinet in loc de apa distilata, schimb de antigel facut o data in viata si altele din aceasta categorie. In afara de corodarea severa a chiulasei, as baga mana in foc ca ai foarte multa rugina in carterul inferior, pe camasi dar si pe peretii carterului. In mod normal m-as astepta sa nu ai nici foarte multa caldura in habitaclu pe timp de iarna.

 

Daca nu gresesc, ai povestit cum ai facut o curatare temeinica a instalatiei de racire ... In momentul in care ai facut asta deja a fost extrem de tarziu ! Nu ca ai fi putut face altceva insa, cel mai probabil, acea curatare a favorizat si "decesul" mai rapid al garniturii de chiulasa. Evident, nu ar fi durat mult pana cand ar fi crapat "natural". E cam aceeasi situatie cu aia in care bagi solutie de curatat motorul si asta iti dizloca niste mizerii foarte vechi care iti obtureaza rapid orificiile de ungere sau alte canale.

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

@Salex trimite-mi PM sau da-mi aici datele omului/meseriasul tau! i-o trimit prin curier rapid si poate s-o faca atunci cand vrea si are chef! de astia din ramnic m-am cam saturat! un pret aproximativ pentru reconditionare complet la o chiuloasa de tico,stii? mercy mult!

Share this post


Link to post

buna ziua,

am cumparat un tico si prima problema este ca iese ulei pe o teava care se afla sub aceasta piesa, ce rol are aceasta piesa si cum se numeste?

Multumesc!

post-45555-0-74041600-1467263810_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Am o problema la ticozaurul meu, papa ulei si cand e motorul rece scoate fum, compresie are foarte bine, de la ce poate fi? Segmentii sau semeringurile de la supape? Va deranjez cu intrebarea pentru ca nu prea gasesc un mecanic bun in Iasi

Multumesc si scuzati deranjul!

Scuzati daca am postat unde nu trebuia!!!!

Edited by andrewp

Share this post


Link to post

@andrewp reparatie capitala din putinele cuvinte pe care le spui in postarea ta! daca-i alb fumul opinia mea este ca nu mai exista garnitura de chiulasa iar lichidul de racire a intrat in motor sau camera de ardere! oricum ar fi, chiulasa e terminata si motorul sigur are nevoie de o reparatie capitala! de cand mi-am luat tico, mi s-a complicat RAU viata,si am inceput sa invat lucruri noi despre masina asta,notiuni de mecanica si electrica venind gramada peste mine aproape zilnic...

cat dai atata face, ca bine mai spune vorba aia!

sigur n-o sa ai belele daca-ti cumperi un suzuki alto NOU sau suzuki CELERIO tot cu 0 km la bord! Da' cand cumperi o baragladina fugarita omorata de vreo 5 proprietari inainte,care schimbau uleiul din motor cand isi aduceau aminte iar p-ala din cutia de viteze DELOC in 200000 km,nici n-ai cum sa nu ai probleme tehnice... vin de la sine...

sfatul meu,mergi la mecanic,nu mai sta pe forumuri ca ai distrus motorul! si pregateste-te de cheltuiala,minim vreo 1000 lei daca mai vrei sa o folosesti! REMAT-ul e intotdeauna o optiune,depinde de tine ce faci!

p.s. : am schimbat adineauri cam pe intuneric uleiul din cutia de viteze la tico(MANNOL fwd getriebeoel 75w-85 GL4) si ma declar total satisfacut de cum schimba ACUM vitezele! ceva de vis! pana si demarajul e mult mai rapid,zici ca are motor mai puternic acum!

Schimbi uleiul si e ca noua :aplauze:

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns florinellll, masina trage foarte bine, a facut treaba buna de cand o am si nu prea ma lasat la greu, am sa trec pe la un mecanic sa vad ce spune despre ea si am sa iau o decizie, multumesc inca o data pentru raspunsuri.

Toate cele bune!

Edited by andrewp

Share this post


Link to post

buna ziua,

am cumparat un tico si prima problema este ca iese ulei pe o teava care se afla sub aceasta piesa, ce rol are aceasta piesa si cum se numeste?

Multumpiesa e pompa de benzina si s-ar putea sa iti iasa ulei de sub ea ca s-a stricat garnitura de etansare intre flansele de prindere pe bloc.

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...