Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

6,5-7 kgf !

Share this post


Link to post

sal.am schimbat garnitura de chiulasa la ticozaur si,neavand cheie dinamometrica,am strans-o la mana cat am putut de tare.acum am facut 600km de cand am schimbat-o si am facut rost si de cheie dinamometrica. nu stiu la cati daNm trebuie sa o mai strang, poate ma ajuta cineva

 

Salut

 

Sunt din Iasi si vreau sa fac motorul de la a ... z . Stii undeva unde este mai convenabil?

 

Multam

Share this post


Link to post

Salut,

 

am o problema cu Tico al meu. A inceput brusc in trafic sa mearga parca in 2 pistoane, l-am mai dus cateva sute de metri ceva mai turat, iar la stop s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca. Dat la cheie parca mergea un piston...

Am ajuns impins in parcare, am descoperit ca pierdusem unul din suruburile de prindere de la capacul de la delcou, cel catre cabina, l-am inlocuit. Am scos bujiile vechi si doar bujia de la pistonul 3 era complet curata, celelalte de la 1 si 2 erau usor umede, m-am gandit ca s-a inecat, am scos si filtrul de aer (care e abia schimbat) si era cam ud carburatorul. L-am lasat peste noapte cu filtrul si bujiile scoase, am cumparat preventiv si un set de bujii compatibile cu RNIIYC-4 si le-am montat. Am incercat sa pornesc, pornea scurt si murea daca nu apasam acceleratia la maxim.

In timp ce-l tractam la service, motorul a pornit, dar mergea tot parca in 1-2 pistoane. Am uitat sa spun ca am verificat tot circuitul electric, am scanteie pe fiecare fisa si pe fiecare bujie, fisele le-am schimbat prin mai, la fel si bobina si de atunci pana acum nu au fost probleme. Tot in mai am schimbat cureaua de distributie si garnitura de chiulasa (pentru ca am desfacut sa verificam si restul motorului, care arata foarte bine) si am reglat si jocurile 0,15 la admisie si 0,20 la evacuare, cum scrie in manual.

 

Cei de la service l-au tinut o zi, spun ca au testat compresia si ca are 2 sau 3 la cilindrul 1 si 2 si 12 si ceva la al treilea (cel cu bujia curata). Este posibil asa ceva? Mi-au spus ca trebuie desfacut motorul si ca probabil trebuie segmentat... Eu nu am vazut probleme, cel putin nimic vizibil cand am desfacut si am schimbat garnitura de chiulasa. Cum cei de la service mi-au spus ca se pot ocupa de masina abia de la sfarsitul saptamanii viitoare, am ales sa iau masina de la service, care surprinzator a pornit si a mers tot asa aiurea, cu fum doar la pornire, dar dupa aproximativ 1-2km iar s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca (s-a incalzit?)

 

Are cineva vre-o idee? Imi vine foarte greu sa cred ca se poate pierde brusc compresia din cauza segmentilor...

Share this post


Link to post

Salutare,

Este normal ca pe tubul venturi principal de la prima camera sa curga benzina ca dintr-o seringa fara ac? Asta la relanti si cu clapeta de soc deschisa in pozitie verticala.

Motorul merge foarte neregulat indiferent de ce reglaje as face la surubul de co2, mi se pare foarte multa benzina, clapera de sib tub o face "fleasca", bolboroseste rau de pe tevusca aia.

Eu ma gandesc ca ar fi de la camera de nivel constant, poate este prea plina si da benzina afara pe acolo, alta explicatie nu gasesc.

Vedeti poza atasata.

Are cineva indde ce este infundat ? Sau o posibila cauza.

Ps. cel mai bine se observa cu o lanterna daca picura pe acolo.

post-25327-0-98048100-1311140578_thumb.jpg

Share this post


Link to post

..salut.

am o problema la tico.porneste foarte greu la a 6- 7 cheie...dar dupa ceo pornesc se comporta normal.am schimabt filtru benzina in martie , fise , bobina, ...aveti idee ce poate avea?

Share this post


Link to post

Asta la prima pornire sau tot timpul ? Pot fi multe cauze, electromotorul, bateria, scanteia, modulul electronic de aprindere, socul automat, compresia s.a.m.d

Da-ne mai multe detalii.

Share this post


Link to post

Salut ,

 

Am si eu nevoie de un sfat , sau chiar de un mecanic bun , ca de parveniti am tot dat si nimic . Tico meu cateodata porneste la prima cheie si se opreste dupa un minut ,dar problema este alta !!!!! ca sa-l repornesc am tras un fir de la bobina si -l pun pe plusul de la baterie , in timpul cand dau la cheie nu porneste dar in momentul cand iau firul de la borna porneste imediat , Asa ceva nu am mai intalnit si chiar am urmarit cu atentie comentariile voastre anterioare . headbang2.gif

Share this post


Link to post

Inseamna ca nu ajunge plusul la bobina ,ai verificat ? Verifica siguranta F 8 sau F9 ,daca sig.estw OK inseamna ca ai contact defect !

Share this post


Link to post

Verifica scanteia in timp ce dai la automat, scoate o fisa si pune-o aproape de masa.

Referitor la bornele bobinei, cu contactul pus, ar trebui sa ai plus permanent pe una din ele, iar pe cealalta ar trebui sa ai minusul de la delco, scanteia apare in momentul cand modulul electronic din delco intrerupe pentru o fractiune de secunda masa/minusul.

Sper sa te ajute

Corectati-ma daca ma insel.

Share this post


Link to post

Am schimbat cureaua de distributie, da scanteie la bujii, dar nu porneste. Care poate sa fie cauza? Poate stie cineva...ca sa spun tot , sunt detinator de TIco de anul trecut din octombrie, a mers fara nici o problema, am fost in concediu iar la intoarcere sa dus garnitura de chiloasa si la un momen dat a murit de tot ,am schimbato , am schimbat si distributia , si nu vrea sa mai porneasca.

 

am verificat imi da scinteie, imi baga benzine dar pe cilindrul 2 si 3 bujiile sunt umede in permanenta si pare a fi apa, nu benzine.

 

 

 

 

daca ati mai intilnit acest fenomen poate ma ajutati si pe mine.

 

PS am gasit apa si in galeria de admisie dupa ce am dat iar carburatorul jos, exista cumva vreo conducta sau ceva asemanator , cere sa se fi deteliorat din cauza calduri excesive?

 

 

 

 

multumesc anticipat

 

 

 

Share this post


Link to post

Dupa ce ai schimbat garnitura ai planat chiuloasa ? si verificat de fisuri ?

Prin galeria de adminie trece apa, verifica sa nu fie fisurata.

Este foare posibil sa ai fisuri sau sa curga pe langa garnitura din cauza unei strangeri neuniforme sau neasezare corecta.

Va trebui sa il desfaci din nou, spune-ne si noua ce gasesti .

Share this post


Link to post

chiuloasa era plana, am verificato inainte sa montez.<br>galeria si carburatorul le-am verificat ieri la presiune si nu rasufla pe nicaeri , o sa incerc azi sa vad ce pot face daca nu il desfac dinou si vad ce iese.<br><br>

Share this post


Link to post

Salut,

Esti sigur ca e apa?

Ai pus bine distributia la punct?

O deviere de 2 dinti face imposibila pornirea iar incercarile repetate de a porni duc la umezirea bujiilor cu benzina.

 

Ar fi un caz fericit sa fie real acest scenariu

 

Succes

Share this post


Link to post

Problema cu un motor Tico care "moare subit".

Porneste normal, merge normal, iar dupa un timp de mers (variabil, sa zicem 30 min) se opreste brusc. Cauza pare a fi electrica - la verificarea motorului "mort" nu mai are scanteie la bujii. Incercarile de repornire imediate sunt fara succes. Daca se asteapta o ora, doua, o noapte, etc, motorul porneste normal. Dar daca pleci la drum, fenomenul "loveste" din nou.

Any ideea... care piesa din sistemul de aprindere poate sa fi cedat?

Share this post


Link to post

Bobina de inductie se incalzeste puternic? Ai masurat impedanta in secundar (trebuie sa fie aproximativ 12 kOhmi)?

Share this post


Link to post

Bobina nu se incalzeste. Secundarul am sa-l masor.

Share this post


Link to post

Buna seara! Nu stiu daca s-a mai pus intrebarea si-mi cer scuze de pe acum daca revin cu ea. De la un timp incoace aud un zgomot infundat la Tico ca si cum as conduce o masina de curse. Motorul si-a schimbat sunetul dintr-unul ascutit, intr-unul gros si infundat. De la ce ar putea fi? Daca mai doriti detalii le pot oferi...

Share this post


Link to post

Problema cu un motor Tico care "moare subit".

Porneste normal, merge normal, iar dupa un timp de mers (variabil, sa zicem 30 min) se opreste brusc. Cauza pare a fi electrica - la verificarea motorului "mort" nu mai are scanteie la bujii. Incercarile de repornire imediate sunt fara succes. Daca se asteapta o ora, doua, o noapte, etc, motorul porneste normal. Dar daca pleci la drum, fenomenul "loveste" din nou.

Any ideea... care piesa din sistemul de aprindere poate sa fi cedat?

 

Am rezolvat-o. Era fisa centrala de la aprindere. Avea izolatia imbatranita si "pierdea" scanteia pe unde apuca. N-am putut vedea asta decat seara.

Acum am de vanzare un delco si o bobina de inductie, ca taica'miu (masina este a lui, eu nu mai am Tico de 5 ani) s-a grabit sa cumpere piesele respective.

Share this post


Link to post

Salut,

Esti sigur ca e apa?

Ai pus bine distributia la punct?

O deviere de 2 dinti face imposibila pornirea iar incercarile repetate de a porni duc la umezirea bujiilor cu benzina.

 

Ar fi un caz fericit sa fie real acest scenariu

 

Succes

 

am schimbat doar garnitura dintre carburator si galerie si a pornit fara probleme, functioneaza de 3 saptamini fara probleme, apropo am luat azi din tirg vitan cauciucuri all sezon cu inscriptia M &S cu 150 super ieftine fata de 260 cit mi sa cerut la un depozit

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu un Tico de cateva luni si de o saptamana nu vrea sa mai porneasca. Inainte pornea imediat la cheie acum deloc. Pun contactul, si nimic. Mentionez ca bateria este noua, filtru ulei, filtru aer noi si masina porneste impinsa. Initial am crezut ca este de la bobina de inductie insa nu ma pricep mai deloc si cineva mi-a spus ca nu mai pornea impinsa daca era de la bobina. Singura reactie care o are atunci cand vreau sa o pornesc este un tacanit si se vede ca incearca sa invarta insa nimic. Prima oara cand mi-a facut asa a pornit dupa 3-4 incercari insa de vreo 3 zile nu mai vrea deloc. Sa fie oare electromotorul?

Cateva idei cu ce ar putea avea va rog mult?

Share this post


Link to post

Salut,

Verifica totusi daca bateria este suficient incarcata. Poate ai un consumator de care nu stii. Bateriile la Tico si Matiz se descarca destul de repede; de exemplu daca lasi cateva minute farurile aprinse cu motorul oprit, ai ramas fara curent de pornire. O metoda batraneasca sa vezi daca ai consumator strain/scurt este sa atingi usor una din borne de locul corespunzator al bateriei, pe intuneric, cu toti consumatorii opriti si sa vezi daca flameaza. Succes.

Edited by Salex
Nu mai cita inutil mesajul anterior

Share this post


Link to post

am o proble ma cu un tico 116 mii km,

problema este de la aprindere si se manifesta asa:

da scantei la masa, adica : prima data dadea sus la bobina, am izolat acolo cu banda de mi-a venit rau, am pornut nu mai deadeaacolo scanteia ci jos( pe aceeasi fisa la delcou, am pus banda si acolo in prealabil scotandfisa si largind-o, am pornit iar s-a mitat sus scanteia dadea la masa desi era infasurata isa de intra in bobina cu izolatie, am pus izolatie in dreptul boginei pe caroserie si tot da scanteie acolo, mentionez ca motorul marge intrerupt la relanti, si ca ieri a plouat abundent, si a inceput sa faca asa de ieri dar in prealabil mi s-a oprit saptamana trecuta pe soare in drum. nu mai tinea relantiul,

dupa ceva stationare si-a revenit

Bujiile nu sunt schimbate de muuult si fisele cred ca sunt originale ale masinii din 1999

Share this post


Link to post

Cumpara fise noi. Cele pe care le ai au izolatia imbatranita.

Vezi si posturile mele cateva randuri mai sus.

Share this post


Link to post

Salut , recent am observat o problema la monstrulet . Nu mai are puterea aia de 37 de cai :) ) , lasand gluma la o parte , dupa ce trec in treapta a 2-a in sus , cand apas acceleratia incepe sa tremure , urca in acc dar tremurand . In ultimele zile s-a mai agravat treaba : la pornire simt ca si socul nu mai actioneaza cum ar trebui ... s-o duca in turele in care trebuie , e un turat mai " moale " . Iar acum cand accelerez simt ca merg cu o masina de 15 cai putere .

 

Am observat in seara asta ceva . Am pornit-o , nu am mai lasat-o sa-si faca incalzirea si am plecat f repede cu ea ... la motor rece care incepe sa se incalzeasca mi-a mers PERFECT , dupa ce am condus cca 5 minute , motorul s-a incalzit si gata a inceput iar sa dea in nas cand o acceleram , putere redusa si pe langa asta aud un sunet de o paleta care loveste ceva ( de la motor ) .

Motorul de asemenea cam vibreaza ( ca si cand nu ar fi alimentat corespunzator ) --> vazut ziua .

 

Mentionez ca am facut carbotestul acum 5-6 luni in singurul loc in Buc unde mai e banc de probe . Schimbat relativ recent cele 3 filtre .

 

Posibila problema de la fise / delcou / carburator --> ca daca mi-a mers bine la rece ... la cald sa faca figuri ????

 

Astept orice pareri sau sugestii , macar daca ma duc cu ea la un service sa stiu in ce categorie sa ma incadrez si sa stiu cu ce piese sa ma pregatesc . Nu prea sunt un as in mecanica asa ca fiti blanzi . Multumesc

Share this post


Link to post

Du-te la pepino la service ca asa din spuse e cam greu de identificat problema, poate fi de la valva pcv pana la pompa de benzina pe duca.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...