Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

Salutare! In primul rand vreau sa-mi cer iertare daca postez unde nu trebuie;sunt nou pe aici...vechea scuze a celor ca mine.

Am o problema la Tico-ul meu din 2000,euro 2 daca este relevant. Pornesc motorul, merge rotund si dupa 2-3 minute incepe sa se tureze foarte tare(cred ca ajunge pe la 4000-4500 rot/min) si scoate pe teava de esapament fum alb.Acest fenomen tine cam tot 2-3 min, dupa care scade si revine la turatia normala(becuri: verde cu galben).Precizez ca acest fenomen a aparut dupa ce a fost refacut tot motorul, in urma ruperii in mers a curelei de distributie. Stiu ca e normal sa se tureze putin cand pornesc motorul, dar nu cat sa atrag toate privirile oamenilor de pe strada, crezand ca sunt incepator si ca turez masina de nebun :) . Ce ar putea avea? Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salutare.

Din variate motive se pare ca iti intra apa sau antigel in cilindrii motorului (poate garnitura de chiulasa nu a fost stransa bine, etc). "Fumul alb" este, de fapt, abur. Ai observat sa scada nivelul lichidului din vasul de expansiune?

 

Supraturarea motorului se datoreste, probabil, electrovalvei de aer de ralanti (I.A.C) care deschide o priza de aer sub carburator.

Anumite fenomene aleatorii care apar in motorul tau modifica parametrii arderii, iar asta determina sonda lambda (de pe galeria de evacuare) sa dea un semnal unitatii centrale Lovato. Aceasta, la randul ei, actioneaza I.A.C-ul. Astfel se tureaza motorul.

Ar trebui verificat carburatorul si, eventual, stransa mai bine chiulasa.

Desigur ca este posibil si sa fie defecta sonda lambda.

 

Ca sa faci o proba la ce am zis, procedezi in felul urmator:

- dupa ce opresti motorul, astepti sa se auda bazaitul ala obisnuit in partea dreapta a bordului

- apoi deschizi capota si, cu atentie, scoti mufa de la electrovalva IAC (arata ca un motoras negru infipt intr-o piesa de aluminiu, atasat in compartimentul motor, in partea stanga privind din fata)

- inchizi capota si pornesti motorul, urmarind daca mai face la fel.

- daca nu mai apare supraturarea, inseamna ca era de la I.A.C. In acest caz trebuie sa verifici motorul in legatura cu intrarea de lichid.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salut! Nivelul lichidului nu a scazut in vas.Carburatorul a fost curatat de 3 ori si nimic.Electrovalva aia era desfacuta..si nu se mai infileteaza..merge in gol..e posibil sa fie de la ea? Eu merg acum jos si verific cu mufa scoasa cum ai spus.

Revin cu rezultatul. Multumesc pentru raspuns Kinetix.

 

Am fost la masina si am scos mufa aia. Se tureaza un pic, dar nu cum se tura inainte si apoi scade si scoate si un fum negru.Am lasat un pic sa mearga motorul, l-am oprit si am bagat mufa si a inceput sa se tureze ca inainte,adica tare. Deci electrovalva aia e buba? Ce anume exact trebuie sa fac? Trebuie schimbata sau unde trebuie sa umblu mai exact?Stii cumva cat ajunge una noua? Daca se mai gasesc?

Multumesc frumos pentru raspuns inca o data!

Edited by BBF

Share this post


Link to post

Salutare.

Nu inteleg cum adica electrovalva nu se mai infileteaza... Ea nu se infileteaza ci se introduce cu varful in soclul ei de aluminiu si se fixeaza de el cu doua suruburi M4 (sau M5), cred.

 

Verifica reglarea amestecului la ralanti (s-ar putea sa fie prea sarac) si turatia de ralanti la cald (asta s-ar putea sa fie prea mica). Reglarea amestecului la ralanti se face din surubul cu tija flexibila (acces prin dreapta carburatorului, in partea superioara): la cald, il desfaci cate putin pana se aprind ledurile galben si rosu, apoi il strangi (in sens orar) pana se aprind verde si galben. Imediat te opresti si il lasi asa.

 

Da, e adevarat ca motorul se mai poate tura chiar daca ai scos mufa, dar de data asta exista o alta electrovalva vinovata: e electrovalva de ralanti accelerat. Turatia pana la care se ajunge datorita ei se regleaza dintr-un surub special, aflat in partea dreapta a carburatorului (vazut din fata), la capatul unei tije metalice. Aceasta tija este legata de o capsula vacuumatica aflata tot in partea dreapta-fata a carburatorului.

 

Succes!

Share this post


Link to post

Kinetix, cand am desfacut cele 2 suruburi, arcul ala si capul de metal umblau libere...nu mai era fixat.Posibil s-a stricat filetul ala care de care e prins arcul si capul metalic..nu stiu cum sa explic.

Amestecul la relanti este bun..dupa ce isi face de cap socul (ala de sperii toti trecatorii de pe strada) raman aprinse numai becurile verde si galben.

Deci mufa (de la IAC) am scos-o inainte sa pornesc motorul si nu s-a mai turat(am lasat-o vreo 5 minute sa mearga), insa motorul mergea sacadat si scotea fum negru pe esapament.

Am oprit motorul, am pus mufa la loc si cand am dat cheie a inceput iar sa se tureze tare, insa de data asta scotea fum alb.

Nu cred ca alta e vinovata decat IAC-ul ala.Nu stii, se gaseste pe aici prin Iasi o astfel de piesa?

Multumesc!

Edited by BBF

Share this post


Link to post

Salut.

Acum am inteles ceva mai bine.

Da, e o problema daca a iesit capul de la IAC... Nu incerca sa il fortezi sa intre inapoi. Se poate strica filetul de plastic dinauntru. Daca ne vedem, poate ma uit si eu la valva aia... In ce cartier stai?

Se gasesc pe comanda la DemoTotal in Pacurari, dar costa vreo 270Roni...

Share this post


Link to post

Salut,

este posibil ca din cauza circuitului PCV sa se ajunga la infundarea carburatorului si oprirea motorului?

La Tico asta cand iam dat jos filtrul de aer am ramas surprins sa vad cat ulei era pe sub filtrul de aer ,practic il intindeai cu degetul ,cred ca vine pe traseul PCV .De asemenea debitul pe traseul PCV este mult mai mare ,abia daca pot sa tin astupat cu degetul derivatia care intra in filtrul de aer.

Banuiala mea este ca are probleme de compresie ,gazele care scapa impreuna cu ceva ulei ajung in carburator pe care il infunda. De pornit l am pornit cu niste spray pentru curatat carburatorul,initial am crezut ca asta e tot ,dar m a sunat mai tarziu ca iar s a oprit ,si tot cu spray l am pornit .Acum merge dar ma tem ca nu mult ,cred ca iar o sa se infunde de la gazele recirculate,deocamdata carburatorul e curat,dar...

Am sa i fac diseara un test de compresie , cred ca o solutie provizorie ar fi sa i astup calea PCV spre filtrul de aer,mai vad eu... :uff:

Edited by rastaman

Share this post


Link to post

Nu, nu e o solutie... S-ar putea sa faca presiune sub capacul culbutorilor si sa explodeze.

Solutia se pare ca e... segmentarea motorului. Atentie sa-ti puna segmentii cu fantele decalate la 180 de grade, asa cum spune cartea tehnica, nu cum s-au obisnuit mecanicii sa puna la Dacie...

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Pai de ce sa explodeze ,ca ma gandeam sa i pun dop doar la derivatia care duce in filtrul de aer,ramanand sa functioneze prin supapa PCV??

Share this post


Link to post
Salut.

Acum am inteles ceva mai bine.

Da, e o problema daca a iesit capul de la IAC... Nu incerca sa il fortezi sa intre inapoi. Se poate strica filetul de plastic dinauntru. Daca ne vedem, poate ma uit si eu la valva aia... In ce cartier stai?

Se gasesc pe comanda la DemoTotal in Pacurari, dar costa vreo 270Roni...

Ups..asa mult? :( . Eu stau in Alexandru. Spune tu o zi cand esti disponibil si vin eu la tine sa te uiti putin, daca vrei bineinteles si nu cer prea mult. O sa ma revansez eu cumva. Mersi!

Share this post


Link to post

rastaman, debitul gazelor care ies de sub capacul culbutorilor s-ar putea sa depaseasca pe cel absorbit prin valva PCV (care are un orificiu destul de mic) si, in timp, se creaza presiune apoi bufneste.

BBF, poate pe sambata dimineata.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

...

 

Cand ai tu timp Kinetix..Ti-am trimis un PM ca sa nu fac varza topicul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Update , teste prin comparatie intre Tico meu si Tico 2

- test de compresie : - Tico meu = 10 pe linie :) )

- Tico 2 =8 - 6 - 6 , cam naspa nu ?

-test de debit la iesirea din capul chiuloasei - Tico meu nu se simnte mai nimik

- Tico 2 sufla de zici ca i fier cu aburi

Solutia de compromis pe moment (ca banii de segmentare s au duc pe miel :) ) ) ar fi sa i atarn un furtun in jos din capul chiuloasei cum am mai vazut pe la unele dacii.

Tot efortul meu a fost rasplatit cu setul de bujii NGK cu 3 electrozi care a ramas dupa schimbarea (fara rezultat ,normal ) a setului de bujii.

Share this post


Link to post

Salut, daca a mai intalnit cineva problema asta: in timp mersului se opreste motorul din senin in principiu cand franez sau incetinsc mai brusc...

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Posibil amestec prea sarac si/sau turatie de ralanti prea mica.

De asemenea, poate sa fie vorba de aer fals, supapa servofranei defecta, etc.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu o problema cu tico meu (printre altele :) ) cand sunt in mers, in general in treptele 2 3 4 si 5 cand merg constant apoi accelerez brusc se aude un tacanit la motor... pe vremea cand aveam dacie stiam ca se aude de la culbutori! Stie cineva de unde vine si cum pot sa remediez ? Va multumesc!

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu, tacanitul de la culbutori se aude/asculta la ralanti. Cand motorul e accelerat apar si alte zgomote mai puternice care il mascheaza.

Tacanitul care apare la accelerare brusca (in timp ce se ruleaza cu viteze peste 40km/h) este mai probabil de la un avans prea mare, benzina proasta, bujii cu cifra termica necorespunzatoare, etc.

Incearca sa reduci avansul un pic si vezi daca mai face.

Succes!

Share this post


Link to post

Si mai e ceva naspa la tico :P deobicei daca incepe sa scoata zgomote de la motor e axa cu came :)

Share this post


Link to post

CatalinC, tot ce e posibil...

Totusi, inainte de segmentarea motorului inregistram consumuri mari (12litri/100km), aveam probleme la accelerare, iar segmentii erau foarte uzati. Am verificat axa cu came si culbutorii si erau "oglinda".

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Cu motorul cald, partea cablului de acceleratie care iese din camasa lui (si actioneaza asupra clapetei de acceleratie) trebuie sa fie un pic moale, nu tensionat.

Eu vorbeam de avansul scanteii. Asta se regleaza rotind delcoul cu totul, dupa slabirea celor doua suruburi de prindere.

Daca nu esti sigur ce faci, mai bine cauta pe cineva cu oarece experienta sa te ajute.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Prima problema cu tico meu legata de motor:

 

De stiu revizile de ulei si filtre schimbate mereu la 8000 km. (filtru de aer chiar mai des)(filtru de bezina schimbat acum 20.000 km). Distribuie schimbata recent cu una noua de la SKF. Buji Champion au cam 20k km , fise le'am schimbat odata cu bujile cu din alea din magazinele daewoo.

 

Nu am mai deschis capota de mult ... azi pornesc normal masina o incalzesc ~ 1min pe loc  (ca la mine nu a mers niciodata socu) plec din curtea campusului de camine, merg vreo 200 de metri ajung la semafor si in timpul asteptarii culorii verzi motoru se opreste (pt prima data de cand am masina in trafic) ... eee si a durat vreo 10 minute pana a reusit sa il repornesc invartea usor aparea miros de benzina dar se balbaia pe la 200rpm si se oprea la loc la fiecare cheie pana cand in final a pornit si am plecat si in acceleratie se comporta perfect normal. Dupa acesta peripetie de dimineata masina acuma porneste greu la a 6 a , a9a cheie sau cateodata foarte rar din prima (astazi am facut vreo 20 de porniri cu masina pt ca am tot circulat cu ea in diverse locuri).

 

Tot de azi dimineata masina la relanti sta normal vreo 1 - 1.5 minute , apoi la intervale rare de timp apar ca niste trepidatii si mici rateuri pe esapament, o bujie in momentu ala nu cred ca da scanteie ( vad asta si pe ceasu de vaccum ca apare o mica fluctuatie ) , apoi aceste trepidatii insotite de rateuri devin din ce in ce mai dese si in maxim 3.5 minute masina se opreste si iar ma chinui sa o pornesc.

 

Tin sa precizez ca in mers motoru se comporta normal citind ceasu de vaccum si stind cum arata pe ceas si pana la aceasta peripetie , doar la relanti atunci cand aproape da sa moara si trepidatii sunt mai dese si fluctuatile pe ceasu de vaccum sunt mai dese.

 

 

 

Care ar putea fi cauza ?

 

Multumesc anticipat !

 

 

 

 

P.S. Si pana acuma plecam usor cu a2a de la 5-10km/h sau chiar de pe loc, acuma nu prea mai vrea da in nas !

Edited by EnZo

Share this post


Link to post

Rateurile alea de pe esapament pot avea mai multe cauze:

1) probleme aprindere

- verifica fiecare bujie - culoarea ciocului izolatorului, distanta intre electrozi si starea lor

- masoara rezistenta fiselor, sa nu fie una intrerupta (chiar daca sunt noi...)

- verifica si capacul delcou, eventual restul componentelor sistemului de aprindere

2) probleme carburatie

- infundarea jiclorului de aer ralanti (toate jicloarele de aer se afla in partea de sus a carburatorului, vizibile in dreapta surubului central de prindere, dupa ce scoti capacul carcasei filtrului de aer si filtrul). Poti sa incerci curatirea lor cu un spray special pentru carburatoare

3) probleme electrice

- contact imperfect (oxidat, desprins) la mufa neagra din dreapta carburatorului, care alimenteaza electrovalva de benzina pentru ralanti.

 

Desigur ca mai pot fi si alte cauze dar atat banuiesc acum.

Cel mai bine se vede la fata locului...

Succes.

Share this post


Link to post

Azi am inceput prin a demonta bujiile si a constata ca ele au lucrat bine, au culoare care trebuie caramizie asa electrodu bun, doar ceramica la o bujie afumata , oricum momentan le'am pus tot pe astea. Am continuat cu fisele le'am verificat pe toate nu e nici una intrerupta. Am desfacut capacu de la delcou si am constat ca la 2 poli din aia erau cate o mica fisura la baza lor vizibila cu ochiul liber, l'am schimbat cu altu nou, am incercat sa schimb si ciocu ala - rotor - dulie cum vreti sa ii ziceti dar nu am putut pt ca cel nou ne se potrivea pe ax ... ciudat ...  m'am uitat la parntea electronica care arata bine i'am facut si o poza nu parea sa fie vreo problema pe acolo. Scot filtru de benzina la care din el incepe la incepu sa curga o solutie rosiatica subtire apoi o solutie rosiatica cam grasa asa ca unsoare apoi un pic nisip si pe urma ma uit in filtru care l'am scos si tot vad pete negre prin el, pun si aicea altu nou. Apoi ma uit la carbarator totu curat la jiglerele de aer si in jos tot curat se vedea ... pun totu la loc borna la baterie si dau cheie , porneste o leaca mai greu merge ce merge ajunge la temperatura de a pornit electroventilatoru apoi dau cu spray carb cleanar pe acolo o gramada prin jigelere il tot turez de il ia mama dracului , ii fac si o leaca de carbaratie , oricum mici rateuri pe esapament tot erau , sta masina la relanti pana inca mai porneste electroventilatoru de vreo 2 ori si plec catre peco.

 

La peco ma duc la rompetrol bag 10 litri de Alto 101, si cu ce mai aveam in in rezervor fac vreo 15 litri intru inauntru iau o solutie de la 2+2 de turnat in benzina pun jumate din ea pt ca era pt 45 de litri, cand fac mici manevre prin peco iar da se se opresca ... ies din peco ma duc pe centura craiovei sa o iau la jeruit o iau cu a 3 a pana la 90 si pe urma in frane de motor si tot auzeam eu fin asa pe evacuare rateuri in frana de motor ... in fine o mai jeruiesc pe acolo si constat ca cu 2 persoane dupa ce s'a incalzit nu prea vrea sa mai treaca de 120km/h ... la mine lua lejer 140-150km/h ... ma intorc unpic dezamagit in oras si la primu semafor se opreste o pornesc la a2a cheie apoi pana la bloc in parcare cand stateam la relanti ii mai dau cate un sprit ... in parcare cand dau cu spatele iar se opreste , porneste la a2a cheie ... deschid capota motoru mergand porneste electroventilatoru odata masina merge porneste a doua oara se opreste ... ma scoate din sarite scot fisa centrala o pun la 8mm de partea metalica de la amortizoru de pe partea soferului din pozita de contact ramasa dau la cheie ceva vreo 10s abea apareau niste scantei mici ... iau contactu il mai pun odata dau la cheie si dadea din prima scantei subtirii de culoare galbuie asa amarate , cred ca nici nu ma curentam la ele ... pun pisa la loc fara sa calc aceleratie dau la cheie cam 4secunde porneste , sta ce sta iar se opreste.

 

Ajung la concluzia ca bobina mea cred ca a decedat dupa culoare si puterea scanteiei asa cred, daca mut fisa cam la 12mm de acel metal de la amortizor nu da nici un fel de scanteie.

 

Cert este ca motorul merge mai rotund si ca chiar daca se opreste porneste din prima , la a2a cheie sau la a3a cheie maxim nu ca inainte de la a 10 a cheie.

 

Maine schimb si bobina sa vad cum se comporta ma duc sa cumpar una noua.

 

Cateva poze:

post-11487-1243280834_thumb.jpg

post-11487-1243280874_thumb.jpg

post-11487-1243280918_thumb.jpg

post-11487-1243280969_thumb.jpg

post-11487-1243281024_thumb.jpg

post-11487-1243281059_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Bujiile acelea, cu izolatorul colorat in felul ala, poti sa le arunci.

Share this post


Link to post

Poate fi bobina sau blocul electronic din delco !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...