Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Nu chiar. Sa nu judecam ceea ce nu cunoastem.

Share this post


Link to post

De ce Sato? Pot sa faca chestiile alea pe circuite, in demonstratii sau oriunde. Dar sa faci acrobatii pe doua roti printre pietoni sau sa ambalezi motorul la 15000 rpm la ora 2 noapte prin cartiere, sa faci slalom printre masini si pe stanga si pe dreapta (am vazut si pe trotuar!) frizeaza nesimtirea si prostia! Nu-i vorba, am vazut si soferi care fac de-astea, si ii incadrez la aceiasi categorie...

Share this post


Link to post

Tu nu ai calcat niciodata masina pentru adrenalina? Eu da. :P

Share this post


Link to post
Sangele latin n-are nici o legatura. In 3 zile in Italia am vazut o gramada de motociclisti, dar n-am auzit nici un motor ambalat la maximum, n-am vazut nici unul pe o roata sau facand slalom. Si pe strazile din orase au si ei gropi si denivelari! Manifestarile alea tin de nesimtire si prostie! Scurt!

 

3 zile e irelevant. Cand spui un an, minim ... da. Sa le luam pe rand:

- motor ambalat la maxim; fara nici o intentie de misto, dar ai auzit vreodata un motor de motocicleta (cu motor de macar 500 cm cubi) turat la maxim ? Urla de zici ca nu e adevarat, chiar cu esapament stock. Daca pui un straight-thru sau macar unul racing, nu mai vorbesc (legislatia nu interzice in prezent asa ceva). Unui sofer de autoturism, zgomotul produs de o motocicleta i se pare un zgomot infernal, pentru ca-i obisnuit cu izolarea fonica din habitaclul masinii proprii, si cu o turatie de maxim 3-4000 rpm, scoasa prin evacuare cu catalizator. O turatie de mers "normal" pentru o motocicleta sport se situeaza in jurul unei valori de 5-7000 rpm (rosul incepe de obicei pe la 11-12-14000 rpm), si ala e sunetul ei, nu ai cum sa-l schimbi. Daca ai merge cu masina avand motorul montat la 2 palme sub fund, fara nici o izolare fonica, ti s-ar parea ca scoate un zgomot infernal

 

- pe-o roata; d-acord, nu e un comportament normal, dar motocicletele de putere medie (nu mai vorbesc de cele supersport) sunt destul de usor de ridicat pe-o roata, chiar si involuntar. Iar cei care o fac voluntar, de obicei au exersat inainte (wheelie-ul nu e o chestie tocmai usor de realizat ... de fapt, aterizarea e cea mai dificila parte :) ). Si nu inteleg de ce mersul pe-o roata este periculos pentru trafic (in afara de cazul extrem in care o scapa de sub control si loveste masini sau pietoni) ? e un risc asumat. Ce, poti spune ca n-ai luat niciodata mainile de pe volan sau ochii de la drum ?

 

- slalom ?!? sa-ti numar cate masini care fac slalom sfidand reguli elementare ale codului rutier (asigurare, cedare prioritate, semnalizarea intentiei) vad intr-o zi ? motocicletele fac slalom pentru ca pot (sunt mult mai mici si manevrabile decat o masina), si sunt mult mai usor de observat cand fac asta.

 

Pot sa faca chestiile alea pe circuite, in demonstratii sau oriunde. Dar sa faci acrobatii pe doua roti printre pietoni sau sa ambalezi motorul la 15000 rpm la ora 2 noapte prin cartiere, sa faci slalom printre masini si pe stanga si pe dreapta (am vazut si pe trotuar!) frizeaza nesimtirea si prostia!

 

Circuite nu exista decat ... unul, in Tunari. E omologat international pentru karting, nu pentru moto (a se citi: este cam inghesuit, si cam mic, pentru motociclete). Si mai e unul in constructie prin Oradea, parca. Deci, care circuite ?

 

Despre ambalarea motorului noaptea, de-acord; desi din punct de vedere legislativ, nu este interzis acest lucru (vezi mentiunea de mai sus despre tobe), este o dovada de nesimtire, si te-asigur ca sunt destui motociclisti care impartasesc aceeasi parere.

Share this post


Link to post

aveti grija pe decebal intre agip si piata alba iulia...pe acolo se intalnesc baietii pe motoare iar noapte sunt adevarate show-uri..si sincer...cred ca si eu as mai da cox din cand in cand la un motor...

Share this post


Link to post
3 zile e irelevant. Cand spui un an, minim ... da. Sa le luam pe rand:

- motor ambalat la maxim; fara nici o intentie de misto, dar ai auzit vreodata un motor de motocicleta (cu motor de macar 500 cm cubi) turat la maxim ? Urla de zici ca nu e adevarat, chiar cu esapament stock. Daca pui un straight-thru sau macar unul racing, nu mai vorbesc (legislatia nu interzice in prezent asa ceva). Unui sofer de autoturism, zgomotul produs de o motocicleta i se pare un zgomot infernal, pentru ca-i obisnuit cu izolarea fonica din habitaclul masinii proprii, si cu o turatie de maxim 3-4000 rpm, scoasa prin evacuare cu catalizator. O turatie de mers "normal" pentru o motocicleta sport se situeaza in jurul unei valori de 5-7000 rpm (rosul incepe de obicei pe la 11-12-14000 rpm), si ala e sunetul ei, nu ai cum sa-l schimbi. Daca ai merge cu masina avand motorul montat la 2 palme sub fund, fara nici o izolare fonica, ti s-ar parea ca scoate un zgomot infernal

 

- pe-o roata; d-acord, nu e un comportament normal, dar motocicletele de putere medie (nu mai vorbesc de cele supersport) sunt destul de usor de ridicat pe-o roata, chiar si involuntar. Iar cei care o fac voluntar, de obicei au exersat inainte (wheelie-ul nu e o chestie tocmai usor de realizat ... de fapt, aterizarea e cea mai dificila parte :) ). Si nu inteleg de ce mersul pe-o roata este periculos pentru trafic (in afara de cazul extrem in care o scapa de sub control si loveste masini sau pietoni) ? e un risc asumat. Ce, poti spune ca n-ai luat niciodata mainile de pe volan sau ochii de la drum ?

 

- slalom ?!? sa-ti numar cate masini care fac slalom sfidand reguli elementare ale codului rutier (asigurare, cedare prioritate, semnalizarea intentiei) vad intr-o zi ? motocicletele fac slalom pentru ca pot (sunt mult mai mici si manevrabile decat o masina), si sunt mult mai usor de observat cand fac asta.

Circuite nu exista decat ... unul, in Tunari. E omologat international pentru karting, nu pentru moto (a se citi: este cam inghesuit, si cam mic, pentru motociclete). Si mai e unul in constructie prin Oradea, parca. Deci, care circuite ?

 

Despre ambalarea motorului noaptea, de-acord; desi din punct de vedere legislativ, nu este interzis acest lucru (vezi mentiunea de mai sus despre tobe), este o dovada de nesimtire, si te-asigur ca sunt destui motociclisti care impartasesc aceeasi parere.

 

 

1. nu vad nimic nevinovat in a ambala aiurea motorul. deranjeaza fonic pe toata lumea si nu mi se pare ok. exista un nivel de zgomot rutier ce se tolereaza dar un motor de motocicleta ambalat la max il depaseste sigur. si nu numai unui sofer i se pare un zgomot infernal ci, cred eu, ca oricarui om normal. cati decibeli scoate un esapament stock?

 

2. la wheelie directia este numai inainte. nu se poate evita nimic, nu se poate pune frana brusca, motociclistul nu prea vede calumea ce se intampla. asta in special daca o face trecand printr-o trecere de pietoni. ai zis tu acolo "e un risc asumat" COMPLET FALS! Un risc asumat este cand o faci pe camp, atunci cand iti risti NUMAI TIE gatul, nu altora. De ce puii mei nu se strang astia in locuri izolate sa-si faca de cap, nu stiu. Cred ca au o pasiune sa scandalizeze, sa enerveze. Nu cred ca ar face vreun wheelie daca ar stii ca nu-l vede nimeni...

 

3. slalom. a spus cineva ca automobilistii ar fi usi de biserica. a spus cineva ca ei nu fac slalomuri? Si daca asta se intampla inseamna ca motociclistii sunt iertati si au dreptate sa faca slalomuri la 150km/h in oras? NU.

 

VAXXI, cunosc un motociclist inrait, care practica asta ca pe un sport in timpul liber. El merge pe motocicleta exact ca si cum ar merge cu o masina. Pe mijlocul benzii, depaseste numai pe stanga si se cruceste cand ii vede pe motociclistii din Bucuresti cum se baga, rup oglinzi retrovizoare, pentru ca e usor sa faci slalom si "Las' ca ma vede, conservaru'" si pentru ca, dupa cum ai spus tu mai sus, pot. Este foarte adevarat ca motociclistul de mai sus conduce un BMW de 1100cmc si ca e neamt. De la mama lui. Dar asta ar trebui sa fie un exemplu pentru voi.

Eu deplang comunitatea motociclistilor, mi-as pune mari semne de intrbare in momentul in care in fiecare saptamana se pune cate-o intrebare: IAR? Cine? Cum? Cineva greseste grav si, pana nu-si va da seama, e posibil sa fie pedepsit pentru nesabuinta, Doamne Fereste! pe oricine!

Edited by alx

Share this post


Link to post
1. nu vad nimic nevinovat in a ambala aiurea motorul.

 

Dovada c-ai citit in fuga ce-am scris mai sus. Orice motocicleta este mult mai zgomotoasa decat o masina, deoarece ii lipsesc urmatoarele: catalizator, izolare fonica, o caroserie in jurul motorului, si ruleaza la turatii mult mai mari decat o masina. Este normal ca unui sofer pe auto sa i se para "infernal" zgomotul unei motociclete, dar ... asta e zgomotul ei, n-ai ce-i face. La o turatie normala, de croaziera, multor necunoscatori li se pare ca "ia uite si la asta ce omoara motorul", cand de fapt ala e sunetul ei. Repet: o motocicleta dusa in rosu pe turometru se aude de obicei de la distante mari.

 

deranjeaza fonic pe toata lumea si nu mi se pare ok. exista un nivel de zgomot rutier ce se tolereaza dar un motor de motocicleta ambalat la max il depaseste sigur. si nu numai unui sofer i se pare un zgomot infernal ci, cred eu, ca oricarui om normal. cati decibeli scoate un esapament stock?

 

Nu exista "zgomot rutier pe clase". Exista o pomenire prin codul rutier de genul "autovehiculul nu trebuie sa depaseasca zgomotul in stationare si in mers pentru clasa din care face parte" (formulare aproximativa), dar nu exista nicaieri norme care sa dea niste cifre clare in decibeli. Producatorii seriosi de evacuari, care se respecta, dau ratinguri in decibeli; la normele de "street legal", majoritatea au in jur de 90 dB; cele "ilegale" (pentru utilizare doar pe circuit) ajung pe la 105 dB. Orientativ, 100 dB este nivelul zgomotului emis de un ciocan pneumatic masurat la 5 metri distanta; 110 dB este nivelul zgomotului emis de un elicopter care decoleaza; sa nu uitam insa ca decibelii se masoara logaritmic, asadar ... 90 dB este nivelul zgomotului din timpul unei calatorii cu metroul !. Ca atare, mi se pare absurd sa te plangi de zgomotul unei motociclete in trafic, atata timp cat poti suporta o calatorie de 5-15 minute cu metroul.

 

Nu discutam cazul celor cu tobe straight-thru (tzeava goala), gauri in esapament, si altele similare, pentru ca asta e treaba autoritatilor in domeniu. Nici eu nu ma plang de cate-un harb-camion care porneste absolut toate alarmele auto din parcare (indiferent de reglajul lor) cand trece pe strada.

 

2. la wheelie directia este numai inainte. nu se poate evita nimic, nu se poate pune frana brusca, motociclistul nu prea vede calumea ce se intampla.

 

la butonarea casetofonului / ochii atintiti la pasagera / butonarea telefonului / mancarea unei saorme la volan / studierea computerului de bord directia este numai inainte. nu se poate evita nimic, nu se poate pune frana brusca, soferul nu prea vede calumea ce se intampla.

 

Care e diferenta ? Tampiti exista peste tot. Din nou, asta e treaba autoritatilor.

 

asta in special daca o face trecand printr-o trecere de pietoni.

 

Asta e o tampenie, evident, n-am spus ca sustin asa ceva. Daca as lua si eu curba la intersectia de la ASE cu frana de mana, si mainile luate de pe volan, in timp ce pietonii au verde ... as fi la fel de "inteligent" ca ala. Dupa cum spuneam, tampiti exista peste tot.

 

 

De ce puii mei nu se strang astia in locuri izolate sa-si faca de cap, nu stiu. Cred ca au o pasiune sa scandalizeze, sa enerveze. Nu cred ca ar face vreun wheelie daca ar stii ca nu-l vede nimeni...

 

Care "astia", de ce generalizezi ? Vorbesti de parc-ar fi MISA. FYI, aia care au ceva glagorie, nu fac treaba asta in locuri publice, si chiar se strang in locuri izolate "sa-si faca de cap" asa cum spui tu (circuit si asa mai departe), tot asa cum fostele liniute de pe Expozitiei si alte zone similare s-au "epurat" treptat, odata cu aparitia unor evenimente legale. Cu toate astea, din cand in cand se mai trezesc 2 tampiti care fac liniute pe Elisabeta si intra cu masina intr-un refugiu RATB unde asteptau pietonii, sau cate un tampit care face wheelie pe trecerea de pietoni. Care-i ideea ? dupa cum spuneam, tampiti sunt peste tot.

 

 

inseamna ca motociclistii sunt iertati si au dreptate sa faca slalomuri la 150km/h in oras? NU.

 

Nu, nu inseamna. Una la mana, cine merge cu 150 km/h in oras n-o sa apuce sa traiasca prea mult; doi la mana, un om cu capul pe umeri nu face slalomuri la viteza asta. E selectie naturala, nu-i contesta calitatile.

 

El merge pe motocicleta exact ca si cum ar merge cu o masina.

 

Ia te uita, credeam ca ma descrii pe mine :mrgreen: asa merg si eu, cu urmatoarele amendamente: nu merg pe mijlocul benzii, din cauza ca nu e cel mai sigur loc pe care sa te pozitionezi (e mai sigura urma cauciucului stang al masinii, atat dpdv al vizibilitatii, cat si al posibilitatii evitarii rapide a unui obstacol neasteptat) SIII ma bag printre masini la semafor, dar nu cu viteza (ba chiar adeseori cu picioarele pe jos, ca politistul ala pe BMW de l-au dat la carcotasi; de ce ? pentru ca pot, castig timp, astept doar 1 semafor in loc de 3, si plec primul la semafor in loc sa astept dupa toti mocaitii).

Share this post


Link to post

Bine ca dadusi reply-ul, nene Vaxxi ca nu mai intelegeam nimic, zau ...

 

Domnilor, asta cu "sita cerne" si "selectia naturala" e buna, dar pierde un pic din vedere cadrul general in care se petrece ... o fi cool sa ai pe constiinta moartea unui om, chiar daca nu esti vinovat de ea? think ... sa inteleg ca e doar o chestie de probabilitate pina o veni rindul unuia dintre noi sa fie sita care cerne ...

Share this post


Link to post

Nu am nimic cu motociclistii dar azi era sa il dau pe unu din Iasi jos de pe motor ca a venit tare din spate, slalom bineinteles si eu la Universitate vroiam sa fac stanga...e mult de povestit in orice caz eu am semnalizat dar el venea cu 90-100minim din spate acum ce sa fac si eu trebuia sa o iau la stanga si m-am bagat si tot el nervos venise langa mine si accelera...

Share this post


Link to post

Pt. cei care au observat in traficul de zi ci zi ceva probleme cu baietii pe doua roti uite un loc special de comentarii, situat chiar intr-un forum infratit cu DCR ;) : gazeta de perete nr.1

Share this post


Link to post

ce este DCR?

 

Vaxxi, daca mi-ai spus ca tu mergi cu viteza legala in oras si in afara, mie imi este de ajuns. Inseamna ca ai destul creier acolo unde este nevoie de el. Recunosc ca poate si eu as croseta printre masini la stop dar numai cand acestea sunt oprite si pe dreapta benzii din dreapta, nu printre ele...

Nu interpreta postul meu ca un afront personal pt ca nu e. Sunt sigur ca exista si motociclisti prudenti in RO dar acestia sunt asa de putini...

Share this post


Link to post

DCR= DaewooClub.Ro

Share this post


Link to post

@alx: culmea, e mai ilegal sa mergi " pe dreapta benzii din dreapta", decat printre coloane. asta, deoarece in primul caz se considera depasire prin dreapta, in timp ce in al doilea cat timp esti pe acelasi banda cu el si treci prin stanga, se pare ca e ok.

 

desi, eu tot pe langa trotuar merg, pt ca de obicei pe acolo e cel mai mult loc si nu trebuie sa am grija decat in stanga.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post
Vaxxi, daca mi-ai spus ca tu mergi cu viteza legala in oras si in afara, mie imi este de ajuns.

 

Deocamdata, da. In oras, la ce haos omniprezent este, mi se pare aiurea sa sari de 60-70 oricum, din motivele urmatoare:

- vulnerabilitate mult mai mare in fata pericolelor puse de infrastructura (sa zicem ca a aparut un groapa descoperita pe care n-o stii ... cu masina distrugi cauciucul si janta, cu moto nu vreau sa ma gandesc)

- nu mi-e frica de mine, mi-e frica de cei ca ma inconjoara; mai exact, la cati soferi prosti sunt pe sosele, a devenit deja imposibil sa apreciezi toate manevrele pe care le-ar putea face bizonii din jur; se pune iarasi aceeasi problema de mai sus: daca da unul in mine ca nu s-a asigurat, pe el il doare cel mult portofelul de-o portiera si un revopsit, pe mine pot sa ma doara oasele rupte si contuziile

- in afara, vitezele de peste 120-130 km/h mi se par deocamdata inconfortabile; 100-110 km/h e in regula, pe drumurile pe care le stiu in regula (fara gropi, asfalt denivelat si asa mai departe)

 

In oras, mersul unei masini difera de cel al motocicletelor, si d-aia li se pare multora ca "merg ca nebunii". E o impresie gresita, si din pacate se intalneste foarte des. Asadar, "urban motorcycle riding myths - BUSTED" :) ar fi urmatoarele:

 

- motociclistii tureaza motorul ca nebunii ... busted. N-ai nici un motiv sa o turezi ca dementul, deoarece de obicei curba de cuplu la motociclete este liniar crescatoare pana spre turatia de limitare, si nu ai nevoie sa folosesti maximul de putere in oras. In schimb, motocicleta face (mult mai) mult zgomot decat o masina.

 

- motociclistii merg cu viteza ... plausible, dar in nici un caz confirmed. Majoritatea motocicletelor au un demaraj net superior unui procent de cel putin 75% din masinile aflate pe strazi. Timpi de 4-5 secunde pana la 100 km/h sunt ceva normal pentru multe motociclete, si demarajul este pe masura; d-aia o motocicleta aflata la semafor pare ca pleaca din pusca, desi respectivul se poate stabiliza bine mersi la 60 km/h; in comparatie cu masinile de langa el, care pleaca ... asa cum se pleaca cu o masina. Moto schimba mai repede vitezele, demareaza mult mai bine, e normal ca pare ca "merge ca dementul". Din pacate, avantajul de a pleca repede de la semafor este pus in pericol de retarzii care forteaza primele secunde din rosu, de pe directia perpendiculara, care urmaresc plecarea masinilor si nu realizeaza ca o motocicleta poate iesi mult mai repede din aglomeratia de masini pentru a traversa intersectia. Rezultat ? impact lateral moto, daune serioase.

 

- e mai sigur pe partea dreapta, langa trotuar ... busted. Foarte fals. Una la mana, motocicleta este VE-HI-CUL !, nu bicicleta, nu caruta. E inmatriculata, se plateste impozit pentru ea, are aceleasi drepturi cu o masina, deci dreptul la un loc propriu pe banda de circulatie. Tocmai soferii auto se pare ca nu respecta chestia asta, nici nu numar de cate ori m-am trezit cu cretini care se inghesuie langa mine pe banda (desi motocicleta are dimensiuni destul de respectabile, nu este moped sau bicicleta), care merg in stanga rotii spate (unde imi blocheaza orice manevra de ocolire/depasire/miscare spre stanga). Nici nu mai zic de cei care depasesc MULT prea in scurt, repliindu-se la 2 palme in fata mea.

Printre masini nu e asa greu sa mergi; in unele zone, unde nu e asa aglomerat, poti merge chiar normal, la o viteza rezon; daca e mai inghesuit, pui picioarele jos si tip-tip-tiptil, in 60 secunde cat dureaza un semafor castigi minim o asteptare la rosu. Nu-i chiar usor, mai ales cu o motocicleta de 200 kg, dar ... merita. Pe langa trotuar risti sa-ti deschida un taxi portiera in fata, risti sa vireze unul brusc ca sa intre intr-un loc de parcare, si altele.

Share this post


Link to post

Vrei sa zici ca nu sunt multi motociclisti care sa porneasca de la semafor in viteza a doua (de unde si zgomotul)? Eu stiam ca e o "practica intalnita".

Share this post


Link to post

intalnita? unde? e prima data cand aud asa ceva. in plus, zgomotul e mai mare cand pleci de pe loc cu a i-a decat cu a ii-a. cel putin la mine.

Share this post


Link to post

Intr-a doua ? Nu stiu, n-am auzit, si ma indoiesc; de ce ? pentru ca la moto, cutia este secventiala, si nu ai cum sa bagi direct a doua (trebuie sa treci printr-a 1-a, care e in jos, si a 2-a e in sus; nu ai cum sa dai direct in sus, nu te lasa cutia).

Share this post


Link to post

la mine ma lasa, dar e inutil, in sensul ca nu castig nimic. e mult mai simplu sa-i dau un picior la pedala in jos, decat sa o apuc cu varful piciorului si sa trag in sus. deci: BUSTED

Share this post


Link to post
- motociclistii merg cu viteza ... plausible, dar in nici un caz confirmed.

 

Pe aici pe Decebal si pe Stefan Cel Mare e confirmed cu 'C' mare noaptea, dupa orele 22.

Share this post


Link to post

"motociclistii merg cu viteza" e o generalizare. nu are cum sa fie confirmed in ruptul capului. vrei sa-ti dau si eu exemple de curse ilegale de masini? aceste "certuri" bazate pe generalizarea unor cazuri izolate sunt 'most useless and time consuming'.

Share this post


Link to post

Ai dreptate. E vorba de baietii 'care nu citesc forumul', cum zicea VAXXi! Cred ca dupa orele 22 ii include pe respectivii, prin zonele amintite.

Share this post


Link to post

si uite-asa s-a transformat topicul asta inapoi in "Feriti-va de Motociclisti".

Share this post


Link to post

Nici mie nu prea imi sunt simpatici multi posesori de moto care se dau pe aici (P-ta Muncii).

De ex:

Mergeam linistit pe Mihai Bravu spre Pasajul Muncii, nu era trafic. In spate aveam la 20 de metri un 206 condus de un el. La un moment dat aud un zgomot f puternic in spate si ma uit in oglinda. Un motociclist venise pana in stanga masinii in dreptul usii spate a 206-lui fara sa fie auzit, si a accelerat brusc. Soferul la 206 s-a speriat f tare si a luat de volan tare dreapta de am zis ca rupe ce era prin parcare pe dreapta si nu mai avea mult.

 

2. Veneam de la Sinaia si pe la Campina a aparut o moto in spatele meu. Omu mergea f aproape, si s-a ridicat in picioare, si a mers asa destul de mult. Am atins un pic pedala de frana doar cat sa se aprinda stopurile, sperand ca va trece de mine, sau va ramane mai in urma, astfel incat la o eventuala frana serioasa , sa nu intre in mine. Nu a schitat nici un gest la vederea stopurilor aprinse. Daca puneam o frana serioasa in caz de ceva nu era de bine pt el.

Share this post


Link to post
Nici mie nu prea imi sunt simpatici multi posesori de moto care se dau pe aici (P-ta Muncii).

. Am atins un pic pedala de frana doar cat sa se aprinda stopurile, sperand ca va trece de mine, sau va ramane mai in urma, astfel incat la o eventuala frana serioasa , sa nu intre in mine.

 

 

 

suuuuper idee. esti de apreciat. excelenta intentie.

 

fa un bine participantilor la trafic, si atunci cand iti mai vine cate una d-asta, abtine-te.

 

ma gandesc ca o sa ajung sa am suma necasara pt un motor si nu as vrea sa dau prin trafic de astfel de faze.

Share this post


Link to post

Mai bine investesti banii aia intr-un mod util si termini liceul ca dupe ce ai inteles tu e clar ca ai mari probleme de logica.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...