Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

tico_RS, dupa cate imi amintesc eu, ala cu VW (cred ca era polo nu golf) a taiat calea unui motociclist cand acesta avea ceva viteza (mai mult de 150kmh). sunt accidente urate, mai ales ca nu te poti prinde de multe ori ce viteza are motociclistul. mai bine stai locului si il astepti sa treaca.

 

de ce l-am rugat pe zahei sa puna pozele acelea? sa va arat, in cazul in care nu stiati deja, ce poate pati un motociclist daca il sicanezi, incomodezi sau il atingi, cat de usor (desi nu este cazul lui zahei, din cate stiu eu). cu tot huruitul lor, wheelie si alte asemenea, sunt fragili, aveti grija cu ei.

Share this post


Link to post

satori, 1 .nu cred ca se mai poate vorbi de "taiat calea" cand mergi cu de 4x

viteza legala...

2 .oricat de idiot ar putea fi un sofer (pe 2 sau 4 roti) chiar crezi ca o persoana sanatoasa la cap ar vrea cumva sa le faca asa ceva? nu e imposibil dar eu refuz sa cred asa ceva... problema era ca e posibil sa nu il vad pe unul care face slalom printre masini adica nesemnalizare la schimbarea directiei de mers + taiat fata care se practica la greu, intelegi? nu am zis precum altii ca ii vinez, ii calc, lovesc, etc... ce naiba astea-s idei de dezaxat... sau de impatimit carmaghedon(sper ca asa se scrie :P )

 

in concluzie e bine sa fi atent dar mi se pare lipsa de bun simt sa le ceri tuturor sa fie cu ochii in patru crispati dupa motoare pentru ca unii vor sa transforme drumurile PUBLICE in circuite de curse... ( aaa la curse parca erau permise sicanarile, nu?)

Share this post


Link to post

tico_rs, unui om normal intr-adevar ii vine imposibil sa creada asta.

 

Dar, arunca un ochi pe topicurile astea (nu sunt accidente, cat evenimente de zi cu zi):

 

Un Espero se razgandeste de la a face stanga, si trage dreapta de volan ignorand motocicleta care se afla acolo: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=22206

 

O Astra nu se asigura, si iese in depasire in timp ce era depasita de motocicleta: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=22167

 

Neacordare de prioritate, si tot soferul injura: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=20980

 

O zi din traficul bucurestean: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=21941

 

Politia ignora o Dacie care-a trecut pe rosu, si se leaga in schimb de motociclist pentru ca a intrat in parcare: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=21734

 

Si asta e doar din ultima pagina de subiecte.

Share this post


Link to post

Okei, idioti in trafic exista, politia ii opreste doar pe cei pe care ii prinde. Acum ce ai vrea, discriminare pozitiva? Pot si eu sa deschid topicuri de genul asta ("mi o taiat un BOU calea si mie")cu intamplari de ale mele, dar nu cred ca rezolv ceva sau ca merita sa deschid threaduri separate.

Share this post


Link to post

Mda, n-am pus topicurile in care povesteste lumea interactiunile cu soferii de tipul: "ce daca ti-am iesit in fata, esti mic si aveai loc", "ce ba esti smecher ca ti-ai luat motor", plus sicanele care presupun inghesuirea pe banda, strigate, injurii, si asa mai departe.

Share this post


Link to post
zahei, de mult vreau sa te intreb, ce ai gresit acolo?

am prins nisip sub roata pe curba aia de la ciurel si m-a proiectat in parapetul de la linia tramvaiului. viteza, intre 60 si 70 km/h. exclusiv vina mea, pentru ca in romania nisipul pe strada este normalitate si nu exceptie. :wallbanger:

Share this post


Link to post

Apropo de ferit moticiclisti: azi vroiam sa ma angajez intr-o depasire si m-am asigurat din fata. Era cam pe la crepuscul, nu am vazut nimic din fata in primul moment dar m-a trecut un fior rece pe spate care mi-a inghetat picioarul pe acceleratie (Bine ca nu si incepuseum depasirea) cand am observat o chestie de aia (ca nu poate fi numita motocicleta) de talie joasa de trebuie sa stai cu genunchii in gura pe ea si sa arati ca un oligofren, fara lumini, fara nimic. Pot sa pun pariu ca treaba aia nu e omologata pentru mers pe drumurile publice ( nu avea nici un fel de numar de inmatriculare). Eu daca il loveam pe ala cine era vinovat? Eu ca faceam depasirea sau el ca era de fapt un pieton care mergea pe mijlocul strazii ( chestia aia nefiind inmatriculata)?

Share this post


Link to post

pana la urma, cum spunea cineva intr-un thread recent ( nu am retinut cine, asa ca imi cer scuze pt copyright) totul se reduce la o problema de educatie... dar revenind, chiar crezi ca oricare dintre idiotii de mai sus ar avea vreo retinere sa faca acelasi lucru unui automobilist, sau ca asemenea personaje nu sunt si printre motoristi? stii care e faza? probabil ca exista si destui motoristi cu mult bun simt, dar tocmai opusul se chinuie din rasputeri sa iasa in evidenta din pacate... am pe unu in berceni cu un kawasaki verde care face bacalbasa de la un cap la altul cu 150 lejer pe la 2 noaptea; nu mai zic ce frigider indestulat are ca deabia pun capu pe perna si trece iar, dar daca ar iesi cineva ( aici se da prioritate de dreapta) sau chiar din stanga, nu ai avea nici o sansa sa-l vezi, poate decat in rol de superman... iti dai seama ca eu nu pot sa generalizez, dar eu la aia ma refer, si care nu sunt deloc putini din pacate...

Share this post


Link to post
am pe unu in berceni cu un kawasaki verde care face bacalbasa de la un cap la altul cu 150 lejer pe la 2 noaptea

motociclismul ar trebui sa fie o stare de spirit nu un instrument in mana dezaxatilor. forjatorilor matinali le urez calduros sa li se miste capu' doar la hopuri. si eu sunt om si am nevoie sa dorm noaptea.

Share this post


Link to post

Nisip am luat si eu, masina zdrente. De aia e mai bine pe 4 roti, macar te ajuta tabla.

 

In fine, altceva am vrut sa zic. Vad pagini si pagini cu topicuri si stiri cu opresiunea motociclistului. E drept, asa este. Dar idioti sunt pe toate rotile posibile. Sau credeti ca noua nu ne taie nimeni fata? O, ba da. Doar ca nu e stire.

 

Am o intrebare la motociclisti: Acum cateva zile stateam la stop, linistit, cand, pe langa oglinda din dreapta (eram banda a treia ca faceam stanga) trece un satelit pe motor cu vreo 80-90. Poate mai mult. Nu l-am vazut sau auzit decat cand a ajuns in dreptul masinii. Vrrrt! Maxim 1 sec.

 

OK: Intrebarea. Eu consider omul ala un idiot. Un sinucigas idiot. Voi nu? Pai:

 

1) Vii ca satelitul. Nu te aude nimeni, intre masini, la rasul oglinzii. Daca deschideam usa? Daca deschidea altcineva usa? Este anormal sa deschizi usa la stop? Se intampla tot timpul, nu toti care sunt IN MASINA sunt SOFERI. Mai ai copii, blonde, mame, sotiii, care nu au carnet sau idee de siguranta in trafic. Rezultat? Usa rupta, motorul zdrente, el 90% mort.

 

2) Daca ratezi una din oglinzi? Oameni suntem. Prinzi oglinda cu ghidonul si la cei 3-4 cm la care o ardea el sunt 100% sigur ca nu mai avea ce sa faca. Directia se duce intr-o parte, acelasi rezultat.

 

3) Daca e o groapa, piatra, ORICE pe drum? La 3 cm eroare n-ai ce sa faci.

 

4) Daca cineva cu geamul deschis scoate mana pe geam?

 

5) Daca cineva scoate capul?

 

6) Daca cineva se baga 2-3 masini mai in fata? Motor-motor, nu cred ca franezi de la 90 KM/h in 6-10 metri.

 

 

Daca, daca, daca. Zeci de chestii se pot intampla, din care 90% indica rani grave, pagube materiale nu numai lui ci si altor participanti in trafic.

 

Concluzia? Concluzia este urmatoarea (a mea). Nebuni sunt si pe 4 si pe 2 roti.

 

Doar ca este stire buna sa relatezi neatentia unui sofer sau stilul de mers dar nu e o stire buna sa relatezi ca X o ardea cu 100 printre masini cand toti eram opriti la stop. De ce? Rezultatul este exact acelasi. Accidentul. Cauza este exact aceeasi. Inconstienta la volan/ghidon.

 

Feriti motociclistii? Feriti-i ca ei slabe sanse sa va fereasca.

 

--

Nota: N-am avut niciodata accident in care sa fie implicat vreun motociclist. N-am nimic cu ei si mi se pare ca 90% daca nu mai mult sunt intregi la cap. Dar exista elemente care ar trebui impuscate.

 

Postul este neadresat.

 

Ramane, totusi, intrebarea mea. Daca sunt astfel de elemente de fiecare parte, oare campania anti-idioti nu are trebui sa fie ambidirectionala?

 

Nu am vazut (inca) un topic dezvoltat pe larg in care sa scrie: Motociclisti, nu mai mergeti la rasul oglinzilor cu 3X viteza legala, nu mai ambalati evacuari pe direct la 2 noaptea, nu mai turati motorul ca si cum ati intra intr-o depasire dar nu faceti nimic, impiedicand pe altii sa depaseasca. Depasiti prin stanga, legal. Benzile nu sunt doar pentru fraierii pe 4 roti. Nu prea vad. Si nu ca n-ar fi necesar. Ce-i drept, nu apartin vreunei comunitati a motociclistilor. Poate de aia.

Share this post


Link to post

trebuie privita si altfel situatia..

in cat timp prinde o motocicleta suta la ora?

in cat timp prind masinile noastre suta? ( a mea in 17s) deci daca am avea un demaraj la tico la fel ca la un porsche

ce am face daca am avea un demaraj la masinile noastre ca la o motocicleta? in ce stil am conduce daca ne-am putea strecura la fel ca o motocicleta?

uneori condul la limita spatiului tico, dar daca as avea un motor, poate altfel as vedea ecuatia spatiu-viteza..

am vazut pe de ce++ un filmulet cu un motociclist facand un tur in paris cu viteze de peste 100, chiar mai mult, cu slalomuri in viteza printre masini...

ruleta ruseasca...unii ca astia nu ajung la varsta pensionarii...

dar majoritatea sant oameni normali...poate si noi ne-am comporta la fel pe 2 roti...totul depinde de perspectiva..

Share this post


Link to post
trebuie privita si altfel situatia..

in cat timp prinde o motocicleta suta la ora?

a mea, in 3 secunde. dupa care schimb in viteza a doua. :)

asta e unul dintre motivele pentru care nu mai forjez masina. ce rost are.. oricum nu obtin nimic asemanator. d-aia ziceam ca la volan sunt pensionar.

 

daca as avea un motor, poate altfel as vedea ecuatia spatiu-viteza..

asta asa este. cand stai calare pe ceva foarte agil realmente altfel vezi "ferestrele" prin care te poti strecura. si desigur.. cu greu poti rezista tentatiei :P

Edited by zahei

Share this post


Link to post
  Concluzia? Concluzia este urmatoarea (a mea). Nebuni sunt si pe 4 si pe 2 roti.

 

Logic si adevarat.

 

Feriti motociclistii? Feriti-i ca ei slabe sanse sa va fereasca.

 

De cate ori nu ti s-a intamplat si tie sa fortezi nota? Mie, cel putin, mi s-a intamplat. Am facut lucruri care acum imi fac "piele de gaina". Eh, li se intampla si lor si chiar mai usor pentru ca stau, la urma urmei, pe un thrill machine.

Asta nu inseamna ca nu sunt atenti. Ca medie, sunt mult mai atenti ca noi si au si motive.

Nu generaliza totusi. In general stau departe de masini.

 

tico_RS, la cate probleme imi fac dobitocii in fiecare zi pe Stefan cel Mare si daca as folosi aceleasi generalisme ca tine, ar trebui sa afirm ca soferii sunt cele mai tampite primate pe care le-a vazut aceasta planeta. Bineinteles ca exista si brainless-adrenaline-junkies pe doua roti, dar daca asa ii crezi pe toti, gresesti. Am dat de motociclisti care mi-au multumit in Bucuresti pentru cum ii depasisem pe autostrada in urma cu cateva zile si de motociclisti (de fapt, doar unul) care mi-au intors oglinda pe dos (la kalos). Asta e, fiecare padure cu uscaciunile ei.

 

Oricum, pentru mine concluzia e clara: vreau sa dorm noaptea linistit, asa ca mai bine ii feresc, chiar si atunci cand gresesc.

 

 

LATER EDIT: Pentru cei care nu inteleg de ce unii sunt asa agresivi cand se refera la 'conservari' (desi si ei sunt si conservari) va recomand sa fiti atenti ce li se intampla in trafic. Am vazut inclusiv portiera de taxi deschisa in fata unui scuter, pe ploaie. Cand cineva ne face noua asta, ne punem problema de cum reparam masina. Cand cineva le face lor asta, isi pun problema de cat de repede ies din spital.

Share this post


Link to post
am pe unu in berceni cu un kawasaki verde care face bacalbasa de la un cap la altul cu 150 lejer pe la 2 noaptea;

 

ala e "panchistii din berceni", un idiot care se lauda ca merge cu 200 la ora in slapi, tricou si ochelari de soare, noaptea. si culmea, nu-i suporta pe motociclisti! ca deh, el e "panchist".

 

astfel de elemente cretine strica imaginea motociclistilor si le fac viata mult mai grea, generand pareri de genul "motocilistii sunt niste copii rasfatati carora le-a luat taticu motor ca au luat bacu" sau "motocilistii e inconstienti, un pericol pe sosele si trebuie exterminati" s.a.m.d.

 

din pacate, acesti inconstienti nu prea pot fi educati, la fel cum nu prea poti educa tiganii cu ceafa groasa din gipane sau dacii papuc sa dea prioritate conform legii.

 

si sunt curios, cei care sunt deranjati de motociclistii care trec printre benzi, la stop (cand sunt masinile oprite si cu viteza mica), nu va deranjeaza si biciclistii? :-?

Share this post


Link to post

Din pacate pentru motociclisti, in proiectul de cod rutier votat in camere (asteapta doar promulgarea de catre pres) strecurarea printre benzi e interzisa clar, manevra de depasire nu mai este conditionata de depasirea liniei ... pe scurt, articolul 45: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16986246

 

CROSETAREA PRINTRE COLOANELE IN MERS E PERICULOASA, acum a devenit si ilegala; da, este usor idiot sa interzici acelasi lucru pentru COLOANELE IN STATIONARE, dar legea nu poate discrimina pozitiv dupa tipul de autovehicul sau dupa situatia de trafic.

Share this post


Link to post

hm... ciudat din textul de pe daciaclub nu am inteles acest lucru.

 

poti te rog sa detaliezi? :-?

 

edit: adica sa subliniezi pasajul, ca pentru prosti? :redface:

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Art.45. (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflate pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial ~

(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.

(3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.

(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda, în acelasi sens de circulatie.

(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.

(6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depasit si pe partea stânga atunci când drumul este cu sens unic sau când între sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.

 

1. depasirea nu mai este conditionata de incalcarea marcajului, ci este definita ca devansarea unui alt vehicul aflat PE ACEEASI BANDA SAU SIR (well, au intors-o ca la Ploiesti, ca in Buc pe 3 benzi sint 5 siruri, nu?)

...

5. depasirea (conform noii definitii, atentie!) prin dreapta nu mai e permisa (decit in cazurile specificate), deci adio strecurat pe linga bordura (pe acolo e si foarte periculos, din motiv de usi deschise si gropi, canale, etc.)

 

Ma rog, marinarul a refuzat sa semneze, asa ca mai dureaza, dar cel putin cu aceste articole au clarificat o problema cu care ne spargem capul de aproape un an.

Share this post


Link to post

O chestiune la care nu s-au gandit si care ar fi trebuit introdusa : sa declare ilegala depasirea pe banda din dreapta chiar in cazul in care drumul are cel putin 2 banzi pe sens. Aceasta manevra este total interzisa in toate tarile din vest si cred ca are extrem de multa logica !....Adevarul e ca noroc ca nu prea avem multe sosele din astea cu cate 2 banzi pe sens!....

 

on topic: ..mai trebuie sa-i ferim pe motociclisti asta e clar !NU_I NIK' MAI IMPORTANT DECAT OMUL SI DE LA PREMMISA ASTA TREBUIE GANDIT!...Pe de alta parte tot ce am vazut motoare pe afara NU MERGEAU EXAGERAT DE TARE !!!....Deci atentie si motoristi mai usor cu viteza pe drumurile care nu sunt complet FREE!.....Iar crosetatul ...pastrati-l pentru bunicile noastre nu va jucati cu viata voastra...Drum bun ca vine vacanta!....

Share this post


Link to post
...NU_I NIK' MAI IMPORTANT DECAT OMUL ...

Corect! Omu ie inainte de toate! :D

Share this post


Link to post
satori, 1 .nu cred ca se mai poate vorbi de "taiat calea" cand mergi cu de 4x   

              viteza legala...

 

neacordarea de prioritate este neacordare de prioritate. nu conteaza viteza celui ce ar fi trebuit sa o aiba. ai grija, nu numai eu interpretez situatia asa ci si politia (dar stii prea bine asta)

 

 

in concluzie e bine sa fi atent dar mi se pare lipsa de bun simt sa le ceri tuturor sa

fie cu ochii in patru crispati dupa motoare pentru ca unii vor sa transforme drumurile PUBLICE in circuite de curse... ( aaa la curse parca erau permise sicanarile, nu?)

 

nu cei ce fac acte de bravism iti cer sa ii feresti, ci oameni normali care au singurul dezavantaj ca au doar doua roti si, in caz de accident, au de suferit mult mai mult decat noi, cei din masina.

Share this post


Link to post
Din pacate pentru motociclisti, in proiectul de cod rutier votat in camere (asteapta doar promulgarea de catre pres) strecurarea printre benzi e interzisa clar, manevra de depasire nu mai este conditionata de depasirea liniei ... pe scurt, articolul 45: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16986246

 

CROSETAREA PRINTRE COLOANELE IN MERS E PERICULOASA, acum a devenit si ilegala; da, este usor idiot sa interzici acelasi lucru pentru COLOANELE IN STATIONARE, dar legea nu poate discrimina pozitiv dupa tipul de autovehicul sau dupa situatia de trafic.

Scuze, dar asta e exact ce am invatat eu la scoala de soferi (in '93). Strecurarea printre benzi a fost si este interzisa, si mi se pare corect.

Iar atitudinea asta superprotectionista fata de motociclisti mi se pare ca aduce cu aberatiile americanesti, in care se ajunge uneori ca o minoritate sa terorizeze majoritatea, sau o mama sa dea in judecata magazinul (si sa castige!), pentru ca plodul a alunecat pe podeaua uda; si de ce era uda podeaua? pentru ca plodul tocmai sparsese un borcan de compot!

Sa nu fiu inteles gresit, nu-mi place sa fac rau cuiva, chiar daca acel cineva e vinovat; e in primul rand un om, si orice ar face, nu ma simt indreptatit sa-l fac sa sufere fizic. In plus, recunosc ca si mie imi mai place din cand in cand o doza de adrenalina; si nu o data am facut in trafic tampenii pentru care pe altul l-as fi injurat copios. Dar de aici pana la a poza in victima, si a pretinde celorlalti sa ma protejeze pentru ca, vezi tu, eu am nevoia asta neinteleasa de adrenalina, e totusi cale lunga care se parcurge cu foarte mult tupeu.

Si nu ma luati cu cat sunt ei de fragili: e o alegere pe care nu i-a pus nimeni s-o faca, motociclism faci pentru ca-ti place, nu dintr-o nevoie obiectiva. E ca si cum eu mi-as pune in geam un afis mare ca eu n-am airbag-uri, iar cei care au sa faca bine sa caste ochii mari si sa traga pe dreapta cand eu fac o depasire dementa, pentru ca, nu, eu sunt mai vulnerabil! Si asta e inca o analogie blanda...

Eu personal n-am avut niciodata probleme in trafic cu cei cu motoare mici si cu scutere; si am vazut si cativa cu motoare babane care circulau absolut normal, stand pe banda lor, semnalizand din timp si trecand de pe o banda pe alta fara sa faca slalom printre masini; dar din pacate astia sunt mai degraba exceptii, si nici nu m-as astepta sa fie altfel: doar nu dai 10000 de coco ca sa-ti pui 100 de cai sub c..r si sa mergi in limitele legii... As fi si eu curios sa vad o statistica a accidentelor grave cu motoare, cate sunt cu scutere si motorete si cate cu dihanii de zeci si sute de cai... Din fericire n-am vazut pe viu nici unul, dar toate pozele de accidente pe care le-am vazut, erau cu motoare tzapene, indiferent ca vina a fost a motociclistului sau nu.

Mai e aici si o chestie de minim orgoliu pe care n-o inteleg: adica, pe de o parte motociclistii sunt tipii astia macho, cavaleri neinfricati ai ghidonului, si pe de alta, se vaicaresc si se victimizeaza ca niste muieri (sa ma scuze doamnele, e doar o figura de stil, nu sunt misogin)...

Dupa cum ziceam, si mie imi place adrenalina si tocmai de aia n-o sa-mi iau vreodata masina sport, pentru ca stiu ca ma trage ata; cat despre doua roti, am luat-o de doua ori in barba (pe motoreta!) si m-am hotarat ca nu mai incalec.

Share this post


Link to post

foarte bun post.

din cate am inteles eu, totusi:

1. motociclistii nu iti cer sa ii tii in brate ci sa fi constient de ce poate si ce nu poate un motor (capacitate de franare, capacitatate de manevra, faptul ca frana este la urma urmei o arta... - include capacitatea de protectie a celui ce il conduce si eventual al pasagerului) nu te comporta cu un motociclist asa cum te-ai comporta cu o masina, nu ii taia calea, nu te baza pe faptul ca va reactiona in siguranta cand ii tai calea...

2. motociclistii nu cer prioritate sau sa te dau din calea lor, ci sa respecti regulile de circulatie si, atunci cand te uiti in oglinda, sa incerci sa vezi si siluete pe 2 roti nu numai conserve. problema mare este ca nu suntem obisnuiti cu motoarele in trafic si numarul acestora va creste.

3. motociclistii cer sa nu fie priviti ca elemente negative ale traficului. da, deocamdata majoritatea o fac din placere, dar sunt si unii care o fac pentru ca este pur si simplu mai ieftin decat deplasarea cu o masina. cei care o fac din placere mai exagereaza cu viteza dar la urma urmei si noi o facem (lasand gluma de o parte, suntem membrii ai unui club auto => intr-o oarecare masura obsedati de masini + viteza este unul din parametrii ei => am calcat-o cel putin o data peste limita legala sau a sigurantei... sa nu mai vorbim de manevre nepermise ca altfel nu ne-am mai intalni joi seara ;) )

4. inainte de a le judeca atentionarile si rugamintile sau vaicarelile, incearca sa te pui in situatia celor ce au trecut prin accidente soldate cu rani asemanatoare celor lui zahei si au auzit: "nu te-am vazut" sau "nu te-am vazut, dar sigur aveai viteza ca... esti motociclist" sau "cine te pune sa mergi mai pe motor? vezi ce patesti"... nu vi se urca putin sangele la cap?

 

5. data viitoare cand un motociclist face ceva ilegal sau stupid in trafic, veniti pe topicul asta si bagati tipul motorului (daca reusiti sa il identificati), nr de inmatriculare si ce a facut. acelasi lucru e valabil si invers. daca vedeti vreo masina care sicaneaza sau mai stiu eu ce face vreunui motociclist... la fel: tip, numar, situatie. de acord?

Share this post


Link to post

@sp67: Corect.

 

@satori:

 

1) Parerea mea personala difera un pic. Ce credeti, poate ar fi mai vizibili motociclistii daca ar mege pe banda, nu intre benzi cu merg o parte, daca ar merge in spatele sau in lateralul masinii, ce naiba oameni buni, voi nu stiti ce e un unghi mort? Cu cat esti mai mic cu atat e mai usor sa intri intr-un unghi mort.

 

Un Cielo are 4 metri juma pe aproape 2. Si dispare complet intr-un unghi mort. O fi usor sa fii invizibil cand ai 2 metri pe 0.5?

 

Am patit (chiar de curand) sa aud un motor si sa nu-l vad. M-am uitat in spate, cum fac la masini. Nu l-am vazut. Voiam sa depasesc, am dat semnal, dar nu puteam sa ma bag pentru ca *stiam* ca e acolo dar nu frana, nu accelera, nu lua mijlocul benzii sa il vad.

 

Concluzia. Puteam sa nu am geamul crapat si sa nu-l aud. Pot eu sa fiu batut cu pietre ca nu l-am vazut? Poate el sa se enerveze ca dau peste el cu scuza asta? Eu zic ca nu. Stii ca nu esti foarte vizibil si in loc sa ocupi un loc stai pe linie.

 

Ar fi mai usor pentru soferi sa va vada si sa va accepte ca vehicole daca ati fi un vehicol in trafic, pe o banda, cu semnalul pus decat ceva amorf care abilitatea de a trece aleator. Soferul nu stie daca ai sau nu loc.

 

2) Corect.

 

3) Cei care o fac de nevoie nu sunt aia care merg cu 100 printre oglinzi.

 

4) vezi 1). Poate da, poate nu. Cum sa ma enervez ca motociclist, cand *stiu* ca nu port echipament vizibil, Cand *stiu* ca in loc sa stau pe banda in dreptul oglinzii merg pe linie ca smecherii, cand *stiu* la ce ma expun in cazul in care nu ma vede, stiu ca e ruleta ruseasca sa fac slalom la stop dar infig cartusul, rotesc de butoi si trag. E vina cui ca a luat foc cartusul? A locurilor goale din butoi?

 

Dar ala care trage de volan fara sa se uite ar fi tras si daca venea o masina. Cel putin asa cred. Daca exista oameni care vad motocicleta si trag de volan, aia ar trebui impuscati. Aia e crima cu premeditare.

 

5) Nu mi s-ar parea o idee rea. Crezi ca se va intampla ceva? O sa incerc. Poate avem toti cate ceva de invatat.

Share this post


Link to post

@Ndi:

 

vezi tu, din cauza prejudecatilor ca toti motociclistii sunt idioti, am eu de suferit. sau Kali. sau altii care conduc corect, dar cand intra o masina in ei sunt catalogati cu "impresionisti inconstienti cu figuri in cap, asa va trebuie".

 

1. esti sigur ca motorul pe care nu l-ai vazut mergea INTRE benzi? stii foarte bine ca putea sa fie in unghi mort si pe centrul benzii, si atunci nu inteleg de ce e vina lui. mai mult, chiar daca nu mergea pe centru, dar pe banda lui, atunci e (mai ales legal) vina ta ca nu stii sa te asiguri, nu a lui. (vorbesc ipotetic, nu vreau sa te flame-uiesc)

 

inca ceva, cu motocicleta nu poti sa mergi pe centrul benzii in bucuresti, decat daca e strada goala, deoarece ai lua toate gropile, peste care masina din fata trece cu "mijlocul'. o groapa luata cu motorul inseamna dezechilibrare => posibila cadere sau coliziune cu alt autovehicul; cu motorul se merge ori pe stanga, ori pe dreapta benzii, in functie de situatie.

 

mai mult, chiar daca mergi pe mijloc, sunt soferi care te "imping" de pe banda, pe principiul "eu sunt mai mare, da-te la o parte". am patit-o de multe ori. eu, mergand pe mijloc, nimeni in fata, o masina pe banda din stanga, pe la 10 de m in fata (am totdeauna grija sa stau astfel incat sa le vad fata in oglinda lor), vine masina din spate si se baga printre mine si cel din fata, ca trebuie sa-i fac loc, ca sunt mai mic. dar daca ma gandesc sa ocolesc o groapa in momentul ala, ca am voie, sunt pe banda mea?

 

mai patesc la stopuri, cand stau pe centrul benzii, mai sunt unii care ma claxoneaza din spate, sa ma dau la o parte, ca de ce ocup toata banda.

 

3. corect

4. corect

 

 

@Flex: depasirea pe partea dreapta era si pana acum interzisa.

si din definitia de la pct 1, nu se intelege exact.

adica, daca merg printre benzi, trec in fata cuiva sau nu? ce se intelege prin "trecut in fata"? in cate dimensiuni este problema? 1 sau 2?

Share this post


Link to post

ticolino, conform noii legi depasire = devansare, adica trecerea de un alt autovehicul, cu plecare din spatele lui si intrare in fata, pe aceeasi BANDA sau SIR de pe care s-a facut plecarea; e foarte simplu, asa cum zice si sp67 (scoala veche, deh! ca si mine), ai plecat din spatele meu si apoi intri in fata mea = depasire, punct.

 

Am o rugaminte: codul tocmai a fost returnat catre camere, asa ca pina la promulgarea de catre presedinte in forma finala si elaborarea regulamentului de aplicare vor mai trece minim 6 luni ( asta numai daca Parlamentul face modificarile astazi si il pune pe masa presedintelui miine), timp in care mergem dupa vechiul cod; sigur pe forumuri va fi mare vilva din momentul in care va intra in vigoare (sint niste pedepse pentru contraventii de intepenesti), asa ca vom avea timp destul sa-l facem praf atunci.

Hai sa aminam discutia pina atunci, OK? (my bad, l-am pus prematur pe tapet).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...