Jump to content
Sign in to follow this  
alinixovici

Cutie Viteze Aveo

Recommended Posts

Cand este masina rece se aude un usor carait atunci cand o scot din viteza, mai ales la treptele inferioare. Dupa ce merg un pic cu ea isi revine si nu se mai aude nimic. A inceput sa faca asta de vreo 1000 km. E normal? Masina are cam 12k km. Masina e un aveo cu motor 1.2 SOHC

Share this post


Link to post

Nu prea inteleg fenomenul, poti sa detaliezi un pic? Caraie exact la scoatere din viteza (se simte si in schimbator ceva?) sau are zgomot cutia cand e pe liber? Daca e cazul al doilea s-a mai discutat la sectiunea de zgomote si se pare ca este normal si se va accentua ceva mai mult la rece - zgomotul este de la priza directa din cutie.

Share this post


Link to post

caraie un pic in momentul in care apesi ambriajul si esti in viteze inferioare. Fara sa pui mana pe schimbator, iar acesta nu tremura. Oricum e destul de ciudat

Share this post


Link to post

Huh? Tu ai inteles ce ai scris? Baga si traducerea...

Share this post


Link to post

Eu am inteles ca caraie ambreajul si nu cutia de viteze, ca in topic.

Share this post


Link to post

La tata -Aveo 4dr- caraie (doar uneori) cand bag in reverse. Pun asta pe seama motorului care ramane turat cam 1 sec dupa ce scot din viteza. E normal sa ramana motorul de 1,4 turat o perioada scurta de timp cand schimbi viteza sau ar trebui ca eu sa las unpic sa ajunga motorul la relanti si apoi sa dau reverse? Ma mai gandesc insa ca e misto sa ramana turat unpic motorul, schimbarile de treapta se fac foarte lin (zici ca nici nu ai schimbat, nu tesmuceste). Dar de carait- caraie uneori din I sau II in R (f rar insa).

@Satori: are presuri din alea de cauciuc, care nu ajung sub pedale, deci iese din schema faza cu apasarea incompleta. Oricum, e bine sa stie lumea de asta, ca unii merg la service pentru orice problemuta...

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Datorita footrest-ului, folosirea covoraselor neadecvate duce la apasarea incompleta a ambreiajului. Folositi cu incredere o foarfeca. Numai marchearrier-ul poate carai, e singurul nesincronizat.

Share this post


Link to post

Nu numai ca imi caraie la bagarea in marsarier , dar cateodata trebuie sa ridic putin ambreiajul ca sa intre.

Foooarte stresant si grav dupa parerea mea. Cu prima ocazie le spun celor de la service.

 

p.s. Aveo 1.2

Share this post


Link to post

Marsarier-ul caraie intotdeauna daca nu lasi o pauza suficienta de debreiere, pana se opreste din rotatie arborele din cutie. De asemenea, masina trebuie sa stea pe loc. Foloseste dubla debreiere. Ce zici tu e ceva normal si nu o sa-ti faca nimic la service. Ambreiajul e hidraulic si nu se regleaza. Apropo de ce zice si Satori, vezi sa nu fie de la covoras.

Share this post


Link to post

Modelul de 1,2L n-are ambreiaj hidraulic, are actionare prin cablu. Si are aceeasi problema ca la Matiz, vine din fabrica reglat "prea jos". Mai strange 1-2 ture piulita de reglaj a cablului. O vezi in compartimentul motor, jos, in stanga bateriei. Scapi de problemele de la retrogradare.

Share this post


Link to post

Nu vazusem ps-ul, Tolin are dreptate.

Share this post


Link to post

Ai grija sa nu strangi prea mult. Am avut si eu problema asta cu pedala care actiona "prea jos". Le-am spus celor de la service si au reglat-o ei. Problema a fost ca au strans prea mult piulita, cam 8-10 ture dupa cum se putea vedea pe filet la cablul de ambreiaj, si drept urmare pedala actiona foarte sus, iar in treapta a doua intra doar cu un mic tremurat. (foarte enervant de altfel).

Asa ca m-am uitat in manual si am reglat-o personal sa actioneze cam la 5-6 cm de la podea. A disparut si vibratia la intrarea in treapta a doua.

Share this post


Link to post

La aveo cutia nu este stralucita de fel.Atat la masina unui prieten cat si la cea de drive test de la gtt agatzau in a doua. Si a mea la retrogradare , intra cam fortzat, si odata sa aburit complet cutia, in sensul ca nu mai gaseam nici o viteza.Am tras pe dreapta, am oprit-o, am pornit-o , am mestecat-o putzin asociat cu multi dumnezei si dupa incidentul asta nu am mai avut treaba cu ea ...si sper sa o tzina tot asa.

Oricum din ce am constatat eu cutia are deficiente la franele alea din interior( cel putin a mea)[sper ca m-am exprimat corect...nu sunt de profesie]

Share this post


Link to post

Este o diferenta mare intre cutia de la Aveo/Kalos de 1.2 si cea de la 1.4.

Intr-adevar, la cele cu motor mic, uneori agata, are si un zgomot datorat angrenajelor, si mi se pare si destul de greu de actionat, toate in comparatie cu cutia de la 1.4. Dar nu e defecta, asa e din fabricatie.

Am impresia ca si Spark are aceeasi cutie cu cel de 1.2.

Share this post


Link to post

Mai sus eu vorbeam numai de cutia de 1.4 In opinia mea este o cutie sa zicem medie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...