Jump to content
Sign in to follow this  
Figaro

Miros De Ambreiaj La Aveo Nou !

Recommended Posts

La mine (motor de 1.2) a mirosit la inceput a ars de la vopseaua de pe traseul de avacuare a gazelor, dar si de la discul de ambreiaj, la manevrele care il solicitau mai mult (de exemplu parcarea cu urcare pe un trotuar - nu prea inalt). Mirosul a disparut dupa aproximativ 1000 km.

Pe de alta parte, tu spui ca ambreiajul iti actioneaza pe ultimii 4-5 centimetri de jos, spre sfarsitul cursei. In cazul acesta as zice ca cablul de ambraiaj este prea larg si mai trebuie strans (daca ai motor de 1.2 si ambreiaj cu cablu; daca ai motor de 1.4, si ambreiaj hidraulic, nu stiu cum se procedeaza).

Share this post


Link to post

Astea hidraulice am inteles ca nu se regleaza.

Share this post


Link to post

Da am 1.4 cu hidraulic :( ..asta e nimic nu e perfect

Share this post


Link to post

Cum e din fabrica, asa mori cu el. Se obisnuieste piciorul si gata.

Share this post


Link to post
deci ambreiajul merge perfect...e cam scurt ce-i drept..are cursa moarta o gramada si deabea ultimii 4-5 cm sunt defapt ambreiajul...jantele nu se incing. Deci nu stiu ce are..dar sincer nu trebuia sa miroasa :(

 

Figaro @ incearca un mic demaraj din mers cu o treapta de viteza (cea mai recomandata ar fi 3) ridica motorul la 2500 rpm debreiaza scurt si accelereaza la cca 3500, elibereaza ambreiajul normal . Urmareste raspunsul masinii in demaraj si mai ales daca mirosul se amplifica. Eu suspectez o cursa incompleta a discului. Cauza poate fi un reglaj gresit si poate duce la distrugerea ambreiajului (disk + rulment). Din manual am selectat cateva posibilitati si vreau sa accentuez in primul rand reglajul punctului de contact / angajare. Pentru detalii vezi linkul si intregul paragraf de reparatie a ambreiajului. :) >-

 

1. Clutch Release Point Adjustment (Hydraulic)

Adjustment Procedure

 

Apply the parking brake.

Run the engine at idle speed.

While you move the shift lever into the reverse position, depress the clutch pedal slowly and measure the distance between the point when gear noise is not heard and the point the clutch pedal is completely depressed. The distance should be 30 to 35 mm (1.2 to 1.4 inches).

 

If the distance is not within the specified value, check the following:

Clutch pedal height

Clutch pedal play

Air in the system

Clutch cover and disc pressure plate

 

mai putin probabil:

2. Check for a weak diaphragm spring. Replace the pressure plate.

3. Check for a driven plate that is not seated. Start the engine 30 to 40 times. Do not overheat the engine.

4. Check for a driven plate that is overheated. Allow the driven plate to cool.

 

manual kalos / clutch / hydraulic

 

Pentru ajutor in engleza utilizeaza PM

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Si la epica miroase "a ambreiaj" (am cutie automata, da?) :)

Mirosul se simte doar daca te apropii foarte tare de capota, altfel nu se simte. Dar mirosul e identic cu cel care a fost la kalos. Deci "asa face toate".

Share this post


Link to post

Prieteni, si la premiumul sedan al tatei a putit nasol vreo saptamana, dar dupa aia a disparut. De ce? Mi-am inchipuit ca se mai ard unele plastice/vopseluri de la caldura. Acum nu mai miroase decat a parfum din ala cu buretel la oglinda (mai si tacane pe deasupra), dar miroase placut. "Asa face la toate" e un dicton usor de pus in seama unei masini noi, deci nu e ceva de alarmat/speriat. Si la mine mai miroase a incins in habitaclu daca e motorul incins puternic si am mers f incet. Nu e o problema, cum prind viteza- dispare. Rar se intampla sa miroasa de la aeroterma cand bag caldura (i-am cam dat drumul zilele astea, ca e de jale pe la noi). Placutele de frana au doar 13-15k km- nu au mirosit niciodata, la fel si ambreiajul. Da macar la voi e masina noua, railor, a mea are 3,5 ani. Nu facem schimb, ca la mine nu miroase!

Share this post


Link to post
Mirosul se simte doar daca te apropii foarte tare de capota, altfel nu se simte. Dar mirosul e identic cu cel care a fost la kalos. Deci "asa face toate".

 

Cum zici asa sa fie, nu te contrazic si ma gandesc cum "pana mea" la mine nu a mirost deloc. Deja am un nou plan sa ma cert cu dl Wayne Brannon. :spumelagura:

Share this post


Link to post

Si Sparkul miroase. Si nu, nu mi-am dat eu seama. Adica... consider ca este normal sa nu iti bagi nasul in pasajul rotilor, dupa ce ai mers, mai ales ca masina este noua.

Share this post


Link to post

Daca mai tii minte, aseara te-am si intrebat, cand am venit langa Spark, daca miroase ceva a ars. Mirosul era destul de puternic si a persistat cam 1-2 minute, dupa ce ai parcat masina.

Share this post


Link to post

Da, numai ca atunci eu nu am simtit decat ca functioneaza catalizatorul. Mirosul de care vorbesc eu e altfel... l-a descoperit Vaxxi la Ploiesti si a tinut foarte putin, a disparut in cam 10 secunde. :)

Share this post


Link to post

sal.la mine a mirosit cand l-am turat excesiv ca se oprise unu in panta si-a treb sa opresc si dupa sa il depasesc.

ps:mirosu e de plastic incins topit?

Share this post


Link to post

Sunt doua chestii diferite aici :

1) Mirosul de nou... l-am avut si eu cand am luat masina, si era de la frane... a durat cateva luni pana cand nu mai miroseau ciudat dupa ce le foloseam putin mai intensiv.

2) Mirosul de ambreiaj : asta chiar miroase daca "te dai la el", daca-l patinezi. De ex. porniri repetate din rampa, facute mai incet, sau acceleratie violenta 0-1xx km/h cu schimbat foarte brusc.

Share this post


Link to post

Cred ca la majoritatea modelelor de masini se simte acest miros la inceput... o oarecare perioada sau un numar de km. Nu cred ca e motiv de ingrijorare! La a mea se simtea miros puternic de ambreiaj la inceput, in special la mersul pe drumuri in panta si virajate unde se impunea schimbarea mai deasa a treptelor!

Share this post


Link to post

Cand am luat masina l'am intrebat pe dealer daca o sa miroase ... raspunsul a fost ca nu si chiar asa a fost . Dupa prima forjare urata a mirosit destul de urat ambreiajul ... dar in general miroase cand e supra-solicitat.

Share this post


Link to post

La a doua masina noua n-o sa mai puneti astfel de intrebari.

Share this post


Link to post

Eu as da orice sa am posibilitatea ca in fiecare an sa simt acest miros de nou. Din pacate il simt cam la 4-5 ani. :D

 

Acuma sincer, la mine Lacetti e a doua masina luata noua... poate am avut eu nasul infundat dar la mine mirosul de nou a durat fix 2 zile. :)

Oricum e de preferat un miros de "nou" decat unul de "basina de neamt", ma scuzati de expresie.

 

Va doresc la toti sincer sa va plangeti cat mai des de miros de "nou" :drinkers:

Share this post


Link to post

La mine nu a mirosit niciodata a ambreiaj...cel putin nu in masina, o singura data m-am dat la ea serios, adica luat piciorul repede de pe ambreiaj cat motorul era turat la 4000 de ture... mi s-a spus ulterior ca ar fi mirosit a ambreiaj in afara masinii... oricum...nu o sa mai repet figura ca dupa, am fost paranoic cam o saptamana ca imi patineaza ambreiajul. Si cu ocazia asta as vrea sa va intreb daca e normala faza aia cu cursa de la ambreiaj doar in ultimii 4-5 cm?

Oricum am sa le spus celor de la service sa verifice ambreiajul ptr ca imi vine revizia de 20k in scurta vreme.

 

P.S. Chiar azi m-am dat cu un C4 cu 30k Km si ambreiajul cupla in ultimii 3 cm sau ceva de genu si trebuia sa fii atlet ca sa apesi pedala aia, atat de tare era, la fel si acceleratia.

Share this post


Link to post

Sunt 2 mirosuri distincte, cel de placute de frana noi si cel de ambreiaj. Mirosul de placute de frana la mine a disparut in 100 de km, timp in care am tot pipait disperat jantele dupa vreun blocaj, urmarind temperatura lor. Bineinteles ca nu era nimic de genul. Iar ambreiajul, l-am patinat puternic a iesirea dintr-o parcare subterana cu o panta criminala si masina plina, unde mai pui ca era si o curba stransa panta aia... A mirosit chiar tare ambreiajul, dar cam un sfert de ora sau chiar mai putin (vremea era inca frumoasa si mergeam cu geamul deschis). Si da, miroase si evacuarea intr-un fel aparte in primii 500 de km dupa un drum lung, dar miroase placut a incins si mai face si poc-poc-poc cand incepe sa se raceasca. Acum nu mai face nici poc, nici nu mai miroase, kilometrajul e la 3100 de km si oleaca.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Si la mine a mirosit super naspa primele 2-3 zile (am facut vreo 400km), dupa care nu a mai mirosit nimic.

Era ceva gen ars vopsea, plastic ars, etc.

 

Oricum, a mai mirosit o data urat de tot, da de tot, a disc ambreiaj incins, daca pot sa ma exprim asa, cand i-am demonstrat la unul ca plec din loc cu a 5-a, fara probleme, fara zvacuri. Dar pentru asta o trebuit sa-i dau turatie mare si sa ridic super incet, de patina ala ca nebunul acolo. Dar dupa 10 km o disparut. Parca nu mai intra vitezele ca inainte, dar poate nu are legatura.

 

E normal ca o masina noua sa miroase, pana se aseaza/ung/etc. toate.

Share this post


Link to post

la mine a mirosit cand am turat motoru in panta si a 2 oara cand a vazut prima data 6000rpm.primele 3 trepte toate la 6000 si miroasea a ambreiaj incins in masina.a mirosit pt cateva minute,de atunci nu am mai mirosit.

Share this post


Link to post

Masina este productie 2008 dar am cumparat-o acum 4 luni.

Cred ca am probleme cu ambreajul, pana acum o saptamana nu am semnalat problema asta.

Treaba sta cam asa, incercand sa urc o bordura de vreo 10 cm o tin mai mult din ambreaj ca sa urc cat mai usor, dupa cca 15 sec incepe sa miroasa a ceva incis zici ca a luat ceva foc. Treaba asta se intampla mereu cand vreau sa urc ceva mai abrupt si folosesc ambeajul mai mult.

Sa mai confruntat cineva cu problem asta?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...