Jump to content
Sign in to follow this  
Nicotine

Curatare Injectoare

Recommended Posts

Nu tine sursa in continuu pe injector ci cupleaz-o intermitent, doar atingand firele.

Share this post


Link to post

Cam cat sa fie durata stadiului deschis ?

Share this post


Link to post

Mica ... Vazusem undeva un circuit recomandat pentru asa ceva. Era un generator de semnal dreptunghiular cu durata de genul a 10-15 ms.

 

Am facut si eu in regie proprie o curatare de injectoare. Am folosit o solutie concentrata de la STP, din aia care se baga in benzina. Am bagat si foarte putina benzina in ea, ceva de genul 10%. In principiu mie mi-a iesit smecheria, masina are 170.000 si anul trecut, pe scanerul lui Ovi, au rezultat timpi de injectie f. buni.

 

Ca si procedeu, eu intii am introdus solutia sub presiune in sens invers functionarii normale a injectorului, pentru a nu infunda orificiile cu eventuale particule patrunse in injector (la demontare sau din alte cauze). Dupa citeva treceri, am inversat. Nu am avut posibilitatea de a verifica precis cantitatea de benzina/timp, insa m-am oprit atunci cind se vedea ca iese benzina prin toate cele 6 orificii (sau 8 - nu mai tin minte) sub forma conica.

Share this post


Link to post

Asa mi-a zis si mie ruda cu care o sa fac operatiunea azi, intai se injecteaza solutie in sens invers , apoi in sensul normal de curgere.

Cum insa nu am posibilitatea de a face masuratori exacte cu aparate, pur si simplu o sa fac operatiunile pana cand ochiometric se remediaza natura scurgerii ( daca nu cumva e ok si acum... putin probabil tinand cont ca am 100k km si deci prin injectoarele alea - la un consum mediu de 15% au trecut 15 tone de benzina )

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

Cum nu am gasit alchool izopropilic pe nicaieri ( din cate mi-au zis unii si alti pe Maica Domnului s-ar gasii dar nu duminica ) nu am mai dat jos injectoarele.

Am luat in schimb de la Jambon o solutie care zice-se ca a primit feedbackuri bune de la clienti si pe care o folosesc si cei de la Radacini.

Las pozele mari ca sa se poata citii instructiunile.

Nu pot sa zic ca s-a miscat mai bine sau mai rau masina dupa adaugarea solutiei ( am pus-o la 30 L de carburant ) dar parca schimba treptele mai lin singura legatura sa zicem ca ar fi un mers mai uniform al motorului.

E foarte posibil insa sa fie placebo. E la fel de posibil ( desii putin probabil ) sa nu trebuiasca curatate injectoarele si deci sa nu am ce diferenta sa simt.

O sa fac oricum rost de alchool si in weekendul urmator ma apuc de demontat 300-le si tigra.

Pret / cutie = 50 RON.

NU stiu daca merita, eu nu am simtit mare lucru.

post-3313-1208091229_thumb.jpgpost-3313-1208091238_thumb.jpgpost-3313-1208091245_thumb.jpg

 

Cred ca ar trebuii incercat la motoare care se simt ff rau ca sa vedem daca face ceva treaba.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Am monitorizat multe motoare cu injectoarele infundate pe tester si singurul aditiv care curata efectiv injectoarele si scadea durata de injectie a fost Casite - Fuel Injector Cleaner .

Share this post


Link to post

Ciudata coincidenta :

Astazi un vanzator de la Petrom ( vazusem eu alchool ieri la ei dar nu era pur ci solutie ) de vre-o 45 ani, mi-a recomandat acelasi lucru.

Cum sunt 2 pareri identice de acum o sa folosesc d-asta, pana acum bagam 2+2 la fiecare plin.

Tare curios sunt sa vad filtru de benzina cum arata.

 

La care dintre astea te referi : http://www.performance.com.ro/produse/casite/ ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Se mai poate curata si cu un spary pt circuite electrice ( au in cora la pretul de 15 ron ) se scoate pulverizatorul si ramane doar tija. Se pun papuci ca la mufa casetofonului si se infig in papucii de pe injector iar cu celelalte capete libere se tine pe bornele bateriei + si - timp de ~ 3 secunde . Cand se face atingerea firelor cu bornele bateriei injectorul deschide si in acel moment se pune spray-ul si se apasa,si o sa arunce jetul pe cele 2 diuze. Acest spary are presiune mare..jetul pulverizat atinge distanta de ~5 m.

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Casite - Fuel Injector Cleaner periodic si CASITE - Injector Sting PREMIUM la 5k km.

Exemplu :

La masinile pe gpl care functioneaza pe benzina foarte putin trebuie sa fie mereu in rezervor benzina cu Casite - Fuel Injector Cleaner.

La masinile care merg numai pe benzina e suficient un CASITE - Injector Sting PREMIUM la 5000 km.

Share this post


Link to post

Fara sa am habar de concluziile lui Ovi, din cind in cind ii mai bag si eu la a mea produse Casite. Nu mai stiu exact culorile si semnificatia lor, insa sint verzi, albastre si violet. Ca si indicatii, ar fi : curatare injectoare, crestere cifra octanica si ... nu mai stiu al treilea ce face :> , probabil ceva combinat . Se gasesc in Cora. Uzual bag 2+2 sau ABRO, sint ceva mai ieftine decit CASITE. Chiar ieri i-am bagat un ABRO peste (de fatp sub) 25 litri de benzina (de obicei fac amestectul mult mai concentrat decit cel recomandat de producator - un flacon/plin de 60-65 litri). Am alergat-o pe A2, mergeam la pescuit si inapoi. Mers constant 140-150 km/h (deci 4000 - peste 4000 RPM). Din pacate am bagat benzina de la LukOil decit nu pot si foarte sigur pe rezultate. Ca sa fiu mai clar, masina se duce ca nebuna, la 140 daca o calc putin sare instant de 160km/h insa am senzatia ca a papat cam mult ... E drept ca am mers cam 20km pe drum de cimp cu a 1a, maxim a 2a ... insa 9% mi se pare un consum enorm

Share this post


Link to post

Despre DuraLube FUEL INJECTOR CLEANER ce ziceti? Ce diferenta de pret este intre DL si Casite - recomandat de Ovi_jer?

Edited by thunder

Share this post


Link to post

La injectoarele de la tigra sunt 4 gaurele dar ies doar 2 jeturi, e normal ?

Detaliez mai tarziu, acum sunt cu ele pe masa :P

Share this post


Link to post

Nuuuu ... cum naiba sa fie [-O<.>

 

Nu stiu ce ma face insa sa cred ca era o intrebare retorica ;)

 

Bafta la desfundat !

 

LE : poate e mai bine sa le lasi infundate pe principiul ca daca sint mai putin orificii, pulverizeaza mai putina benizina :D => consum mai scazut !!! Uita-te la mine, Simbata am plecat pe A2, super-dopata cu ABRO pentru curatat injectoare si supape, mers cu 4000+ RPM constant si ... supriza :shock: azi ii fac consumul si rezulta aproape 10% la 200km parcursi din care doar vreo 40 prin Buc ...

 

Glumeam, desigur ... da-i inainte si fa-le sa mearga cum trebuie

Edited by Salex

Share this post


Link to post

M-am hotarat la Casite. Nu stiu daca e mai scump decat Dura Lube, dar poate e mai eficient.

Edited by thunder

Share this post


Link to post

Ciudat este ca la toate cele 4 injectoare am sesizat ca sunt vizibile doar 2 jeturi.

Din cauza pozitiei insa nu pot sa spun daca sunt 4 jeturi unite in cate 2 sau daca doar 2 gauri pulverizeaza ( a naibii coincidenta de 4 ori )

Procedura urmata :

Demontat injectoarele ( nu faceti asta in regie proprie la un motor asa de aglomerat ca la Opel Tigra, dezastru )

Turnat cu siringa alcool izopropilic in contrasensul curgerii

Cuplat injectorul la transformatorul de la incarcatorul de la telefonul fix. A facut tzac, a deschis.

Suflat in contrasesc cu gura, s-a scurs.

Turnat in sensul de curgere cu siringa.

Suflat cu gura pana mi s-au invinetit creierii, nu pot face presiune indeajuns de mare.

Cum si cu ce pot sa fac presiune indeajuns de mare ca sa vad cum iese ? Siringa nu sta etans si nu face presiune.

Rar am reusit sa vad cele 2 jeturi functie de cat de bine suflam.

Iata si mizeria rezultata, acum sincer eu ma asteptam la mult mai mult ca sapot zice ca sunt infundate sau nu, speram de fapt sa fie infundate si sa fac eu mare branza desfundandu-le.

post-3313-1208200062_thumb.jpgpost-3313-1208200070_thumb.jpgpost-3313-1208200082_thumb.jpg

Orificiile de suflare a benzinei sunt patetic de mici. Te sperie cat de mici sunt tinand cont ca orice impuritate mai mare le va infunda. Sunt pur si simplu socat de cat de pura trebuie sa fie benzina ajunsa acolo ca sa NU le infunde.

Din pozele de pe net am constatat ca fiecare injector are filtru propriu :http://www.koesterauto.com/data/images/injector1.gif

 

NU am de gand sa le montez pana nu vad eu cu ochiul meu ca cele 2/4 jeturi sunt cum trebuie .

In concluzie : cu ce naiba fac presiune in el indeajuns de mare sa iasa jet pulverizat si nu jet linear, ca la dus ( atata am putut cu gura ) ?

 

Asa arata unul inainte de curatire.

post-3313-1208200895_thumb.jpg

 

Pagina interesanta in domeniu : http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...l%3Dro%26sa%3DN

 

Sa fac cum zice asta in linkul de mai sus , sa le las la inmuiat peste noapte in alcool ?

Sa scot filtrele pentru a sufla mai bine ?

 

La mine aratau jeturile ca in pozitia 2 de la dreapta la stanga din poza urmatoare. Sunt infundate sau conteaza mult si presiunea exercitata ?

post-3313-1208201650_thumb.jpg

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Daca ceea ce se vede in pahar este doar mizeria din injector (adica nu s-a contaminat alcoolul ala cu depuneri din exteriorul injectorului), mie mi se pare enorm de multa. La cit de mici sint orificiile alea si un sfert din ce ai pe fundul paharului ar fi suficient sa iti infunde injectoarele (partial, deisgur)

Share this post


Link to post

Posibil sa fie si din exterior pt ca atunci cand turnam evident ca dadeam si pe langa.

Oricum pana nu le vad eu ca dau ca in pozele care le arata cum ar trebuii sa dea nu le pun pe masina. Urmeaza apoi, sper ca nu mai departe de weekend desfacerea Chryslerului.

 

Ma gandesc la un furtun subtire infasurat pe injector si prins cu colier ( de unde naiba colier asa de mic ? ) si la fel pe gura de iesire a siringii, astfel nemai dand pe alaturi. Dar este presiunea creata de siringa indeajuns de mare ?

 

Dar intrebarile care raman sunt :

1. cu ce ( confectionare casnica sa nu dau bani pe scule scumpe ca nu merita ) fac presiune ca sa vad cum dau ?

2. Sa le las in baie de alcool pana maine ? ( evident dupa scoaterea garniturilor )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Lasa injectoarele in rampa si incearca sa alimentezi rampa cu spray-ul.Tensiunea trebuie sa fie defapt impuls pentru a curata si conul de inchidere.

Se poate construi si o instalatie din :

-pompa de benzina electrica exterioara de opel

-Racord alimentare rampa

-Retur rampa

-Una bucata recipient metalic pe care sa fie prinsa rampa si in care sa curga benzina din injectoare

-Un releu semnalizare 3 pini la 12 v si 4 mufe de injectoare bosch.

-Un redresor sau transformator 12V CC

Alimentarea la injectoare trebuie sa fie comuna si trecuta prin releul de semnalizare impreuna cu un bec de 21w pentru ca acesta sa porneasca.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

M-ai pierdut.

De care spray ?

Bag furtunul de la spray in loc de cel de la benzina ?

Detaliezi te rog ?

Desii as prefera sa il vad eu cu ochiu meu cum evolueaza . Sunt convins ca si voi vreti sa vedeti before and after.

Tot sunt cu motorul ravasit. Hai sa ne sfatuim ca sa facem treaba cat mai publica si astfel sa poata si altii sa beneficieze de procedura si de concluzie ! ( pe varianta practica si nu teoretica )

Share this post


Link to post

Operatiunea injectorul :

 

Sfaturi :

- faceti treaba in casa NU in aer liber pt ca o sa aveti mult praf inconjurator

- aveti de grija sa fiti intr-o camera foarte foarte ventilata ca va ia capul de la atata alcool.

- daca aveti pielea sensibila purtati manausi de cauciuc.

- scoateti garniturile de la injector si feritile de alcool pe cat posibil

 

Pasi : se confectioneaza un dispozitiv de presiune :

( perfecta ar fi fost o teava gen rampa de injectie in capatul careia sa se afle o pompa de 05-1 L dar e ceva mai complicat decat ce am facut eu, mai bun dar mai complicat )

O siringa mare care sa intre intr-un furtun care la randui intra PE injcetor.

Exista furtune ( e 1 RON 50 cm iar voua va trebuiesc maxim 10 cm ) care au exact diametrul interior cat are injectorul diametrul exterior.

Strangeti bine furtunul in jurul siringii, eventual il incalziti di il fortati la calt pe siringa apoi mai puneti si 2-3 bride.

Puneti un deget la capatul liber al furtunului si turnati in siringa ( dupa ce i-ati scos pistonul ) alcool izopropilic.

Dati drumul la deget putin pana incepe sa picure alcoolul.

Agitati bine alcoolul in furtun ca sa il spalati de impuritati.

Varsati alcoolul rezultat , nu mai este bund e utilizat.

Puneti alcool in injector in sensul INVERS curgerii.

 

Separat : se ia un transformator de 12V ( eu am avut de 6,5 V si a fost ok ) si cu 2 fire si 2 papuci se face sistemul de declansare al injectorului.

 

Conectati injectorul la curent ( o sa faca tzac ) si NU il tineti in tensiune mai mult de 10-20 secunde.

Suflati cu gura ( fara sa inghititi ) alcoolul depozitat in injector in inversul sensului de curgere ( cu injectorul conectat la curent )

NU inghititi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SCUIPATI.

Acesta operatiune e folositoare pt ca daca faceti spalatura direct in sensul de curgere, gunoaiele curatate din injector s-ar putea sa fa infunde injectorul complet.

Apoi,

Fixati furtunul bine pe capatul de sus al injectorului ( IMI CER SCUZE CA NU AM FACUT POZE DAR NU VROIAM SA DAU CU ALCOOL IZOPROPILIC PE APARATUL FOTO - eram singur )

scoateti pistonul siringii.

Puneti alcool in ea cam 90 % din inaltimea ei.

Puneti pistonul la loc.

Conectati injectorul la curent

cu injectorul intr-o mana si cu cealalta pe siringa si deasupra unui pahar transparent , cu juma de injector in pahar, apasati energic pe siringa.

Repetati operatiunea pana cand in injector ies vizibile un numar de jeturi egale cu gaurile din injector ( care sunt ffffffffff mici )

 

post-3313-1208273341_thumb.jpgpost-3313-1208273350_thumb.jpg

NU are sens sa aveti carpe la indemana pt ca alcoolul se evapora instant nu veti apuca sa stergeti.

JEturile NU vor fi ca in pozele de pe net pulverizate pentru ca acolo s-a folosit o presiune fff mare comparativ cu cea exercitata de siringa.

E de preferat sa se curete pana cand jeturile au o simetrie, un patern ( in cazul meu 4 jeturi in grupuri de cate 2 dupa cum se vad gaurelee in poze - dati zoom )

Aveti grija cand scoateti furtunul de pe injector sa nu ciupiti furtunul sa va ramana cauciuc in filtrul injectorului.

Dupa curatare filtrul din maro o sa se transforme in metalic. El e fff greu de vazut, se vede numai la lumina foarte puternica, langa un bec si este pozitionat in partea superioara a injectorului.

Daca filtrul nu are culoarea metalica curata a sitei nu s-a curatat bine.

Daca jeturile se intretaie nu s-a curatat bine

Daca jeturile nu sunt egale ca si forta nu s-a curatat bine.

Daca jeturile nu sunt similare / offset nu s-a curatat bine.

Evitati fumatul in preajma alcoolului, chiar si la distanta, te ia rau de cap din cauza vaporilor.

Spalati bine paharul cu apa din belsug dupa folosire.

500 ml alcool izopropilic = 15 RON pe Srt. Maica Domnului, va ajunge pentru cel putin 15 injectoare.

Depozitati injectoarele intr-o punga de unica folosinta ( d-aia fff subtire si transparenta ) pt a nu intra praf in ele pana le montati pe masina inapoi.

 

Sperand ca informatiile astea va ajuta, va stau la dispozitie daca vre-odata vreti sao faceti cu mana voastra si va blocati .

Cu tot cu demontat + spalare + montat operatiunea NU ia mai mult de 1 ora la 4 injectoare daca aveti "sculele" necesare.

Mai ramane problema calibrarii dar oricum, sunt convins ca pt suma investita ( 15 RON ) rezultatul e mai ult decat satisfacator.

Acum, mi-e si anapoda sa le pun pe masina curate asa constient ca e posibil sa se umple la loc de mizerie instant.

In teorie operatiunea asta e bine a fi facuta in urmatoarele situatii :

 

- tremur relanti

- lipsa de reactie prompta a motorului atunci cand deconectati 1 fisa ( fisa sau injector bulit )

- filtru e schimbat, benzina aceeasi, nu trage aer fals si totusi NU trage.

 

Of ce m-a ametit alcoolul asta :P

 

LE : hai dati-mi si mie un punct pt postul asta :D

Edited by Cumnatu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Din cate am citit aici inteleg k solutiile de curatat injectoare chiar functioneaza. Dar de care sa-mi iau? 2+2, casite..etc astept o recomandare d la cineva care a folosit sau se pricepe. Mersi anticipat

Share this post


Link to post

Din diverse studii practice se "pare" ca singurul care are cat de cat succes e Cassite.

Eu unul NU am mai folosit nimic de 30 plinuri si nu am simtit absolut nici un + sau - in comportamentul masinii.

Share this post


Link to post

Eu unul nu cred

Share this post


Link to post

Crede-ma pe cuvant, alcoolul izopropilic dizolva ORICE.

Acum despre calibrarea lor dupa curatare e alta poveste dar de curatat, metoda de mai sus am vazut-o activand la injectoare de Nova ce nu fusesera niciodata curatate in 200 k km.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema noua:

 

Am GPL de 7.500 km si sambata dimineata masina a pornit pe benzina (de fiecare data pornesc pe benzina) dar dupa 1 secunda s-a oprit, am reincercat pornirea, porneste apoi se opreste.

De asemenea in mers intrerupe, ca si cum ar merge in 3 bujii. Am mers putin mai fortat pe DN1, mai turat (3000-400 rpm) timp de 20 km si si-a dat drumul, suspectez injectoarele?!

In timpul iernii intotdeauna la prima cheie dimineata, pornire pe benzina, se oprea, de la a doa cheie era ok.

Mentionez ca tot timpul am in rezervor cel putin 1/4 benzina, de regula jumatete si folosesc Casite de 2000 km, dar benzina o folosesc numai pt pornire/incalzire motor (Efix Ropetrol)

 

va rog ceva sfaturi...

Multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...