Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
cdorob

Zgomot ca de tacheti, nu e de la tacheti (Cielo LPG)

Recommended Posts

Dupa lungile povesti cu pierderile de putere si rateuri (care tot nu s-au rezolvat), m-am prezentat la service din cauza unui zgomot foarte pronuntat ca de tacheti pneumatici dusi.

 

Nu era de la tacheti, se pare ca la motoarele pe lpg au o supapa in plus care se deschide pentru returul de gaze (numele pe care l-am auzit a fost "supapa de la rezervorul de carton), care tacane exact ca un tachete.

 

Supapa cu pricina, se afla in spatele motorului (adica spre habitaclu), jos.

 

Deci daca aveti Cielo LPG si va tacane motorul de acolo este.

 

Cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites
(numele pe care l-am auzit a fost "supapa de la rezervorul de carton)

Imi cer scuze, nu ma pricep, dar nu cumva era "de carbon"? :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi super daca ai atasa si o foto poate asa ne dam seama mai bine despre ce supapa este vorba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca la Exe LPG DOHC "canistra de carbon" se afla sub farul de pe partea soferului , la SOHC se afla(canistra) pe partea pasagerului(in compartimentul motor) linga ventilator dar de supapa nu stiu :roll: , o poza n'ar strica . :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare ciudat :wallbanger: , la modelele vechi fara GPL nu au montat canistra vaporilor de benzina cu toate ca ea este mentionata in manualele de referinta.

La GPl aceasta poate sa creeze mari probleme pt ca ea alimenteaza cu vapori de bezina motorul .Alimentarea in paralelel GPl+benzina =rateuri,perderi de putere,intreruperi si mers neregulat.

Asteptam o poza si mai multe informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu , ca la Cielo DOHC furtunasul ala albastru duce la canistra iar la pasajul rotii pe partea soferului se vede o portiune mica din furtunul ce duce la rezervor , exista da' e ascunsa tanti canistra :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crede-ma ca stiu unde exista dar la modele GL sau GLE nu am intalnit asa ceva .La rezervor si in galeria de admisie sant puse furtune tip dop.

Apropo :) trebuie sa mearga 2 furtunase de la canistra la motor.Unul din spatele galerie la supapa de vacum a canistrei si celelalt de la iesirea gazelor din canistra pana la stutul de jos din galerie(exact inainte de clapeta de acceleratie pe parte de jos)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu stiu ca la GL ; GLE canistra de vapori este pe furtunul ala gros de admisie intre filtru de aer si admisie unde furtunul "face stinga" si intra la canistra :lol: , nu e aia :?: :roll: La exe nu mai e nimic acolo .

 

Apropo dece n'au mai pus senzorul de depresiune in filtu' de aer si l'au pus pe furtun :?: :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze, era "supapa de carbon" cum ati spus si voi.

 

Problema e ca o s-o schimbe dar m-au avertizat ca nu tine si ca o sa faca din nou :shock:

 

Poze nu pot sa fac din cauza amplasarii foarte dificile...

 

Cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasul acela la cielo si espero este rezonatorul (amortizor zgomot) al admisiei.

Senzorul acela este de masurare a temperaturii aerului in admisie (MAT)

In functie de temperatura data de acesta ECM regleaza debitul de benzina si avansul la aprindere.

Cred ca l-au mutat acolo pt ca masoara mai bine temperatura pe tubulatura decit in filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, elementul de care vorbesc eu, nu are nimic de-a face cu filtrul de aer, rezonatorul etc.

 

Este amplasat jos, intr-o zona greu accesibila si are dimensiunile unei cutii de chibrite.

 

Cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ne spui exact ce este daca tot nu poti face si o poza si cum anume se manifesta si cand anume?Este electrica sau mecanica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Deci se pare ca sunt 2 lucruri dupa cate inteleg eu:

1. Canistra de carbon: serveste la acumularea amestecului nears

2. Supapa. Supapa este comandata electric si frecventa ei se poate vedea pe un scaner normal.

 

La mine supapa e de vina, dar banuiesc ca se schimba cu totul.

 

Zgomotul este identic cu cel de tacheti (m-am intalnit cu un unchi de-al meu care are zgomot de tacheti si cand am pus masinile una langa alata nu era aproape nici o diferenta auditiva)

 

Zgomotul apare de obicei cand stai la stop si continua chiar daca accelerezi incet. Poate sa dispara la fel de simplu la urmatorul stop si sa nu-l mai auzi toata ziua si maine sa fie acolo.

 

Partea proasta e ca daca vrei sa vinzi masina, nu ai cum sa dovedesti ca nu e de la tacheti decat daca o scoti afara ceea ce nu este indicat pe termen lung :roll:

 

Imi cer scuze daca am creat confuzie, dar daca aveti Exe LPG nou si auziti un tacanit puternic de la motor, verificati daca nu e de la canistra sau supapa.

 

Pentru a vedea canistra, trebuie sa veniti in partea dreapta a masinii, in dreptul ventilatorului (in compartimentul motorului) si sa va uitati catre baza motorului spre mijloc, destul de jos. (Cea mai empirica descriere de pe forum cred :D

 

O sa incerc sa fac poze, desi nu cred ca se vede mare lucru

 

Cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, sa mor io de nu ne tzii intr-un suspans total. Nici pina acum n-am intzeles: ti-ai reparat masina, reglat-o sau nu? Sorry man, dar ce scrii tu aici urmaresc ff. mult pt. ca vreau sa-mi iau un cielo exe pe gaz nou.Si nu te mai semna cu numele tau ca aici nu ne formalizam! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut un zgomot ca de tacheti si era... de la tacheti. :lol: Toti prietenii ma intrebau unde am gasit Cielo pe motorina, ca facea exact ca un motor Diesel. Chestia nasoala a fost ca la 8 luni dupa ce am schimbat axul cu came, a inceput sa faca din nou. Noroc ca am fost pe faza si am fost la mecanic care mi-a aratat o mica uzura pe ax din cauza lipsei lubrifierii la cilindrul din dreapta. Era infundat un canal pe unde venea uleiul. Rezolvarea a constat in suflarea cu aer comprimat si merge brici si acum, dupa 4000 de km de la incident (cu acelasi ulei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-au batutu tachetii cand mai aveam 1.5 l de ulei in motor.Am observat a doua zi si am schimbat uleiul care se arsese.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi, sa mor io de nu ne tzii intr-un suspans total. Nici pina acum n-am intzeles: ti-ai reparat masina, reglat-o sau nu? Sorry man, dar ce scrii tu aici urmaresc ff. mult pt. ca vreau sa-mi iau un cielo exe pe gaz nou.Si nu te mai semna cu numele tau ca aici nu ne formalizam! :P

 

Nu s-a rezolvat nimic. Masina merge ca la inceput. Am sunat ieri din nou la fabrica si le-am spus ca dupa ce marele lor mester de la fabrica a venit si mi-a "reglat" masina, a inceput sa-mi consume 20%. Raspunsul a fost ca daca stau jumatate de ora cu motorul pornit e normal sa consume 20% pe LPG. Bataie de joc...

 

Ca o concluzie: consuma masina 20% inseamna ca ati lasat masina sa mearga la relanti o jumatate de ora.

 

Trageti voi concluziile.

 

Deci daca masina e defecta de la cumparare noi suntem de vina ca nu o utilizam cum trebuie.

 

Nu mai am nimic de zis, sper sa o vand ca sa iau o Dacie. Pacat ca cea veche (1996) inca merge perfect, ca sa-si bata joc de mine.

 

PS: a inceput iar sa-mi piarda antigel (a treia oara). Raspuns de la fabrica: mergeti la service ca se rezolva...Pana cand? Merg mai des la service decat o vad pe mama

:oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS: a inceput iar sa-mi piarda antigel (a treia oara). Raspuns de la fabrica: mergeti la service ca se rezolva...Pana cand? Merg mai des la service decat o vad pe mama

:oops:

Eu zic sa-i intrebi pe cei de la service ce numar are OPC-ul :lol: si daca se fac ca ploua, chiar sa pui o intrebare la OPC daca situatia e normala.

Eu cand am de rezolvat ceva cu un comerciant care face misto de mine, ii spun "Daca vine OPC-ul la dvs., amenda de constatare e 5 milioane. Va asigur ca stiu despre ce vorbesc si nu vreti sa ma aveti de inamic." Chestia tine intotdeauna :P , dar pentru siguranta tu ai putea sa spui 10 milioane. hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

cdrob vino si tu astazi la intilnirea din parcare cu limuzina ta.

sintem multi curiosi pe-aici :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu cred ca pot sa vin la intalniri. Imi place sa schimb masinile destul de des, fapt care trebuie sustinut financiar prin program prelungit la scarbici :-D . Dar nu ma plang...

 

O sa ma duc si sambata asta ca de obicei la Service, si poate pana la sfarsitul lunii reusesc sa vin si la o intalnire (banuiesc ca nu se va rezolva problema masinii pana atunci, deci nu pierdeti nimic :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

cdorob spune-le la mecanici sa iti schimbe si comutatorul GPL-BENZINA pt ca si acesta poate fi una din cauze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×