balanel Posted August 29, 2006 Deci intrebarea mea e foarte simpla: stie cineva care este latimea jentii, in cazul echiparii cu 185/55/15? Am sunat la reprezentanta, si mi-au zis ca au ei jenti care se potrivesc sigur, dar ca nu stiu sa-mi spuna (!) care este latimea jentii. Adica sa ma oblige sa cumpar de la ei... Multumesc anticipat. Share this post Link to post
dinoc Posted August 29, 2006 (edited) Latimea daca nu ma insel este 6J - dar poti pune lejer si de 7J sau extrem de 7,5J - depinde de pneu. Pe 185 latime pneu poti incalta o janta lata de maxim 6,5J. Daca vrei sa pastrezi pneurile originale cauta jante 6,5J x15. Ceea ce nu stiu, este ET-ul - ce ET sa aiba janta a.i. sa nu-ti frece roata in contra-aripa - dar poti impune firmei de la care cumperi de la bun inceput, ca daca-ti freaca in contraripa - sa-ti schimbe jantele. Desi cel mai probabil au cataloage cu jante pt modele de masina si-ti vor da janta corecta. Edited August 29, 2006 by dinoc Share this post Link to post
marr Posted August 30, 2006 Arunca un ochi la RIAL www.rial.com (sau www.rial.de , nu mai retin exact). Au acolo o sectiune unde poti sa-ti alegi jentile in functie de masina (au si Kalos). Le vezi si cum arata pe masina si afli si dimensiunile de janta care se potrivesc. Share this post Link to post
dinoc Posted August 30, 2006 (edited) ET - offsetul jantei - inseamna cat de mult iese (sau intra) janta in spatiul destinat rotii. Cu un ET prea mic risti sa-ti frece roata in contra-aripa. Vezi mai multe aici cam tot ce-ar trebui sa stii despre jante si pneuri : http://www.carbibles.com/tyre_bible.html Edited August 30, 2006 by dinoc Share this post Link to post
balanel Posted August 30, 2006 Poate totusi stie cineva care este latimea jentii cu care este echipar Kalosul cu roti pe 15'. Sau poate scrie pe undeva, pe janta, unde sa ma pot uita? Share this post Link to post
Tommy Posted August 30, 2006 Du-te la orice vulcanizare ce face echilibrari si iti spun baietii acolo. Share this post Link to post
tolin Posted August 30, 2006 "The wheel offset is 49 +/- 1 mm (1.93 +/- 0.04 inches). Steel wheels may be identified by a two- or three-letter code stamped into the rim near the valve stem." Share this post Link to post
dinoc Posted August 30, 2006 (edited) @balanel - ti s-au dat cam toate raspunsurile aici - nu inteleg ce nu intelegi ? Daca vrei jante de 15 si sa-ti pastrezi pneurile orginale cauta 6Jx15 4x100 sau 6,5Jx15 4x100 cu ET >= 42 ca sa fii sigur (desi cred ca ar merge si un ET40). Asta-i tot ce trebuie sa stii. Edited August 30, 2006 by dinoc Share this post Link to post
balanel Posted August 30, 2006 E foarte simplu. As vrea sa stiu dimensiunile si caracteristicile jentilor care sunt acum pe masina. In felul asta, voi fi sigur ca cele pe care le voi cumpara, sunt identice si se potrivesc. Share this post Link to post
dinoc Posted August 30, 2006 (edited) Nu gasesti aftermarket ceea ce cauti tu decat la dealer jante originale, pe care vei da o gramada de bani si care nu merita. Dimensiunile jantelor originale sunt 5,5Jx15 sau 6Jx15 cu ET49 - ca sunt 5,5J sau 6J nu te ajuta cu nimic deoarece jante aftermarket de aliaj cu latime de 5,5J nu vei gasi si nici jante cu ET49. Deci cauta dimensiunile care ti le-am dat in postul trecut si n-o sa ai probleme. Edited August 30, 2006 by dinoc Share this post Link to post
Tommy Posted August 30, 2006 DEMI_OFF_TOPIC: R: daca 38>42. ON-TOPIC:: http://www.vanzarianvelope.ro/jantesianvel...&tipnou=1.2 Share this post Link to post
balanel Posted August 31, 2006 ET >= 42! 38 <42! Ce nu ti-e clar? Era pe site-ul ala german, si ziceau ca e special pentru Kalos... Share this post Link to post
ad-hoc Posted September 5, 2006 Jentile din fabrica, cele de tabla, sunt la modelul tau pe 6J. Vezi ca este stantat pe janta, aproape de circumferinta sa. Share this post Link to post
dinoc Posted September 5, 2006 ET este si el stantat pe spate , parca (normal asa ar trebui) ? Share this post Link to post
ad-hoc Posted September 5, 2006 Sa se uite si el la roata de rezerva si sa vada. Eu m-am uitat la o masina parcata. Share this post Link to post
dinoc Posted September 5, 2006 (edited) Pai el le are de tabla si vrea de aliaj, iar rezerva este de tabla (chiar si la cele cu aliaj din fabrica). Edited September 5, 2006 by dinoc Share this post Link to post
ad-hoc Posted September 5, 2006 Si eu tot de tabla vorbeam. Am avut impresia ca el a intrebat care sunt dimensiunile celor de tabla, ca sa-si ia de aliaj, dar pe aceeasi latime a jentii. Oricum, cei care vand jenti de aliaj, au jenti specifice pentru fiecare model de masina, dar pe mai multe dimensiuni. Ca sa fie sigur ca nu sunt probleme si nu freaca in fata de contraaripi, trebuie musai facut un test inainte de cumparare. Share this post Link to post
samyx Posted April 10, 2008 dimensiunile pt CHEVROLET aveo 1.4 16v ----- 185/55/15 6JX15 Offset ET45 Share this post Link to post
Abram Burel Posted June 2, 2008 Ca veni vorba... Nu cred ca mai am chef sa mai indrept jantele de tabla inca o data (ca iar imi tremura volanul dupa cateva gropi miselesti). Nu ca asta ar fi solutia (la gropi), dar ma bate gandul sa pun la bataie niste "aliaje". Am gasit in bugetul de care dispun asa ceva: http://www.autonbv.ro/images/detalii/mirage.html . Vreo parere, ceva? Share this post Link to post
Mircea Posted June 2, 2008 Daca sunt Kormetal, nu. Mai pui 200 ron per total (4 jante) si iesi mai bine. Share this post Link to post