Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Scuze :osanale:

Lenea e cucoana mare :wallbanger:

Share this post


Link to post

Am Cielo din 95 koreean si am schimbat placutele de frana. Placutele date jos erau brune caramizii de ci aveau insertie moale. Am pus noi de Hi-Tec Koreea (cica-s mai bune) cu insetie metalica si fara azbest, astea erau negre.

Inainte de a le schimba aveam frane beton si aku sufletul...

De ce? si a auzit cineva de Hi-Tec? is bune de ceva? io am dat 40 lei de la dealerul daewoo piatra neamt

Share this post


Link to post

Se mai lasa cand se dau dupa discuri. Cine a zis ca sunt mai bune?

De alea am si eu, dar nu cred ca trec de 25-30k km cu ele. oricum eu am discurile varza, si de astea le-a mancat. Dar nu-s mai bune si alea originale sunt vreo 150 RON.

Share this post


Link to post

Sant prea dure cu insertie metalica in procentaj mare.Tin mult dar au coeficient de frinare mica.

Share this post


Link to post

Am auzit pe cineva ca si-a pus frane cu discuri pe spate da la un opel kadett gsi si are super frani.

Hi-Tec este aceeasi firma care produce pt daewoo placutele si au un pret mai mic pt ca nu trec prin reteaua interna de adaosuri comerciale de la GM-Daewoo (dupa spusele distribuitorului Daewoo Piatra Neamt)

Este adevarat?

:lavolan:

Edited by wormostar

Share this post


Link to post

Limba romana iti spune ceva?Ai auzit de ea?

Share this post


Link to post

care e diferenta intre dot3 si dot4? daca scot cu seringa din rezervorul pompei de frana si pun lichid nou are ceva? cum se schimba raportul parghiei la pedala de frana? are gaurele prestabilite pedala sau sist de prindere pe caroserie? sau i-ai pus o alta pedala de alta naitie de masina?

cum? nu-mi inchipui cum ai facut?

 

 

da, limba romana imi spunce ceva, poate ca in 18 ani de scoala...am invatat sa scriu doar cu prescurtari...

daca nu te superi trecem mai departe

Edited by wormostar

Share this post


Link to post

Sal! Uite sunt nou p-aici.

 

Am aflat de forum-ul asta si mi se pare super tare :D . Problema mea e in felu urmator : am un cielo din 95 cu f putini km pt vechimea lui, 63.000. E, in ultima vreme cam incep sa pice de pe el, dar ce ma enerveaza f tare e ca nimeni din cate service-uri am fost (nu autorizate daewoo), nu m-a rezolvat .

 

Am fost cu el pt prima oara cu gandul ca o sa-mi aerisesc frana pt ca tzinea prea jos. A aerisit-o omu si nu numai ca tzinea la fel , da dupa 3 pedale se ducea la fund. M-am dus la al doilea service unde am schimbat si lichidu de frana si placutele,pt ca erau cam duse, si respectivu dupa o incercare de aerisire nereusita, a zis ca s-au uzat garniturile de la pompa de frana si ca ori tre schimbata ori doar garniturile. Am schimbat garniturile si am aerisit din nou si acu ce-i drept la prima pedala tine frana mai sus, dar dupa 3 pedale iar se duce la fund si , MAI NOU imi raman stopurile aprinse dupa ce iau picioru de pe frana, si pedala revine foarte greu dupa ce franez. Ca sa le sting bag picioru sub pedala ca sa o ridic (e vorba de 2 mm cred - cam atat mai se ridica , cat sa nu mai faca contactul)

 

Problema e ca nu face mereu asa, dar de cele mai multe ori mi se intampla , si imi dau seama , mai ales seara, cand vad reflexia stopului din masina in luneta.

 

Ia sa va vad ce pareri aveti despre asta, ca am cautat pe forum si se pare ca sunt singru cu probl asta.

Astept. 10x 4 reading ...

Share this post


Link to post

Am citit mesajul tau.. dar n-am nici o idee despre ce sa-ti raspund. Din pacate cei cu mai multe cunostinte tehnice(care lucreaza prin service-uri) sunt plecati la intalnirea anuala de la Moeciu. Si cum pe acolo nu au internet... o sa mai astepti poate pana maine seara sau luni cel tarziu pt un raspuns.

Sorry... n-am cu ce sa te ajut la subiectul asta.

Poate la altele.

 

Moderatorii pot sterge mesajul asta cand apar de la sorici... :)

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post
Am citit mesajul tau.. dar n-am nici o idee despre ce sa-ti raspund. Din pacate cei cu mai multe cunostinte tehnice(care lucreaza prin service-uri) sunt plecati la intalnirea anuala de la Moeciu. Si cum pe acolo nu au internet... o sa mai astepti poate pana maine seara sau luni cel tarziu pt un raspuns.

Sorry... n-am cu ce sa te ajut la subiectul asta.

Poate la altele.

 

Moderatorii pot sterge mesajul asta cand apar de la sorici... :)

 

 

 

Merci pt info. O sa astept pana vor veni ei, atunci.

Momentan am acces cam limitat la net asa ca dak nu raspund foarte des la post-uri, n-o luati in nume de rau .

MERCI! Bafta tuturor

Share this post


Link to post

Pai se pare ca e pompa de vina. Deoarece nu ai mers la cineva "rutinat" in Cielo, parerea mea ca utilizator de daewoo e sa mergi la un service bun, autorizat. S-ar putea sa coste, dar se va rezolva treaba. Depinde de unde esti ca locatie. Sunt cateva amanunte, mai ales la primele Cielo, si daca nu ai lucrat cu ele, e greu sa le dibuiesti...

 

Asteptam si parerile 100% autorizate...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

La frane vezi pompa si sa verifice tot circuitul poate ai vreo scapare pe undeva. La pedala : baga capul pe acolo si vezi ca ara un arculetz care readuce pedala in pozitia normala. Ori nu-l mai ai ori s-a slabit; deci poti sa-l schimbi si tu fara nici o problema.

Share this post


Link to post

Pai spilul nu e sa puna arculetul ala la loc! Scuze, dar becul se va stinge, in schimb pompa tot nu se reumple cu lichid! Adica bye-bye frane! pana remediaza defectul, mai bine mergi fara arc la pedala... Pompa pusa pe stand e cam ceea ce trebuie, apoi verificare conducte, repartitor pe spate...pana si rezervorul de lichid trebuie controlat, in timp se formeaza diferite chestii, care pot bloca supapele sau sa faca ele insele pe supape... Ciudatenii... Service autorizat. Acolo stiu multe bube ale lor. Nivelul lichidului e constant in pahar? Daca nu scade, pompa nu baga presiune si nu ai pierderi pe instalatie. Daca scade, trebuie vazut pe unde scapa, ca atunci pompa poate fi buna.

 

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Din experienta mea, pot sa afirm ca motivul defectiunii este pompa centrala de frina. Urmatoarele cauze pot determina aceste simptome descrise de tine:

- garniturile pe care le-ai schimbat sunt de proasta calitate, ele s-au umflat si din acest motiv pistonasul pompei nu mai executa o cursa completa, el raminind semiblocat iar tu esti nevoit sa tragi pedala cu piciorul ca ea sa revina la normal

- pe interiorul pompei sa format un strat de rugina din cauza lichidului de frina prost folosit sau neschimbat la timp. La fel ca si mai sus esti nevoit sa tragi de pedala...

Share this post


Link to post

Sincer, din experienta proprie nu te sfatuiesc sa schimbi doar garniturile la pompa veche. E posibil sa fie ovalizata si orice garnitura ai pune, in 20 minute se duce. Plus ca nu stii daca in momentul cand scapa refuleaza in pahar sau nu.

Eu as face un test pe stand, sau pompa noua. Asta nu e Dacie, nu o opresti asa usor cand ai nevoie, mai ales pe vremea asta...

Poate te plictisesc, dar incearca un service autorizat aproape de locatia ta. Parerea mea.

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Merci mult pentru pareri!

Intr-adevar, mi s-a sugerat la al doilea service in care am fost, sa schimb pompa cu totul, pt ca s-ar putea ca ea sa fie de vina si nu doar gharniturile. Motivu pt care am schimbat doar garniturile a fost pt ca in loc sa dau 3.5 mil pe pompa am dat doar 240.000 pe garnituri :D , si pt ca lichidul de frana nu il schimbasem niciodata de cand am luat masina, si am inteles ca trebuia schimbat la 20-30 de mii de km(parca), si de aceea s-ar fi uzat prea tare garniturile si nu au mai tzinut. De-asta am crezut ca scap ieftin.

 

Si cu pedala, o sa ma uit sa vad dak e de la arculetzu ala de care ati zis, sau dak e vorba ca nu se face presiune in pompa si ca scapa pe undeva.

 

O sa ma duc la un service cu el cand oi face rost de bani pt pompa noua. 10x again.

Share this post


Link to post

A incercat cineva placutele de frana Ferodo din practiker la Espero? De care sunt, cu insertie metalica sau nu?

Share this post


Link to post

De ce cateodata dimineata mai ales sau mai bine zis dupa o seara ploioasa si friguroasa cand plec imi tine frana spate mult mai bine (se opreste instantaneu) decat atunci cand e cald afara? Mentionez ca dupa 5 minute de mers in trafic isi revine la starea initiala (adica tre sa apesi bine frana).

Share this post


Link to post

hi-tec sunt printre cele mai proaste placutze, de-astea am si eu si am nishte frane execrabile, dar totusi exista si o parte buna: sunt atat de dure incat mananca ele din disc, asa ca am fost scutit de banii pt rectificare. eu aveam discurile pline de santuri pt ca mama cand ramanea fara placute mai mergea cateva sute de km pana cand faceau atat de urat incat chiar trebuiau schimbate, asa ca aveam niste santuri in ele... acum sunt perfect drepte, dar placutele sunt mai mult de 1/2 intregi, dar totusi o sa le schimb, ca astea o sa imi omoare disurile si costa ceva altele...

despre ferodo: nu stiu cum sunt alea de espero, dar eu am modofocat unele de peugeot 206 ca sa intre la suzuki wagon r si s-a simtit diferenta fata de cele originale, si la pret si la franare, ferodo fiin mai ieftine cu vreo 1 mil parca...

Share this post


Link to post

Sunt probleme cu pompele de frana..nu elibereaza mereu presiunea de pe fata. Ramanand presiune, rotile merg putin infranate, se incalzesc =>> placutele de frana de uzeaza, consumul de benzina creste, masina nu mai are demaraj si in pante coboara mai incet. Se potrivesc pompele de frana de Executive? Ma gandesc ca sunt noi si nah..tin acolo cativa ani. Si inca ceva..cine a schimbat discurile pe fata si a pus ventilate? Hmm..astea Brembo sunt tari..pe unde se gasesc mai ieftineanu? Multumesc..

Share this post


Link to post

Sustin parerea ca cielo sta prost la capitolul frane cel putin al meu nu imi place cum franeaza , e din 95' masina model hatchback fabricatie coreea cu discuri simple la frane fata adika ne-ventilate, vreau cat de curand sa schimb dicuriile si placutele si sa pun Brembo de asemenea vreau sa schimb si lichidul de frana care nu prea stiu cum se face , poate ma invata si pe mine cineva , sau trebuie sa ma duc la service si a incercat pana acuma cineva lichidul de frana dot 5.1 de la Omv ? Cica ar imbunatati mult franarea si este compatibil cu orice lichid de frana dot 3 sau 4 ...

Share this post


Link to post

incearca mai bine sa schimbi etrierii si lichidul de frana. Discurile ... pune Ate power disc(are vlad si Raduerd). daca vii pe la intalniri poti sa le si vezi ... asta daca esti din bucuresti(completeaza locatia la profil). Omv 5.1 este compatibil cu dot3 si dot 4, dar nu am incercat sincer sa fiu. Etrieri merg de lanos si opel astra f. Numa bine.

Share this post


Link to post

Fratilor, un meserias de la RAR Piatra Neamt, adica un inginer mi-a spus ca nu fata la cielo e o problema ci spatele e.

Adica in general spatele are pe stand la frana de serviciu cam 100 decaN si Dacia cam 200.

Nu vi se pare ciudat?

Io i-am reglat jocurile intre tambur si ferodou la limita frecarii si am frana buna si apropo placutele de frana de pe fata sunt Hi-Tec si nu prea am simtit diferenta la franare.

Sunt multumit in principiu nu se compara cu franele de pe Vectra care sunt exacrabile. Si orice ar spune lumea despre trabant ca... aveam frane super, pur si simplu ingheta pe asfalt si curios ca avea tamburi si pe fata si nu era servo!!!

:lavolan:

 

http://www.daewootech.com/forum/viewtopic.php?t=609

 

Manual service moca: matiz, evanda, tachuma, kalos, nubira, laceti, reezo

http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/GMDE_TIS_START.html

Share this post


Link to post

avand aceeasi problema cu frana de pisior moale si aproape inexistenta uneori intreb cu uimire sa fiu sigur ca m-am prins :

stau pe loc, trag frana de mana la maxim ,dau 3-4-5 pedale frana tot la maxim si supa aceea ar trebui sa fie mai tare frana de picior ??

 

daca da, de ce ?

Edited by SAG

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...