Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Pai...scoti ansamblul fuzeta-amortizor-arc si misti sus-jos de flansa de la amortizor. Daca are joc, ar fi bine sa o schimbi. Eu cand mi-am schimbat arcurile fata, am vazut ca flansa de pe dreapta are joc destul de mare, si dupa cateva zeci de km e deja praf, trebuie schimbata neaparat!

Daca nu stii sa dai jos ce trebuie, du-te la mecanic! Sa ai grija sa nu rupi surubiri prin filete ca e de naspa ;)

Share this post


Link to post

am si eu o mica problema,

cand virez sau la unele hopuri scartie ceva la partea dreapta...ce poate fi? telescop? pivot?

multumesc

Share this post


Link to post

Rulment flansa amortizor?

Share this post


Link to post

Multumesc ing3r

oricum trebuie s aschimb amortizoarele, dar nu ma gandeam asa devreme :D

inca strang piese si cand am sa o duc la service sa schimbe multe pe ea.

Share this post


Link to post

Pai nu. Flansa din capatul amortizorului, cea de sus, are un rulment, care daca se duce cu timpul incepe sa scartaie. Eu am schimbat flansa pe dreapta anul trecut si acum iar e praf, trebuie sa o schimb iar !

Amortizoarele pot fi bune, daca e flansa praf degeaba le schimbi! Schimba aia si pe urma vezi cum se comporta amortizoarele...

Share this post


Link to post

am inteles, o sa schimb doar flansa...multumesc again

Share this post


Link to post

Revin cu precizari: am schimbat placutele frana fata(se uzasera la fier numai cele de pe interior, celelalte erau 1-2 mm uzate), am mai apropiat sabotii de tambur si am strans cablul franei de mana. Acum e mai bine. Lichid de frana nu am pierdut(nivelul mai scazut s-a datorat uzurii placutelor fata). Nu stiu nici acum de ce nu am avut atunci frana(pedala moale). Am montat si kitul de reparatie etrieri. Vad ca nu mai sunt probleme insa am descoperit joc mare in pivotul inferior pe partea dreapta. Am cumparat 2 pivoti. Trebuie schimbati amandoi sau nu? Dupa schimbare, e necesara reglarea unghiului de fuga?

Toate bune!

Share this post


Link to post

Dupa schimbare, e necesara reglarea unghiului de fuga?

 

Nu.

Celalalt il schimbi daca necesita sau daca vrei. Eu mereu ii schimb ambii.

Share this post


Link to post

...am lasat masina in paracare cu schimbatoru pe p (e automata) si frana de mana trasa, iar astazi cand am datat sa plec am lasat fan de mana si rotile au ramas blocate cred ca s-au intepenit sabotii  ce pot sa fac dar sa nu o duc la mecanic ?

 

pls  ajutor:d mersi

 

 

Share this post


Link to post

sal. pana sa schimbi flansa la telescop si sa muncesti o gramada vezi cum iti stau etrierele ca l-a mine de la etriere a fost. si mie imi scartaia cand luam stanga incet. asta a fost un simptom. imi mai batea si etrierul pe dreapta, si mai rau dupa ce am pus kitul de reparatii etriere. sa nu mai zic ca frana la cielo pe 13 e jalnica(asta o spun cu toata inima acum). da am rezolvat problema...cumparat 2 etriere de nexia cu roata pe 13, montat, muscat de volan... sfatul meu e sa cautati la dezmembrari etriere de nexia pe 13 si nu mai aveti nevoie sa schimbat nici discuri nici roti , iar frana e de nerecunoscut. toata afacerea m-a dus 280 de lei - 250 etrierii si 30 la mecanic ca mi i-a montat si aerisit(placutele bonus ca oricum nu se mai potrivesc alea de cielo).

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

Am si eu o problema cu franele la Espero 1.8 CL fara ABS. Se pare ca nu pierde lichid de frana, dar franele nu tin deloc. Asa ca am suspectat pompa de frana. Dupa multa chinuiala am reusit sa desfac suruburile de fixare de 13 pe burduful de vacuum sau cum se cheama, si 3 dintre cele 4 conducte. Problema e ca una din ele nu vrea sa se desfaca nici cu ordinul procuraturii si am reusit sa omor un pic si capul asa ca nu mai prinde cheia de 10. L-am lasat asa si l-am uns bine cu lichid de frana dar tot nu stiu cu ce sa-l desfac. Are cineva ceva idei?

 

Si... dupa ce o dau jos ce naiba se verifica la ea? Am inteles ca sunt doua pistonase cu garnituri in interior si garniturile alea se duc. Numai ca nu stiu cum se ajunge la garnituri.

 

Multumesc pentru ajutor,

Cristian

Share this post


Link to post

Lichidul de frana e slab la desfacut. Cand mai desfaci suruburi ruginite, nedesfacute de ani de zile si mai ales in zone de astea sensibile unde ai conducte de frana sau aerisitoare, ia si tu un spray de ala pentru ruginoase de la shpermarket de pe la raionul auto, e undeva pe la 15-20 de lei, dai in prealabil, lasi putin sa actioneze si apoi desfacutul e o joaca. In plus la 10 ani eu as schimba toate conductele de frana, furtunele si garniturile, mai banui ca si lichidul de frana are o vechime mare. Franele, in general, necesita o revizie completa din timp in timp. Vezi si pistonase spate si etrieri cum lucreaza, ca nu cred ca numai in pompa e toata problema.

Share this post


Link to post

@Tommy: multumesc pentru informatii. Am dat cu WD40 si am reusit sa desfac conducta buclucasa. Am dat pompa jos si am verificat-o impingand pistonasul si se pare ca merge. Inca nu am reusit sa o desfac cu totul sa vad in ce stare sunt garniturile si suspectez ca una din ele e rasucita si nu face presiune destula.

 

Conductele si franele pe roti sunt bune zic eu. In primul rand nu pierde lichid, in al doilea rand daca era ceva pe spate functionau franele pe fata nu? Ei, la mine nu mergeau de loc.

 

Am verificat si pistonul ala care e in servo si face vacuum, il impinge in afara. Teoretic, ar trebui sa fie pompa de vina.

 

Multumesc,

Cristian

Share this post


Link to post

Tommy cam are dreptate...

 

La Cielo si espero mai des ai probleme la etrieri (glisiere unde e cazul, si garnituri pistonase), sau ai lichid prea vechi sau prost in instalatie - decat sa fie pompa de frana de vina.

Intai spala circuitul de franare, pune apoi un lichid de frana calumea, minim DOT4, placute de frana bune, verifica sabotii spate, si daca dupa toate astea nu ai frane ok, incepi sa umbli la pompa centrala.

 

Iar despre conducte - uita-te atent la racordurile fata si la cele de sub masina de la puntea spate - poate fi imbatranit cauciucul. Si verifica si conductele lungi (pt spate) - cat de ruginite sunt. Exista un caz aici pe forum cu conducta frana plesnita - masina nu cu mult mai veche ca a ta.

 

Last but not least - cand pui pompa la loc - arunca un ochi in manualul de service sa citesti procedura de aerisire/amorsare.

Share this post


Link to post

@madkat: multumesc pentru informatii. M-as fi gandit si eu la elementele individuale de pe roti si conducte daca ar fi pierdut lichid. Problema e ca nu pierde lichid deloc, doar ca se duce pedala la fund fara sa tina franele pe nici una din roti.

O sa scot tot lichidul din instalatie si o sa pun lichid nou. Stiu deja cum se face aerisirea instalatiei, trebuie doar sa ma uit la amorsarea pompei.

Edited by espero110

Share this post


Link to post

Salut Eu am schimbat etrieri cu unii de opel ( parca de astra a zie mecanicu l) lichidul de frina , si acum totul e OK...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Revin cu un update privitor la problema mea cu franele. Am demontat pompa complet si am pus-o inapoi exact cum era ca nu avea joc interior nici garnituri duse. Am deschis suruburile de aerisire si am lasat sa curga ceva lichid de frana completand in rezervor cu unul nou.

 

Rezultatul este ca franele pe fata merg pana la blocarea rotilor, spatele nu merge deloc. Timpul si distanta de franare a crescut considerabil. Pedala a ramas la fel, jos de tot, fara sa "am pedala" cum se zice. (Tin sa mentionez ca nu circul pe drumuri publice cu ea pana nu se rezolva problema)

 

As fi recunoscator pentru orice idee ati putea avea. Ce sa mai verific ca imi sta pe creieri.

 

Multumesc,

Cristian

Edited by espero110

Share this post


Link to post

Ai aerisit fiecare etrier/cilindru in parte?

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri. Se pare ca pana la urma e o conducta de vina... scapa pe undeva dar foarte putin; destul inca ca sa bage aer pe instalatie. Deci aveati dreptate, si imi cer scuze.

 

Multumesc,

Cristian

Share this post


Link to post

Dupa ce am citit tot ce era de citit am ajuns la concluzia ca toti proprietarii de cielo SOHC suferim mai de vreme sau mai tarziu de aceeasi boala.

Etrieri mai prosti decat cei de dacie.

Dupa ce am bagat si eu kit de reparatie pentru ca erau blocati foarte rau, am ajuns la concluzi ca era mai bine cu ei blocati.

Macar cand erau blocati nu incingeau asa rau si nici nu faceau ca tramvaiul cand ia curba.

Nu ramane decat varianta cu etrieri de lanos pt cine isi permite sau de opel SH.

Sunt curios daca a reusit cineva sa ii refaca pe cei de fabrica pentru ca din cate am vazut eu toti sunt nemultumiti.

Mai sunt vreo doi trei care habar nu au in ce parte se strange un surub care inca mai recomanda kitul de reparatie.

Probabil inca nu au incercat varianta cu kitul de reparatie ca altfel cu siguranta se razgandeau.

 

 

Share this post


Link to post

Lagarele glisierelor sint problema la acest tip de etrieri. Datorita gradului avansat de uzura, duc la o functionare incorecta al etrierilor si sint iremediabili.

Share this post


Link to post

Am o mare problema. Franele mele sunt ca si inexistente. am facut aerisirea rotilor, mai putin pompa de frana, pt ca mi-a fost frica sa nu rup conductele ce ies din ea ( asa parca se aerosea pompa din cate tin minte, de la conductele de deasupra, nu cele pe care sunt montate limitatoarele). Problema cea mai mare este ca pedala imi sta foarte jos iar daca o calc brusc roata din stanga fata scartaie foarte urat. Nu am timp sa o duc nicaieri si de asta am cerut un sfat pe forum, ca vine anotimpul rece si nu as vrea sa nu am frane. Nivelul lichidului de frana este constant, asa ca nu cred sa fie garnituri sau altceva. Astept raspuns

Share this post


Link to post

Intrebarea mea ar fi, cind ai umblat ultima oara la frine?Adica, inainte sa aerisesti.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

In ce sens daca am umblat? cand am schimbat placutele si sabotii? de saboti nu stiu, dar placutele sunt noi. Masina am cumparat-o de 3 luni. Avea factura la ea cum ca ar fi fost schimbate undeva in luna iunie. Repet, placutele pe fata se vad noi, la saboti inca nu am ajuns pentru a vedea starea lor

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

La frane se mai schimba lichidul, se curata sabotii si tamburii, si alte nimicuri dinastea care le fac sa functioneze in parametri optimi si sa te poti baza pe frane.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...