Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

pai ce sa le mai fac viktore la etrierii astia c am-am saturat de ei sincer, abia i-am montat, discurile nu le-am schimbat ce-i drept, si placutele ce-i drept nu le-am schimbat, dar ma intreb, dupa ce schimb si placute si discuri, tot asa va fi?

Share this post


Link to post

... tot asa va fi?

 

Adica, cum tot asa? Nu inteleg ce vrei sa spui.

 

 

 

LE. @prozatos, postul meu anterior, se adresa colegului @secundatura si nu tie, nu am observat ca ai postat inaintea mea si de aceia e aceasta confuzie.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

TOT ASA ADICA TOT ASA se vor incalzi rotile, de exeplu, inainte de a schimba etrierii, roata ddin stanga frigea din cauzxa etrierului blocat(pistunas cu garnitura rupta), dar roata din dreapta era rece cand opream masina...acum sunt ambele la fel de calde(fierbinti)....sa merg cu masina o tura fara sa franez deloc, eventual sa o opresc doar cu frana de mana sa vad atunci cum sunt rotile?

Share this post


Link to post

Daca ai presa de etier, ai putea incerca sa bagi pistonasul pina aproape de capat. Montezi ansamblul la loc dupa care OBLIGATORIU calci pedala pina cind simti ca opune rezistenta . Nu cumva sa pleci cu masina inainte sa faci asta, frina nu iti va tine !!! Repeta procedura daca ai senzatia ca pistonasele opun rezistenta exagerata. Atentie, o sa iti iasa lichid de frina din borcan, este bine sa ai niste lichid pentru a complata la final. Daca rotile vor continua sa se incalzeasca, doar glisierele mai pot fi vinovate

Share this post


Link to post

pai la etrierii de opel am inteles ca e eliminata problema glisierelor,

m-am cam saturat de masina asta...colac peste pupaza, azi cred ca s-a spart sau cine stie ce a patit si toba intermediara..ca a inceput sa sune a raliu...

o sa schimb discurile si placutele pana la urma

Share this post


Link to post

Vezi ca am editat si postul anterior.

 

Mai, eu masina o simt daca placutele ramin pe disc. E normal sa se incalzesca cit-de-cit roata in momentul frinarii dar, depinde si de frinare. Pentru mine, de la cald la fierbinte ii diferenta. Acum la tine care-i treba? Se incalzesc sau se infierbinta? Cind frinezi sau fara a frina?

Share this post


Link to post

Daca incerci sa scapi de o problema fara sa descoperi cauza problemei, in loc sa schimbi diverse chestii la intimplere la fel de bine ai putea sa schimbi intreaga masina. Schimbi masina, nu ti se mai incalzesc discurile, cum ti se pare ideea ? Vezi intii care este cauza si apoi o sa fie clar ce ai de facut mai departe ...

Share this post


Link to post

pai fierbinte...ca nu pot tine degetul pe discuri, si nu am franat foarte violent...am sa mai fac o experienta maine dimineata...sau hai ca ma duc acum sa dau o tura scurta, sa incerc sa nu franzez deloc decat cu frana de motor si frana de mana, sa vad daca se incalzesc sau nu rotile

Share this post


Link to post

Etrierii trebuiau recunditionati de la bun inceput. Doar in kit - reparatii era necesar (ieftin) si la revedere, dar cum graba strica treaba...

Share this post


Link to post

da..am dat o tura, de fapt 2 ture de cartier, mers cu ea pana in 60-70, oprit lent cu frana de mana...nu s-a incalzit deloc fata, am mai dat o tura si am oprit cu frana de picior si tot nu e cald, cel din dreapta foarte foarte putin caldut.

cat despre etrieri, cand i-am luat m-am dus la mecanic si i-am aratat, a zis ca sunt buni sa nu le mai facem nimic...intradevar...costau 30 de lei(adica putin) toate garniturile de schimbat, dar daca el a zis sa nu le mai facem nimic, doar sa ii curat eu cu peria de sarma incetisor si cu grija, nu le-am mai facut nimic, ca doar a durat mai bine de o saptamana de cand i-am cumparat pana cand i-am montat, aveam timp berechet sa schimb garniturile.

o sa o mai tin sub observatie, maine dimineata cand ma duc la servici am sa vad cum sunt discurile cand ajung la destinatie.

multumesc mult de toate sfaturile...cred ca am si omis data trecuta sa iti multumesc viktore cand imi ziceai sa schimb etrierii cu unii de opel

o seara faina

Edited by prozatos

Share this post


Link to post

Cei de la care am luat etrierii, mi-au spus in felul urmator: - asa cum ii vezi, ii montezi pe masina! (erau cu tot cu placute)

Eu:-daaaa, exact asa fac! Ajuns acasa, deja m-am apucat de curatat la ei. Cam o saptamina a durat toata povestea (asa printre picaturi, ca si lucram + am/aveam cu ce sa circul si in interese personale :mrgreen :) i-am curatat, vopsit, kit reparatei nou, discuri si placute noi, i-am montat, scimbat lichid-ul (nu era cazul dar l-am schimbat) aerisit si gata, toate bune si frumoase. Pina in prezent nu am avut probleme cu ei si se simte diferenta fata de ceilalti care-i aveam.

Share this post


Link to post

va deranjez si eu cu o serie de intrebari legate de pompa de franasi anume:

am ramas fara frane din cauza supapei de limitare care vine prinsa pe corpul pompei aia cu dunga neagra (unde se imbina cele 2 parti ala supapei respective tasnea efectiv lichid de frana si in 5 pedale nu mai aveam frane)

am cautat supapele alea 2 de limitare in toata constanta 2 zile si nu am gasit decat 1 in acest mod am achizitionat pompa de frana cu totul noua (adica corp pompa, limitatoarele alea 2, paharu de lichid cu sonda) la pretul de 350 lei

am extras tot lichidul veci pe sus cu o siringa demontata tevile (4 bucati) si cele 2 suruburi unde se prinde pompa

in acest timp nu a fost atinsa pedala de frana

pus pompa noua la loc aerisit intai pompa prin metoda cu 1 apasare si 15 secunde prima data fata dupa care spatele

aerisit franele de 2 ori in ordinea :

dreapta spate - stanga fata, stanga spate - dreapta fata la fel cu apasare si 15 secunde

nu pierd lichid pe la nipluri dar... cu toate ca am facut aerisirea la roti de 2 ori cu (10 aerisiri pe roata) pedala este tot un pic elastica adica am frana mult mai buna ca inainte dar pedala este elastica...

unde am gresit?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Probabil putinul aer din capatul conductei l-ai impins in circuit si inca nu a ajuns la purjoarele de la etriere si cilindri. Trebuia amorsata pompa cu conductele (toate) slabe pentru a impinge aerul afara (pe langa filetul conductei) si nu in conducta.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Cum pot face aerisirea sistemului de franare in cazul in care aerisitorul (stanga fata) este retezat?

 

Multumesc.

Edited by gabricon

Share this post


Link to post

incerci sa il scoti cumva, eventual un filet invers cu un surub cu filet invers si il infiletezi acolo pana il scoti pe cel vechi si pui alt aerisitor

Edited by prozatos

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns. Alta sansa sa aerisesc franele nu am, nu?

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior; foloseste Add Reply/Fast Reply din partea de jos a paginii

Share this post


Link to post

nu te grabi, asteapta sa intre diseara "greii" forumului si iti vor da si ei niste raspunsuri...sper mai bune

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior; foloseste Add Reply/Fast Reply din partea de jos a paginii

Share this post


Link to post

Da etrierul jos de pe jamba , pune placutele in el si intre placute ceva de grosimea discului, apoi inclini etrierul in asa fel incat partea unde se infileteaza furtunul sa fie in sus si faci aerisire pe la furtun in acelasi mod ca pe la aerisitor.Cel mai bine ar fi sa scoti aerisitorul rupt si sa-l inlocuiesti( exista extractoare pentru suruburi rupte in gaura), dar daca nu reusesti incearca pe la furtun.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Aerisirea pe la conducta nu merge. Daca exista deja aer in etrier, nu va mai iesi in veci.

 

Solutii, il scoti pe ala cum s-a descris mai sus sau alta metoda, sau alt etrier.

 

S-a mai discutat.

Share this post


Link to post

Parca pe la Practiker am vazut disp. speciale pt scos suruburi rupte.

1. se da gaura in surub

2. se introbaga in gaura jucarica asta care arata ca surub conic dar cu filetul pe invers.

Sint pe marimi functie de gaura data.

Share this post


Link to post

Deja m-am pregatit, in cazul in care rup vreun aerisitor.

 

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru sfaturi. Am fost cu bucata de etrier la un service la un "mester". A zis ca o rezolva el (ca se pricepe el). Nu s=a priceput. I-a sudat o bucata de metal pe ce se mai vedea din aerisitor si a incercat sa-l desfaca asa, fara succes insa. L-a luat inapoi, l-am montat dupa sfaturile de mai sus cu aerisirea pe la furtun insa nici asa nu a mers, pedala fiind foarte elastica si fara eficienta.

 

Aerisitorul, foarte probabil s-a sudat de etrier si din cauza caldurilor mari la care a fost supus (de cateva saptamani mergea roata infranata pana la inrosirea discului). I-am schimbat glisoarele cu garniturile aferente, si cilindrul principal cu garnituri. Acum problema a ramas doar cu aerisirea...

Share this post


Link to post

Viktore iti trebuie cevade genul asta:

 

http://www.sculeserviceauto.ro/index.php?productID=212

 

Iar burghiul de 5 e mare pt "miez" de 6.

Dai gaura cu 3 max 4 si folosesti o timpenie din linkul de mai sus.

Sau un burghiu pe stinga dar mai greu de gasit.

 

Uneori se gasesc si in truse de genul:

 

http://www.sculeserviceauto.ro/index.php?productID=2039

 

trasnai de scos suruburile rupte.

Share this post


Link to post

Greu de crezut ce-i taie mintea pe unii meseriasi, cum naiba sa sudeze un asa surub? adica asa subtire.

 

 

LE. Lascarica, stiu ce sint chestiile alea dar nu am si nici nu cred ca-mi voi lua vreodata. Orice surub l-am scos si-l voi scoate cu burgie, interesul e sa ajungi cit mai aproape de filet si de-acolo...e ca si rezolvata.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

pai asa mai auzisem si eu pe unii, adica sa faci o gaura cat mai mare pana ajungi aproape de filet, apoi se rupe mai usor ce ti-a ramas(camasa subtire in carne)...cel mai elegant totusi(dar nu stiu cat de dificil e de facut) mi se pare metoda cu filet invers

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...